Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pupke!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mixy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder

Pupke!

Ongelezen bericht door mixy »

Ein-de-lijk is de knoop doorgehakt. Begin mei komt hier een Collie-pupje in huis rond trippelen. En ja, ik heb zelf gespaard voor een goede fokker, omdat mijn vader er echt niet aan wilde geloven. Het is een sable kleurig teefje.
Omdat ik wil besparen op de kosten voor alles wat ik voor haar moet aanschaffen (omdat al m'n spaargeld bijna naar de pup en cursus gaat) vroeg ik me af of jullie nog wat winkels weten waar je voor weinig geld goede artikelen kunt kopen? En aan wat moet ik eigenlijk allemaal denken? Ik heb wel een lijstje maar ik ben bang dat er nog wat dingen ontbreken. Ik twijfel ook nog tussen een halsband en een tuigje.. wat raden jullie aan?

Afbeelding(L)
Ze is nu 5 weekjes (en 1 dag) op de foto is ze nog wat jonger.

Even een update
Ik heb een paar nieuwe foto's opgestuurd gekregen en ik vind het even leuk om ze met jullie te delen :)
Afbeelding
Fay :I:
Afbeelding
Met haar broertjes en zusje, helemaal achteraan (zonder hoofd) is fay :)
Afbeelding
De broertjes met mama
Laatst gewijzigd door mixy op 25 apr 2011 11:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Re: Pupke!

Ongelezen bericht door Carmen »

Wat een leuk pupje :I:
http://www.zooplus.nl" onclick="window.open(this.href);return false; is een hele leuke site met veel voor weinig
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Begin gewoon niet aan dure manden enz. Bij de intratuin verkopen ze vaak erg leuke gekleurde kussens voor de hond voor een euro of 19 geloof ik.
Let vooral op de krantjes, want zag ze vorige keer bij de Pets place (zelfde kussens) en nog een andere tuinwinkel (dacht groenrijk of zo) voor 15 tot 17 euro.
Verder kan je puppyspeeltjes prima ook bij de action kopen, en hebben ze momenteel bij de Lidl (vorige week iig) hondenspeeltjes in de aanbieding voor 3 euro per stuk.
Die vind mijn pup momenteel erg leuk omdat ze er hard in kan kauwen (wisselt momenteel). ;)

veel plezier met je pup! :)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Wat een lekker ding! :I:
Met een Collievacht zou ik eerder kiezen voor een halsband dan een tuigje in verband met klitten enzo. Zeker als die puppyvacht er eenmaal uit gaat :ok:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

:I: :I: :I: Wat een dotje!!!!! Heerlijk!

En wat goed dat je haar zelf bij elkaar gespaard hebt :ok: Ik weet even niet waar je vandaan komt, maar bij Het Vogelasiel in Tilburg heb je betaalbare spulletjes. En bij de Hornbach heb ik laatst spotgoedkoop een mooi hondenkussen voor Cena gehaald! :ok:
Bij het Kruidvat hebben ze op het moment speeltjes en poepzakjeshouders voor een euro. Bij de Wibra hebben ze ook geregeld leuke speeltjes voor weinig geld.

Wat betreft spullen:
halsbandje / tuigje (wat jij het fijnste vind, ik zou voor een kleine pup nog een halsbandje nemen en als ze wat groter wordt misschien een tuig)
riem
mand / kussen
bench?
flostouwtje
zachte hondenkoekjes
voer
voerbak
drinkensbak
wormenmiddel
vlooienmiddel
tekentang
borstel
misschien een puppyknuffeltje

eeeeh... dan vergeet ik vast nog iets :) maar dat komt nog wel!

Tip: bij Pedigree, Eukanuba en Smolke kun je puppypakketen aanvragen, waar ook leuke informatie en speetjes bij zitten.

Heel heel veel plezier met voorpret en straks met je kleine puppedropje! Hoe gaat ze heten?
RIP Cena :roos:
    krullie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

een jachtlijntje kan je tot heeel lang gebruiken van jong tot oud.
    speeltjes zelf maken van o.a. spijkerstof.
    lekker knoop in een oude pijp van een broek en voila een speeltje.
    knoop aan beide kanten en kraakzakken erin is ook leuk.
    wat hier al werd gezegd let op aanbiedingen.
    je kan ook een heerlijk bed maken van een slaapzak met hoezen die je zelf maakt.
    daar liggen ze hier ook al jaren in volle tevredenheid op.
    gefeliciteerd en geniet van je pup. :ok:
    mixy
    Zeer actief

SannePP schreef::I: :I: :I: Wat een dotje!!!!! Heerlijk!

En wat goed dat je haar zelf bij elkaar gespaard hebt :ok: Ik weet even niet waar je vandaan komt, maar bij Het Vogelasiel in Tilburg heb je betaalbare spulletjes. En bij de Hornbach heb ik laatst spotgoedkoop een mooi hondenkussen voor Cena gehaald! :ok:
    Bij het Kruidvat hebben ze op het moment speeltjes en poepzakjeshouders voor een euro. Bij de Wibra hebben ze ook geregeld leuke speeltjes voor weinig geld.

Wat betreft spullen:
    halsbandje / tuigje (wat jij het fijnste vind, ik zou voor een kleine pup nog een halsbandje nemen en als ze wat groter wordt misschien een tuig)
    riem
    mand / kussen
    bench?
    flostouwtje
    zachte hondenkoekjes
    voer
    voerbak
    drinkensbak
    wormenmiddel
    vlooienmiddel
    tekentang
    borstel
    misschien een puppyknuffeltje

eeeeh... dan vergeet ik vast nog iets :) maar dat komt nog wel!

Tip: bij Pedigree, Eukanuba en Smolke kun je puppypakketen aanvragen, waar ook leuke informatie en speetjes bij zitten.

Heel heel veel plezier met voorpret en straks met je kleine puppedropje! Hoe gaat ze heten?
    Zo, mooi lijstje! Dankje!
    Haar naam is "fay" we hebben heel lang nagedacht en hadden uiteindelijk wel allemaal leuke jongensnamen.. maar toen werd het een teefje :roll: dus weer nadenken.. en uiteindelijk maar niet te moeilijk gedaan
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Leuke naam!!!! :ok: Heel leuk!
      Brindlecardi
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Schatje om te zien! Waar komt ze vandaan?
      En wie zijn paps en mams?

Hou er trouwens rekening mee dat je met een pup wel flink wat kwijt bent aan inentingen ook!
      Verder inderdaad niet al te moeilijk doen met spullen, kijken waar je het lekker goedkoop kan halen, maar wel dat het veilig is voor pups. Witjesverzendhuis heeft ook aardige prijzen over het algemeen.
      Marina
      Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Leuke naam en superrr dat je er zelf voor gespaard hebt.

Idd bij action, kruidvat en krantjes(aanbiedingen genoeg) komt goed :ok:
      Afbeelding
      Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
      mariabel
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

bij het kringloop koop ik vaak spullen.. riemen.. flexlijnen. manden.. kussens.. speeltjes.. misschien is er ook een kringloop bij je in de buurt. en wat goed dat je haar zelf gespaard hebt..
      Afbeelding
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

De action is inderdaad ook leuk! Daar hebben ze voerbakken, shampoo, speeltjes, balletjes, koekjes enz.!
      O en bij de kruidvat hebben ze momenteel ook mandjes, die misschien wel leuk zijn voor de eerste weken!
        Renske
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Een pup zou ik eerst in een doos doen. Geen bananendoos! Bij de Kruidvat zag ik nu hondenfleeche kleedjes liggen, die kun je er dan in doen.
        Puppybandjes, ik zou zeggen, doe een oproepje in de rommelmarkthoek en misschien heeft iemand er nog wel eentje liggen.
        Tips voor speeltjes zijn al gegeven, bijv. een bal in een oude sok! Bij de Action verkopen ze ook hondenspeeltjes en hondenvoerbakjes.
        Pas met een flostouw op, als de touwtjes los laten, gooi dan het flosje weg!
        mixy
        Zeer actief

Aimee schreef:Schatje om te zien! Waar komt ze vandaan?
        En wie zijn paps en mams?

Hou er trouwens rekening mee dat je met een pup wel flink wat kwijt bent aan inentingen ook!
        Verder inderdaad niet al te moeilijk doen met spullen, kijken waar je het lekker goedkoop kan halen, maar wel dat het veilig is voor pups. Witjesverzendhuis heeft ook aardige prijzen over het algemeen.
        http://may-moullach.nl/paginaplannen.html" onclick="window.open(this.href);return false; :)
        En paps en mams staan op de site
        Pemba
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Gefeliciteerd met je aanstaande pup :cheer:
        Afbeelding
        Ayurveda
        Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Gefeliciteerd! wat een droppie!
        En er zijn al goede tips gegeven voor mij, ik zou zeggen lees die maar goed door! :ok:
        Afbeelding
        Flevo Bordertje
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat leuk voor je, gefeliciteerd :cheer: Echt een lief pupje en de ouders zien er ook goed uit, goed van je dat je er hard voor gespaard hebt :E: Ik haal ook hondenspulletjes bij Action en Wibra en heb daar prima ervaringen mee. Waar ik wel in zou investeren is een Kong voor je pup. Ideaal als kluifmateriaal en om te vullen om bijvoorbeeld te leren even alleen te zijn (in de bench of daar buiten). Marktplaats is ook een leuke voor bijvoorbeeld puppylijnen etc.
        linn
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Collie (langhaar)

Ongelezen bericht door linn »

Gefeliciteerd met je pup!!!
        Afbeelding
        gyanty
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ach daar was ze eindelijk hoor. Alvast veel plezier.

Hou geld over voor dierenarts. 2 dagen, zaten wij 's nachts bij de dierenarts en het eerste jaar ben ik sowieso aan dierenarts wel het meeste kwijt geweest.

Ik koop dure dingen in etappes. De bench heb ik van marktplaats, de manden komen van de stort. Ik heb wel enkele echte dierenkleedjes, maar gewone fleecekleedjes bij zeeman, wibra werken ook. Kay sloopte ze hier in begin, dus dan was ik liever niet te veel kwijt.
        Behalve de al winkels genoemd voor goedkope speeltjes. Ik heb ook zelf speeltjes gemaakt. Kapotte sokken met en bal erin of enkel met een knoop erin. De pijpen van een oude spijkerbroek met een knoop erin zijn hier waar favoriet. Ook omdat hier veel speeltjes in puptijd sneuvelen. De knuffelbal van Ikea is ook een leuk speeltje voor een paar euro. Lege kleine waterflesje waren hier ook een groot succes. Gewoon om mee te spelen, maar kan ook als gratis snoepjebal/kong dienen die je na gebruik gewoon kan weggooien :D
        Voerbakken hoeven ook niet meteen duur te zijn, al kon ik hier geen lichte bakken gebruiken en moest ik wel een zware stenen bak hebben, anders ging Kay er mee aan de haal.
        Afbeelding
        grover
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
        Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Leuk hoor, gefeliciteerd, tis een droppie :)

Hou er idd wel rekening mee dat je een reservepotje hebt, in het eerste half jaar ben ik met Ollie zeker wel tegen de 500 euro aan DA kosten kwijt geweest, was blij dat ik een spaarpotje had aangelegd ;)

Verder, wbt bezuinigingen, wij hebben toen een bench geleend van vrienden, kleedjes bij de Ikea voor 3 euro t stuk, de pluche ikea-bal is hier inderdaad ook favoriet, evenals de knuffels :) Een voerbakje kregen we van de fokker mee, net als een puppiebandje en een riempje.. Speeltjes kun je heel goed zelf regelen als je een beetje crea denkt.. Het hoeft echt allemaal niet zoveel geld te kosten en honden slopen het sowieso, of je nou 15 euro uitgeeft aan een wubba, of een tennisbal in een sok stopt :P
        sTefaniA
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik geef zelf echt enorm weinig uit aan speelgoed/manden etc. Ik heb een mand en een bench gekregen, speeltjes maak ik zelf van oude sokken, fleece vlechten, stukken spijkerbroek. Een paar ballen en een kong heb ik wel gekocht. En een passend tuig. Riemen heb ik gekregen en ik koop geen hondenkussens. Een groot oud kussen met een leuke sloop ligt net zo lekker. Een fleece kleed uit de zeeman en wat leuke knuffels uit de kringloop. Ik heb onlangs een bal met koord gekocht en dat ding kostte 15 euro en na drie minuten was het al kapot! Dan kan hij net zo goed een geknoopte spijkerbroekpijp kapot maken. Als voerbak heb ik gewoon een diep bord en als waterbak een klein wit emmertje. Ik ga echt geen 20 euro aan een chique bak uitgeven als hij uit een gewone kom net zo lekker eet.
        Afbeelding
        ~Suzanne~
        Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou gaan voor een tuig, zeker bij de collie; daar wil de nek nog wel 's net zo groot zijn als de kop-omtrek of andersom, met als gevolg dat een halsband niet blijft zitten en makkelijk afgaat.

Ik "zweer" bij dit soort tuigen, met vorm en materiaal:
        Afbeelding

Natuurlijk hoeft zo'n tuig alleen maar om als je buiten bent!! Niet de hele dag door. Ik heb shelties (vergelijk baar in vacht) en daar heb ik NUL last met extra klitten met de tuigen.

Wat ik overigens wel deed bij Tristan en wat ik "erin hou" voor een volgende pup is het systeem van "met een tuigje gaan we wandelen", "met een halsband doe je cursus" en "met een showlijntje ga je kampioen worden" (eh... ringtraining volgen ;-)

Koop je tuigen op maat, en ja, je zult het eerste jaar (zeker) meerdere tuigen nodig hebben. Ik kan wel kijken wat ik hier nog aan "oude" dingen heb liggen die voor een sheltie waren; dan zit je met "jonge colliepup" wel aardig ;-) al zul je ze snel te klein hebben. Als je wilt dat ik ga kijken moet je het maar even zeggen!!
        Ik hoef er op zich niet veel voor te hebben dan, dus dat kan het probleem niet zijn. Komen we wel uit.

Kijk met speelgoed wel uit; koop liever weinig goed spul dan veel van slechte kwaliteit (afbijten van deeltjes en inslikken...)

Suzanne
        Kiran
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Suzanne123 schreef:Ik zou gaan voor een tuig, zeker bij de collie; daar wil de nek nog wel 's net zo groot zijn als de kop-omtrek of andersom, met als gevolg dat een halsband niet blijft zitten en makkelijk afgaat.

Ik "zweer" bij dit soort tuigen, met vorm en materiaal:
        Afbeelding

Natuurlijk hoeft zo'n tuig alleen maar om als je buiten bent!! Niet de hele dag door. Ik heb shelties (vergelijk baar in vacht) en daar heb ik NUL last met extra klitten met de tuigen.

Wat ik overigens wel deed bij Tristan en wat ik "erin hou" voor een volgende pup is het systeem van "met een tuigje gaan we wandelen", "met een halsband doe je cursus" en "met een showlijntje ga je kampioen worden" (eh... ringtraining volgen ;-)

Koop je tuigen op maat, en ja, je zult het eerste jaar (zeker) meerdere tuigen nodig hebben. Ik kan wel kijken wat ik hier nog aan "oude" dingen heb liggen die voor een sheltie waren; dan zit je met "jonge colliepup" wel aardig ;-) al zul je ze snel te klein hebben. Als je wilt dat ik ga kijken moet je het maar even zeggen!!
        Ik hoef er op zich niet veel voor te hebben dan, dus dat kan het probleem niet zijn. Komen we wel uit.

Kijk met speelgoed wel uit; koop liever weinig goed spul dan veel van slechte kwaliteit (afbijten van deeltjes en inslikken...)

Suzanne
        Wat Suzanne zegt :ok:
        Afbeelding
        Jacan
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Gefeliciteerd met je pup

Vergeet niet om een goede borstel te kopen zie hiervoor bij de collieclub
        Als ze groter is zou ik voor een leren slip gaan hier komen weinig haren in verstrikt en heb je weinig kans op klitten ook deze kan je kopen bij de petsplace of de collieclub

Voor een mand kan je ook een oude dekbed gebruiken doe er een hoes om heen en ze hebben een lekkere mand
        Je kan ook een baby matras halen bij een kringloopwinkel en doe daar een hoes omheen
        Afbeelding
        Luna 25-11-2011 27-12-2017
        Strega
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Gefeliciteerd :cheer: . Je hebt er lang naartoe geleefd, erg leuk voor je!
        Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
        mixy
        Zeer actief

Bedankt iedereen voor de tips! :)
        Ik ga binnenkort m'n kleding maar eens uitzoeken en kijken wat ik kan gebruiken om zelf wat te maken :)
        ~Suzanne~
        Zeer actief

mixy schreef:Bedankt iedereen voor de tips! :)
        Ik ga binnenkort m'n kleding maar eens uitzoeken en kijken wat ik kan gebruiken om zelf wat te maken :)
        Geef pup aub geen oude kleding die nog als zodanig herkenbaar is...
        Honden zien NIET het verschil tussen je oude spijkerbroek en je nieuwe....... :D

In dat kader zou ik ook geen afgeknipte broekspijpen geven dus, omdat ik denk dat ze materiaal herkennen... kans op "foutjes" lijkt me niet denkbeeldig ;-)

Suzanne
        mixy
        Zeer actief

Suzanne123 schreef:
        mixy schreef:Bedankt iedereen voor de tips! :)
        Geef pup aub geen oude kleding die nog als zodanig herkenbaar is...
        Honden zien NIET het verschil tussen je oude spijkerbroek en je nieuwe....... :D

In dat kader zou ik ook geen afgeknipte broekspijpen geven dus, omdat ik denk dat ze materiaal herkennen... kans op "foutjes" lijkt me niet denkbeeldig ;-)

Suzanne
        Als ik gewoon van een oud t-shirt een knuffeltje maak.. herkend ze dat toch niet?
        renee-uk
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

of je laat geen spijkerbroeken en t-shirts slingeren, lijkt me een eenvoudiger oplossing omdat je toch de boel moet opruimen als er zo'n hummel rondloopt;)
        Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
        ~Suzanne~
        Zeer actief

Nee, dan niet, maar als je het gewoon als t-shirt geeft.... ;-)

Ik heb er althans voor gekozen dat niet te doen.
        Om dezelfde reden geef ik geen botten in de vorm van schoentjes. Hoewel ik DENK dat ze materiaal herkennen, geen vormen, wil ik ook daar het risico niet aan ;-)

Suzanne
        Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”