YvetteJ schreef:Abby schreef:In juni gaan wij weer naar 'onze' camping in zwitserland. Honden toegestaan (niet alleen getolereerd, maar zijn ook echt welkom), prachtige omgeving, alleen in het hoogseizoen vind ik persoonlijk de luidruchtige gezinnetjes met kleine kinders nogal irritant, maar ik neem aan dat dat op andere campings ook zo is...
Linkje:
http://www.camping-molignon.ch/
Je kunt rechts 'ned' aanklikken, dan krijg je de site in t nederlands (weet niet hoe goed je frans is)
Ondanks dat ik wel eens een keer ergens anders naar toe wil, vind ik het qua omgeving en mensen daar altijd erg mooi. T boertje naast de camping heeft een siamees (alles wat wij aan raskatten binnenhouden, sjouwt daar gewoon 'in t wild' rond) en die had 2 jaar terug kittens van de zwerf-birmaan daar.

Vanalles te zien!

Dit lijkt me inderdaad een geweldige camping, we hebben hem heel lang op het oog gehad vorig jaar maar lazen in bijna elke recensie dat het er zo snel koud is 's avonds omdat de camping niet aan een hele gunstige kant van de berg ligt... Wat is jouw ervaring daarmee?
Dat is helaas waar... Meestal kun je nog wel buiten eten, maar na een uur of 7 koelt het wel vlot af. Wij zitten dan nog vaak wel buiten tot een uur of 10, maar dan wel met een lekker warm vest en wat alcoholische versnaperingen.
En mijn vriend zegt net dat als het niet zo snel afkoelt, dat je dan onweer krijgt (hij komt daar al 18 jaar ofzo, ik alleen de laatste 5 jaar). Ik vind het weer op zich altijd meevallen, tis even wennen. Wij liggen ook in een tentje, en ik ben nogal een koukleum. Als het gaat regenen, doet het dat in de meeste gevallen 'snachts. En als je 's ochtends wakker wordt, is dat omdat je stikt in je tent van de zon die er op schijnt. Meestal regen als het echt afgekoeld is, en dan tegen een uur of 6 wordt t weer warm.
Behalve de eerste week vorig jaar. Wij gaan altijd sowieso in juni (ook wel eens in t hoogseizoen, maar sowieso in juni) omdat mijn vriend en schoonvader dan meedoen aan een mountainbikewedstrijd daar. Vorig jaar kon schoonpa niet mee en besloten wij onze 'zomervakantie' aan dat fietsweekje vast te knopen. 3,5 week achter elkaar daar. Heerlijk. Dachten we.
Toen we uit vertrokken, was het in NL zo warm dat de vogels dood van t dak vielen. Bij aankomst in Zwitserland regende het.

De eerste avond uit eten geweest en we mochten in de caravan van schoonouders, dus gelukkig niet in de regen tent opzetten.
De volgende ochtend was het KOUD!, nog steeds regen. Uiteindelijk hebben we de hele eerste week regen gehad, met een temperatuur die daalde tot 1 graad boven nul...

En op de dag dat mn vriend die fietswedstrijd had, SNEEUWDE het! Hoera voor de zomervakantie...
Maar daarna ging de temperatuur gelukkig rap omhoog, en werd het officieel zomer. Maar toch, dat is wel de enige week in de afgelopen jaren dat ik daar ben geweest dat t gewoon knudde was. Verder heb je wel eens een mindere dag qua weer, maar meestal valt t wel mee.
Tis mooi, kom nou maar gewoon.