Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voedingssupplement voor betere vacht??
Moderator: moderatorteam
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
voedingssupplement voor betere vacht??
Twee jaar geleden duurde het erg lang voordat Thilda weer goed in de vacht kwam na haar nest.
Op zich glimt ze wel mooi, maar heeft ze op haar flanken aan beide zijden plekken die erg dun behaard zijn (je kijkt zo op haar huid). Ik weet het aan de hormoonhuishouding na het nest. maar ook in de winter, ruim 8 maanden later waren de plekken niet geheel weg terwijl ze verder weer in super conditie was.
Haar laatste nest puppen zijn nu al weer 9 maanden oud en nog steeds heeft Thilda vvan die dunbehaarde vlekken in haar flanken.
Ze krijgen hier alleen KVV (Lotgering en varier in de beschikbare soorten en zo af en toe een andere KVV), scheutje zalmolie erover en regelmatig left overs zoals rijst. pasta, yoghurt etc
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen toevoegen aan haar voeding , wat hopelijk zorgt dat ze wat beter in de vacht komt (op die kalere plekken)??
Haar huid is verder gezond, geen schilvers of andere gekke dingen, dus maak me geen zorgen dat het 'iets' zou kunnen zijn!
Op zich glimt ze wel mooi, maar heeft ze op haar flanken aan beide zijden plekken die erg dun behaard zijn (je kijkt zo op haar huid). Ik weet het aan de hormoonhuishouding na het nest. maar ook in de winter, ruim 8 maanden later waren de plekken niet geheel weg terwijl ze verder weer in super conditie was.
Haar laatste nest puppen zijn nu al weer 9 maanden oud en nog steeds heeft Thilda vvan die dunbehaarde vlekken in haar flanken.
Ze krijgen hier alleen KVV (Lotgering en varier in de beschikbare soorten en zo af en toe een andere KVV), scheutje zalmolie erover en regelmatig left overs zoals rijst. pasta, yoghurt etc
Heeft iemand een idee wat ik zou kunnen toevoegen aan haar voeding , wat hopelijk zorgt dat ze wat beter in de vacht komt (op die kalere plekken)??
Haar huid is verder gezond, geen schilvers of andere gekke dingen, dus maak me geen zorgen dat het 'iets' zou kunnen zijn!
- melmops
- Actief
- Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: voedingssupplement voor betere vacht??
http://www.puurvoordieren.nl/zachthonda ... 3godRX0pCw" onclick="window.open(this.href);return false;

Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Een goede visolie, die van Doils bijvoorbeeld.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
Lees dat het een visolie capsule is. Maar ze krijgen bij mij al elke dag een eetlepel zalmolie, 1x per week lotgering totaal met vis en en 1x per week sardientjes. Dus aan de omega3 vetzuren ontbreekt het ze niet.
maar super fijn dat je meedenkt
Misschien andere ervaringen met supplementen??
- melmops
- Actief
- Mijn ras(sen): Super lieve American Staffordshire Terriër, Tys en Zwarte Kater, Kattemans
- Contacteer:
Hmmmm...nee...aan vetzuren ontbreekt het ze dan inderdaad niet!Josee schreef:Lees dat het een visolie capsule is. Maar ze krijgen bij mij al elke dag een eetlepel zalmolie, 1x per week lotgering totaal met vis en en 1x per week sardientjes. Dus aan de omega3 vetzuren ontbreekt het ze niet.
maar super fijn dat je meedenkt![]()
Misschien andere ervaringen met supplementen??

Je zorgen maken, is de verkeerde kant op fantaseren
-
yvonne1961
- Actief
-
Odi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Mijn honden krijgen regelmatig een schepje "The Missing Link Plus" over hun eten.
-
Josee
- Zeer actief
- Contacteer:
Hee dat zou idd wel iets kunne zijn, zag dat ze missing link plus bij Dursydog hebben, bestel daar graag! Fijne webwinkel.
Biotine heb ik geen ervaringen mee. Mensen ervaring met Hokamix?
Hokamix wel eens aan de tibetanen gegeven maar toen zonder zichtbaar resultaat.
Biotine heb ik geen ervaringen mee. Mensen ervaring met Hokamix?
Hokamix wel eens aan de tibetanen gegeven maar toen zonder zichtbaar resultaat.
-
yvonne1961
- Actief
even een voorbeeld gezocht:
http://www.food4animals.nl/catalog/prod ... 3god1iG0DA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.food4animals.nl/catalog/prod ... 3god1iG0DA" onclick="window.open(this.href);return false;
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Chlorella kan meewerken aan een goede vachtconditie.
Langzaamaan de tabletjes of poeder opbouwen zodat ze eraan kunnen wennen.
Ook van dit product hoor meerdere goede ervaringen: http://hond.elvabo.nl/index.php?item=zo ... 42&lang=NL
Ik gebruik het zelf ook voor mijn oude hond en haar vacht vind ik er beter uitzien dan een jaar geleden.
Langzaamaan de tabletjes of poeder opbouwen zodat ze eraan kunnen wennen.
Ook van dit product hoor meerdere goede ervaringen: http://hond.elvabo.nl/index.php?item=zo ... 42&lang=NL
Ik gebruik het zelf ook voor mijn oude hond en haar vacht vind ik er beter uitzien dan een jaar geleden.
- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Vroeger heb ik wel Hokamix gebruikt maar daar kon ik ook geen kak van maken, helemaal geen resultaat dus.
Esther en d'r beestenboel

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Hokamix bestaat grotendeels uit algenmeel en dat is goed voor de vacht (kleur en voller) en darmen..
ik gebruik nu zeealgenmeel (seealgenmehl van zooplus) en elke dag een klein schepje door het eten, ze vinden het lekker ruiken dus eten het graag op.. ik gebruik dit nu 4 weken ongeveer? en merk veel resultaat, Browny heeft zijn kleur weer grotendeels terug en zijn vacht is weer dikker geworden
en het is nog eens heel goedkoop (nu zelfs in aanbieding)
ook krijgt hij 1 hokamix snack per dag als extraatje, vind hij echt heerlijk.
succes!
ik gebruik nu zeealgenmeel (seealgenmehl van zooplus) en elke dag een klein schepje door het eten, ze vinden het lekker ruiken dus eten het graag op.. ik gebruik dit nu 4 weken ongeveer? en merk veel resultaat, Browny heeft zijn kleur weer grotendeels terug en zijn vacht is weer dikker geworden
ook krijgt hij 1 hokamix snack per dag als extraatje, vind hij echt heerlijk.
succes!