Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gras eten en overgeven
Moderator: moderatorteam
- sandra&sammy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu/Malteser
- Aantal honden: 1
Gras eten en overgeven
Sammy heeft woensdag de hele middag bij mij in de tuin gespeeld, gelegen, gerend etc. De helft van mijn tuin is terras en de andere helft is gras. Sammy is gek op gras....volgens mij (corrigeer me als ik het mis heb) eten honden alleen gras als ze misselijk zijn. Nou dan zou je bijna denken dat Sammy altijd misselijk is want zodra hij kan eet hij gras. Als we naar de hondenschool gaan is hij vaak misselijk in de auto en dan kan ik de link leggen dat hij tijdens de les constant aan het gras staat te trekken. Maar woensdag heb ik geen tekenen gezien van misselijkheid, hij was ook helemaal door het dolle heen en heeft lopen racen, spelen etc. Maar.....ook heel veel gras gegeten. Ik stond op een gegeven moment in de keuken en ik hoorde een raar geluid, ja hoor, staat meneer een hele graspol uit te kotsen. Een uurtje later heb ik zijn eten gegeven en dat heeft hij gewoon opgegeten. Hij is 's avonds met mijn ouders meegegaan omdat ik gisteren de hele dag inclusief de avond niet thuis zou zijn. Nu hoor ik net van mijn moeder dat hij woensdagavond al zijn eten er weer uitgekotst heeft. Gistermorgen was hij volgens mijn vader ook erg timide en heeft hij maar de helft van zijn smuldier (hij krijgt een half pakje per dag, verdeeld over ochtend en avond) opgegeten en gisteravond ging het er ook weer met lange tanden in. Volgens mijn moeder was hij verder wel weer heel druk, heeft gespeeld, was ondeugend.....deed niet ziek aan.
Wat denken jullie? Zou hij gisteren nog last gehad kunnen hebben van dat gras eten, dat hij daardoor met lange tanden heeft gegeten? Ik merk wel dat hij de laatste week/anderhalve week minder "aanvalt" op zijn smuldier. Ik ben een poos aan het tobben geweest met brokken, die wilde hij niet meer, op jullie advies overgegaan op smuldier, dat was binnen een minuut op. Vrouwtje helemaal blij, maar sinds een week of zo, krijg ik het idee dat hij het smuldier ook weer een beetje zat wordt. Noodgedwongen (smuldier niet meer bij de AH) een keer Rodi gegeven, eet hij helemaal niet.....ik zou wel eens een alternatief willen hebben voor smuldier zodat ik af en toe kan afwisselen maar wat?
Om een lang verhaal niet nog langer te maken (sorry voor mijn onsamenhangend verhaal)
- Kunnen honden juist misselijk worden van graseten?
- Hond overgegeven, lange tanden eten, maar heel speels actief etc, lijkt mij niet ziek toch?
- Wie weet een goed alternatief voor Smuldier om af te wisselen, Rodi eet hij echt niet, dus het moet qua samenstelling een beetje vergelijkbaar zijn met Smuldier?
Wat denken jullie? Zou hij gisteren nog last gehad kunnen hebben van dat gras eten, dat hij daardoor met lange tanden heeft gegeten? Ik merk wel dat hij de laatste week/anderhalve week minder "aanvalt" op zijn smuldier. Ik ben een poos aan het tobben geweest met brokken, die wilde hij niet meer, op jullie advies overgegaan op smuldier, dat was binnen een minuut op. Vrouwtje helemaal blij, maar sinds een week of zo, krijg ik het idee dat hij het smuldier ook weer een beetje zat wordt. Noodgedwongen (smuldier niet meer bij de AH) een keer Rodi gegeven, eet hij helemaal niet.....ik zou wel eens een alternatief willen hebben voor smuldier zodat ik af en toe kan afwisselen maar wat?
Om een lang verhaal niet nog langer te maken (sorry voor mijn onsamenhangend verhaal)
- Kunnen honden juist misselijk worden van graseten?
- Hond overgegeven, lange tanden eten, maar heel speels actief etc, lijkt mij niet ziek toch?
- Wie weet een goed alternatief voor Smuldier om af te wisselen, Rodi eet hij echt niet, dus het moet qua samenstelling een beetje vergelijkbaar zijn met Smuldier?

Sammy 31-08-2010
-
Maaike
- Zeer actief
Re: Gras eten en overgeven
Die van mij leken wel koeien in het voorjaar met het nieuwe gras. En ja, dat kwam er weer uit via de zelfde weg. Dit doen veel honden in het voorjaar als het gras net weer is gaan groeien, volgens mij vonden ze het gewoon lekker...
Z'n maag kan even van de leg zijn als hij een baal naar binnen heeft staan werken. Geef het eventjes om bij te komen. Wat betreft een vervanger van smuldier kun je ook denken aan carnibest.
Z'n maag kan even van de leg zijn als hij een baal naar binnen heeft staan werken. Geef het eventjes om bij te komen. Wat betreft een vervanger van smuldier kun je ook denken aan carnibest.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Ik heb hier ook een graseter. M.i. doet ze dit zeker niet omdat ze misselijk is. Meestal graast ze als ik een balletje aan het gooien ben, dan gooit ze de bal neer en gaat in het gras staan happen
Soms geeft ze dan wel over, maar meestal niet. Ik zou me er geen zorgen om maken zolang hij nog gewoon lekker actief is.
Over de smuldier, misschien is hij er gewoon een beetje aan gewend? Toen ik KVV gaf (ik voer inmiddels volledig zelf samengesteld) voerde ik Tinlo en kon daarmee goed met smaken wisselen. Ze heeft altijd met smaak gegeten, dus afwisselen in merken/smaken is misschien wel een optie.
Over de smuldier, misschien is hij er gewoon een beetje aan gewend? Toen ik KVV gaf (ik voer inmiddels volledig zelf samengesteld) voerde ik Tinlo en kon daarmee goed met smaken wisselen. Ze heeft altijd met smaak gegeten, dus afwisselen in merken/smaken is misschien wel een optie.

- sandra&sammy
- Zeer actief
Oke, gelukkig om te lezen dat er nog meer hondenkoeienMaaike schreef:Die van mij leken wel koeien in het voorjaar met het nieuwe gras. En ja, dat kwam er weer uit via de zelfde weg. Dit doen veel honden in het voorjaar als het gras net weer is gaan groeien, volgens mij vonden ze het gewoon lekker...
Carnibest....ik kan eens een keer proberen. Eerst even een winkel zoeken waar ze dit verkopen.
Ik krijg inderdaad het idee dat het "nieuwe" van Smuldier eraf is.....alles wat Sammy nieuw krijgt valt hij op aan.Inez87 schreef:Ik heb hier ook een graseter. M.i. doet ze dit zeker niet omdat ze misselijk is. Meestal graast ze als ik een balletje aan het gooien ben, dan gooit ze de bal neer en gaat in het gras staan happenSoms geeft ze dan wel over, maar meestal niet. Ik zou me er geen zorgen om maken zolang hij nog gewoon lekker actief is.
Tinlo?? Daar heb ik nog nooit van gehoord.....nadeel is dat Sammy kieskeurig is. Met beloningssnoepjes heeft het lang geduurt eer ik iets vond wat hij lekker vind. En nu met Smuldier gaat het goed, Rodi moest hij ook niet, ziet er qua samenstelling ook heel anders uit dan Smuldier. Maar ik kan eens googlen naar Tinlo. Ik wil graag afwisselen....ik merk aan Sammy als hij lang hetzelfde achter elkaar krijgt dat hij het "zat" wordt....dan wil hij graag weer wat anders.
Heeft iemand ervaring met Renske???

Sammy 31-08-2010
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
hier nog een zatvreter... ik weet het soms ook niet meer... af en toe eet hij met mij mee.. en de dag daarna vind hij het smuldier helemaal gaaf! Dus ik weet het niet.. Eet overigens geen gras, maar bij mij zand... Ik heb nog geen gras en dat zand graaft hij uit de tegels en dan eet hij dat soms op, van mij mag hij het niet maar dat doet hij toch...
Trouwens.. Ik vind Sammy gaaf
Liefs, Meg
Trouwens.. Ik vind Sammy gaaf
Liefs, Meg
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Ik ben zeer tevreden over Tinlo, Luna krijgt het dan niet meer, maar mijn katten wel. Soms is het wat papperig, maar het wordt met smaak gegeten!sandra&sammy schreef:Ik krijg inderdaad het idee dat het "nieuwe" van Smuldier eraf is.....alles wat Sammy nieuw krijgt valt hij op aan.
Tinlo?? Daar heb ik nog nooit van gehoord.....nadeel is dat Sammy kieskeurig is. Met beloningssnoepjes heeft het lang geduurt eer ik iets vond wat hij lekker vind. En nu met Smuldier gaat het goed, Rodi moest hij ook niet, ziet er qua samenstelling ook heel anders uit dan Smuldier. Maar ik kan eens googlen naar Tinlo. Ik wil graag afwisselen....ik merk aan Sammy als hij lang hetzelfde achter elkaar krijgt dat hij het "zat" wordt....dan wil hij graag weer wat anders.
Het is niet compleet, dus je moet wel afwisselen, maar Luna at iedere variant met plezier. Volgens mij kan je voor honden zo'n 'compleet' doos bestellen, daar zitten dan 5 smaken in. Wel wat duurder, maar als afwisseling vind ik het geen verkeerde keuze

- sandra&sammy
- Zeer actief
Thanks.......ik ookmeg1986 schreef:Trouwens.. Ik vind Sammy gaaf
Liefs, Meg

Sammy 31-08-2010