Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over een chihuahuakennel

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

angelaheeren
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse herder baila mesu en jack russels bubbels mesu

vraagje over een chihuahuakennel

Ongelezen bericht door angelaheeren »

is er iemand hier bekend met de chihuahuakennel chicka tjieka?
zij verkopen die hondjes maar hoor ook dat ze met en zonder stamboom fokt.hoe zit dat dan?een kennis is op zoek naar een chihuahuateefje met stamboom en ze hoord zoveel verhalen erover.nu is ze bang dat ze bij een verkeerd adres uitkomt?mischien mensen met een goeie tip waar het goed is en waar niet?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: vraagje over een chihuahuakennel

Ongelezen bericht door renee-uk »

angelaheeren schreef:is er iemand hier bekend met de chihuahuakennel chicka tjieka?
zij verkopen die hondjes maar hoor ook dat ze met en zonder stamboom fokt.hoe zit dat dan?een kennis is op zoek naar een chihuahuateefje met stamboom en ze hoord zoveel verhalen erover.nu is ze bang dat ze bij een verkeerd adres uitkomt?mischien mensen met een goeie tip waar het goed is en waar niet?
Misschien moet ze even kontakt opnemen met de rasvereinigng, die hebben meestal wel een lijst van fokkers
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Kijk voor info over goede en foute chihuahuakennels eens op het chihuahuaforum.nl http://www.chihuahuaforum.nl/
en bij de nederlandse chihuahuaclub staat een lijst van aangesloten fokkers (die aan bepaalde eisen moeten voldoen om in die lijst opgenmomen te mogen worden) per provincie: http://www.nederlandsechihuahuaclub.info/

Heel goed dat je van te voren eerst informatie opzoekt en rondvraagt! :ok:
Ook is het verstandig om eerst eens bij een fokker te gaan kijken en dan kan je misschien van te voren een vragenlijstje maken met dingen die jij belangrijk vind.
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
BellaDonna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mixje Bella en Chihuahua Donna
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door BellaDonna »

Hier een topic uit het chihuahuaforum over kennel chicka tjieka
http://www.chihuahuaforum.nl/viewtopic. ... 93&start=0 (niet bepaald positief...)
Laatst gewijzigd door BellaDonna op 18 mar 2011 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Chihuahuakennel http://belladonnandi.nl/
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Per se met stamboom of gewoon uit een fijn nestje?

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 10920.html" onclick="window.open(this.href);return false;

anders zou je even de berichtjes van dit baasje kunnen lezen en haar een pm sturen :wink:

Vind de site http://www.chickatjieka.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false; er niet slecht uit zien...
angelaheeren
Vaste gebruiker

die negatieve reactie had ze ook gezien.ik vraag me trouwens of hoe het zit met die raad van beheer?als je hond een open fontanel heeft en een overbeet krijg je dan gewoon een stamboom?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

angelaheeren schreef:die negatieve reactie had ze ook gezien.ik vraag me trouwens of hoe het zit met die raad van beheer?als je hond een open fontanel heeft en een overbeet krijg je dan gewoon een stamboom?
Een stamboom is een afstammingsbewijs en geen gezondheids garantie op papier...
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

dagmar88 schreef:
angelaheeren schreef:die negatieve reactie had ze ook gezien.ik vraag me trouwens of hoe het zit met die raad van beheer?als je hond een open fontanel heeft en een overbeet krijg je dan gewoon een stamboom?
ja en dat is waar veel mensen fout gaan. Vinden de stamboom belangrijker dan gezondheids verklaringen.
Afbeelding
gevni havanezers
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

blacky schreef:
dagmar88 schreef:
ja en dat is waar veel mensen fout gaan. Vinden de stamboom belangrijker dan gezondheids verklaringen.
Nou met al het gerommel met wawa's zou ik liever voor een bij de rasvereniging aangesloten fokker gaan dan bij iemand waar de eurotekens in de ogen staan.
Dat je ook daar het kaf van het koren moet scheiden lijkt me evident, maar het is een stuk minder werk dan alle marktplaats advertenties natrekken lijkt me ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
angelaheeren
Vaste gebruiker

voor zover ik weet is deze mevrouw ook aangelsoten bij n ras vereniging?ik begreep dat de pups nog moeten worden geboren en dat ze zondag naar de ouders gaat kijken en natuurlijk naar de mevrouw die ze straks aanbied :lol1: maar ik vind het persoonlijk wel een moeilijk verhaal hoor.het lijkt mij ook juist een ras dat de laatste tijd als doorgefokt en ziek te boek staat dus rede te meer om eerst de hele boel te bekijken voor ze uberhaupt wat beslist

maar als jullie nog meer goede kennels kennen met pups die eind mei weg mogen horen we dat graag.
groetjes,angela
p.s deze kennel is niet via marktplaats maar via een chihuahuaforum gevonden geloof ik.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Voor zover je zoiets kunt beoordelen op alleen een website, ik vind het er wel goed uit zien. Ze heeft een kennelnaam, ze heeft in ieder geval 1 teefje dat ik zag staan getest op patella luxatie. Geen idee wat er verder getest kan worden bij de Chihuahua, maar zo op het eerste gezicht gaan er geen alarmbellen rinkelen.

Misschien even de rasvereniging bellen?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Ik stuur je een PB ;) Wat voor hondje wil je kennis? Langhaar of korthaar?
xx Marr en Keeff
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb geen verstand van Chihuahua's en weet niet of deze fokker juist wel of juist niet goed bezig is.

Kijkend op de webstie valt mij op dat er niet opstaat welke honden zij hebben een kopje "onze roedel" ofzo; al helemaal niets over onderzoeken en gezondheid alsmede bijv. showuitslagen.
Dat zijn dingen die ik WEL vaker zie bij kennels / fokkers waarvan ik zeker weet dat ze eea zorgvuldig aanpakken.

Dat zegt NIET dat deze kennel eea niet zorgvuldig doet; het is slechts wat mij opviel.

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”