Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Traphekje of iets anders?
Moderator: moderatorteam
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Traphekje of iets anders?
Wij zitten met het volgende probleempje...
Jamie loopt sinds kort, in een razend tempo, de trap op.
Hij is 8,5 maand, we tillen hem naar beneden dan. We willen hem niet boven hebben.
Hij mag beneden, das meer dan genoeg voor hem vinden wij.
Maar ja... De gang gebruiken (gebruikten moet ik zeggen) we ook om Jamie even een time-out te geven.
Dat ging erg goed, en het hielp ook echt. Hij moest dan even een paar minuutjes op de gang zitten, en mocht daarna de kamer weer in. Dit deden we als hij (bijvoorbeeld tijdens het eten) erg aan het boeven was, of op een andere manier vervelend deed.
Maar goed. We sluiten nu de kamerdeur elke keer erg goed (klemt), zodat hij niet naar boven gaat.
Ik wil eigenlijk iets van een traphekje (met schroeven of klemmend). Of iets anders...
Maar zijn er alternatieven?
Ben benieuwd!
Jamie loopt sinds kort, in een razend tempo, de trap op.
Hij is 8,5 maand, we tillen hem naar beneden dan. We willen hem niet boven hebben.
Hij mag beneden, das meer dan genoeg voor hem vinden wij.
Maar ja... De gang gebruiken (gebruikten moet ik zeggen) we ook om Jamie even een time-out te geven.
Dat ging erg goed, en het hielp ook echt. Hij moest dan even een paar minuutjes op de gang zitten, en mocht daarna de kamer weer in. Dit deden we als hij (bijvoorbeeld tijdens het eten) erg aan het boeven was, of op een andere manier vervelend deed.
Maar goed. We sluiten nu de kamerdeur elke keer erg goed (klemt), zodat hij niet naar boven gaat.
Ik wil eigenlijk iets van een traphekje (met schroeven of klemmend). Of iets anders...
Maar zijn er alternatieven?
Ben benieuwd!

- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Re: Traphekje of iets anders?
Wij hebben hier een traphekje die je dan tussen steunen klemt, voordeel is dat je het hekje helemaal kan wegnemen en dan ook practisch niets meer er van ziet. Dus niet altijd het traphekje in de weg 
- HillieS
- Zeer actief
Ehm, Kloesje, bedoel je dat je ook geen beschadiging aan de muur hebt?
En heb je dan geen last van het 'drempeltje'?

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Ik heb ook een hekje dat je kan klemmen. Je kan het ook groter en kleiner maken, en ik kan het dus ook overal zetten want je hebt geen bevestiging nodig aan de muur. Ik neem het soms zelfs mee naar mijn ouders, omdat Diesel daar in de veranda slaapt en dan kan hij niet naar de woonkamer, waar hun hond slaapt.
Laatst gewijzigd door sTefaniA op 15 mei 2011 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Heb toen Mickey een jonge hond was een traphekje gebruikt en die na een tijd weggedaan. Na een kruisbandoperatie wilde ik dat ze een hele tijd de trap niet zou gebruiken maar had het traphekje niet meer, heb toen zo'n los klemhekje die je voor de auto kunt kopen gebruikt, gewoon los op een trap trede, werkte ook prima maar ze was toen geen jonge dolle hond meer...
- kloesje
- Zeer actief
HillieS schreef:Ehm, Kloesje, bedoel je dat je ook geen beschadiging aan de muur hebt?
Je hebt 4 kleine plastic steunen aan de muur, je kan hem ook zonder steunen plaatsen. Dus je hebt door die steuntjes wel schroefgaatjes.
Je hoeft geen rekening te houden met een draaiing van het hekje, omdat je hem wegpakt.
Wat bedoel je met drempeltje? (de steunen zitten aan de zijkant, bijvoorbeeld aan de muur en aan de trap) Dus er zit niets op de grond.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Ik heb ook een traphek. Staat er nog van de vorige hond en heeft toen jarenlang goede dienst gedaan.
Ik vind het wel makkelijk dat het een vast hekje is, want dan doe ik het makkelijk achter me dicht, anders zou ik snel denken: "ach laat maar"
Ik vind het wel makkelijk dat het een vast hekje is, want dan doe ik het makkelijk achter me dicht, anders zou ik snel denken: "ach laat maar"
- HillieS
- Zeer actief
kloesje schreef:HillieS schreef:Ehm, Kloesje, bedoel je dat je ook geen beschadiging aan de muur hebt?
Je hebt 4 kleine plastic steunen aan de muur, je kan hem ook zonder steunen plaatsen. Dus je hebt door die steuntjes wel schroefgaatjes.
Je hoeft geen rekening te houden met een draaiing van het hekje, omdat je hem wegpakt.
Wat bedoel je met drempeltje? (de steunen zitten aan de zijkant, bijvoorbeeld aan de muur en aan de trap) Dus er zit niets op de grond.
Even een foto zoeken...
Kijk:

Als je hem klemt, moet hij (als het open staat) toch ook stevig zijn?
Of heb je echt iets heel anders?

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
HillieS schreef:kloesje schreef:HillieS schreef:Ehm, Kloesje, bedoel je dat je ook geen beschadiging aan de muur hebt?
Even een foto zoeken...
Kijk:
Als je hem klemt, moet hij (als het open staat) toch ook stevig zijn?
Of heb je echt iets heel anders?
Mijne kan niet open. Dus als ik er door moet dan moet ik hem even opheffen en dan weer terug klemmen.
- HillieS
- Zeer actief
OK, dat is niet helemaal wat ik zoek...
Maar snap je vraagtekens nu wel
Maar snap je vraagtekens nu wel

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik gebruik zelf om de hond uit een kamer te houden een houten plaat. (een soort dik hardboard, geen idee hoe dat heet) Is laag genoeg dat ik er overheen kan stappen en de kat springt erover heen. Het staat klem tussen deur en klein krukje.
Grootste hond zou er met gemak overheen kunnen springen maar doet dat niet. Ondanks dat de kattenbak dus achter deze plaat staat
Heb deze plaat voor een paar euro bij een bouwmarkt gekocht. Stuk voordeliger dan een traphekje
Grootste hond zou er met gemak overheen kunnen springen maar doet dat niet. Ondanks dat de kattenbak dus achter deze plaat staat
Heb deze plaat voor een paar euro bij een bouwmarkt gekocht. Stuk voordeliger dan een traphekje
- kloesje
- Zeer actief
In die van mij zit geen deurtje, dus net als stefanie, dat je het hele hekje eruit moet tillen, wil je er langs. 
- HillieS
- Zeer actief
Aha...kloesje schreef:In die van mij zit geen deurtje, dus net als stefanie, dat je het hele hekje eruit moet tillen, wil je er langs.

- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Wij hebben bij de trap een gewoon traphekje van de IKEA.
Zo'n klemhekje lijkt me ook wel wat (ik zoek nog iets voor de achterdeur; zodat de deur open kan blijven terwijl de hond niet naar buiten kan), waar kan je zoiets kopen?
Zo'n klemhekje lijkt me ook wel wat (ik zoek nog iets voor de achterdeur; zodat de deur open kan blijven terwijl de hond niet naar buiten kan), waar kan je zoiets kopen?

Iedere dag feest!
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- HillieS
- Zeer actief
- kloesje
- Zeer actief
Bij de GammaMagic schreef:Wij hebben bij de trap een gewoon traphekje van de IKEA.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Naam weet ik niet zeker, maar volgens mij is het Baby zoals op de foto staat. Wij hebben hem gekocht bij de Praxis.HillieS schreef:Shima: hoe heet die, en waar heb je hem vandaan?
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
In ons andere huis hadden we een traphekje, sindsdien denkt Misty dat ze geen trap kan lopen dus hadden we hem hier niet meer nodig... 
- Joenino
- Actief
- Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Ik raad je wel aan om metalen hekjes te nemen. Wij hadden hout en aangezien Rex vrij groot is had hij deze vrij snel kapot (even er op leunen met zijn poten bv). Die in de keuken hangt nog half de rest heb ik al weggegooid.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik wou ook een metalen hekje, maar manlief vond hout veel mooier.Joenino schreef:Ik raad je wel aan om metalen hekjes te nemen. Wij hadden hout en aangezien Rex vrij groot is had hij deze vrij snel kapot (even er op leunen met zijn poten bv). Die in de keuken hangt nog half de rest heb ik al weggegooid.
Tsja, of dat fors beknaagde, half kapotte ding écht mooier is dan een metalen hekje valt m.i. ernstig te betwijfelen
Maar manlief kan nogal eigenwijs zijn, die moet dingen eerst zelf ervaren.
Zou er een volgende pup komen, dan vermoed ik maar zo dat hij wel voor metaal kiest
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- danielle-russel-king
- Zeer actief
deze had ik ook voor king en werken heel fijn vind ikShima schreef:Wij hebben deze en die bevalt erg goed.

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ja leuk die hekjes, dat heeft mij mn halve vinger gekostkloesje schreef:Wij hebben hier een traphekje die je dan tussen steunen klemt, voordeel is dat je het hekje helemaal kan wegnemen en dan ook practisch niets meer er van ziet. Dus niet altijd het traphekje in de weg
Ik heb nu een vast traphekje van metaal, vond ik met mijzelf toch iets veiliger
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- HillieS
- Zeer actief
Dus gewoon een met schroeven in de muur zeg maar?Demi schreef:Ja leuk die hekjes, dat heeft mij mn halve vinger gekostkloesje schreef:Wij hebben hier een traphekje die je dan tussen steunen klemt, voordeel is dat je het hekje helemaal kan wegnemen en dan ook practisch niets meer er van ziet. Dus niet altijd het traphekje in de weg![]()

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ja die boven mijn post staat zeg maar. Hij zit in de muur vast en is erg makkelijk in gebruik (en je kan er niet in blijven hangen met je vingersHillieS schreef:Dus gewoon een met schroeven in de muur zeg maar?Demi schreef:Ja leuk die hekjes, dat heeft mij mn halve vinger gekostkloesje schreef:Wij hebben hier een traphekje die je dan tussen steunen klemt, voordeel is dat je het hekje helemaal kan wegnemen en dan ook practisch niets meer er van ziet. Dus niet altijd het traphekje in de weg![]()
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..