Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenbond
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hondenbond
Een jaar of wat geleden is er volgens mij een hondenbond (of bond voor honden of zoiets)opgezet of zou opgezet worden.
Ik heb er na een paar mailtjes nooit meer iets van gehoord of gezien.Weet iemand wat daar nou van geworden is?
Ik heb er na een paar mailtjes nooit meer iets van gehoord of gezien.Weet iemand wat daar nou van geworden is?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Re: Hondenbond
Ja de hondenbond hebben Bennie en ik opgezet, het is overgegaan in de hond is los.
Er was erg veel interesse maar erg moeilijk om alle koppen een kant op te krijgen.
Wij hebben geprobeert om hondeneigenaren landelijk te verenigen om zo ook politiek een stem te krijgen. Denk nog steeds dat er behoefte is aan een belangenvereniging voor hondeneigenaren.
Er was erg veel interesse maar erg moeilijk om alle koppen een kant op te krijgen.
Wij hebben geprobeert om hondeneigenaren landelijk te verenigen om zo ook politiek een stem te krijgen. Denk nog steeds dat er behoefte is aan een belangenvereniging voor hondeneigenaren.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
nana schreef:Ja de hondenbond hebben Bennie en ik opgezet, het is overgegaan in de hond is los.
Aha.Bedankt voor je antwoord.

- iones
- Zeer actief
Maar er is toch al een speciale hondenbescherming? http://www.hondenbescherming.nl/ (ben ik zelf lid van). Wat voegt die hondenbond dan toe wat de hondenbescherming niet biedt?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- nana
- Zeer actief
Hondenbescherming de naam zegt het al bescherming hond, is onstaan vroeger toen er nog trekhonden waren.iones schreef:Maar er is toch al een speciale hondenbescherming? http://www.hondenbescherming.nl/ (ben ik zelf lid van). Wat voegt die hondenbond dan toe wat de hondenbescherming niet biedt?
De hondenbond was een belangenorganisatie voor de hondeneigenaar.
lydia
lydia
- iones
- Zeer actief
Trekhonden zijn er al lang niet meer, maar toch bestaat de hondenbescherming nog. Is ook wel nodig. En de hondenbescherming komt op voor de belangen van honden.
Maar hondeneigenaren hebben dus andere belangen dan honden?
Dat is in mijn geval niet zo. De belangen van mijn honden zijn belangrijk voor mij.
Voor veel hondeneigenaren geldt dat niet. Zij vinden het normaal dat honden altijd overal aangelijnd moeten zijn en dat honden nooit eens de ruimte hebben om te spelen.
Dat is in mijn geval niet zo. De belangen van mijn honden zijn belangrijk voor mij.
Voor veel hondeneigenaren geldt dat niet. Zij vinden het normaal dat honden altijd overal aangelijnd moeten zijn en dat honden nooit eens de ruimte hebben om te spelen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
O.a daarvoor was de hondenbond opgericht.Vanwege het steeds meer overal moeten aanlijnen en het daar niet mee eens zijn.iones schreef:Zij vinden het normaal dat honden altijd overal aangelijnd moeten zijn en dat honden nooit eens de ruimte hebben om te spelen.

- nana
- Zeer actief
[quote="iones"]Trekhonden zijn er al lang niet meer, maar toch bestaat de hondenbescherming nog. Is ook wel nodig. En de hondenbescherming komt op voor de belangen van honden.
Voor veel hondeneigenaren geldt dat niet. Zij vinden het normaal dat honden altijd overal aangelijnd moeten zijn en dat honden nooit eens de ruimte hebben om te spelen.[/
Het voornaamste doel was het verenigen van hondeneigenaren zodat je samen een stem had. De belangen van hondeneigenaren kunnen verschillend zijn en daarom was het ook lastig alle koppen dezelfde kant op te krijgen. Een verschil tussen de hondenbond en de hondenbescherming was ook dat wij een vereniging waren waarin de leden de hondeneigenaren dus de belangen en doelen bepalen.
Voor veel hondeneigenaren geldt dat niet. Zij vinden het normaal dat honden altijd overal aangelijnd moeten zijn en dat honden nooit eens de ruimte hebben om te spelen.[/
Het voornaamste doel was het verenigen van hondeneigenaren zodat je samen een stem had. De belangen van hondeneigenaren kunnen verschillend zijn en daarom was het ook lastig alle koppen dezelfde kant op te krijgen. Een verschil tussen de hondenbond en de hondenbescherming was ook dat wij een vereniging waren waarin de leden de hondeneigenaren dus de belangen en doelen bepalen.
lydia
lydia
- iones
- Zeer actief
Daar is de hondenbescherming ook mee bezig.marian* schreef:O.a daarvoor was de hondenbond opgericht.Vanwege het steeds meer overal moeten aanlijnen en het daar niet mee eens zijn.iones schreef:Zij vinden het normaal dat honden altijd overal aangelijnd moeten zijn en dat honden nooit eens de ruimte hebben om te spelen.
Dus de leden van de hondenbescherming kunnen niet de belangen en de doelen bepalen?nana schreef: Het voornaamste doel was het verenigen van hondeneigenaren zodat je samen een stem had. De belangen van hondeneigenaren kunnen verschillend zijn en daarom was het ook lastig alle koppen dezelfde kant op te krijgen. Een verschil tussen de hondenbond en de hondenbescherming was ook dat wij een vereniging waren waarin de leden de hondeneigenaren dus de belangen en doelen bepalen.