Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou het toch nog gaan lukken?

Moderator: moderatorteam

Dreetje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Zou het toch nog gaan lukken?

Ongelezen bericht door Dreetje »

Toen Sil pup was (6 1/2 jaar geleden) hebben we de puppencursus gedaan met hem en toen het "examen" naderde werd ons afgeraden om verder te
gaan met een cursus omdat Sil te enthousiast en te druk was.
Hevig teleurgesteld waren we natuurlijk en we hebben toen ook een jaar of 4 niks met Sil gedaan.
Na deze 4 jaar vond ik het wel tijd worden om hem wat normen en waarden bij te brengen :mrgreen: en zijn we naar een hondeschool gegaan om te kijken of
hem nog wat te leren viel.
We zijn hier geweldig geholpen, we zijn ingestroomd bij een groep die gehoorzaamheid deed en een paar weken later zijn we begonnen met flyball.
Flyball zijn we weer mee gestopt en de gehoorzaamheid zijn we blijven volgen.
Uiteindelijk hebben we bij deze school geen examen gedaan (werd steeds maar vooruit geschoven) en zijn we na ca. 1 jaar gestopt.
Daarna kwam Laurie bij ons wonen en heb ik een jaar lang eigenlijk geen aandacht voor Sil gehad qua trainen.
Nu Laurie niet meer bij ons is en de rust weer gekeerd is wil ik weer gaan trainen met Sil.

Ik heb nu voor volgende week een afspraak gemaakt bij een andere hondeschool en daar gaan ze kijken "hoe ver wij zijn" en kunnen dan na de zomervakantie
waarschijnlijk starten met EG en dan eindelijk een keer examen doen.
Zou het dan toch nog gaan gebeuren op Sil z'n ouwe dag?
Andrea

Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Re: Zou het toch nog gaan lukken?

Ongelezen bericht door Sanne!! »

wat voor rare hondenschool is dat geweest? Juist zon drukke hond moet wat dingen leren om wat rustiger te worden pfff ik kan dat niet begrijpen hoor maja....

Ik hoop voor jullie dat Sil op deze mooie leeftijd nog wat mag gaan doen en jullie gaan het super doen! En oud je bent nooit te oud :mrgreen:

Succes!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Sanne!! schreef:wat voor rare hondenschool is dat geweest? Juist zon drukke hond moet wat dingen leren om wat rustiger te worden pfff ik kan dat niet begrijpen hoor maja....
Nou inderdaad, dat is ook het eerste dat ik dacht :piew: :piew:

Ben benieuwd hoe het jullie vergaat en of jullie het allebei nog steeds leuk vinden! Succes iig!! :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Oh maar een oude hond is prima wat te leren. Wij hebben zelfs nog met onze 9 jarige en 13 jarige asielhonden op hondenschool gezeten. De eigenaar van de 13 jarige collie had hem nooit wat kunnen leren. Bij ons heeft de hond nog 2 gehoorzaamheidsdiploma''s gehaald. En zo hebben we ook getraind met een 7 jarige terrier, die uiteindelijk op zijn 9e zijn eerste behendigheidswedstrijd liep. Ik vind het fijn hoor om met een oude hond te trainen :D Succes in ieder geval, gaat vast helemaal goed komen!
Afbeelding
Dreetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dreetje »

Dank je wel voor jullie reacties, ik heb vanmiddag een afspraak bij KC Dordrecht om te kijken hoe ver we zijn.
Andrea

Afbeelding
Mieke337
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Entlebucher Sennenhond en een kruising Border collie x Boerenfox

Ongelezen bericht door Mieke337 »

Top, hoor dat je met je hond gaat trainen, leeftijd maakt niet uit als de hond het maar leuk vind en jij natuurlijk :lol1:
En absoluut dom dat ze op de hondenschool zeiden dat je maar niet verder moest gaan :scratch:

Veel plezier!
Mieke337
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Entlebucher Sennenhond en een kruising Border collie x Boerenfox

Ongelezen bericht door Mieke337 »

Top, hoor dat je met je hond gaat trainen, leeftijd maakt niet uit als de hond het maar leuk vind en jij natuurlijk :lol1:
En absoluut dom dat ze op de hondenschool zeiden dat je maar niet verder moest gaan :scratch:

Veel plezier!
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”