Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heb weer duimen nodig....goed nieuws!!!!!
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Heb weer duimen nodig....goed nieuws!!!!!
Ben net met Milo naar de da geweest,hij heeft weer es een bultje, op zijn voorpootje precies over die grote ader heen bij z'n knie.
Het zit wel los, maar is een rot plek omdat het zo over dat bloedvat heen loopt.
Volgens de da hoef ik me er niet zo'n zorgen om te maken, maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan. Aanprikken vond hij geen goed idee door dat bloedvat wat er onder doorloopt. In januari zijn er ook een paar vetbultjes weggehaald, en ik vind het doodeng dat hij nu weer onder narcose moet. De vorige keer heeft hij totaal geen last gehad van de narcose en was 's avonds al weer helemaal 't ventje, maar toch..hij wordt 10 dit jaar...Heeft een zeer goede conditie, maar ik ben zo bang. Willen jullie weer duimen? Dat heeft de vorige keer goed geholpen. Vrijdag om 10 uur wordt hij geopereerd, alvast heel hartelijk bedankt.
Laatst gewijzigd door senna03 op 26 mei 2011 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Heb weer duimen nodig....
Denken ze dat het kwaadaardig is? (ik ken de geschiedenis niet) Omdat er zoveel haast is met het opereren?
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

- senna03
- Zeer actief
Hij heeft niet gezegd dat hij denkt dat het kwaadaardig is, maar ik wil het dan maar zo snel mogelijk weggehaald hebben. Anders zit ik helemaal zo lang te stressen. Maar tuurlijk ben ik er niet gerust op. Het is een hard bultje (wat ik eng vind, de andere bultjes waren zacht, het is wel glad van structuur en het zit los. En stel dat het kwaadaardig is, dan ben ik er hopelijk snel genoeg bij..Het is ook niet hard gegroeid hoor, maar ik hou altijd dat soort dingen met argus-ogen in de gaten. Het is kleiner dan een doperwtje zeg maar. Ik vind het vooral eng omdat het op het bloedvat zit, wel los ervan, maar toch. Nu heb ik wel alle vertrouwen in de kunde van m'n da en hij gebruikt gelukkig de gasnarcose. Maar wat ik al zei, in januari is hij ook al onder het mes geweest en dat maakt me zo bang, omdat er maar zo'n korte tijd tussen zit.
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Ik ga in ieder geval hard duimen!
En nu maar hopen dat het goedaardig is.
En nu maar hopen dat het goedaardig is.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
hier draaien de duimen ook

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Als het een vetbultje is, zou ik het laten zitten. Steeds een narcose om een bultje weg te halen is ook riskant. Heeft de da het aangeprikt?

- senna03
- Zeer actief
Het bultje was niet aan te prikken omdat het bovenop (wel los) de ader zit. En het is hard. Al met al vind ik het akelig klinken. De da had het over dat het waarschijnlijk een fibroom, een goedaardig bindweefselbultje zou zijn. Dat hoop ik dan maar. Maar omdat het niet aan te prikken is weet je nooit met zekerheid wat het is. De da vond daarom dat weghalen toch wel de beste optie. . Als het een vetbultje zou zijn geweest had ik het zeker weten laten zitten.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- senna03
- Zeer actief
Dank je!
- brandon
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador. 10 jr oud genaamd Brandon
- senna03
- Zeer actief
Om half 2 kan ik Milo weer gaan ophalen. Echter, helemaal gerustgesteld (zeg maar helemaal niet) ben ik niet. Het bultje op zijn voorpoot bij die ader moet worden opgestuurd. Ben altijd zo bang dat ze het eigenlijk wel weten maar toch nog even zekerheid moeten hebben. Maar ze laten helemaal niks los, en dat maakt me nog banger dan dat ik al ben. Maar goed, dan ga ik er maar vanuit dat ze er echt geen zinnig woord over kunnen zeggen. In de loop van de volgende week hoor ik dan de uitslag. Dat worden lange dagen...pfffff. Maar in ieder geval heeft mijn ventje de operatie goed doorstaan, ben zo blij. Kan niet wachten tot ik hem kan halen.
Maar..ik heb nu dus nog een hele berg duimen nodig voor volgende week, kan ik op jullie rekenen?
Alvast bedankt.
Maar..ik heb nu dus nog een hele berg duimen nodig voor volgende week, kan ik op jullie rekenen?
Alvast bedankt.
- Pukkeduk
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian sheperd x Border collie
Ik duim voor je hondje hopen dat het meevalt!
- freskin
- Zeer actief
Natuurlijk blijf ik voor jullie door duimen!
Het is vast een goedaardig fibroompje 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Het heeft geen zin om op voorhand al te zitten stressen, een da kan ook niet altijd op voorhand zeggen goed- of kwaadaardig of zo dus is niet altijd makkelijk. Daarom zeggen ze het ook niet, omdat ze het niet met zekerheid kunnen zeggen. Dan zeggen ze nog liever niks om je niet bezorgd te maken, want dat is nergens goed voor...
Maar ik begrijp wat je voelt hoor, hier zitten de 2 lymfeklieren op de achterpoot gezwollen (de ene al meer dan de andere) en moet het even in de gaten houden of ze niet verder groeien. Ik denk dan natuurlijk al verder, hoewel dat eigenlijk niet hoeft natuurlijk...
Maar ik begrijp wat je voelt hoor, hier zitten de 2 lymfeklieren op de achterpoot gezwollen (de ene al meer dan de andere) en moet het even in de gaten houden of ze niet verder groeien. Ik denk dan natuurlijk al verder, hoewel dat eigenlijk niet hoeft natuurlijk...
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Ik duim in ieder geval lekker verder!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- senna03
- Zeer actief
Bedankt voor alle duimen! Mijn ventje is weer thuis! Hij hobbelt weer lekker rond en zou best een lekker maaltijdje lusten. Maar daar zal hij toch nog even op moeten wachten. Maandag moet ik even terug om het verband om z'n pootje te laten checken (als het er dan nog maar omheen zit dan) Ik heb wel een soort bandage meegekregen dus dat komt wel goed. Donderdag mag ik dan bellen of de uitslag al binnen is, mocht ik nog niks gehoord hebben. Nog een paar daagjes in de zenuwen, maar het grootste leed is geleden, mijn schatteboutje is weer thuis 
- senna03
- Zeer actief
Re: Heb weer duimen nodig....goed nieuws!!!!!
Ik ben zo blij!
Ben daarnet door de da gebeld, ze hadden de uitslag van het bultje wat ze hadden weggehaald; het was een bindweefselknobbeltje waarschijnlijk veroorzaakt door een ontsteking. Bij nader inzien had hij inderdaad aan diezelfde poot een wondje in die tijd, wat we behandeld hadden met een zalfje. Ik ben zo ontzettend opgelucht! Wat heb ik in de rats gezeten zeg....dank jullie wel voor het duimen, het heeft weer geweldig geholpen! 
- freskin
- Zeer actief
Fijn, zeg! Wat een opluchting!! 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.