Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hades

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Hades

Ongelezen bericht door Frederiek »

Hij is zo ontzettend braaf de laatste tijd :cheer: . Nou ja, 't was al nooit een probleemhond, maar wel echt een beetje een jonge losbol die niet altijd evenveel zin had om te luisteren, zeker niet als er andere hondjes in zicht waren. Maar de laatste tijd, en zeker met steppen, is het zo'n ontzettend genot om lekker met 'm op pad te zijn. Ook los wijkt hij nauwelijks van mijn zijde, haalt netjes de balletjes op die ik tussendoor gooi, duikt eens door een prutsloot en rent vervolgens weer keurig naast me mee, bijna constant zijn aandacht op mij houdend. Hij rent niet weg naar andere honden, hij luistert, hij springt niet op schoot bij mensen op bankjes... Ik noem 'm nu wel eens gekscherend 'gekke herder', zo vol aandacht voor de baas is hij dan. Heerlijk mannetje is het :I: . Hij is nu 2,5 en nog steeds een malle puppemans, maar wel echt een volwassen malle puppemans. Honden die 'm niet konden luchten toen hij echt nog een lompe pup was maken spelbuigingen naar 'm en ik ben eigenlijk nooit meer bang dat hij mot krijgt vanwege z'n lompheid, hij is een stuk keuriger geworden in zijn gedrag. Thuis ligt hij inmiddels regelmatig lekker in een hoekje op de bank op 't kleed wat we er op hebben liggen en zelfs met een huis vol visite loopt hij niet meer bij iedereen om aandacht te schooien maar gaat gewoon braaf op z'n plaats liggen knagen op wat lekkers. Hij hoeft dus ook niet meer buitengesloten (nou ja, de hal) te worden wegens zijn extreme enthousiasme naar alles wat hier binnen komt lopen. Kortom, ik ben onwijs trots op de knul en ik hoop dat hij nog fattigdoezend jaar ons blijft verblijden met zijn blije vrolijkheid en malle streken. Hou van jou, Hadespuppemans!

Afbeelding

:I:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Re: Hades

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Frederiek schreef: ik hoop dat hij nog fattigdoezend jaar ons blijft verblijden met zijn blije vrolijkheid en malle streken. Hou van jou, Hadespuppemans!

Afbeelding

:I:
:smile: fattigdoezend jaar is wel lang maar ik hoop ook dat je nog lang zo kunt genieten van je ventje.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

hij is prachtig ....
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief

Inge O schreef:jee, hij bestaat dus, de perfecte hond :cheer: :mrgreen: :ok: !
Perfect, perfect... Perfect voor ons :wink: . Natuurlijk is het af en toe een kwal en een banaantje her en der is hem heus niet vreemd, ook met een vieze pensbek een onverwachte flebber geven niet. Of met een elleboog in je volle blaas drukken, of wat dan ook. Maar juist het imperfecte maakt perfect. Hij zal nooit ook maar iets winnen qua gehoorzaamheidscursussen, maar dat hoeft ook helemaal niet. Wat hij moet, dat doet hij toch wel redelijk fantastisch op het moment en dat is helemaal genoeg.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Frederiek schreef:
Inge O schreef:jee, hij bestaat dus, de perfecte hond :cheer: :mrgreen: :ok: !
Perfect, perfect... Perfect voor ons :wink: . Natuurlijk is het af en toe een kwal en een banaantje her en der is hem heus niet vreemd, ook met een vieze pensbek een onverwachte flebber geven niet. Of met een elleboog in je volle blaas drukken, of wat dan ook. Maar juist het imperfecte maakt perfect. Hij zal nooit ook maar iets winnen qua gehoorzaamheidscursussen, maar dat hoeft ook helemaal niet. Wat hij moet, dat doet hij toch wel redelijk fantastisch op het moment en dat is helemaal genoeg.
Nou dat is toch redelijk perfect ..... voor jullie :ok: :wink:
Geniet maar van je hond.
Prima zo toch? :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

haha ik zit hier gelijk goede hoop te krijgen bij het lezen van jou verhaal :lol1:
Sanja is ongeveer net zo erg :mrgreen:

alleen moet ik dus nog een jaar geduld hebben totdat zij 2,5 is :ugh: :mrgreen:
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Frederiek
Zeer actief

Inge O schreef:zo bedoelde ik het ook : perfect voor jullie :wink: .
:D

@ Elmo, :mrgreen: . Ik had een jaar terug ook niet gedacht dat hij 't echt allemaal heus wel ging leren :tongue: . Volhard en gij zult overwinnen!
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

Frederiek schreef:
Inge O schreef:zo bedoelde ik het ook : perfect voor jullie :wink: .
:D

@ Elmo, :mrgreen: . Ik had een jaar terug ook niet gedacht dat hij 't echt allemaal heus wel ging leren :tongue: . Volhard en gij zult overwinnen!
op zich mag ik al niet mopperen en zit de opvoeding er bij haar redelijk in, als honden en of mensen op een afstand zijn tot ongeveer 50 meter en ik roep haar bij me komt ze keurig, maar reageer ik iets te laat dan kan ik het schudden, en het spook is akelig lenig ze springt niet normaal maar hangt dan ongeveer aan mensen hun schouders en als het effe kan met prutpoten. en nu het weer mooi weer word hou ik mensen op bankjes met argesogen in de gaten en gaat madam aan de lijn, 1 keer de ervaring gehad dat ze bij een vrouw op schoot sprong en dat mens haar broodje uit haar hand op vrat :N: ze was toen net ruim een jaar maar dat is natuurlijk geen ecxuus :engel:

dat volharden gaat me wel lukken, daar ben ik best goed in, heb het nog altijd op lange termijn van mijn jonge honden gewonnen, en dat eigenwijze pubergedrag heeft ook wel weer wat, al kan ik haar af en toe achter het behang plakken :mrgreen:
haha maar ondertussen ben ik best wel een beetje jaloers :F:

geniet maar heerlijk van je volwassen puppenmans :cheer: :ok:
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Knappe Hades :I:

Ik merk nu Luca de 18 maanden voorbij is hij ook makkelijker wordt. Steeds relaxer en leuker in de omgang!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Heerlijk als iemand zo enthousiast over zijn hond schrift :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”