Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vrouw met 93 dieren moet huis uit
Moderator: moderatorteam
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Vrouw met 93 dieren moet huis uit
KAATSHEUVEL - Sandra Maaijwee uit Kaatsheuvel dreigt met haar 93 huisdieren op straat gezet te worden. Woningstichting Casade vindt dat het zo niet langer gaat.
Maaijwee vangt al zes jaar veelal gehandicapte dieren op. Ze heeft honden, katten, reptielen, vleermuizen en eenden. Haar buren aan de Meijerijlaan in Kaatsheuvel klagen over stank- en geluidsoverlast. De woningbouwvereniging heeft een ultimatum gesteld: voor 1 april had ze het aantal beesten moeten terugbrengen tot twintig stuks. Dat is niet gelukt. Maaijwee wil de dieren niet laten inslapen en volgens haar is het moeilijk om nieuw onderdak te vinden voor de gehandicapte dieren.
Casade is inmiddels begonnen het huurcontract te ontbinden. Maaijwee is op zoek naar een nieuw huis, maar met haar uitkering zijn de mogelijkheden beperkt.
Filmpje
Bron: http://www.omroepbrabant.nl
Maaijwee vangt al zes jaar veelal gehandicapte dieren op. Ze heeft honden, katten, reptielen, vleermuizen en eenden. Haar buren aan de Meijerijlaan in Kaatsheuvel klagen over stank- en geluidsoverlast. De woningbouwvereniging heeft een ultimatum gesteld: voor 1 april had ze het aantal beesten moeten terugbrengen tot twintig stuks. Dat is niet gelukt. Maaijwee wil de dieren niet laten inslapen en volgens haar is het moeilijk om nieuw onderdak te vinden voor de gehandicapte dieren.
Casade is inmiddels begonnen het huurcontract te ontbinden. Maaijwee is op zoek naar een nieuw huis, maar met haar uitkering zijn de mogelijkheden beperkt.
Filmpje
Bron: http://www.omroepbrabant.nl
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Vrouw met 93 dieren moet huis uit
Tsja, verzamelaars. Lastige problematiek 
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
Sanner
- Zeer actief
Ja lastig. Ik snap het van beide partijen wel eigenlijk. 
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Tsja ik weet precies om wie het gaat, en ze heeft er volgens mij ook alles aan gedaan om de dieren op tijd te herplaatsen maar dat is schijnbaar dus niet gelukt.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Ik moet wel zeggen... het ziet er werkelijk keurig uit. Geen smeerboel, geen rommel.
Desondanks zijn 93 dieren natuurlijk veel te veel... en dan de hond met een dwarsleasie, is dat een hondwaardig leven....
Al met al zie ik iemand die écht goed wil doen en de verzorging ook heel serieus en goed doet, maar die het nogal boven het hoofd is gegroeid.
Ik vraag me alleen af... er zitten weet-ik-hoeveel-reptielen bij, waarom zijn die dan niet plaatsbaar? En die eenden... kinderboerderij, misschien, met een financiele bijdrage erbij voor hun verzorging?
Er zitten geheid onplaatsbare dieren bij, maar... het moet wel héél triest zijn als je niet een groot deel van die 93 kan plaatsen.
En ja... een huis in 't buitengebied willen we allemaal wel...
Desondanks zijn 93 dieren natuurlijk veel te veel... en dan de hond met een dwarsleasie, is dat een hondwaardig leven....
Al met al zie ik iemand die écht goed wil doen en de verzorging ook heel serieus en goed doet, maar die het nogal boven het hoofd is gegroeid.
Ik vraag me alleen af... er zitten weet-ik-hoeveel-reptielen bij, waarom zijn die dan niet plaatsbaar? En die eenden... kinderboerderij, misschien, met een financiele bijdrage erbij voor hun verzorging?
Er zitten geheid onplaatsbare dieren bij, maar... het moet wel héél triest zijn als je niet een groot deel van die 93 kan plaatsen.

- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
Volgens mij is er ook echt heel wat herplaatst toen, maar niet genoeg. Ze mocht maar een bepaald aantal dieren overhouden. Er is toen een oproep over geweest op een forum, en er waren heel veel mensen die haar geholpen hebben, en er zijn haar in ieder geval heel veel mogelijkheden aangeboden. Jammer dat het dan toch niet gelukt is.Nakisha schreef:Ik moet wel zeggen... het ziet er werkelijk keurig uit. Geen smeerboel, geen rommel.

♥ Tessa ♥ 3-03-2008 - 10-11-2011 †
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Sneu
Ze zal best een verzamelaar zijn maar ze heeft het wel netjes voor elkaar zo te zien.
Maar dat de buurt dit niet echt op prijs stelt begrijp ik ook heel goed.
Wellicht zouden ze haar beter wat hulp aan kunnen bieden met het vinden van een nieuw huis voor de dieren ipv uit huis te zetten? (als dat al niet gebeurt is)
Ze zal best een verzamelaar zijn maar ze heeft het wel netjes voor elkaar zo te zien.
Maar dat de buurt dit niet echt op prijs stelt begrijp ik ook heel goed.
Wellicht zouden ze haar beter wat hulp aan kunnen bieden met het vinden van een nieuw huis voor de dieren ipv uit huis te zetten? (als dat al niet gebeurt is)
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
-
Muk
Als er sprake is van stankoverlast en geluidsoverlast, dan heeft zij het niet zo netjes voor elkaar.
Ik heb regelmatig inbeslagnames bij verzamelaars meegemaakt en hoe goed bedoelt ook, die mensen moeten gewoon niet zo veel dieren in huis halen.
Ik heb regelmatig inbeslagnames bij verzamelaars meegemaakt en hoe goed bedoelt ook, die mensen moeten gewoon niet zo veel dieren in huis halen.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Muk schreef:Als er sprake is van stankoverlast en geluidsoverlast, dan heeft zij het niet zo netjes voor elkaar.![]()
Hier hetzelfde, hoe sneu ook misschien, het KAN gewoon niet in een woonwijk
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Het ziet er idd netjes uit maar dat kan ook voor de tv zijn? Je ziet 1 kat en 2 honden die kunnen nooit voor de geluids overlast zorgen? met voor de rest alleen maar reptielen. Misschien had zo boven ook nog wat.
Bij het zien van het filmpje dacht ik wel hoe kun je daar als buren nou last van hebben. Het waren bijna allemaal reptielen.
Bij het zien van het filmpje dacht ik wel hoe kun je daar als buren nou last van hebben. Het waren bijna allemaal reptielen.
-
Ήυs
Er zijn hier toch genoeg mensen die misschien kunnen helpen? Ik wil best een kat oid overnemen hoor, past er best bij 
-
Ήυs
Eendenpoep gaat best stinken, en kwaken ook aardig. Ze zal wel nog meer honden en katten hebben gehad?blacky schreef:Het ziet er idd netjes uit maar dat kan ook voor de tv zijn? Je ziet 1 kat en 2 honden die kunnen nooit voor de geluids overlast zorgen? met voor de rest alleen maar reptielen. Misschien had zo boven ook nog wat.
-
Neeltje
Je wordt echt niet zomaar je huis uitgezet.
Opvang klinkt leuk, maar voor mij eerder een uit de hand gelopen hobby/verzameling. Ook voor de dieren lijkt het me niet zo denderend met zoveel in een rijtjes huis. Hoe mag ze ins hemelsnaam vleermuizen houden, die zijn toch beschermd?
Opvang klinkt leuk, maar voor mij eerder een uit de hand gelopen hobby/verzameling. Ook voor de dieren lijkt het me niet zo denderend met zoveel in een rijtjes huis. Hoe mag ze ins hemelsnaam vleermuizen houden, die zijn toch beschermd?
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat ik het er wel netjes uit vindt zien, maar 93 dieren in een huurhuis kan gewoon niet.
Groetjes,
Linda
Groetjes,
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
-
Ήυs
Ik vind overigens die hond met dwarsleasie echt sneu, ze verschoond m, maar die kan toch geen ronde meer lopen? Die zou ik wel in laten slapen. Fijn dat zij de hond lief vindt, maar die hond heeft zo geen leven toch?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik snap dit soort dingen echt niet hoor..
tuurlijk zit haar hart op de goede plek en ja het is er netjes.
maar wat moet zij met een uitkering als ze zoveel zorg kunt geven? niet zeuren dat je door je uitkering weinig middelen hebt. die uitkering moet stante pede ingenomen worden als ze niet gaat werken.
en natuurlijk moeten die dieren niet ingeslapen worden maar als dieren in beslag genomen worden zoals we weleens horen hier op het forum worden die ook niet zomaar ingeslapen.
maar wat moet zij met een uitkering als ze zoveel zorg kunt geven? niet zeuren dat je door je uitkering weinig middelen hebt. die uitkering moet stante pede ingenomen worden als ze niet gaat werken.
en natuurlijk moeten die dieren niet ingeslapen worden maar als dieren in beslag genomen worden zoals we weleens horen hier op het forum worden die ook niet zomaar ingeslapen.

-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Precies wat ik dacht... Waarom heb je een uitkering als je vrijwillig meer dan een fulltimebaan hebt aan het verzorgen van die beesten? En misschien ziet het er netjes uit maar ik geloof echt niet dat je in je uppie 93 dieren de aandacht kunt geven die ze verdienen. En het is dan inderdaad nog de vraag of er niet een hoop dieren tussen lopen die beter af zouden zijn in het opvangcentrum van Petrus. En ze kan er nu wel een zooi herplaatsen, maar zolang die vrouw niet in therapie gaat oid (ik geloof echt niet dat dit geen hoarden is en hoe oprecht ze waarschijnlijk ook om de dieren geeft, dit is een symptoom van iets anders) zal ze beesten in huis blijven halen.massam schreef:ik snap dit soort dingen echt niet hoor..
Ik vind het eigenlijk vooral heel zielig, maar die vrouw heeft hulp nodig want die heeft een heleboel dingen niet op orde, gok ik zo
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
Ήυs
Ze werd gesponsord en ze had vrijwilligers die hielpen.Strega schreef:Precies wat ik dacht... Waarom heb je een uitkering als je vrijwillig meer dan een fulltimebaan hebt aan het verzorgen van die beesten? En misschien ziet het er netjes uit maar ik geloof echt niet dat je in je uppie 93 dieren de aandacht kunt geven die ze verdienen. En het is dan inderdaad nog de vraag of er niet een hoop dieren tussen lopen die beter af zouden zijn in het opvangcentrum van Petrus. En ze kan er nu wel een zooi herplaatsen, maar zolang die vrouw niet in therapie gaat oid (ik geloof echt niet dat dit geen hoarden is en hoe oprecht ze waarschijnlijk ook om de dieren geeft, dit is een symptoom van iets anders) zal ze beesten in huis blijven halen.massam schreef:ik snap dit soort dingen echt niet hoor..
Ik vind het eigenlijk vooral heel zielig, maar die vrouw heeft hulp nodig want die heeft een heleboel dingen niet op orde, gok ik zo.
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Ik weet natuurlijk niet hoe het in haar geval is, maar niet iedereen heeft een uitkering omdat ze geen werk kunnen vinden of een lam handje hebben. Er zijn ook mensen die op zich genoeg kunnen doen, maar waar het opeens gewoon niet lukt als het voor een baas is, onder een bepaalde druk dus. Maarja hoet het in haar geval zit, weet alleen zij waarschijnlijk.
Het ziet er inderdaad net uit, en dat zal ze dus best op orde hebben, een grote teringzooi ruim je ook niet even snel op voor een cameraploeg, maar dieren hebben gewoon een bepaalde geur om zich heen hangen, als je bij mensen thuis komt die een hond hebben, kun je dat vaak gewoon ruiken, ook al is alles schoon en netjes. Alleen dat keer 93 dieren, wordt natuurlijk al snel meer dan een beetje ruiken, kan me best voorstellen dat buren daar last van gaan krijgen en het is inderdaad niets voor in een woonwijk.
Hopelijk komt het nog goed voor haar en kan ze een plekje vinden voor de meeste dieren zodat ze in haar huis kan blijven wonen. Als ze dat wil, waarschijnlijk houdt ze liever de dieren bij zich..
Het ziet er inderdaad net uit, en dat zal ze dus best op orde hebben, een grote teringzooi ruim je ook niet even snel op voor een cameraploeg, maar dieren hebben gewoon een bepaalde geur om zich heen hangen, als je bij mensen thuis komt die een hond hebben, kun je dat vaak gewoon ruiken, ook al is alles schoon en netjes. Alleen dat keer 93 dieren, wordt natuurlijk al snel meer dan een beetje ruiken, kan me best voorstellen dat buren daar last van gaan krijgen en het is inderdaad niets voor in een woonwijk.
Hopelijk komt het nog goed voor haar en kan ze een plekje vinden voor de meeste dieren zodat ze in haar huis kan blijven wonen. Als ze dat wil, waarschijnlijk houdt ze liever de dieren bij zich..
- M@scha
- Zeer actief
Krengetje schreef:Ze werd gesponsord en ze had vrijwilligers die hielpen.Strega schreef:[..]
Precies wat ik dacht... Waarom heb je een uitkering als je vrijwillig meer dan een fulltimebaan hebt aan het verzorgen van die beesten? En misschien ziet het er netjes uit maar ik geloof echt niet dat je in je uppie 93 dieren de aandacht kunt geven die ze verdienen. En het is dan inderdaad nog de vraag of er niet een hoop dieren tussen lopen die beter af zouden zijn in het opvangcentrum van Petrus. En ze kan er nu wel een zooi herplaatsen, maar zolang die vrouw niet in therapie gaat oid (ik geloof echt niet dat dit geen hoarden is en hoe oprecht ze waarschijnlijk ook om de dieren geeft, dit is een symptoom van iets anders) zal ze beesten in huis blijven halen.
Ik vind het eigenlijk vooral heel zielig, maar die vrouw heeft hulp nodig want die heeft een heleboel dingen niet op orde, gok ik zo.
da's mooi maar waarom heeft zij een uitkering?
zij is misschien geen lamlul die de hele dag op een bankje in het park zit en dus minder zichtbaar, maar ik vind dit niet minder uitkeringsfraude.
als jij voor zoveel dieren dag in dag uit kunt zorgen ben je lichamelijk in staat om te werken.
als jij dieren opvangt, sponsoren en vrijwilligers hebt ben je in contact met mensen en ben je sociaal gezien dus ook in staat om te werken.

-
Neeltje
Dat dacht ik dus ook.
- Roompie
- Zeer actief
Ik heb geen medelijden met haar.. wel met alle dieren. En ok, het ziet er netjes uit. De kooien waren schoon en de achtertuin ook (net wat iemand al zei, dat ruim je niet zo even op voor de camera).
Maar ze heeft er 93. Waarvan we er maar een paar hebben gezien dus waar zit de rest van die beesten?
En net wat massam zegt.. als jij dat allemaal kunt bijhouden (vrijwilligers of niet) kun je ook werken.
Maar ze heeft er 93. Waarvan we er maar een paar hebben gezien dus waar zit de rest van die beesten?
En net wat massam zegt.. als jij dat allemaal kunt bijhouden (vrijwilligers of niet) kun je ook werken.

-
Angelique.
93 dieren in een woonwijk...sorry dat is van god los 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als je de woonkamer helemaal volgebouwd zag met terrariums en bakken ,leek het net een proffessionele groothandel .
Dus dan kun je aardig wat van dat kleine spul instouwen en kom je snel op een filnk aantal.
Mevr met uitkering en een eigen stichting.
Die maakt met ondderhoud en schoonmaken en voeren langere dagen als bij een baas hoor.
Maar ze zal wel geen tijd hebben om te solliciteren.
Dus dan kun je aardig wat van dat kleine spul instouwen en kom je snel op een filnk aantal.
Mevr met uitkering en een eigen stichting.
Die maakt met ondderhoud en schoonmaken en voeren langere dagen als bij een baas hoor.
Maar ze zal wel geen tijd hebben om te solliciteren.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
iemand die zoveel dieren verzorgt heeft een stekie los
en dat is de reden misschien dat ze niet werkt
en dat is de reden misschien dat ze niet werkt
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Wat een oordelen weer zonder dat iemand weet waarom ze die uitkering heeft. Denk je nu heus dat de gemeente of UWV of welke instantie dan ook een oogje dichtknijpt en haar dit laat doen. Je gaat toch ook niet een tv uitzending toestaan die laat zien hoeveel werk het is om al die beesten te verzorgen als je weet dat daardoor je uitkering in gevaar komt. Zo dom kwam ze nu ook weer niet over.
de overlast zal best komen van de vele reptielen. in de zomer zal er best een behoorlijke geur hangen. Ze gaat te ver met het verzorgen van de hond met leasie die niet kan lopen maar verder heeft ze het toch netjes voor elkaar.
de overlast zal best komen van de vele reptielen. in de zomer zal er best een behoorlijke geur hangen. Ze gaat te ver met het verzorgen van de hond met leasie die niet kan lopen maar verder heeft ze het toch netjes voor elkaar.
- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
ik geloof niet alles wat ik op tv zie
93 dieren + rijtjeshuis is imho
93 dieren + rijtjeshuis is imho
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- M@scha
- Zeer actief
Martijn schreef:Ja. En nu d'r kop nog. Haha.tuurlijk zit haar hart op de goede plek
Die hond die dan met een luier aan de bench uit kruipt. Gut, wat een dierenliefde.
Goed dat ze er uit gezet wordt. Je moet de buren, die dieren en dat mens tegen zichzelf beschermen.
jep dat is zeker dierenliefde. ben ik van overtuigd.. de uitvoering is alleen een beetje jammer
en met de rest van je stukje ben ik het eens

-
Neeltje
De gemeente weet niet alles hè? En sorry, maar als ze in staat is om voor zoveel dieren te zorgen en sponsoring te krijgen, kan ze dat ook doen of voor eigen rekening of ergens in dienst.Dianavdberkt schreef:Wat een oordelen weer zonder dat iemand weet waarom ze die uitkering heeft. Denk je nu heus dat de gemeente of UWV of welke instantie dan ook een oogje dichtknijpt en haar dit laat doen. Je gaat toch ook niet een tv uitzending toestaan die laat zien hoeveel werk het is om al die beesten te verzorgen als je weet dat daardoor je uitkering in gevaar komt. Zo dom kwam ze nu ook weer niet over.
Ik denk dat mijn coach bij het UWV heel snel mijn uitkering zou stoppen als ik zei, weet je, ik stop met werken bij ASML want tja vind ik toch niet zo leuk, ik ga dieren opvangen en blijf dan mijn uitkering krijgen???? Enne laat ik zeggen, de gedeeltelijke uitkering die ik nu nog krijg is hoger dan mijn salaris,dus waarom zou ik gaan werken??