Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wij staan paf

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

koentje

wij staan paf

Ongelezen bericht door koentje »

Vandaag hebben wij onze wheaten gehaald. :I: Het gaat echt geweldig. In de auto gedroeg hij zich keurig; iets onrustig maar zonder piepen of huilen. Op het end leek hij zelfs een beetje te slapen. Thuisgekomen liep hij zowaar al een beetje aan de riem mee. Vervolgens deed hij netjes een plasje in de tuin..... :lief:
In huis hebben wij hem alles laten besnuffelen en heeft zoon een beetje gespeeld met hem. Vervolgens was de tuin aan de beurt. Alles doorsnuffelt en toen ging hij zelf naar binnen. Ik had zijn eerste maal klaargemaakt, er niet vanuit gaande dat hij zou eten. Maar wie schetst onze verbazing ; hij smulde zijn bakje in een keer leeg en bleef likken in het bakje. Daarna hebben we hem even in de bench gelegd om te slapen. Toen ging het even minder. Hij begon te huilen en keffen en maakte p[rachtige geluiden. Het was moeilijk maar we hebben hem een half uurtje laten gaan :pffff: en toen viel hij in slaap!
Een modelhondje toch? :mrgreen:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: wij staan paf

Ongelezen bericht door *Esther »

Goede berichten :E:
Veel geluk met hem!!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Och wat zoet :I: veel plezier met de pup :cheer:
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Edit: Mellow hieronder verwoordt het iets vriendelijker.
Laatst gewijzigd door Inc op 07 mei 2011 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Inc schreef:Edit: Mellow hieronder verwoordt het iets vriendelijker.
eens
Afbeelding
Inc

Hutsje schreef:
Inc schreef:Edit: Mellow hieronder verwoordt het iets vriendelijker.
eens
:engel:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Heel veel geluk met hem :E:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik zou sowieso een pupje de eerste dag niet meteen in een bench doen :wink:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Diaz ging ook keihard janken toen ik hem in de bench deed..eruit gehaald en dan maar niet in de bench. Steeds voer in de bench gegeven..Nu is hij er een week en gaat zelf steeds in zn bench liggen slapen.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Hoe heet je pup? We willen wel foto's natuurlijk he :engel:
Verder zou ik een pup nooit een halfuur laten janken (een volwassen hond trouwens ook niet want dan is er of iets aan de hand of ik heb iets niet duidelijk aangeleerd imo). Hij is in den vreemde, alleen maar onbekende geurtjes. Geen mama, geen broertjes of zusjes... Bovendien, als je ervoor kiest om een bench te gebruiken, is het juist belangrijk dat hij die niet meteen gaat associeren met (in zijn ogen) langdurige eenzame opsluiting :wink:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Veel plezier met je puppie :balon:
Ik gebruik geen bench, pup gaat mee of los in de kamer bij het zooitje(veilig :wink: ,hier kan geen paard kwaad doen).
Slapen gebeurt gewoon waar hij neervalt, zalig op je tenen of in Lilles haar. :ok:
*Esther
Zeer actief

Ik heb weer eens half-half gelezen zie ik :oeps:
Had dat halve uur (veel te lang) over het hoofd gezien.
Hoe is het vannacht gegaan dan??
koentje

Vannacht ging het heel goed. We hebben hem slapend in zijn bovenbench naast het bed gelegd. We wilden hem eerst laten plassen maar hij sliep zo diep! Toen werd hij om 12, 30 wakker; ben ik met hem naar beneden geweest om te plassen , maar niets gedaan.
Toch maar weer naar boven. Daar heeft hij even gepiept in de bench en toen ik dat negeerde ging hij slapen. Vanochtend om 6 uur kwam hij pas weer. Toen was het over met slapen en zijn we naar beneden gegaan.

Ik heb hem express overdag al wel in de bench gedaan omdat hij anders ineens voor het eerst in de nacht in de bench zou moeten. En we willen hem toch leren in de bench te zijn als wij aan tafel zitten.
Ik moet nog kijken hoe ik foto's op het forum krijg. Ik heb ook al telkens ruzie met de avator: alleen als ik een detail van een foto neem kan ik hem erop krijgen.
Rikoy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rikoy »

Heel veel geluk met je puppie. :ok: :balon:
Afbeelding
koentje

Mellow schreef:
koentje schreef:...
Ik heb hem express overdag al wel in de bench gedaan omdat hij anders ineens voor het eerst in de nacht in de bench zou moeten. En we willen hem toch leren in de bench te zijn als wij aan tafel zitten.
...
Leren ja..Hem zo de bench induwen en daar laten gillen is niet op de juiste manier aanleren.
Zo leer je je pup alleen maar aan dat een bench een vreselijk iets is, een gevangenis waarin je wordt opgesloten en wordt genegeerd zelfs al roep je heel hard om hulp.
Ten eerste is het zo dat alle keren dat Murdy de bench in ging hij er zelf ingestapt is. Ten tweede moet hij er toch aan wennen en zijn we er nu juist bij. Hij ziet en hoort ons.
Ten derde heb ik het idee dat jij het zo heerlijk zwart/wit en rellerig neerzet zo. :F: Heb jij andere adviezen om het in de bench zijn aan te leren?
*Esther
Zeer actief

Alle keren dat hij eten moet hebben, geef je hem dat in zijn benchje.
Als jij over een paar dagen rammelt met de voerbakken, vliegt puppemans vanzelf richting bench. Bench = eten=leuk :cheer:
koentje

oh, goed plan, dat ga ik proberen. Maar momenteel is het zo dat hij zijn bench ook opzoekt als het niet van ons hoeft zeg maar. Dus hij heeft gelukkig nog geen nare associatie. :E:
*Esther
Zeer actief

Krijgen we nu nog een foto :hmmm:
Zo vaak zien we die Wheatens niet!
koentje

Het rellerige zat het vooral in het 'erin duwen' en laten gillen. Of ik een soort sadist ben. Hij blaft en huilt wel. Maar de momenten dat hij stil is worden al langer.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

TeamWork schreef:Alle keren dat hij eten moet hebben, geef je hem dat in zijn benchje.
Als jij over een paar dagen rammelt met de voerbakken, vliegt puppemans vanzelf richting bench. Bench = eten=leuk :cheer:
Dit dus.
En ook alle lekkertjes in de bench geven.
En dat deurtje voorlopig niet dicht doen.
En nog niet weggaan uit de kamer als hij erin zit.
En hem naast je bed laten slapen zodat je hand bij hem kan komen als hij angstig en alleen wakker wordt.

Of laat ik het anders zeggen:
als je een kind van 2 jaar adopteert, leg je dat kind dan de eerste nacht ook meteen alleen in een kamer en ga je dan ook niet kijken of reageren als het begint te huilen?
Of ga je er eerst aan werken dat het kind je vertrouwt en begrijpt dat je terugkomt als je even weggaat?
Snap je het verschil?

Als je in de bench zijn zonder dat je erbij bent en zonder dat hij eruit kan niet heel zorgvuldig en rustig aanleert, heb je straks een hond die niet alleen kan zijn en je niet volledig vertrouwt.
Dat rustig aanleren is dus heel erg belangrijk!

En dat zeg ik bepaald niet om te rellen (ik rel nooit), maar omdat benchtraining heel erg vaak fout gaat en veel mensen later problemen krijgen. En dan realiseren ze zich helemaal niet dat de oorzaak in dingen als verkeerde benchtraining kan zitten.
Vaak legt een hond zich erbij neer omdat hij geen keuze heeft, maar daarmee heb je dan dus geen vertrouwen geleerd.

Investeer dus nu tijd, aandacht en heel veel geduld, dat gaat zich later absoluut terugbetalen!
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 09 mei 2011 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
koentje

sorry teamwork ik ga mijn best doen om het uit te zoeken. :tongue:
vivke1965
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)

Ongelezen bericht door vivke1965 »

Heel veel plezier met je pupje...wat fijn dat hij alles lekker ging ontdekken en ook ging eten...weet hij gelijk waar het lekkers te vinden is !

Je mag hem best vertroetelen en beschermen hoor de eerste dagen....sommigen zeggen gelijk laten weten waar zijn plaats is, maar ik heb bij al mijn honden lekker getutteld de eerste dagen....slapen lekker naast me op een kussentje en snachts lekker naast me in een kartonnen doosje naast het bed (kan je je arm en een gedragen t-shirt in leggen voor je geur).
Er is nog tijd zat om streng te zijn !! :mrgreen: Eerst maar even wennen aan elkaar en elkaars geur lekker opsnuiven...en dat geld dus ook voor jullie !! :E:
En wanneer de foto ????????/
Groetjes, Viv

Afbeelding
"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
koentje

het is nog niet gelukt, ik doe nog een poging :ugh:
*Esther
Zeer actief

Marjoleine schreef:
TeamWork schreef:Alle keren dat hij eten moet hebben, geef je hem dat in zijn benchje.
Dit dus.
En ook alle lekkertjes in de bench geven.
En dat deurtje voorlopig niet dicht doen.
En nog niet weggaan uit de kamer als hij erin zit.
En hem naast je bed laten slapen zodat je hand bij hem kan komen als hij angstig en alleen wakker wordt.

Of laat ik het anders zeggen:
als je een kind van 2 jaar adopteert, leg je dat kind dan de eerste nacht ook meteen alleen in een kamer en ga je dan ook niet kijken of reageren als het begint te huilen?
Of ga je er eerst aan werken dat het kind je vertrouwt en begrijpt dat je terugkomt als je even weggaat?
Snap je het verschil?

Als je in de bench zijn zonder dat je erbij bent en zonder dat hij eruit kan niet heel zorgvuldig en rustig aanleert, heb je straks een hond die niet alleen kan zijn en je niet volledig vertrouwt.
Dat rustig aanleren is dus heel erg belangrijk!

En dat zeg ik bepaald niet om te rellen (ik rel nooit), maar omdat benchtraining heel erg vaak fout gaat en veel mensen later problemen krijgen. En dan realiseren ze zich helemaal niet dat de oorzaak in dingen als verkeerde benchtraining kan zitten.
Vaak legt een hond zich erbij neer omdat hij geen keuze heeft, maar daarmee heb je dan dus geen vertrouwen geleerd.

Investeer dus nu tijd, aandacht en heel veel geduld, dat gaat zich later absoluut terugbetalen!
Mooi verhaal Marjoleine, lief dat je daar de tijd voor neemt :ok: :ok:
koentje

Een heleboel van deze dingen doen we al. We hebben een extra bench boven staan naast mijn bed, maar in de nacht gaat het juist geweldig goed. We geven nu regelmatig eten of iets lekkers in de bench beneden, hij krijgt ook een bullepeesje mee als wij gaan eten, maar als hij jankt of blaft in de bench geven we geen aandacht. We halen hem eruit als hij stil is. Hij gaat overigens nog steeds zelf de bench in. We lokken hem wel met een bullepeesje, laten hem rustig achter en doen dan het deurtje dicht. Hij kan ons constant zien en horen.
Ik geef juist structuur en vertrouwen door nu al aan te geven welke regels er hier gehanteerd worden.
Verder houd ik hem, als een baby, constant bij me. Ik laat hem nog geen 5 min. alleen.

Tjonge wat slapen ze trouwens veel!
Inc

Nah staat het hierboven nog niet voldoende uitgelegd? Een pup die jankt en blaft in de bench, heeft juist jouw aandacht nodig!! In plaats van een pup die duidelijk overstuur is te negeren, zou je hem ook kunnen kalmeren :19: En nee, daarvoor hoef je hem niet uit de bench te halen :19:

Edit: je hebt het dier 3 dagen! Laat hem eerst eens lekker wennen aan jullie en jullie ritme, in plaats van hem te laten schreeuwen en krijsen in de bench :M:
Laatst gewijzigd door Inc op 10 mei 2011 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

koentje schreef:Het rellerige zat het vooral in het 'erin duwen' en laten gillen. Of ik een soort sadist ben. Hij blaft en huilt wel. Maar de momenten dat hij stil is worden al langer.

niet laten gebeuren :U:

echt alleen in de bench met eten en iets lekkers. niet laten gillen/blaffen :jank:
Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik weet niet of de bench boven naast je bed staat? Zo ja, dan is het niet zo heel gek dat het boven wel goed gaat. je bent immers in de nabijheid van het puppekind. Ik weet ook niet waar de bench beneden staat. Wat je zou kunnen doen (als je dat al niet doet hoor) is de bench beneden vlakbij je zitplek zetten. Dus als de pup dan in bench zit, ben je toch vlakbij en kan je makkelijker je vinger er door heen steken. De eerste dagen is gewoon zo wereldvreemd voor een pup. Langzamerhand kan je de bench wel verplaatsen naar de plek waar hij eigenlijk in de planning zat.

Ik heb hier de enorme mazzel dat een nieuwe pup gelijk mee loopt in het ritme van de rest en ook in de bench zit in de nabijheid van de anderen. Dat geeft een veilig en geborgen gevoel. Dit geeft ook weinig problemen met benchtraining en alleen leren zijn. En dat is eigenlijk iets wat jij nu "moet" nabootsen. De pup moet een veilig en geborgen gevoel krijgen. En dat komt wel als je het rustig aan pakt. Ik ben zelf ook voorstander om iets in de bench te leggen met mijn geur er aan en soms zelfs een knuffelbeer er in. Honden zijn voor mij geen tere poppetjes maar ik vind wel dat je een pup goed en rustig moet begeleiden. Heb je later alleen maar profijt van.
koentje

Boven heb ik ook een bench staan , naast mijn bed inderdaad. Maar ik heb het gevoel dat het vanaf dag 1 beter gin in de bovenbench omdat hij er in een andere gemoedstoestand inging: hij is in de avond echt moe en wilt ook slapen. Overdag is dat niet toevallig altijd op het moment dat wij gaan eten.
Vannacht heeft hij overigens de hele nacht doorgeslapen van 23 tot 5.30. Volgens mij boffen wij toch met dit pupje! Hij doet dan buiten direct een grote plas en de bench blijft keurig droog.
Ik heb nu een aantal keer eten gegeven in de benedenbench en er lekkere dingetjes verstopt voor hij erin ging. En het gaat heel erg goed. Hij heeft nu twee keer in de bench gezeten zonder blaffen en huilen; alleen met hele zachte piepjes af en toe. Maar hij heeft inmiddels het bullepeesje ontdekt en kan daar heerlijk aan knabbelen. Dat doet hij vol overgave. Ik ben benieuwd of het zo doorgaat met het in de bench zijn. Maar hij gaat nu steeds vaker ook rustig even in de bench liggen uit zichzelf en met het deurtje open dus het is toch een positief plekje geworden! :mrgreen: :E:

De grapjas heeft trouwens wel al een paar keer zijn waterbak omgegooid :lol1: ... moet dus iets gaan halen wat niet zo makkelijk omgaat.
Bedankt voor de tips!
*Esther
Zeer actief

Waterbak in de bench? Bedoel je dat? Ik heb hier een waterbakje in de bench hangen, aan een ring. Gewoon in de dierenzaak gekocht. Is eigenlijk voor een papegaai bedoeld :wink: Klein maar diep genoeg, zo lang zitten ze er toch niet in.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”