Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brood dikmaker?
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
brood dikmaker?
Is brood een dikmaker voor honden? Ik heb er eentje die altijd honger heeft en die geef ik tussen de middag een halve snee brood
maar hij zou veel meer lusten. Hij is goed op gewicht.
De ander krijgt ook een halve snee brood maar bij hem mag er wel een kilootje af.
Dus wel of geen brood geven of beter sperciebonen als maagvulling?
maar hij zou veel meer lusten. Hij is goed op gewicht.
De ander krijgt ook een halve snee brood maar bij hem mag er wel een kilootje af.
Dus wel of geen brood geven of beter sperciebonen als maagvulling?

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: brood dikmaker?
Voor mensen schijnt het ook een dikmaker te zijn dus ik denk voor honden ook. Koolhydraten hè 
- Pemba
- Zeer actief
- Pemba
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
Ja dat ookPemba schreef:Ik dacht dat het beleg de dikmaker was
Wat ik heb begrepen is dat koolhydraten en zetmeel dikmakers zijn, aardappels en brood o.a.
Ik geef Gol regelmatig komkommer en wortel als tussendoortje, dat kan ook heel goed. Speciebonen uit blik wel even goed afspoelen voordat je ze geeft, er zit veel zout in het vocht.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Brood zou ik zowiezo niet geven; de hond kan het best lekker vinden, maar goed voor 'm is het niet.
Suzanne
Suzanne
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
chipjes zijn ook niet goed voor mensen maar die worden ook met karrevrachten gegeten.Suzanne123 schreef:Brood zou ik zowiezo niet geven; de hond kan het best lekker vinden, maar goed voor 'm is het niet.
Suzanne
Ik vind dat zo'n flauwekul argument, zolang je niet overdrijft mag je hond ook best wel eens iets dat ie gewoon lekker vindt en dat wat minder verantwoord is.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Brood en aardappels zijn op zich geen dikmaker, hangt er wel vanaf wat je op brood doet, of wat je over je aardappels gooit..

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
renee-uk schreef:chipjes zijn ook niet goed voor mensen maar die worden ook met karrevrachten gegeten.Suzanne123 schreef:Brood zou ik zowiezo niet geven; de hond kan het best lekker vinden, maar goed voor 'm is het niet.
Suzanne
Ik vind dat zo'n flauwekul argument, zolang je niet overdrijft mag je hond ook best wel eens iets dat ie gewoon lekker vindt en dat wat minder verantwoord is.
Dit dus
Waar hebben we het over zeg
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Gollum
- Zeer actief
Nou dat is ook niet zo erg, maar als hij er veel meer van lust en je vraagt je af of je niet beter een vervanger kan gebruiken is het antwoord jasmoekie schreef:renee-uk schreef:chipjes zijn ook niet goed voor mensen maar die worden ook met karrevrachten gegeten.Suzanne123 schreef:Brood zou ik zowiezo niet geven; de hond kan het best lekker vinden, maar goed voor 'm is het niet.
Suzanne
Dit dus![]()
Waar hebben we het over zegEen half sneetje brood
-
Lillith
- Zeer actief
Lillith is gek op brood, droog brood, ze krijgt hoogstens een halve boterham pd. en dik is ze zeker niet

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat is het voordeel van quoten he, dan kun je laten zien waar je op reageertGollum schreef:Nou dat is ook niet zo erg, maar als hij er veel meer van lust en je vraagt je af of je niet beter een vervanger kan gebruiken is het antwoord jarenee-uk schreef:chipjes zijn ook niet goed voor mensen maar die worden ook met karrevrachten gegeten.Suzanne123 schreef:Brood zou ik zowiezo niet geven; de hond kan het best lekker vinden, maar goed voor 'm is het niet.
Suzanne

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Van de week hoorde ik van een collega over het dokter Frank dieet. http://www.drfrankdieet.com/ Dus ja, dan zou brood wel een dikmaker zijn vanwege de koolhydraten. Maar ik denk dat alles waar TE voor staat niet goed is dus een klein stukje brood wel geen kwaad kunnen. Maar als hij specieboontjes wel lekker vind zou ik die liever geven (ongezouten) of gewoon wat gekookte kip of zo.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
kul, ze krijgen hier al jaren elke dag brood (nee niet als hoofdmaaltijd maar wel voor erbij)... ze zien er uitstekend uit en doen het ook uitstekend.Suzanne123 schreef:Brood zou ik zowiezo niet geven; de hond kan het best lekker vinden, maar goed voor 'm is het niet.
Suzanne

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Marjolein@Solo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Nizinny - Contacteer:
Hier krijgen ze ook gewoon brood af en toe, gewoon omdat ze het lekker vinden.
Het verbruik van koolhydraten door mensen en honden kan je niet vergelijken. Honden gebruiken vet als energie voorziening, mensen gebruiken de koolhydraten. Probleem bij mensen waardoor de koolhydraten als dikmaker worden gezien, is dat wij veel meer eten dan we gebruiken. Wat je niet gebruikt wordt als reserve opgeslagen in de vorm van vet, zodat je het in tijden van schaarste kan gebruiken. Die tijden van schaarste kennen we nagenoeg niet meer, dus worden we te dik. Dus wat hierboven al werd gezegd, alles waar TE voor staat is niet goed.
Verder ben ik het ook helemaal eens met wat renee-uk zegt, honden mogen best wel eens iets wat minder goed voor ze is. Zelf leven we ook niet zo super gezond (ik niet iedere dag in ieder geval).
Het verbruik van koolhydraten door mensen en honden kan je niet vergelijken. Honden gebruiken vet als energie voorziening, mensen gebruiken de koolhydraten. Probleem bij mensen waardoor de koolhydraten als dikmaker worden gezien, is dat wij veel meer eten dan we gebruiken. Wat je niet gebruikt wordt als reserve opgeslagen in de vorm van vet, zodat je het in tijden van schaarste kan gebruiken. Die tijden van schaarste kennen we nagenoeg niet meer, dus worden we te dik. Dus wat hierboven al werd gezegd, alles waar TE voor staat is niet goed.
Verder ben ik het ook helemaal eens met wat renee-uk zegt, honden mogen best wel eens iets wat minder goed voor ze is. Zelf leven we ook niet zo super gezond (ik niet iedere dag in ieder geval).

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
barry krijgt elke dag tussendemiddag 2 boterhammen met pindakaas, hij vind het heerlijk, maar hij komt er geen gram van aan, helaas 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.