Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is er nou al kans op...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Aantal honden: 1

Is er nou al kans op...

Ongelezen bericht door kiki2000 »

Blauwalg in de plassen en rivieren in Nederland? Deze vraag kwam in me op omdat ik vandaag naar het water ben gegaan om Kiki te laten zwemmen. Nou zag ik gelijk al dat er een dode aangevreten vis op de droge rivierbedding lag plus het water stond er laag, je kon zelfs over de droge rivierbedding naar de overkant lopen. Daarnaast waren er kleine plassen ontstaan doordat het water is gezakt. Die plassen zagen er niet echt goed uit, er zaten witte lange strepen in het water.

Ik heb Kiki maar niet laten zwemmen omdat ik bang was dat de waterkwaliteit door de warme periode te slecht zou zijn. Nou is mijn vraag of een dode vis, laag water, en streepachtige spul in het water op blauwalg of slechte op water kwaliteit kan duiden?

(ik denk dat ik in de verkeerde rubriek heb staan, het moest naar algemeen :oohja: )
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Re: Is er nou al kans op...

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Iets over blauwalg.

Ik laat Otto liever in de rivier juist vanwege het stromend water dan in een stilstaande vijver. Ik denk dat het nog wel meevalt, ik denk dat het gevaarlijker is/wordt bij meer warme dagen na elkaar.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
kiki2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel

Ongelezen bericht door kiki2000 »

[Sandra] schreef:Iets over blauwalg.

Ik laat Otto liever in de rivier juist vanwege het stromend water dan in een stilstaande vijver. Ik denk dat het nog wel meevalt, ik denk dat het gevaarlijker is/wordt bij meer warme dagen na elkaar.
Het water is wel snel stromend en geen vijver. Maar waar wij altijd Kiki laten zwemmen is bij het eindpunt van ik denk een zijarm van de ijssel. Daar stroomt het water wel, maar een deel staat wel droog.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Wij hebben wel eens bij een zijarm van de maas gezwommen, maar daar was op een gegeven moment ook blauwalg (is wel aantal jaar geleden hoor).
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Het water is nog niet warm genoeg voor blauwalg. De strepen die je nu ziet worden veroorzaakt door het stuifmeel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”