Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teven

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Teven

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Om dit topic er een beetje van te verschonen,en ik nieuwschiereg ben.
Wie heeft er meerdere teven in huis zonder er ooit een reu bij heeft gezeten ,die als meer dat 4 jaar zonder probleem samen gaan.
OOk dus los als je er niet bij bent.
En wat voor soort ras.
Ik heb dus 2 teven die van begin af echt klikken Happy is de opperteef en Ruby de lagere in rang.
Dat is heel duidelijk.
Happy is de oudste en dat gaat nu al 8 jaar oke er is nooit wat voorgevallen tussen die 2,waar de 1 is is de andere ze liggen meestal tegen elkaar ergens.
Het is een Maltheser en een york X heder
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Re: Teven

Ongelezen bericht door monky555 »

ik mag niet antwoorden, maar doe ik lekker toch :lekkerpuh:
3 teven, amerikaanse stafford, peludo, golden zijn altijd samen (met 2 reuen en 1 apart) de golden is een buitenbeentje, de staff en peludo zijn beste vriendinnen, ze zijn allemaal zo'n 4 jaar samen. Ook zijn al mijn honden gecastreerd, en iza is de opperbitch :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Telt 3 jaar goed samen gaan ook al mee? :engel:
Hier dus ook twee probleemloze teven. Beiden zijn wel van het ontzettend tolerante, niet streberige soort, en er valt dus ook nooit een grom of iets. Net nog tijdens het wandelen liepen we op een nogal smal pad, en Vera draaide zich in een sprint om achter de bal aan, en kegelde daarbij Saar om die dus pal achter haar liep. Het is dat ik dan nog roep "heee, let even op je zus wil je!", maar anders zou er echt nul komma nul aandacht aan geschonken worden door beiden. Saar staat weer op, loopt verder, en Vera komt de bal terug brengen. Over het algemeen weet Saar prima weg te springen als ze de bal tevoorschijn ziet komen :mrgreen:
Ze zijn ook altijd samen, los door het hele huis als ik weg ben. Speeltjes slingeren er ook rond, kluiven ook als ik thuis ben, als ik weg ben leg ik ze voor alle extra extra zekerheid wel weg.
Ze kunnen samen heel erg leuk spelen, heel zachtjes met veel bekgehap en over elkaar heen gerol (nou ja, Saar over Vera dan :mrgreen: ), en soms ook heel wild achter elkaar aanrennen. En Saar houdt Vera's ogen altijd goed schoon :pffff:
Afbeelding
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Thuis had ik 2 teven een border collie en een kruising golden retriever x keeshond
Die hebben meerdere malen gevochten.
Lady ( kruising ) die kan totaaaal niet met andere honden en katten overweg.
Lady heeft mijn kat dood gebeten .
De argetijnse dog van mijn broer aangevallen.
Tyson 2 keer aangevallen en een paar keer gevochten met kelly ( border collie )
Lady hebben we uiteindelijk ook weg moeten doen.

Hier thuis heb ik 2 teven en 1 reu
oke die zijn niet 4 jaar bij elkaar maar mijn teven zijn ( nu nog ) 8 poten op 1 buik.
ze doen alles met elkaar .
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

hier ook probleemloos 5 teven....mja wel met reuen erbij :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Van huis uit 2 schnauzer teefjes, een middenslag en een uk.
Is altijd heel goed gegaan, zelfs een snauw was uitzonderlijk.

Over een paar jaar komt er hier een mops bij, en daarbij zou ik zowel reu als teef wel aandurven tegen die tijd.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb al meer dan 20 jaar alleen maar teven.
Ik heb ooit, 18 jaar geleden, problemen gehad waardoor ik er een heb moeten herplaatsen.
En 7 jaar geleden heb ik een ouder teefje herplaatst dat totaal ondersneeuwde.
Die heb ik dus herplaatst, niet omdat er werd gevochten maar omdat ze niets meer mocht.

Ik denk wel dat het per ras scheelt. Stabijs zijn behoorlijk pittige honden, er zijn zat rassen die flegmatieker zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb zelf twee reuen en een teef maar ik ken heel veel mensen met twee teven die vredig samenwonen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Mijn hele leven heb ik alleen maar teven gehad, ook vroeger thuis hadden we een roedel die alleen uit teven bestond.
Nooit geen gedonder gehad, soms als er 1 loops moet worden werd er af en toe een beetje gesnapt.
Maar ik zit er altijd boven op, want gefixeer of grommen naar elkaar word hier niet getolereerd.
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik had bij de fokker van Shadow nevernooit een teef meegekregen omdat ik al een teef had.

Moet er ook niet aan denken om twee malamute teven bij elkaar te laten. Teef en reu gaat goed, maar met botjes en speeltjes moet ik ff opletten, echt niet zomaar laten slingeren!
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Altijd voor de "veilige" combinatie reu teef gekozen. Bij Akira durf ik hierna geen teef te plaatsen, gewoon omdat ik haar daar wat feller op vind reageren. Zegt misschien niets als het eigen roedel is maar mijn gevoel zegt dat.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Mijn ouders hebben ook al jaren 2 teefjes bij elkaar, gaat perfect.
Mijn eigen 2 teefjes zijn ook gek op elkaar, zitten wel 2 reuen bij. En Jazz kan ook wel fel zijn, maar zo lief met Jules.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

->Chanty<- schreef:Maar ik zit er altijd boven op, want gefixeer of grommen naar elkaar word hier niet getolereerd.
Vera heeft toen ze een maand of 8-10 was een paar keer heel duidelijk een punt gemaakt naar Saar door iets te zoeken om te verdedigen (eten, eigen kots jek, speeltje), en Saar daar bij weg te grommen. Ik heb dat juist wel laten gaan toen omdat ik wist dat Saar dan direct weg zou lopen, en omdat ik het idee had dat Vera dat gebruikte om nog even extra duidelijk te krijgen dat zij de leiding pakte. Dat is toen denk ik 2 of 3 keer gebeurd, waarvan alleen de eerste keer er echt een soort leeuwenbrul uit Vera's bek kwam, compleet met fixeren, en sindsdien is gewoon alles van Vera indien daar twijfel over zou kunnen zijn, en Saar weet dat feilloos. Zo feilloos dat ze nu samen met Vera uit 1 bak vlees staat te eten, vindt Vera geen enkel probleem, want het is overduidelijk hoe de verhoudingen liggen. Ze deelt nu zelfs haar kots :ugh: :N: :mrgreen: Dat moet overigens geen enkele andere hond proberen, uit haar bak eten, maar Saar mag dat.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Vroeger steeds twee reuen gehad zonder problemen en nu al 3 jaar twee teven zonder enig probleem.
Ze bemoeien zich niet erg veel met elkaar, maar er is geen spanning of irritatie tussen die twee. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Mijn Boxerteef Chelsea en Luna zijn bijna 8 jaar superclose geweest. Altijd samen op de bank, tegen elkaar aan. Al vanaf Luna als pup in huis kwam, was het feest. Weleens wat strubbelingen, met loops worden maar niet om wakker van te liggen.
Later kwam Delphi daarbij maar die heeft nooit goed in de groep gelegen in de zin van sociale contacten opzoeken. Het hoeft voor haar ook niet. Ze houdt absoluut niet van contactliggen. Ze is erg op zichzelf. Pas wel een schermutseling gehad tussen de dames. Had met eten te maken (aanrecht) Moet zeggen datr ik ze nu apart voer, deed ik eerder nooit.
laura b
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel

Ongelezen bericht door laura b »

Mijn ouders hebben 2 boomerteefjes 11 jaar samen gehad. Die hebben nooit gevochten of zo. Die waren heel gezellig samen. Zaterdag 23-04-11 hebben ze 1 teef op 13 jarige leeftijd in moeten laten slapen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb 7 teven en pas sinds een paar maanden een reutje erbij.
Zonder reu vond ik het makkelijker eerlijk gezegd...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wij hebben al sinds 1993 2 teven, sinds 2 jaar nu 3 teven bij elkaar. Rex en Gizmo was de 1e tevencombi, daarna rex en sjef, toen 4 maanden 3 teven toen Nozem erbij kwam, toen sjefke en nozem samen en nu dus sjefke, nozem en tapas. Geen van deze combinaties heeft tot nu toe tot gevechten geleid en de honden zitten altijd bij elkaar.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Hier ook al drie jaar twee teven en dat zijn de dikste vriendinnen :love: , en sisters in crime :lief: . Nog nooit een probleem gehad, nu zijn ze beide ook totaal niet geintresserd in de baas willen spelen, is een beetje raspisch, dus dat scheelt wellicht.

Mijn ouders hebben altijd drenten gehad en altijd twee teven tegelijk, ook nooit een probleem gehad. :U:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hier vier teven in huis, een keer een reutje terug gehad en die is toen een paar weekjes gebleven, maar heb al 6 jaar vier teven en af en toe is er wel wat geharrewar vooral rond de loopsheden de meiden zijn haast allevier tegelijk loops, en als de dames schijndrachtig zijn is het ook weleens grommen naar elkaar. Maar ernstige problemen heb ik niet gehad.
Ze zijn ook als ze alleen zijn gewoon samen los in huis en hebben nooit gevochten als wij er niet bij waren. Heel af en toe zijn ze ook weleens een hele dag alleen en dat gaat prima, zelf heb ik het idee dat als wij niet thuis zijn de rangorde gewoon heel erg duidelijk is.
Als er al eens wat gebeurd, Nikkie heeft nogal een kort lontje, is dat altijd wanneer mijn man thuis is. Ik geef mijn honden ook pas eten als mijn man niet in de keuken is. Als mijn man erbij is wil het wel het weleens hommeles worden tijdens het eten geven, Nikkie heeft een keer Bijou haar oor gespleten toen ik met het hun eten bezig was en mijn man erbij kwam in de keuken.

Maar buiten zijn het echt 16 pootjes op een buik. Bijou wordt wel wat ouder dus die gaat niet zo heel veel meer met de andere drie mee de bosjes in en blijft wat meer bij mij lopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O zo te lezen gaat het dus best vaak goed :ok:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

ik denk ook dat je er niet vanuit moet gaan, het zou individieel best een keer fout kunnen gaan maar het is niet standaard.
Hetzelfde is dat het bij mij fout ging tussen een teef en een reucombi, die vlogen elkaar aan en gingen door. Dat is niet standaard en omdat het bij mij zo was dat het overal zo zou moeten zijn. Teef teef combi hebben nooit geknokt in elk geval ook al waren de teven geen makkelijke tante's buiten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ja ik heb 2 Rottweilerteven gehad, zonder reu die 4 jaar met elkaar gewoond hebben en de dikste maatjes waren. Nooit problemen gezien. In alle combi's die ik daarna gehad heb is wel gezeik geweest.
Toen er dus een reu bij kwam is dat alleen maar erger geworden
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

twinkeltje schreef:O zo te lezen gaat het dus best vaak goed :ok:
Volgens mij gaat het meestál goed.
Maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat de baas zich niet teveel met de rangorde bemoeit. Dat is althans wat ik hier zie.
Ik tolereer geen gedoe maar hoe de rangorde precies ligt weet ik niet en boeit me ook niet. Ik weet wie de baas is van de vier en verder geloof ik het wel.
Ik denk dat als je daar krampachtig over gaat doen, je dan wel kans op gedoe hebt.

Maar bij teven heb je veel geschommel door de loopsheden en ik laat ze dus lekker gaan daarin.
Alleen serieus gedoe sta ik niet toe, verder doen ze maar. En onderling gerij is me ook worst.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier dus 2 teven....1 die nu bijna 9 jaar bij een andere teef woont, 1 die nu bijna 6 jaar bij een andere teef woont :wink:
Ik heb gemiddeld denk ik 1 á 2x per jaar een aanvaring gehad onderling en scheidt ze dus wel als ik wegben (1 in de bench, 1 los in huis) voor de zekerheid, maar het grootste gedeelte van de tijd lopen ze dus gewoon samen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Wij hebben twee teven gehad die de eerste maanden elkaar het liefst hadden willen aanvliegen op leven en dood. Na drie maanden altijd gescheiden van elkaar te zijn door tenminste een kennelpaneel was het over en konden ze zonder problemen bij elkaar. Noiit meer problemen gehad met die twee onderling, ze hadden de balans gevonden.
T@m@r@
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd & Havanezer

Ongelezen bericht door T@m@r@ »

Wij hebben ook altijd teefjes gehad, hiervoor hadden we 2 Yorkshire terrier teefjes Sascha en Wendy die altijd goed gingen samen. Sascha was er eerst en was redelijk dominant en later kwam Wendy erbij en was onderdanig. Op deze manier is het eigenlijk altijd goed gegaan zonder problemen onderling. Ze zijn 14 en 15 jaar geworden, we hebben ze gelijktijdig moeten laten inslapen.

Een paar jaar later kregen we Shinta, ons huidige Yorkshire terrier teefje en toen zij 5 werd kregen we Quincy erbij. Nu is Shinta 12 en Quincy 7. Vanaf het begin ging dit perfect zonder enige problemen. Ze zijn altijd samen en verdragen elkaar in elke situatie. Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij onze vorige Yorkies, Shinta was er eerst en is redelijk dominant, daarna kwam Quincy en zij is zeer onderdanig. Ben erg blij dat het tot nu toe altijd goed is gegaan op deze manier.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

De mensen die ik ken met meerdere teven hebben geen probleem met hun teven. Die gaan heel goed samen. Ik denk wel dat je moet letten dat het leeftijdsverschil tussen de teven niet te klein is.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Marjoleine schreef:
twinkeltje schreef:O zo te lezen gaat het dus best vaak goed :ok:
Volgens mij gaat het meestál goed.
Maar ik denk dat het vooral belangrijk is dat de baas zich niet teveel met de rangorde bemoeit. Dat is althans wat ik hier zie.
Ik tolereer geen gedoe maar hoe de rangorde precies ligt weet ik niet en boeit me ook niet. Ik weet wie de baas is van de vier en verder geloof ik het wel.
Ik denk dat als je daar krampachtig over gaat doen, je dan wel kans op gedoe hebt.

Maar bij teven heb je veel geschommel door de loopsheden en ik laat ze dus lekker gaan daarin.
Alleen serieus gedoe sta ik niet toe, verder doen ze maar. En onderling gerij is me ook worst.

Dat maakt me ook niks uit, meestal gebeurd dat gerij als de meiden loops zijn, maar de laatste tijd rijden Bijou en Nikkie veel op Jarah, laat ik maar gewoon gaan als Jarah het zat wordt geeft ze een knauw en dan stoppen de andere wel.
Het gerij tijdens de loopsheid gebeurd altijd door alle vier en ze rijden ook op elkaar, alleen op Tama wil niemand rijden. Tama gaat echt elke keer voor de andere staan van kom nou, maar alle drie hebben ze er geen zin in. Komt denk ik ook doordat Jarah een keer op Tama wilde rijden toen Tama niet loops was en toen is ze afgesnauwd dus sinds die tijd vertikt Jarah het om op Tama te rijden.
Tama rijdt het minst van alles die doet het meer voor de show omdat ze volgens mij hoopt dat de andere meiden het dan bij haar doen maar dat gebeurd echt niet.

Tijdens de loopsheden zijn het vooral Jarah en Nikkie die het bij elkaar doen, en binnen vind ik het niet erg maar als ik buiten loop en ik heb ze aan de lijn dan vind ik het wel lastig want om elke meter bespringen die twee elkaar. Het is echt geen gezicht, Jarah doet het echt goed die pakt Nikkie ook nog eens bij haar nekvel lijkt net een reu. Als Nikkie Jarah bespringt is het echt geen gezicht zal ook wel komen omdat Jarah groter is maar Nikkie staat me dan toch stom te springen lig echt in een deuk als die bezig is.

En het commentaar wat je krijgt van jongens en volwassen kerels, die kunnen echt nergens tegen zeg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Ik heb al jaren twee of drie teven bij elkaar en nooit problemen gehad. Ook niet tijdens loopsheden, integendeel dan trokken ze juist meer naar elkaar toe. Belle en Isa zijn nog geen 4 jaar samen, maar tot nu toe gaat dat ook prima. Af en toe lijkt het zelfs wel of ze overleggen :D Ze liggen allebei graag op de bank, maar samen (met mens erbij) is te krap. Als een van de twee een tijdje op de bank ligt, komt de ander vaak even kijken, ze snuffelen dan even aan elkaar en vaak wordt er vervolgens gewisseld van plek. Op een avond gebeurt dat zo een aantal keer. Over het eten ook geen gezeur (toen Isa een keer met haar bak helemaal naar Belle schoof, die zelf ook nog stond te eten, deed Belle zelfs een stap achteruit). Het enige wat Belle niet wil is dat er een hond tegen haar aan ligt en dat heeft Isa goed begrepen, er zit altijd net een centimetertje tussen als ze bij elkaar liggen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”