Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond met artrose?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mirawolvin
nieuw lid
Mijn ras(sen): Mijn hond is overleden. Ze was een kruising, welsh springer.

Hond met artrose?

Ongelezen bericht door Mirawolvin »

Ik ben samen met een medestudent bezig met een onderzoek naar de werkzaamheid van polydextrose op artrose bij honden voor ons afstuderen aan de Hogeschool Van Hall Larenstein. Dit onderzoek doen wij in opdracht van Vobra Special Petfoods BV.

Artrose is een veel voorkomende gewrichtsaandoening bij honden. Bij artrose verdwijnt het kraakbeen in de gewrichten en er ontstaan ontstekingen. Veel voorkomende symptomen zijn chronische pijn, kreupelheid en immobiliteit. Er wordt onderzocht of een toevoeging van polydextrose in het voeder de symptomen van artrose verminderen. Door deel te nemen aan dit onderzoek levert je een bijdrage aan de kennis over de behandeling van atopie en de werkzaamheid van polydextrose.

Heeft je hond last van artrose?
Dan kunt je mij helpen. :D We zijn namelijk op opzoek naar kandidaten.

Vobra stuurt iedere deelnemende eigenaar gangbaar, volledig hondenvoeder op. De honden worden verdeeld in twee groepen, waarvan één groep (de testgroep) volledig hondenvoeder krijgt met polydextrose als toevoeging. De andere groep (de placebogroep) krijgt hetzelfde volledig hondenvoeder echter zonder de toevoeging van polydextrose. Het onderzoek duurt 10 weken.

Als je geïnteresseerd bent, laat het me dan weten!
U kunt mij mailen via hondonderzoek@gmail.com of gewoon vragen stellen via deze forum.

groetjes Miranda
Marliez
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog

Re: Hond met artrose?

Ongelezen bericht door Marliez »

Goed initiatief,
Ons meisje is inmiddels geopereerd en het artrose-probleem is nu opgelost, maar mijn zus heeft een Herder op leeftijd die hier misschien wel interesse in heeft.
Vraag is wel: hoe gaan jullie de resultaten meten, aan de hand van foto's??
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”