Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opendag hondenschool Cunos

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Opendag hondenschool Cunos

Ongelezen bericht door gyanty »

Op zaterdag 21 mei 2011 organiseert hondenschool Cunos (traininslocatie Ureterp, bij Drachten) een gezellige open dag. Er zal elk half uur afwisselend demo's gegeven worden met daaropvolgend dat bezoekers ook mogen proberen. Het zal gaan om gehoorzaamheid, behendigheid en breitensport. Verder zal er doorlopend bij voldoende deelname gelegenheid voor de puppy's zijn en zijn er tal van leuke andere activiteiten zoals sledehonden, coursing (hieraan kan ook mee gedaan worden), is er een hondentrimster aanwezig, het dierenziekenhuis met actie chippen, Floys honden toys, hondentekenaar en zullen dierenasiel en ambulance ook van de partij zijn. Het lijkt ons gezellig om iedereen te verwelkomen en er een leuke dag met onze honden van te maken.

(poster is wat klein geworden in mijn bestand, ga nog op zoek naar passende oplossing)

Afbeelding
Afbeelding
Quibus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldogs

Re: Opendag hondenschool Cunos

Ongelezen bericht door Quibus »

Hee gevonden....leuk man ik ga kom zekers even langs met Mutz. :ok:
Hebben jullie al genoeg deelnemers voor de gehoorzaamheid?????
Groetjes Alie.

Afbeelding
gyanty
Zeer actief

ah je hebt het gevonden!

Deelnemers kan je nooit genoeg hebben en je staat op de poster, dus je moet gewoon meedoen haha.
Ik heb het gedeelte gehoorzaamheid onder me en ik ga begin mei inventariseren wie mee doet, zodat een week later ik een indeling kan maken en we misschien nog wat dingetjes kunnen oefenen.
Afbeelding
Quibus
Zeer actief

Ooh shit dat had ik helemaal niet gezien dat ik en Mutzie op de poster staan. :N:
Maare nou dan geef ik me hierbij op voor de gehoorzaamheid. :W:
Groetjes Alie.

Afbeelding
wita-lap
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Contacteer:

Ongelezen bericht door wita-lap »

Sheltie's ook welkom? In het verleden niet zo erg volgens mij :cry:
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pumi »

wita-lap schreef:Sheltie's ook welkom? In het verleden niet zo erg volgens mij :cry:
Waarom niet?
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
gyanty
Zeer actief

wita-lap schreef:Sheltie's ook welkom? In het verleden niet zo erg volgens mij :cry:
Alles en iedereen is welkom. Ik persoonlijk ben wel fan van o.a shelties dus kom maar gezellig.
Afbeelding
wita-lap
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:
Alles en iedereen is welkom. Ik persoonlijk ben wel fan van o.a shelties dus kom maar gezellig.
Omdat ze nogal blaffen als ze iets heel leuk vinden, de meeste hondenscholen houden daar niet zo van
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

wita-lap schreef: Omdat ze nogal blaffen als ze iets heel leuk vinden, de meeste hondenscholen houden daar niet zo van
Oh maar pumi's zijn er ook welkom (onze 4), dus sheltie's vast ook wel :Q: Want als er eentje kan blaffen is het onze Ayla wel :piew:

Sandra & Edwin
gyanty
Zeer actief

Pumi schreef:
wita-lap schreef: Omdat ze nogal blaffen als ze iets heel leuk vinden, de meeste hondenscholen houden daar niet zo van
Oh maar pumi's zijn er ook welkom (onze 4), dus sheltie's vast ook wel :Q: Want als er eentje kan blaffen is het onze Ayla wel :piew:
Haha vanavond niks van gemerkt.

Ik weet niet hoe je aan dat vooroordeel komt. ik heb daar nog nooit van gehoord hoor en ik train bij nogal wat verschillen scholen
Afbeelding
wita-lap
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:
Pumi schreef:
Haha vanavond niks van gemerkt.

Ik weet niet hoe je aan dat vooroordeel komt. ik heb daar nog nooit van gehoord hoor en ik train bij nogal wat verschillen scholen
helaas geen vooroordeel, eigen ervaring
gyanty
Zeer actief

wita-lap schreef: helaas geen vooroordeel, eigen ervaring
Mwah dan vraag ik me af waar al die shelties trainen die je bij behendigheidswedstrijden tegenkomt :lol:
Wij hebben jaren geleden ook flyball gegeven en dat was een behoorlijk blaffestijn hoor en daar liepen niet eens shelties bij :mrgreen: En mijn border collie en de schotse collie van mijn moeder waar ik mij train kunnen ook behoorlijk wat lawaai produceren en nog nooit problemen mee gehad. (en bij 4 verschillende scholen getraind). Dus lawaaischoppers geen probleem, we hebben in lessen ook regelmatig herders die behoorlijk was decibellen kunnen maken.
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

wist niet dat je bij Cunos trainde.
een oud instructeur van onze club geeft daar nu les bij de behendigheid
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

*Anita* schreef:wist niet dat je bij Cunos trainde.
Hans zeker? Daar heb ik nu 2 keer les van gehad!
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

gyanty schreef:
*Anita* schreef:wist niet dat je bij Cunos trainde.
Hans zeker? Daar heb ik nu 2 keer les van gehad!
jep
doet hem maar de groeten van mij
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Zo de laatste voorbereidingen voor de grote dag van morgen zijn in volle gang. We denken dat het heel leuk gaat worden. Het weer zal in ieder geval meezitten, want het wordt een mooie dag zoals de voorspelling zijn. Dus wees allen welkom! Met of zonder hond.
Afbeelding
Pumi
Zeer actief
Contacteer:

Wij zijn er ook helemaal klaar voor :W:

De honden gaan lekker een de demo meedoen en de speeltjes en riemen voor de Floys kraam zitten al in de auto :mrgreen:

Sandra & Edwin
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Beike en ik zijn er ook en doen mee aan twee demo's van behendigheid :cheer:
We hebben er zin in :cheer:
Tot straks allemaal :cheer:
Syllvero

Zo, en weer terug :D
Het was erg gezellig en vooral ook erg leuk.
Beike en ik hebben meegeholpen met twee demonstraties behendigheid en meegedaan met twee demonstraties van G&G.
Ook heeft Beike meegadaan aan de coursing.
De eerste 20 meter vond hij het geweldig, maar daarna vond hij het niet interessant meer.
Beike heeft ook nog even op de trimtafel gestaan waar hij getrimd werd ( nagels, oren, broekje, staart en poten), gewoon even de puntjes op de "i" gezet :mrgreen:
Volgende keer zijn we er zeker weten weer bij :D
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Kon vandaag helaas niet aanwezig zijn, maar heb al vaker op de website gekeken.
Twijfel steeds of ik wel of niet me op moet geven...

Is de trainingslocatie altijd ureterp?
Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Voor de puppycursus, gehoorzame huishondd, de gevorderde cursus, g&g en breitensport is de locatie altijd ureterp ja. Behendigheid wordt op een andere locatie gegeven, namelijk Lits River Ranch in Boelenslaan. En als jij twijfeld kan het altijd goed zijn om van te voren eens gewoon langs te komen. Dan kan je kijken en vragen en aan de hand daarvan beoordelen of je het wel of niet leuk vind om mee te komen doen.

De open dag was trouwens hartstikke leuk! We hadden prachtig weer, we hebben een prachtige locatie en het liep allemaal heel gezellig en gemoedelijk. Zelf was ik verantwoordelijk voor de demonstraties gehoorzaamheid. Gelukkig vonden de cursisten die meededen ook wel een hele mooie oefening. Ik zelf heb ook nog afwisselend met Kay en Santos mee gedaan en wat deden ze het weer voortreffelijk, zelfs de nog niet zo ervaren Santos! Santos ook nog gelopen met een medetrainster en met leverworst liep hij echt de sterren van de hemel en blafte zelfs niet eens haha. En ook voor het eerst in de bench zich zo goed heeft gedragen! En natuurlijk met Kay meegedaan met 2 demonstraties behendigheid. Poeh wat ging meneertje weer hard, daar was het ook echt wel het parcoursje voor hahah. Ook Kay nog aan iemand mee gegeven die graag ook een snelle border collie wil en wat is mijn Kaytje dan toch braaf. Oke het ging natuurlijk niet vlekkeloos, maar ze zijn zeker goed het parcours door gekomen! En dan nog even hulp met Kay bij demonstratie Breitensport. Kay heeft ook 2 lessen gevolgd en deed het beter dan toen die 2 lessen haha. Ook opvanger Tassia (sinds 2 weken hier) was super braaf. Voor het eerst in de bench, zonder problemen. En even bij de trimsters geweest die een heel stukje borstelwerk gedaan hebben! Dus ook super. Alle 3 de collies waren niet geschikt voor de coursing. Van Santos wist ik het wel, die was bij onze voorbereidingen al eens de proefhond geweest. Kay vond het eventje wel aardig en meesterjager Tassia had ook 0,0 interesse haha.

Ik heb helaas niet heel veel tijd gehad om bij de kraampjes te kijken, maar volgens mij was het daar ook ontzettend gezellig! Met de verloting was ik de eerste keer wel volop in de prijzen zeg... haha.

Al met al gewoon en enorm gezellig dag! :cheer: De hondjes hier liggen helemaal voor pampus. En Anneke of het een jaarlijks evenement gaat worden weten we nog niet hoor. We zijn maar een klein verenigingetje he? Maar misschien een evenement voor eens in de zoveel jaar haha. Nu gaan we op naar het volgende evenement: de dogtrail.
Afbeelding
Syllvero

gyanty schreef: En Anneke of het een jaarlijks evenement gaat worden weten we nog niet hoor. We zijn maar een klein verenigingetje he? Maar misschien een evenement voor eens in de zoveel jaar haha. Nu gaan we op naar het volgende evenement: de dogtrail.
Hahaha, dan zijn Beike en ik er de volgende keer weer gewoon bij :ok:
Quibus
Zeer actief

Ja het was zeker leuk joh......maare Sandra je mag Mutz niet weer omkopen met worst hoor....dan luisterd ze straks nooit mee naar me hahahaha...wat een trut is het toch die hond van ons he! :wink:
Dat spelletje voor die hazewindhonden....daar was Mutz helemaal dol van...wij hebben zo gelachen om die mafkees...ze bleef er maar achteraan rennen.
Ik zou zeggen elk jaar maar een open dag :E: dan kom ik ook weer met die maffe Mutz van me. :wink:
Groetjes Alie.

Afbeelding
gyanty
Zeer actief

Quibus schreef:Ja het was zeker leuk joh......maare Sandra je mag Mutz niet weer omkopen met worst hoor....dan luisterd ze straks nooit mee naar me hahahaha...wat een trut is het toch die hond van ons he! :wink:
Dat spelletje voor die hazewindhonden....daar was Mutz helemaal dol van...wij hebben zo gelachen om die mafkees...ze bleef er maar achteraan rennen.
Ik zou zeggen elk jaar maar een open dag :E: dan kom ik ook weer met die maffe Mutz van me. :wink:
Haha zal het noooit meer doen :flower:

Mijn zus was ook nog even met haar Amerikaanse Bulldog geweest en die vond het ook wel een grappig spelletje. Ik zeg dat het een prima spelletje voor dit ras is haha?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”