wat is jullie mening ivm double sired litters?
voordelen
nadelen
bedenkingen
ik zou zeggen, laat jullie gaan
Moderator: moderatorteam

Even een vraagje voor een leek, wat betekent "double sired litters"?carine schreef:"gepikt" van een ander forum...
wat is jullie mening ivm double sired litters?
voordelen
nadelen
bedenkingen
ik zou zeggen, laat jullie gaan

Dubbel dekgeld inderdaad en wat als er maar van 1 reu pups geboren worden? Omdat die zwemmers sneller waren dan die van de andere krijgt die geen dekgeld of zo? Heel vreemd. Ik begin er niet aan en zou onze reuen er niet voor lenen.Hutsje schreef:kan voordelen hebben, 3 vliegen in 1 klap. maar ik zou het wel een gedoe vinden, en je betaalt natuurlijk dubbel dekgeld. ik weet het niet.....
dat is dus ook gedoe, en je moet de pups op dna laten testen en dat kan pas met 4 weken geloof ik.Tulp schreef:In mijn ogen: idioterie.
Heeft dit nog iets met hobby te maken denk ik dan![]()
Dubbel dekgeld inderdaad en wat als er maar van 1 reu pups geboren worden? Omdat die zwemmers sneller waren dan die van de andere krijgt die geen dekgeld of zo? Heel vreemd. Ik begin er niet aan en zou onze reuen er niet voor lenen.Hutsje schreef:kan voordelen hebben, 3 vliegen in 1 klap. maar ik zou het wel een gedoe vinden, en je betaalt natuurlijk dubbel dekgeld. ik weet het niet.....

tja het blijft altijd een gok, of er nou 1 vader is of niet ( hoe iets uitpakt dus) , ik ken een fins nestje, 7 pups, 6 van 1 vader, 1 van de andere vader , dat was er dan maar 1 van die ene reu, maar dat is gewoon een heel knap hondje, dus prima om mee verder te gaan, dat, als er meerdere van die reu waren geweest, er ook mindere pups tussen hadden kunnen zitten, ja.. tuurlijk dat kan, maar dat maakt dan toch verder niet echt uit? niet als het je gaat om zoveel mogelijk divers "materiaal" te hebben ( als dat de reden van het nestje is dus)carine schreef:ik heb zelf ook mijn bedenkingen hoor...![]()
![]()
één van de redenering zou zijn dat je op korte termijn (1 nest dus) beschikking hebt over pups van 2 reuen en 1 teef...
maar ik ben van mening dat als je dat doet je toch te weinig "materiaal" hebt om een oordeel over te vellen
als je een nest hebt van pakweg 7-8 pups (of meer) van 1 vader kan dat toch meer vertellen dan een nest waarvan 2 vaders zijn...als je "pech" hebt heb je enkel pups van 1 reu...
en ja...uiteraard strenge DNA controle hé...
Hoezo te weinig materiaal om een oordeel over te vellen ? Wie moet er waar een oordeel over vellen ?carine schreef:ik heb zelf ook mijn bedenkingen hoor...![]()
![]()
één van de redenering zou zijn dat je op korte termijn (1 nest dus) beschikking hebt over pups van 2 reuen en 1 teef...
maar ik ben van mening dat als je dat doet je toch te weinig "materiaal" hebt om een oordeel over te vellen
als je een nest hebt van pakweg 7-8 pups (of meer) van 1 vader kan dat toch meer vertellen dan een nest waarvan 2 vaders zijn...als je "pech" hebt heb je enkel pups van 1 reu...
en ja...uiteraard strenge DNA controle hé...