TeamWork schreef:Alle keren dat hij eten moet hebben, geef je hem dat in zijn benchje.
Als jij over een paar dagen rammelt met de voerbakken, vliegt puppemans vanzelf richting bench. Bench = eten=leuk

Dit dus.
En ook alle lekkertjes in de bench geven.
En dat deurtje voorlopig niet dicht doen.
En nog niet weggaan uit de kamer als hij erin zit.
En hem naast je bed laten slapen zodat je hand bij hem kan komen als hij angstig en alleen wakker wordt.
Of laat ik het anders zeggen:
als je een kind van 2 jaar adopteert, leg je dat kind dan de eerste nacht ook meteen alleen in een kamer en ga je dan ook niet kijken of reageren als het begint te huilen?
Of ga je er eerst aan werken dat het kind je vertrouwt en begrijpt dat je terugkomt als je even weggaat?
Snap je het verschil?
Als je in de bench zijn zonder dat je erbij bent en zonder dat hij eruit kan niet heel zorgvuldig en rustig aanleert, heb je straks een hond die niet alleen kan zijn en je niet volledig vertrouwt.
Dat rustig aanleren is dus heel erg belangrijk!
En dat zeg ik bepaald niet om te rellen (ik rel nooit), maar omdat benchtraining heel erg vaak fout gaat en veel mensen later problemen krijgen. En dan realiseren ze zich helemaal niet dat de oorzaak in dingen als verkeerde benchtraining kan zitten.
Vaak legt een hond zich erbij neer omdat hij geen keuze heeft, maar daarmee heb je dan dus geen vertrouwen geleerd.
Investeer dus nu tijd, aandacht en heel veel geduld, dat gaat zich later absoluut terugbetalen!