Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honden 2 daagse
Moderator: moderatorteam
- simone20
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): jack russel terrier
honden 2 daagse
Wie gaat er mee?
10e Editie Wandeltweedaagse van Hondenvereniging Kyon
Twee dagen lang wandelen met je hond en 's nachts samen in een tentje overnachten. Dat kan tijdens onze Wandel 2-daagse. Op vrijdag 27 en zaterdag 28 mei a.s. wordt deze wandeling alweer voor de tiende keer gehouden, waarbij de baas en zijn hond conditioneel op de proef worden gesteld.
De eerste avond lopen alle deelnemers gezamenlijk 10 kilometer en op zaterdag is er de keuze tussen een tocht van 20 of 25 kilometer. Deze zaterdag kunnen de koppels op eigen gelegenheid lopen aan de hand van een routebeschrijving. Ook is het mogelijk alleen op vrijdagavond òf alleen op zaterdag mee te lopen. Alle routes zijn uitgezet dwars door de prachtige Brabantse natuur. En na afloop van de hele tocht staat er een barbecue voor iedereen klaar. Bekijk ons fotoalbum om een indruk te krijgen van de vorige editie.
Het programma is als volgt:
Degenen die op beide dagen wandelen, kunnen vanaf vrijdagmiddag 16.00 uur terecht op onze trainingslocatie. Daar kan dan de eigen tent worden opgezet, zodat de voorbereiding voor de nacht al is verricht. Een nacht die je samen met je hond in een tent doorbrengt.
Voordat er 's avonds gewandeld wordt, kunnen de honden en hun eigenaren een hapje eten. En als de tien kilometer - die ook als warming up voor de volgende dag dienen - er op zitten, staat bij terugkomst een kop soep klaar met een echt Brabants worstenbroodje. Daarna is er tijd voor een borrel, maar niet tot laat, want de grote tocht staat nog voor de deur.
Zaterdag begint de grote wandeling op tijd. Er wordt gezorgd voor een ontbijt en de deelnemers kunnen een lunchpakketje maken voor onderweg. Daarna kan de echte uitdaging beginnen: een tocht van 20 of 25 kilometer door de Oisterwijkse bossen en Vennen en natuurgebied de Kampina. Na afloop staat een grote barbecue op de sportievelingen te wachten.
De kosten voor de tweedaagse wandeltocht bedragen € 27,50 per persoon, inclusief soep, worstenbrood, overnachting, ontbijt, lunchpakket en barbecue. Alleen op vrijdagavond de 10 km meelopen incl. soep en worstenbrood kost € 7,00. Voor degenen die alleen op de zaterdag willen meelopen geldt een bedrag van € 18,50 per persoon. Dit is inclusief ontbijt, lunchpakket en barbecue.
Ik ga zowiezo altijd gezellig daar
10e Editie Wandeltweedaagse van Hondenvereniging Kyon
Twee dagen lang wandelen met je hond en 's nachts samen in een tentje overnachten. Dat kan tijdens onze Wandel 2-daagse. Op vrijdag 27 en zaterdag 28 mei a.s. wordt deze wandeling alweer voor de tiende keer gehouden, waarbij de baas en zijn hond conditioneel op de proef worden gesteld.
De eerste avond lopen alle deelnemers gezamenlijk 10 kilometer en op zaterdag is er de keuze tussen een tocht van 20 of 25 kilometer. Deze zaterdag kunnen de koppels op eigen gelegenheid lopen aan de hand van een routebeschrijving. Ook is het mogelijk alleen op vrijdagavond òf alleen op zaterdag mee te lopen. Alle routes zijn uitgezet dwars door de prachtige Brabantse natuur. En na afloop van de hele tocht staat er een barbecue voor iedereen klaar. Bekijk ons fotoalbum om een indruk te krijgen van de vorige editie.
Het programma is als volgt:
Degenen die op beide dagen wandelen, kunnen vanaf vrijdagmiddag 16.00 uur terecht op onze trainingslocatie. Daar kan dan de eigen tent worden opgezet, zodat de voorbereiding voor de nacht al is verricht. Een nacht die je samen met je hond in een tent doorbrengt.
Voordat er 's avonds gewandeld wordt, kunnen de honden en hun eigenaren een hapje eten. En als de tien kilometer - die ook als warming up voor de volgende dag dienen - er op zitten, staat bij terugkomst een kop soep klaar met een echt Brabants worstenbroodje. Daarna is er tijd voor een borrel, maar niet tot laat, want de grote tocht staat nog voor de deur.
Zaterdag begint de grote wandeling op tijd. Er wordt gezorgd voor een ontbijt en de deelnemers kunnen een lunchpakketje maken voor onderweg. Daarna kan de echte uitdaging beginnen: een tocht van 20 of 25 kilometer door de Oisterwijkse bossen en Vennen en natuurgebied de Kampina. Na afloop staat een grote barbecue op de sportievelingen te wachten.
De kosten voor de tweedaagse wandeltocht bedragen € 27,50 per persoon, inclusief soep, worstenbrood, overnachting, ontbijt, lunchpakket en barbecue. Alleen op vrijdagavond de 10 km meelopen incl. soep en worstenbrood kost € 7,00. Voor degenen die alleen op de zaterdag willen meelopen geldt een bedrag van € 18,50 per persoon. Dit is inclusief ontbijt, lunchpakket en barbecue.
Ik ga zowiezo altijd gezellig daar
groetjes van simone
-
- Actief
- Mijn ras(sen): kruisingen en tamaskan
- Aantal honden: 4
- simone20
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): jack russel terrier
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: honden 2 daagse
Wat leuk! Hoe gaat dat; blijven de honden aangelijnd of lopen ze allemaal los?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- wenche
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising mechelaar
- Aantal honden: 2
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar... En hoe is de tocht... Veel zandgrond, of ook wat hardere grond, door het bos, of ook over de heide (ivm de warmte), hoelang heb je om over die 20 km te doen...Scooby schreef:Wat leuk! Hoe gaat dat; blijven de honden aangelijnd of lopen ze allemaal los?
En is het voor een hond goed te doen die 20 km... (als je tussenstops maakt)

- wenche
- Zeer actief
Ik heb mij en Pip ingeschreven... (vriendje ook met DeeJay, maar die blijkt nu niet te kunnen, dus trekt ie zich terug..) Alleen zit ik nog even met de tent... Heb een hele mooie, maar geen idee hoe die opgezet moet worden... En volgens vriendjelief lukt dat niet alleen....
Neem aan dat er vast wel mensen zijn die je kunnen/willen helpen?
Neem aan dat er vast wel mensen zijn die je kunnen/willen helpen?

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
Wij gaan er voor het 4de jaar naar toe.
Altijd erg gezellig daar.
De honden moeten aangelijnd zijn. Er is bos en heide maar er zijn ook best veel vennetjes en beekjes waar de honden af en toe in af kunnen koelen. Vorig jaar was het 25 graden en dus erg prettig dat we regelmatig water tegen kwamen, honden moesten er verplicht in van ons.
Altijd erg gezellig daar.
De honden moeten aangelijnd zijn. Er is bos en heide maar er zijn ook best veel vennetjes en beekjes waar de honden af en toe in af kunnen koelen. Vorig jaar was het 25 graden en dus erg prettig dat we regelmatig water tegen kwamen, honden moesten er verplicht in van ons.

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- wenche
- Zeer actief
Vandaag is het zo ver 
Ik heb alle spullen alvast in de auto liggen, weet ik zeker dat ik niks vergeet...
Nu alleen nog hopen dat ik de tent ook opgezet krijg... En anders wordt het in de auto slapen

Ik heb alle spullen alvast in de auto liggen, weet ik zeker dat ik niks vergeet...
Nu alleen nog hopen dat ik de tent ook opgezet krijg... En anders wordt het in de auto slapen

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Succes allemaal. De tent, daar word je vast wel mee geholpen hoor. Gewoon even vragen...............
Ik hoop wel, dat het niet zo met bakken uit de lucht komt vallen qua regen.
Ik hoop wel, dat het niet zo met bakken uit de lucht komt vallen qua regen.

- wenche
- Zeer actief
Momenteel is het hier droog.. En het zonnetje komt er zelfs een beetje door... Ik heb goede hoop 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
-
- Actief
helaas lukt me vandaag niet om te komen voor die 10 km,
maar morgen ochtend vroeg ben ik er ,met mijn 4 Musketiers
maar morgen ochtend vroeg ben ik er ,met mijn 4 Musketiers

groetjes Angela
- wenche
- Zeer actief
Hoelaat start de tocht morgenochtend ook al weer? (ik kan nergens de mail meer vinden die ik gehad heb)

-
- Actief
heb even voor je het stukje gekopierd
Deelnemers die alleen op de zaterdag meelopen kunnen vanaf 7.00 uur terecht bij de kantine van Hondenvereniging Kyon, Roonsestraat 20, in Haaren. De wandeltocht van 25 kilometer start om 8.00 uur en de tocht van 20 kilometer start om 9.30 uur. Voor het ontbijt en de lunch moeten deze wandelaars zelf zorgen. Broodjes zijn eventueel in de kantine verkrijgbaar.
Deelnemers die alleen op de zaterdag meelopen kunnen vanaf 7.00 uur terecht bij de kantine van Hondenvereniging Kyon, Roonsestraat 20, in Haaren. De wandeltocht van 25 kilometer start om 8.00 uur en de tocht van 20 kilometer start om 9.30 uur. Voor het ontbijt en de lunch moeten deze wandelaars zelf zorgen. Broodjes zijn eventueel in de kantine verkrijgbaar.

groetjes Angela
-
- Actief
Oh dat is wel leuk! Mag een caravan ook?
- wenche
- Zeer actief
Krengetje schreef:Oh dat is wel leuk! Mag een caravan ook?
Het is voor dit jaar al weer voorbij.. Maar ja, een caravan mag volgens mij ook...
Ik heb 2 heerlijke dagen gehad, maar ik ben zeer gesloopt... 1,5 uur terug naar huis is erg slopend als alles van je navel zeer doet... (behalve mijn voeten, want daar zaten goede schoenen aan dit keer

O hahahahahhaaaa
heb ik dat gewoon gemist!
heb ik dat gewoon gemist!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wie weet als dit volgend jaar of het jaar erop weer is.. het klinkt ontzettend leuk 

- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
vond de 10 al veel laat staan 25 :s
- wenche
- Zeer actief
Ach, wij liepen de 20... Op papier dan, maar door een lusje van de 25 en een stukje verkeerd lopen, kwamen we alnog op 25 uit...
Dus 10 op de vrijdag en 25 op de zaterdag... En daarna naar huis gereden... Loop nu haast kreupel... Maar goed..
Dus 10 op de vrijdag en 25 op de zaterdag... En daarna naar huis gereden... Loop nu haast kreupel... Maar goed..

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hé, ik was er ook beide dagen!wenche schreef:Ach, wij liepen de 20... Op papier dan, maar door een lusje van de 25 en een stukje verkeerd lopen, kwamen we alnog op 25 uit...

Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Goh, ik realiseer me nu pas wie je was...!angela@ schreef:wij gaan dit jaar ook weer mee,

Groetjes, Karen
- wenche
- Zeer actief
Ik bedacht pas heel laat dat ik bij simone aan tafel zat. (zat aan de picknicktafel) en "naam even kwijt" van indy en rossi zat ook bij ons aan tafel. En jij liep samen met een zwarte herder toch

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik liep samen met een vriendin van me en haar Groenendaeler.wenche schreef:Ik bedacht pas heel laat dat ik bij simone aan tafel zat. (zat aan de picknicktafel) en "naam even kwijt" van indy en rossi zat ook bij ons aan tafel. En jij liep samen met een zwarte herder toch
Groetjes, Karen
- wenche
- Zeer actief
Ben je ook blijven slapen dan? Want ik heb je vlgens mij niet bij het ontbijt gezien, toch?

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, wij hebben ook gekampeerd, maar hadden geen zin om en masse te ontbijten om 07:30 uur met tig man in die kantine, dus hebben we wat later ontbeten. Toen was het lekker rustig.wenche schreef:Ben je ook blijven slapen dan? Want ik heb je vlgens mij niet bij het ontbijt gezien, toch?

Groetjes, Karen
- wenche
- Zeer actief
Hahha, wij zaten met ong 10 man totaal... Jullie liepen 20 km heh? En volgens mij kwamen we jullie bij de eerste post tegemoet? (aangezien wij verkeerd gelopen waren, en dus van de andere kant)Scooby schreef:Ja, wij hebben ook gekampeerd, maar hadden geen zin om en masse te ontbijten om 07:30 uur met tig man in die kantine, dus hebben we wat later ontbeten. Toen was het lekker rustig.wenche schreef:Ben je ook blijven slapen dan? Want ik heb je vlgens mij niet bij het ontbijt gezien, toch?

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij zijn gestart met de 20 km., maar zijn uiteindelijk toch de route van 26km. gaan lopen. Min 2,5 km. uit de eerste lus dus.wenche schreef:Hahha, wij zaten met ong 10 man totaal... Jullie liepen 20 km heh? En volgens mij kwamen we jullie bij de eerste post tegemoet? (aangezien wij verkeerd gelopen waren, en dus van de andere kant)Scooby schreef:Ja, wij hebben ook gekampeerd, maar hadden geen zin om en masse te ontbijten om 07:30 uur met tig man in die kantine, dus hebben we wat later ontbeten. Toen was het lekker rustig.wenche schreef:Ben je ook blijven slapen dan? Want ik heb je vlgens mij niet bij het ontbijt gezien, toch?

Was jij degene met die anatolische herder (achtige kruising)?
Groetjes, Karen
- wenche
- Zeer actief
Ja, die inderdaad ja... (en volgens de mensen waar ze vandaan komt is ze een mechel x aussie :p)
Wij hebben die eerste lus gelopen, per ongeluk.. Daarna netjes de beschrijving, tot we ergens vergeten waren om linksaf te slaan... Moesten toen een heel stuk weer terug :S
Wij hebben die eerste lus gelopen, per ongeluk.. Daarna netjes de beschrijving, tot we ergens vergeten waren om linksaf te slaan... Moesten toen een heel stuk weer terug :S