Onze pups zijn 5,5 week en krijgen nu ongeveer 9% van hun gewicht aan KVV. Ze lijken wel uitgehongerd, maar ze zijn wel erg stevig en mollig. Zal ik vanaf 6 weken toch maar wat gaan minderen?
Hoeveel geven jullie?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel KVV geven jullie aan de pups?
Moderator: moderatorteam
-
jeanette4207
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): welsh springer spaniel
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hoeveel KVV geven jullie aan de pups?
Volgens mij biedt ik gemiddeld 10% van hun gewicht aan per dag en dan kijk ik hoe het gaat.
Ze eten hier altijd graag maar als ze niet meer hoeven lopen ze weg. En soms is er een nog een beetje hongerig, maar zo lang ze er goed uitzien vind ik het wel best. Als ze echt te dik zouden worden, tja, dan moet je wel iets minder geven toch? Misschien kun je ze een beetje gestoomde groente of wat fruit als maagvulling/tijdverdrijf aanbieden?
Ze eten hier altijd graag maar als ze niet meer hoeven lopen ze weg. En soms is er een nog een beetje hongerig, maar zo lang ze er goed uitzien vind ik het wel best. Als ze echt te dik zouden worden, tja, dan moet je wel iets minder geven toch? Misschien kun je ze een beetje gestoomde groente of wat fruit als maagvulling/tijdverdrijf aanbieden?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Hoeveel KVV geven jullie aan de pups?
Ik heb me altijd gehouden aan de hoeveelheid per kg gewicht die op de verpakking staat aangegeven.
Vanaf 3-4 maanden, Smuldier. Begonnen met 3/4 bakje verspreid over de dag (in 3 voedingen), daarna verdeeld over 3/3 bakje in 3 voedingen en daarna 1 bakje per dag over 2 voedingen verdeeld. Daarnaast - ook in de puppytijd - wat aanvullende tussendoortjes, variërend van een plakje vleeswaar in een snackbal tot een handvol Frolicjes (zoekspelletjes).
Ik heb altijd op zicht gevoerd: je mag de ribben voelen, maar niet zien.
Vanaf 3-4 maanden, Smuldier. Begonnen met 3/4 bakje verspreid over de dag (in 3 voedingen), daarna verdeeld over 3/3 bakje in 3 voedingen en daarna 1 bakje per dag over 2 voedingen verdeeld. Daarnaast - ook in de puppytijd - wat aanvullende tussendoortjes, variërend van een plakje vleeswaar in een snackbal tot een handvol Frolicjes (zoekspelletjes).
Ik heb altijd op zicht gevoerd: je mag de ribben voelen, maar niet zien.

Groetjes,
Sandra