Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bijten aan meubels
Moderator: moderatorteam
- Frouwktje
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising stabij-wetterhoun
Bijten aan meubels
Wij kwamen vanmorgen uit bed en we zagen tot onze schrik dat Buddy is gaan knabbelen aan de computerkast,eenhoek onder is flink beschadigd,kleine dingen zoals schoenen e.d. leggen we weg om dit te voorkomen maar ja de computerkast valt niet zo makkelijk weg te zetten,wat kunnen we het beste doen hieraan?Corrigeren als we er bij zijn zal wel lukken maar moeten we hem 's nachts dan toch maar in een bench doen?Dit zal wel flink janken worden.

Hallo,ik ben dus Buddy
- Joenino
- Actief
- Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
- Aantal honden: 1
Re: Bijten aan meubels
Ik heb hier gelukkig nooit last van gehad met Rex maar heeft ie geen lekker bot ofzo liggen waar hij aan kan knagen?
Proud owner of Chow Chow Herder Rex

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
O jee, puppy tandjes :N: Ik zou het bijten aan meubelen iig voorkomen, zolang de puppy-knaaglust aanwezig is. Goed kans dat hij er over heen groeit en hij dan weer gewoon zonder toezicht in de kamer kan. 's Nachts zou ik hem of mee naar boven nemen en bij je bed laten slapen of hem inderdaad geleidelijk wennen aan de bench. Niet zomaar meteen hem erin stoppen en de hele nacht laten, dat wordt gegarandeerd huilen en zo leer je hem niet dat de bench een prima plekje is
Als je voor de bench kiest dus zeer geleidelijk aan wennen. Bv eten geven en lekker in de bench, dan even dicht als je in de buurt bent en weer open en belonen als hij rustig blijft en het zo uitbouwen. Zolang zou ik hem maar lekker meenemen naar de slaapkamer
Corrigeren als je erbij bent, hoe doe je dat? Ik zou hem alternatieven in z'n bekkie schuiven zodra hij aanstalten maakt en niet zo zeer "straffen". Hij moet leren waar hij wel op mag kluiven
Succes 
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ons verder heel makkelijke pupje was ook aan de hoeken van de plinten begonnen.Ik heb daar Tabasco opgesmeerd en bij hem werkt dat goed. Het zal echter per hond verschillen en voorkomen is beter dan genezen.
Vroeger opstaan wil ook nog wel eens helpen, de meeste pups gaan slopen als ze wakker worden en het baasje is er niet.
Vroeger opstaan wil ook nog wel eens helpen, de meeste pups gaan slopen als ze wakker worden en het baasje is er niet.
-
Zinndy
Toen Tyson pup was was hij ook een sloper.
Niet vanaf t begin hoor...nee hij liet ons eerst denken dat hij ene perfect lief onschuldig puppeding was
pas toen hij een mand of4/5 was vond hij dat we wel aan een nieuw bankstel toewaren.
En hij sloopte niet snachts, niet als hij overdag even alleen was....nope
er werd gesloopt tussen het moment dat mijn man eruit ging (vrachtwagen chauffeur dus vroeg op ) en het moment dat ik
(om half 7 ) beneden kwam.
Scrok me dood :N: ik dacht dat hij een schaap te pakken had gehad ofzo toen ik de eerste keer beneden kwam
en al dat witte spul zag liggen...bleek dus "gewoon " de zitting van de bank te zijn.
na 3 dagen was gewoon de hele onderkant van de tweezitter weg...
Ik ben er dus maar smorgens tegelijk met mijn uitgegaan.... een week.... toen langzaam op of afgebouwd
en toen was het klaar...gelukkig
anders had ik hem ook in een bench moeten doen
en had dat dan ook langzaam aan moeten opbouwen...
succes!! t zal vast allemaal goedkomen
Niet vanaf t begin hoor...nee hij liet ons eerst denken dat hij ene perfect lief onschuldig puppeding was
pas toen hij een mand of4/5 was vond hij dat we wel aan een nieuw bankstel toewaren.
En hij sloopte niet snachts, niet als hij overdag even alleen was....nope
er werd gesloopt tussen het moment dat mijn man eruit ging (vrachtwagen chauffeur dus vroeg op ) en het moment dat ik
(om half 7 ) beneden kwam.
Scrok me dood :N: ik dacht dat hij een schaap te pakken had gehad ofzo toen ik de eerste keer beneden kwam
en al dat witte spul zag liggen...bleek dus "gewoon " de zitting van de bank te zijn.
na 3 dagen was gewoon de hele onderkant van de tweezitter weg...
Ik ben er dus maar smorgens tegelijk met mijn uitgegaan.... een week.... toen langzaam op of afgebouwd
en toen was het klaar...gelukkig
anders had ik hem ook in een bench moeten doen
succes!! t zal vast allemaal goedkomen
- Frouwktje
- Actief
Ja vroeg opstaan was hier ook gebeurd met ons drietjes zaten we om 6 uur beneden,doordat ik verast wer door Buddy die voor het eerst naar boven kwam om ons te begroeten.We hebben hem naar beneden gebracht en toen zagen we de kastMarie-Josée schreef:Ons verder heel makkelijke pupje was ook aan de hoeken van de plinten begonnen.Ik heb daar Tabasco opgesmeerd en bij hem werkt dat goed. Het zal echter per hond verschillen en voorkomen is beter dan genezen.

Hallo,ik ben dus Buddy
- Frouwktje
- Actief
Er ligt een groot bot waar hij af en toe lekker op ligt te kauwen,maar hij wou eens wat anders zo te zienJoenino schreef:Ik heb hier gelukkig nooit last van gehad met Rex maar heeft ie geen lekker bot ofzo liggen waar hij aan kan knagen?

Hallo,ik ben dus Buddy
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hij gaat wisselen, lijkt me zo. Dan doen ze dat.
Tips genoeg zo te horen, maar ik zou hem dus lekker bij mijn bed zetten, in die bench (aangezien hij blijkbaar de trap op en af gaat).
Botje of kong erbij, je zult de eerste nachten wel niet slapen, maar het went.
Bij je bed zodat je je hand erin kunt steken als hij het niet leuk vindt, want dat zal hij zeker niet.
Corrigeren natuurlijk niet, die bench moet leuk blijven.
Sterkte. Gaat vanzelf weer over.
*werpt blik op aangekloven stoelpoten
Tips genoeg zo te horen, maar ik zou hem dus lekker bij mijn bed zetten, in die bench (aangezien hij blijkbaar de trap op en af gaat).
Bij je bed zodat je je hand erin kunt steken als hij het niet leuk vindt, want dat zal hij zeker niet.
- Frouwktje
- Actief
Bij welke leeftijd is het wisselen Buddy is net 3 maandMarjoleine schreef:Hij gaat wisselen, lijkt me zo. Dan doen ze dat.

Hallo,ik ben dus Buddy
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wisselen begint rond de 14-16 weken.
Dus je bent nog wel even zoet.
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie is 1 keer aan de kattenpaal begonnen als pup.
Haar mandje stond er naast en ze had erg veel last van het wisselen.
Met gewoon rustig 'nee' zeggen en haar in plaats daarvan een flosje of bevroren washandje geven was het binnen een paar dagen klaar.
Haar mandje stond er naast en ze had erg veel last van het wisselen.
Met gewoon rustig 'nee' zeggen en haar in plaats daarvan een flosje of bevroren washandje geven was het binnen een paar dagen klaar.
- Frouwktje
- Actief
Oh dat valt wel mee hij is morgen al 13 weken,het gaat snel he?Hij ligt lekker in de bench nog een pensstaafje te knabbelen,we komen net van buiten en heeft z'n behoeftes gedaan.Wat voor kauwbot kan ik hem het beste kopen?Marjoleine schreef:Wisselen begint rond de 14-16 weken.
Op de foto was hij nog maar 8 weken,et bot was een kadootje van een collega 
Hallo,ik ben dus Buddy
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik zou veel verschillend kauwdingen geven, van verschillende consistentie.
Skadi had daar iig veel behoefte aan.
Daarnaast is een kongijsje een lekkere snack die de pijn verlicht.
Kleine gaatje dichtsmeren of dichtstoppen met beloningskoekje, kong met grote opening naar boven in een theeglas oid zetten, vullen met yoghurt, en dan een uurtje of twee in de vriezer.
Maar dan nóg...
*werpt blik op aangevreten plinten*
Tobasco werkte hier trouwens niet.
Dat vindt madam lekker :N:
Etherische lavendelolie hielp wél enigszins.
Ze heeft een hekel aan die lucht.
Skadi had daar iig veel behoefte aan.
Daarnaast is een kongijsje een lekkere snack die de pijn verlicht.
Kleine gaatje dichtsmeren of dichtstoppen met beloningskoekje, kong met grote opening naar boven in een theeglas oid zetten, vullen met yoghurt, en dan een uurtje of twee in de vriezer.
Maar dan nóg...
*werpt blik op aangevreten plinten*
Tobasco werkte hier trouwens niet.
Dat vindt madam lekker :N:
Etherische lavendelolie hielp wél enigszins.
Ze heeft een hekel aan die lucht.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet wat je je pupje voert?
Ik voer vers en ik geef tijdens het wisselen als kauwmateriaal ribben en dat soort spul. Later ook trouwens
Het kauwbot van de foto werkt ook, maar een flink grote is dan handig, dan is de kans dat hij het opvreet en problemen krijgt met een klein restje kleiner namelijk.
Kongijsjes werkt ook goed, het maakt ze bovendien moe en dan knagen ze ook minder.
Meestal dan, Willemijn lag languit en viel gewoon met de stoelpoot in haar bek in slaap
Ik voer vers en ik geef tijdens het wisselen als kauwmateriaal ribben en dat soort spul. Later ook trouwens
Het kauwbot van de foto werkt ook, maar een flink grote is dan handig, dan is de kans dat hij het opvreet en problemen krijgt met een klein restje kleiner namelijk.
Kongijsjes werkt ook goed, het maakt ze bovendien moe en dan knagen ze ook minder.
Meestal dan, Willemijn lag languit en viel gewoon met de stoelpoot in haar bek in slaap
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Marjoleine schreef: het maakt ze bovendien moe en dan knagen ze ook minder.
- vivke1965
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
Ik zou Buddy mee naar bed nemen...
wat een drolletje zo op dat onderschrift....vind hem geweldig !! .
Maar goed...idd veel heterdaadjes te pakken krijgen en corrigeren...neeeeeeeeee...!! niet...!!
En franse mosterd heeft hier ook goed zijn werk gedaan....plinten hingen er vol mee...ahahahaha...
Daarnaast veel afwisseling in botjes....geeft ze niet allemaal tegelijk maar wissel af zodat het een nieuw speeltje lijkt als hij het krijgt....is hij dan weer ff mee bezig....
Een hele nacht alleen is hij nog niet aan toe denk ik....tenminste je meubels niet....
Maar goed...idd veel heterdaadjes te pakken krijgen en corrigeren...neeeeeeeeee...!! niet...!!
En franse mosterd heeft hier ook goed zijn werk gedaan....plinten hingen er vol mee...ahahahaha...
Daarnaast veel afwisseling in botjes....geeft ze niet allemaal tegelijk maar wissel af zodat het een nieuw speeltje lijkt als hij het krijgt....is hij dan weer ff mee bezig....
Een hele nacht alleen is hij nog niet aan toe denk ik....tenminste je meubels niet....
Groetjes, Viv

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
- Frouwktje
- Actief
Buddy is al een dikke maand bij ons en dit was de eerste nacht dat hij hier aan zat te knabbelen,verder doet hij het heel goed 'snachtsvivke1965 schreef:Ik zou Buddy mee naar bed nemen...wat een drolletje zo op dat onderschrift....vind hem geweldig !! .
Ik zal straks nog even naar de winkel kijken naar nog een kauwbot

Hallo,ik ben dus Buddy
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Vivke bedoelt een hele nacht alleen in de bench.Frouwktje schreef:Buddy is al een dikke maand bij ons en dit was de eerste nacht dat hij hier aan zat te knabbelen,verder doet hij het heel goed 'snachts
Dat moet je aanleren en het is totaal iets anders dan alleen los in de kamer
- Frouwktje
- Actief
Ja ik weet het maar de bench wou in het begin niet,heb hem vanmorgen weer neer gezet en hij heeft vanmiddag lekker liggen kauwen in de bench op zijn nieuwe botMarjoleine schreef:Vivke bedoelt een hele nacht alleen in de bench.Frouwktje schreef:Buddy is al een dikke maand bij ons en dit was de eerste nacht dat hij hier aan zat te knabbelen,verder doet hij het heel goed 'snachts

Hallo,ik ben dus Buddy
- Liesje_36
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising Cairn Terriër
- Contacteer:
Dat was natuurlijk wel ff schrikken...
Ik zou je willen adviseren om de hond voortaan in de bench te doen, totdat hij wat volwassener is en de tijd van puberteit door is.
Succes...
Ik zou je willen adviseren om de hond voortaan in de bench te doen, totdat hij wat volwassener is en de tijd van puberteit door is.
Succes...
groetjes, Liesbeth
mama van Lucas
www.gastouderbureauhappy.nl / info@gastouderbureauhappy.nl
[url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]
In memoriam: overleden 19 februari 2010
mama van Lucas
www.gastouderbureauhappy.nl / info@gastouderbureauhappy.nl
[url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]
In memoriam: overleden 19 februari 2010- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Kijk dat werkt, met een lekkere kluif in de bench is hij snel aan de bench gewend. Mee naar boven nemen helpt natuurlijk wel als je er bent, maar je zult ook weleens weg moeten, dan zal hetzelfde gaan gebeuren, dus lekker die bench positief aanleren en hem geen kans geven om ergens aan te knagen. Als hij straks ouder wordt is dat knagen in de meeste gevallen vanzelf voorbij. Maar hij moet geen kans krijgen, heel belangrijk.Frouwktje schreef:Ja ik weet het maar de bench wou in het begin niet,heb hem vanmorgen weer neer gezet en hij heeft vanmiddag lekker liggen kauwen in de bench op zijn nieuwe botMarjoleine schreef:Vivke bedoelt een hele nacht alleen in de bench.Frouwktje schreef:Buddy is al een dikke maand bij ons en dit was de eerste nacht dat hij hier aan zat te knabbelen,verder doet hij het heel goed 'snachts
- Frouwktje
- Actief
Hij gaat nooit mee naar boven,het zindelijk maken gaat zo beter.Het alleen laten gaat ook goed,hij zoekt een plekje na nog even gespeeld te hebben en dan ga ik naar de winkel,ook wel als de dochter boven bezig is met huiswerk gaan wij naar de winkel en zodoende weten we dat het geen piepen is als hij alleen is beneden.We zijn heel tevreden zoals het nu gaat en vanacht is hij niet aan de kast geweest,ik heb er de tabasco op gesmeerd,weet niet of dit de reden is want hij is er overdag niet aan gaan ruiken

Hallo,ik ben dus Buddy
- Frouwktje
- Actief
Wat zijn kongijsjes?Nooit van gehoord is dat speciaal voor de hond?Marjoleine schreef:Ik weet niet wat je je pupje voert?

Hallo,ik ben dus Buddy
- Miranda
- Erelid
Kongijsjes, je maakt een ijsje in een kong. Dat is hondenspeelgoed. Onverwoestbaar, en kan in de vaatwasser.Frouwktje schreef:Wat zijn kongijsjes?Nooit van gehoord is dat speciaal voor de hond?
Ik schreef:Daarnaast is een kongijsje een lekkere snack die de pijn verlicht.
And few will ever climb
- Frouwktje
- Actief
Vinden ze yoghurt wel lekker en is dit goed voor een pup?Miranda schreef:Kongijsjes, je maakt een ijsje in een kong. Dat is hondenspeelgoed. Onverwoestbaar, en kan in de vaatwasser.Frouwktje schreef:Wat zijn kongijsjes?Nooit van gehoord is dat speciaal voor de hond?
Ik schreef:Daarnaast is een kongijsje een lekkere snack die de pijn verlicht.

Hallo,ik ben dus Buddy
- Miranda
- Erelid
Ze vinden het héérlijk over het algemeen.
En als het niet goed zou zijn voor een pup zou ik het niet aanraden
Je kunt uitproberen of hij het lekker vindt, yoghurt.
Gewoon een klein likje geven. Je ziet vanzelf hoe hij reageert.
Soms moeten ze even wennen, maar de meeste honden zijn er gek op.
Als je pup vers vlees krijgt, kun je ook een gedeelte van zijn voer in de kong proppen en dat invriezen.
Is weer een ander soort ijsje
Als je pup vers vlees krijgt, kun je ook een gedeelte van zijn voer in de kong proppen en dat invriezen.
And few will ever climb
- Frouwktje
- Actief
Buddy zit nog aan de puppybrokkenMiranda schreef:Ze vinden het héérlijk over het algemeen.

Hallo,ik ben dus Buddy