Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

half loops?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

willemieke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labradoodle, Cairn terrier,
Bouvier
Aantal honden: 3

half loops?

Ongelezen bericht door willemieke »

Half loops?

Mijn bijna 2 jarige teef is de eerste week van december loops geweest. Nu is een andere teef, we hebben er drie, begin deze maand loops geworden.
En nu is de bijna 2 jarige teef ook weer loops geworden. Ik wist dat dat kon als reactie op een andere loopse teef. Maar ze is niet zo loops als ze normaal is.

Nu is ze dus alweer na 4 maanden loops geworden. Is ze nu 'half loops' omdat er pas 4 maanden tussen zit? of is dit geen 'echte' loopsheid maar slechts een reactie op onze andere loopse teef?

En gaat ze nu haar volgende loopsheid, die normaal gesproken in juni zou zijn overslaan? en dus het schema gewoon opschuiven?

Beide deze teven zijn dominant en de machstspositie tussen hun is nog niet helemaal uitgestreden.
We hebben ook nog een klein teefje, die is in januari loops geweest en daar reageren de beide grote teven niet op. Zij staat ook onder aan in rang.

Wie heeft hier ervaring mee?
Amber; 11 september gedekt! Spannend!!!
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Re: half loops?

Ongelezen bericht door under the red sky »

Wij hebben hetzelfde gehad met een teefje van ruim 2 jaar. Werd vroeger loops dan verwacht maar het duurde ongeveer een week. Toen was het over, geen bloedverlies meer en reuen hadden ook totaal geen belangstelling. Acht maanden later had ze weer een normale loopsheid.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Een van mijn teven, Bella, woont bij mijn zus twee deuren verderop. Mijn andere teven werden loops. En geheel tegen de verwachting in werd Bella toen ook loops. Zij heeft een cyclus van om de vier maanden, maar dit keer was het dus nog net geen vier maanden. De heren hadden wel interesse. We hebben haar die loopsheid dus laten dekken. Drie keer zelfs. Maar geen dracht.

Ze is inmiddels (bijna vierenhalve maand later, dus ze hield daarna wel weer haar vaste cyclus aan) weer loops geweest. En deze keer, was het toch anders: de dekrijpe dagen waren iets later en waren er meer in aantal.

We hebben dus het idee dat die vorige loopsheid eigenlijk niet haar echte loopsheid is geweest en dat ze puur meegegaan is met de andere dames (door de door mij meegebrachte geurtjes denk ik, ik kom immers dagelijks, zo niet meerder keren per dag bij Bella). Volgens mij had Ladybird ook een dergelijke loopsheid bij haar teefjes, en ook een dekking en ook geen dracht. Toch een soort van schijnloopsheid ofzo.
Afbeelding
willemieke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labradoodle, Cairn terrier,
Bouvier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door willemieke »

Ik vermoed ook iets van een schijn loopsheid, want ze is maar ietsje gezwollen en heeft maar 2 dagen gevloeid. Nu de eerste teef niet meer loops is begint haar loopsheid ook af te nemen.

We hadden haar eigenlijk van de zomer willen laten dekken, dus ik ben heel benieuwd wanneer ze dan nu loops wordt.
Amber; 11 september gedekt! Spannend!!!
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

gespleten loopsheid misschien...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”