Eerste parcours was het vast parcours. Na het verkennen was er 1 combinatie voor ons. Nadat die klaar was, kreeg ik het signaal dat ik mocht starten. Sita ging echt super hard weg, moest dus alle zeilen bij zetten om het bij te houden. Dat lukte prima en foutloos rond. Maar helaas stonden de sprongen nog op medium. Nooit op gelet, wat te druk met Sita en het parcours bezig. Dus dat werd nogmaals lopen. Dit resulteerde in een disk, maar wel een lekker rondje gelopen. Wissels gedaan op de plekken waar ik ze bedacht had.
De jumping was een snel rondje. Niet echt heel moeilijk, maar wel een paar punten waar je snel de fout in kon gaan. Sita ging weer lekker vlot van start. Ditmaal wel gelet dat de sprongen op large stonden

Uiteindelijk zijn we tweede geworden in de 2e graad.

De Gockinga is een wedstrijd met veel regels, waaronder de regel dat er niet twee dezelfde rassen mogen starten. In de 1e graad is een border terrier eerste geworden en bij de 2e graad ook. De border in de 1e graad had minder fouten in totaal, dus die werd geselecteerd. Dat betekende dus dat Sita en ik ons ook hadden geselecteerd