Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kinderen in de bench bij hond?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

LaVitaBella
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
Aantal honden: 5
Contacteer:

Kinderen in de bench bij hond?

Ongelezen bericht door LaVitaBella »

Mogen jullie (of andere kinderen) in de bench bij jullie honden?
En op hun kleed, in hun mand?

Ik ben van mening dat dit de 'veilige' plekken zijn van honden en daar hebben kinderen niks te zoeken,
maar ik ben benieuwd wie daar anders over denkt en de reden daarachter.

Groetjes Laura
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Re: Kinderen in de bench bij hond?

Ongelezen bericht door nyckle »

Hier is het absoluut geen kinderen bij de slaapplaats van de hond. Dat is hun veilige plek en kinderen hebben daar niks te zoeken.
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door aman.en.don »

hier mogen de kinderen niet in de bench en de hond niet in de kinderkamers. iedereen en alles heeft hier zijn of haar personal space
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

Nee, mijn kinderen mogen absoluut niet in de bench van de honden. Ook het kussen is taboe! Dit zijn de plekken waar de honden zich terug kunnen trekken, en daar mogen de kinderen ze niet storen...Ik weet bijna (99.99 procent) zeker dat mijn honden niks zullen doen, maar ik vind het niet nodig dat mijn kinderen door de bench kruipen of op het kussen zitten of zo.
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik zag het topic op het CC forum en ik vind wel dat je gelijk hebt, allen moeten mensen dat ook wel een beetje voor zichzelf weten.
zou ik het zelf toestaan :neenee: no way.
maar ik ga mensen niet proberen op te voeden.
heb al lang geleden gemerkt dat dat niet werkt :19:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ligt aan de hond en je kinderen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LaVitaBella
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Ik zag het topic op het CC forum en ik vind wel dat je gelijk hebt, allen moeten mensen dat ook wel een beetje voor zichzelf weten.
Heb je helemaal gelijk in, iedereen doet waar die zelf zin in heeft.
Maar ik zie te vaak 'problemen' op het forum en dan gaan ze als schapen reageren op die 'leuke' foto's waar een kind in de bench zit samen met de hond. Iedereen roept daar ' ohhhh en ahhhh, wat schattig' .
Geef ik mijn reactie en dan mag ik dat niet plaatsen.....moet dat via de PB...
Ja doei, ik ben echt van mening van dit GEEN leuke foto's zijn en zeg dat dus ook (vond nog op een best nette manier).

Wilde dus graag weten wat de gemiddelde hondenbezitter hier ervan vind.
Gelukkig delen jullie tot nu toe mijn mening :D
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

LaVitaBella schreef:
S@ndr@ schreef:Ik zag het topic op het CC forum en ik vind wel dat je gelijk hebt, allen moeten mensen dat ook wel een beetje voor zichzelf weten.
Heb je helemaal gelijk in, iedereen doet waar die zelf zin in heeft.
Maar ik zie te vaak 'problemen' op het forum en dan gaan ze als schapen reageren op die 'leuke' foto's waar een kind in de bench zit samen met de hond. Iedereen roept daar ' ohhhh en ahhhh, wat schattig' .
Geef ik mijn reactie en dan mag ik dat niet plaatsen.....moet dat via de PB...
Ja doei, ik ben echt van mening van dit GEEN leuke foto's zijn en zeg dat dus ook (vond nog op een best nette manier).

Wilde dus graag weten wat de gemiddelde hondenbezitter hier ervan vind.
Gelukkig delen jullie tot nu toe mijn mening :D
Ik deel die niet helemaal. :wink:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Nee niet doen al zou dat bij MIJN HOND NU en bepaalde kinderen geen probleem zijn.
Mijn vorige hond had ze flink te pakken genomen.

Ik zou het niet toelaten en ik vind dat soort foto's dan ook vooral getuigen van een groot gebrek aan kennis over honden.
Als het al bij /met je eigen hond /kinderen kan, vind ik foto's ook niet handig want mensen gaan dat nadoen en dan krijg je weer een geval van 'hond bijt kind' en hond krijgt spuitje.

Een hond heeft recht op rust en eigen plek. Ik ken hier een totaal verknipte hond doodzonde, vooral omdat kinderen de hond voortdurend getreiterd hebben. Gelukkig heeft die nu een ander baasje maar die heeft er de handen vol aan. De agressie zit er nog flink en begrijpelijk ook nog. :U:
LaVitaBella
Zeer actief
Contacteer:

Haha, dat hoeft ook niet.

Ik heb 5 honden, 3 Cc's en 2 kleintjes.
4 van hen zouden niets doen als iemand in 'hun' mand of bench kwam, mijn CC reu waarschijnlijk wel.
Maar ik vind dat niemand iets te zoeken heeft op hun plekje, ook al vinden ze heel gezellig :mrgreen:
Afbeelding
Jane Doe
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Hier zal de kleine ook leren dat de bench/mand/hocker de plek van de honden is en ze daar dus ook met rust gelaten moeten worden.

Ik vind sowieso dat je een kind moet leren om slapende honden met rust te laten, waar ze ook liggen op dat moment

Dat is mij ook altijd geleerd als kind, al luisterde ik er niet altijd na..
Maar nooit werd het lief of schattig gevonden, nee ik werd er meteen weg gehaald en kreeg gewoon straf, punt
Afbeelding
LaVitaBella
Zeer actief
Contacteer:

AnneMarie schreef:Nee niet doen al zou dat bij MIJN HOND NU en bepaalde kinderen geen probleem zijn.
Mijn vorige hond had ze flink te pakken genomen.

Ik zou het niet toelaten en ik vind dat soort foto's dan ook vooral getuigen van een groot gebrek aan kennis over honden.
Als het al bij /met je eigen hond /kinderen kan, vind ik foto's ook niet handig want mensen gaan dat nadoen en dan krijg je weer een geval van 'hond bijt kind' en hond krijgt spuitje.

Een hond heeft recht op rust en eigen plek. Ik ken hier een totaal verknipte hond doodzonde, vooral omdat kinderen de hond voortdurend getreiterd hebben. Gelukkig heeft die nu een ander baasje maar die heeft er de handen vol aan. De agressie zit er nog flink en begrijpelijk ook nog. :U:
Je zegt het precies goed; Getuigen van gebrek aan kennis over honden :ok:
Afbeelding
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

LaVitaBella schreef:Mogen jullie (of andere kinderen) in de bench bij jullie honden?
En op hun kleed, in hun mand?
kort maar krachtig antwoord..........

NEE !!!!
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

ik deel die mening ook niet helemaal...zoals bouvierpoedel het al zegt: ligt aan de hond en de kinderen...

toen ik nog een ukkie van 5/6 was had ik een heel bijzondere band met de dh van mijn ouders...ik sliep samen in de mand, at samen uit haar voerbak(jaja beetje gek i know, maar vond sommige brokjes als zesjarige echt lekker :mrgreen: ) en nog genoeg dingen om op te noemen...mijn ouders lieten me zelfs alleen met de hond(wat ik overigens nooit zou doen)...maar goed er is nooit wat gebeurd en die hond was alles voor mij en ik(en mijn vader) was alles voor die hond...

ik denk dat je gewoon moet kunnen aanvoelen hoe je hond en kind tegen over elkaar staan en ja als mijn toekomstige kind(eren) een bijzondere band opbouwt met de hond dan zal ik ook meer touwtjes laten vieren en niet alles strak houden...

overigens vind ik dat "veilige plek" gedoe wel heel erg overrated...de veilige plek van mijn dh is namelijk dicht bij mij zijn en die van de pup de bench...dus verschilt ook per hond...daarnaast merk je ook wel of een hond het wel of niet prettig vindt als je kind bij de hond gaat zitten/liggen...als de hond het niet wilt dan loopt die wel weg en weet je dat je het kind geen tweede keer erbij laat...vind de hond het prima is het toch ook prima...

laat me wel even voorop stellen dat ik de kinderen zeker zal opvoeden met het gegeven dat ze de hond met rust moeten laten als die slaapt, eet en op zn plek ligt...wil alleen maar aangeven dat bovengenoemde wel zou kunnen voorkomen en dat ik dan wel soepeler zou worden...
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Ligt aan de hond en je kinderen.

Dit dus :ok:

In principe zeg ik dat kinderen honden in de bench,mand en bij eten met rust moeten laten. Dat is zeker het geval hier bij Nell. Als zij in haar bench of mand ligt moeten ze haar met rust laten, is ze aan het eten, drinken idem dito. Maar dat hoeft naar mijn idee niet bij elke hond zo te zijn. Je kent als eigenaar je hond en je kind (en hun band) het beste.

Hoe wel toelaten (en daar ook foto's van nemen) heeft naar mijn idee in ieder geval niets te maken met " groot gebrek aan kennis over honden".
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

De meeste honden beten vallen thuis, dus aan die kennis zal nog wel het een en ander te schroeven zijn :mann:
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Het gebeurd wel eens en de honden vinden het goed. Echter vind ik het niet goed dus stuur ze er weer uit.
De reden waarom ik het niet goed vind is omdat ik vind dat een elk levend wezen recht heeft op een plekje voor zichzelf.

Ik vind het ook niet fijn als mijn honden of kinderen me op mijn barst springen als ik in mijn bedje lig..........
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Tamaskan schreef: Ik vind het ook niet fijn als mijn honden of kinderen me op mijn barst springen als ik in mijn bedje lig..........
jij vindt dat niet fijn, een ander misschien wel en zo is het ook met honden...
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:De meeste honden beten vallen thuis, dus aan die kennis zal nog wel het een en ander te schroeven zijn :mann:
Ja dat zijn de gevallen die je hoord.
Maar er zijn er meer waar het wel goed gaat.
Waarom zou de hond wel bij het kind op de bank /bed of op het vloerkleed mogen liggen.
En niet in zijn mand of bench.??
Jij bepaald toch hoever je hond mag gaan en jij geeft toch de status aan je kind en niet jou hond die even bevelen naar je kind gaat uitzenden.
Kun je ook de andere kannt gaan op redeneren door te stellen dat jij geen controle over je hond hebt als je hond het in zijn flikker haald om je kind te bijten en jij er dus geen verstand van hebt.

Je kunt stellen dat niets van de hond is en jij enn je gezinsleden alles mogen claimen.
En niet dat de hond claimt.
Tamaskan
Zeer actief
Mijn ras(sen): wolfhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tamaskan »

Cantus schreef:
Tamaskan schreef: Ik vind het ook niet fijn als mijn honden of kinderen me op mijn barst springen als ik in mijn bedje lig..........
jij vindt dat niet fijn, een ander misschien wel en zo is het ook met honden...
O absoluut daarom moet ieder ook doen wat zij fijn vinden. Gezien er gevraagd werd hoe ieder erover dacht meld ik ook alleen hoe ik erover denk ;) Al die praatjes over of het nu wel of niet goed zal zijn vind ik ook maar zo en zo hoor is meer hoe ik er gewoon persoonlijk tegen aan kijk en tja misschien raar maar ik vind waar ik recht op heb of het recht neem vind ik dat mijn kids en dieren dat ook hebben ;)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nee, ik zou het niet goed vinden. Ik heb geen kinderen meer thuis maar als ik ze had, nee dus.
Duitse Pinschers moet je echt met rust laten in hun mand of bench.

Mijn jongste zoon kwam een keer thuis (toen hij nog thuis woonde) en tilde Bijou van het bed terwijl ze lag te slapen ze beet hem gelijk in zijn oog. Gelukkig had ze niet echt hard gebeten.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

de hond claimt niets, hoeft hij ook niet, ik deel uit.
ik heb geen bench meer, :cheer: wel kleden, maar die delen ze ook, staan ook geen hekken omheen, bench is toch vaak maar een 1 kant open, als de hond of het kind per ongeluk de andere partij bezeerd is het niet zo dat er iemand opzij kan springen.
dus je zit een beetje opgesloten in een kleine ruimte, en niet iedere hond vind dat prettig.
bed bank vloerkleed is allemaal open :19:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik weet het niet hoor, alles moet tegenwoordig zo strak en in zo'n bepaald stramien en daar krijg ik het best wel eens benauwd van.

Ik heb altijd honden gehad en ik had ook een kind daarbij rondlopen en dat ging allemaal heel soepeltjes eigenlijk.
Kind had van jongs af aan de boodschap meegekregen dat ie hondjes die aan het slapen of aan het eten waren met rust moest laten en dat deed ie ook braaf en verder liep alles gezellig door elkaar en er is nooit, echt helemaal nooit een probleem tussen de diverse honden en het kind geweest.

Een bench had ik niet maar mijn kind zal vast wel eens bij een van de honden in de mand gekropen zijn al kan ik me dat niet zo één twee drie herinneren.
Hij had wel vanaf zijn vijfde jaar zn eigen hond waar hij op zijn manier voor moest zorgen, misschien is dat wel de reden dat het allemaal zo soepel verliep?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

bouvierpoedel schreef:
S@ndr@ schreef:De meeste honden beten vallen thuis, dus aan die kennis zal nog wel het een en ander te schroeven zijn :mann:
Ja dat zijn de gevallen die je hoord.
Maar er zijn er meer waar het wel goed gaat.
Waarom zou de hond wel bij het kind op de bank /bed of op het vloerkleed mogen liggen.
En niet in zijn mand of bench.??
Jij bepaald toch hoever je hond mag gaan en jij geeft toch de status aan je kind en niet jou hond die even bevelen naar je kind gaat uitzenden.
Kun je ook de andere kannt gaan op redeneren door te stellen dat jij geen controle over je hond hebt als je hond het in zijn flikker haald om je kind te bijten en jij er dus geen verstand van hebt.

Je kunt stellen dat niets van de hond is en jij enn je gezinsleden alles mogen claimen.
En niet dat de hond claimt.
Voor mij zou het niet gaan om wat de hond ervan vind of wat ik mijn hond wil leren, maar meer over wat ik mijn kinderen wil leren..
Ik vind dat mijn kinderen moeten leren dat óók een hond een eigen plekje wil om lekker uit te rusten.
Daarnaast wil ik mijn kind met een gerust hart uit spelen sturen bij mensen waarbij de hond wel claimt..

Tot zover de theorie :tongue:
In praktijk ben ik een makkelijke donder en is Fritz een sul, dus dikke kans dat ik het in praktijk anders zou doen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Als ik kinderen zou hebben zou het mogen samen in de mand of bench.
Alleen niet storen in slaap.
Wakker roepen voor een spelletje om samen in de bench of mand te tutten zou ik niet mee zitten.
Ik kroop vroeger ook lekker het honden nachthok/kennel in als ik verdrietig was of op mijn dondder had gehad.
S@ndr@
Zeer actief

dat kan ik snappen omdat het voor jou heel prettig is geweest waarschijnlijk in het verleden, ik zat ook vaak bij de hond in de schuur :wink: .
Maar mijn kind mocht dus zo ongeveer door het hele huis heen met en bij de hond zijn, maar niet in de bench. dat is zijn plekje.
de rest van het huis bied genoeg mogelijkheden, en als de hond het zat is kan hij zelf vluchten in zijn veilige huisje de bench :wink: .
alles wel binnen het redelijke natuurlijk. :wink:
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Ik denk dat wij van kinderen van verschillende leeftijden uitgaan :wink:
Kinderen die signalen van de hond kunnen interpreteren en het verschil kennen tussen hun eigen honden en andermans honden, is een ander verhaal als een dreumes die niet weet wanneer een hond slaapt of niet of die op elke hond afschuifelt om een kusje te geven.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb zelf gewoon een fijne jeugd gehad maar honden trokken mij als magneten. Ik zat vroeger ook vaak alleen met honden, dan ging ik gewoon naast ze liggen.
Over Jigzy zou ik mij geen zorgen maken maar goed kinderen krijgen niet eens de kans om bij haar in de mand/bench te liggen omdat zij echt niet gaat slapen als er kinderen zijn :mrgreen:
Tyra moet met rust gelaten worden als ze ergens gaat liggen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mekkie schreef:Ik denk dat wij van kinderen van verschillende leeftijden uitgaan :wink:
Kinderen die signalen van de hond kunnen interpreteren en het verschil kennen tussen hun eigen honden en andermans honden, is een ander verhaal als een dreumes die niet weet wanneer een hond slaapt of niet of die op elke hond afschuifelt om een kusje te geven.
Nee ik niet
Mijn kind heeft niet anders geweten dan dat er honden waren en ook een dreumes kun je heel best leren dat hondjes die slapen en hondjes die eten niet gestoord mogen worden.
Een opgroeiend kind leer je van alles, waarom zou omgaan met honden daar niet bij kunnen horen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
S@ndr@
Zeer actief

Eens, en ook hier hebben de kinderen het al jong geleerd hoor, er was eerder een hond dan kinderen,
dus ook in de kruip en grijp periode :wink: .
is altijd prima gegaan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”