Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jou temperatuur lijstje?
Moderator: moderatorteam
-
Tesie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Jou temperatuur lijstje?
Hallo!
Het leek mij wel leuk om eens wat temperatuur lijstjes te zien waarbij iedereen kan zien hoe de teperatuur verlopen is aan het einde van de dracht dus ik hoop dat jullie de lijstjes hier neer willen zetten.
Alvast bedankt!
Groetjes Linda
Het leek mij wel leuk om eens wat temperatuur lijstjes te zien waarbij iedereen kan zien hoe de teperatuur verlopen is aan het einde van de dracht dus ik hoop dat jullie de lijstjes hier neer willen zetten.
Alvast bedankt!
Groetjes Linda
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Jou temperatuur lijstje?
Ik temperatuur niet meer.
Maar mijn bevindingen:
Een valse daling die daarna stijgt en na ca 24 uur weer een daling, daarna komen de pups.
En soms nog wat gerommel tussendoor, maar als het niet onder de 37.0 komt maak ik me niet druk.
Ik let op of de teef gaat rillen, als dat zo is gooi ik iedereen de kamer uit en krijgt ze rust.
En met rust bedoel ik rust: schemer, stilte, gewoon niks.
Ik werk vaak wel door maar er wordt niet gepraat, niet gelopen, niks.
Als ze uitgerild is komen de pups.
Maar mijn bevindingen:
Een valse daling die daarna stijgt en na ca 24 uur weer een daling, daarna komen de pups.
En soms nog wat gerommel tussendoor, maar als het niet onder de 37.0 komt maak ik me niet druk.
Ik let op of de teef gaat rillen, als dat zo is gooi ik iedereen de kamer uit en krijgt ze rust.
En met rust bedoel ik rust: schemer, stilte, gewoon niks.
Ik werk vaak wel door maar er wordt niet gepraat, niet gelopen, niks.
Als ze uitgerild is komen de pups.
- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Ik temperatuur wel. Zijn ze bij mij sowieso al gewend, want doe het altijd min. 1x per week bij elke hond. Zo weet ik snel genoeg of er iets aan de hand is.
Tijdens einde dracht 3-4x per dag. Heb geen lijstje, maar dit zijn mijn ervaringen:
Paar dagen voor de bevalling begint temp. te schommelen tussen 37-38.2
18-24 uur voor geboorte daalt temp. echt onder de 36.8 (meestal bij mijn teven 36.4). Uur (of twee) later begint rillen, paar uur later hijgen. Dit gaat meestal door. Dan temp. ik ook niet meer. Bevalling is meestal binnen 24 uur.
Stopt het hijgen en rillen plotseling dan temp. ik voor de zekerheid. Heb het één keer meegemaakt dat temp volledig was gestegen naar 38.3 en teef moest ook keizersnede.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Tijdens einde dracht 3-4x per dag. Heb geen lijstje, maar dit zijn mijn ervaringen:
Paar dagen voor de bevalling begint temp. te schommelen tussen 37-38.2
18-24 uur voor geboorte daalt temp. echt onder de 36.8 (meestal bij mijn teven 36.4). Uur (of twee) later begint rillen, paar uur later hijgen. Dit gaat meestal door. Dan temp. ik ook niet meer. Bevalling is meestal binnen 24 uur.
Stopt het hijgen en rillen plotseling dan temp. ik voor de zekerheid. Heb het één keer meegemaakt dat temp volledig was gestegen naar 38.3 en teef moest ook keizersnede.
Hoop dat je er wat aan hebt.

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
- Simy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb wel getemperatuurd.
Zie hier mijn lijstje:
http://www.stabijsite.nl/DrachtA.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie hier mijn lijstje:
http://www.stabijsite.nl/DrachtA.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Yvonne

- roes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Vooraf temperaturen wij de honden om de normaal waarde van de hond te weten. Als een teef drachtig is starten we een week voor de uitgerekende datum met temperaturen. 1x Per dag rond 10 uur 's avonds. Als de temperatuur een graad onder haar normaal waarde is stoppen we met temperaturen en wachten we op de dingen die gaan komen 
roes is a state of mind
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En heb je de daling dan wel altijd kunnen constateren? Bij mijn eerste nest werden de pups binnen drie uur na de echte daling geboren. Daarvoor was hij wel iets lager dan normaal maar geen hele graad volgens mij.roes schreef:Vooraf temperaturen wij de honden om de normaal waarde van de hond te weten. Als een teef drachtig is starten we een week voor de uitgerekende datum met temperaturen. 1x Per dag rond 10 uur 's avonds. Als de temperatuur een graad onder haar normaal waarde is stoppen we met temperaturen en wachten we op de dingen die gaan komen

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- roes
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Bij 2e nest niet ... teef ging toen zitten trillen en toen we gingen meten was het inderdaad een graad lager, zij gaf het mooi aan.MirandaH schreef:En heb je de daling dan wel altijd kunnen constateren? Bij mijn eerste nest werden de pups binnen drie uur na de echte daling geboren. Daarvoor was hij wel iets lager dan normaal maar geen hele graad volgens mij.roes schreef:Vooraf temperaturen wij de honden om de normaal waarde van de hond te weten. Als een teef drachtig is starten we een week voor de uitgerekende datum met temperaturen. 1x Per dag rond 10 uur 's avonds. Als de temperatuur een graad onder haar normaal waarde is stoppen we met temperaturen en wachten we op de dingen die gaan komen
Het is niet altijd een hele graad geweest .. soms maar een lichte verlaging maar meestal wel binnen 24 uur na de temperatuursdaling pups.
Een teef heeft ons verrast .. die was nog niet uitgerekend maar vond het nodig om te er eerder uit te gooien .. ging ook razendsnel.
roes is a state of mind