Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oppassen op showhondjes
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Oppassen op showhondjes
Hallo,
Een mevrouw met 12 kleine hondjes heeft gevraagd of ik op haar 12 kleine hondjes wil passen als ze met de rest naar show is. Ik zit dan bij haar thuis en hoef ze niet uit te laten, want dat mogen ze niet. Alleen in de tuin. Verder beetje voer bij vullen.
Nu vroeg ze mij wat ik daar voor vraag....
Nou ik heb geen idee? Het zijn veel hondjes, maar ik hoef er weinig mee te doen.
Wat kan ik vragen voor een hele dag?
Een mevrouw met 12 kleine hondjes heeft gevraagd of ik op haar 12 kleine hondjes wil passen als ze met de rest naar show is. Ik zit dan bij haar thuis en hoef ze niet uit te laten, want dat mogen ze niet. Alleen in de tuin. Verder beetje voer bij vullen.
Nou ik heb geen idee? Het zijn veel hondjes, maar ik hoef er weinig mee te doen.
-
- Vaste gebruiker
Re: Oppassen op showhondjes
haha ik zag het later, ziet er nogal dom uit.
Ze heeft dus 12 hondjes
en ik ben 21+ volwassen dus...
Ze heeft dus 12 hondjes

en ik ben 21+ volwassen dus...
- dagmar88
- Zeer actief

Wat is de rest van 12 als ze er 12 heeft?

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
Oh ze gaat met de puppy's en neemt dan 1 of 2 hondjes mee.... maar ik weet dus zelf ook niet of ze nu bedoelde dat ik er op 12 moet passen of dat ze er in totaal 12 heeft en er dan 2 meeneemt.dagmar88 schreef:waarom staat er dan als zij met de rest naar de show is?
Wat is de rest van 12 als ze er 12 heeft?
Maar goed of het er nu 10, 11 of 12 zijn. Het zijn er in iedergeval veel

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Je moet daar de hele dag zitten, de hondjes entertainen, zorgen dat ze niet blaffen voor de buren, wat stront ruimen en voeren. Zoiets?
Als je dat netjes doet en ook de vloer even dweilt dan heb ik daar wel 25 euro voor over.
Als je dat netjes doet en ook de vloer even dweilt dan heb ik daar wel 25 euro voor over.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat zou ik er ook voor over hebben!Rosita Compagner schreef:Je moet daar de hele dag zitten, de hondjes entertainen, zorgen dat ze niet blaffen voor de buren, wat stront ruimen en voeren. Zoiets?
12 hondjes is niet veel als het kleintjes zijn

- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
- Aantal honden: 1
Ik vind 25 euro wel heel weinig hoor voor een hele dag! Misschien een mooi bedrag als het een goede bekende is, en het dus eigenlijk een vriendendienst is. Maar anders zou ik toch minimaal 5 per uur vragen, dus iets van 40 euro voor een hele dag.
En gezien het grote aantal hondjes, kun je er misschien nog wel meer voor krijgen ook.
En gezien het grote aantal hondjes, kun je er misschien nog wel meer voor krijgen ook.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Inderdaad zeg... Ik zou het er niet voor doen. Als je uitgaat van een 8-urige dag is dat 3 euro per uur... Je bent geen twaalfjarige meer die blij is met een symbolisch bedrag hoorWoest schreef:Ik vind 25 euro wel heel weinig hoor voor een hele dag! Misschien een mooi bedrag als het een goede bekende is, en het dus eigenlijk een vriendendienst is. Maar anders zou ik toch minimaal 5 per uur vragen, dus iets van 40 euro voor een hele dag.

Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah ja, ik wil best een leuke uurprijs betalen. Dan komt er alleen wel een takenlijstje bij
De vraag ging vooral om gezelschap houden, dacht ik.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Ja, maar die dag kun je niets anders doen met je tijd. Ik zou toch tenminste 5 euro per uur betalen zelf.Rosita Compagner schreef:Ah ja, ik wil best een leuke uurprijs betalen. Dan komt er alleen wel een takenlijstje bijDe vraag ging vooral om gezelschap houden, dacht ik.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zou daar niet eens geld voor willen hebben. Lijkt me ontzettend leuk om een dag 12 hondjes een beetje te vermaken
En nee je kan dan niks anders doen, maar je hoeft niet op te passen natuurlijk

En nee je kan dan niks anders doen, maar je hoeft niet op te passen natuurlijk

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
duh, in de zon zitten, boekje lezen, forummen. Voor serieuze types ook huiswerk of studeren..... KomStrega schreef:Ja, maar die dag kun je niets anders doen met je tijd. Ik zou toch tenminste 5 euro per uur betalen zelf.Rosita Compagner schreef:Ah ja, ik wil best een leuke uurprijs betalen. Dan komt er alleen wel een takenlijstje bijDe vraag ging vooral om gezelschap houden, dacht ik.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik zou er ook wel geld voor over hebben, zo'n 5 tot 7.50 per uur.Rosita Compagner schreef:duh, in de zon zitten, boekje lezen, forummen. Voor serieuze types ook huiswerk of studeren..... KomStrega schreef:Ja, maar die dag kun je niets anders doen met je tijd. Ik zou toch tenminste 5 euro per uur betalen zelf.Rosita Compagner schreef:Ah ja, ik wil best een leuke uurprijs betalen. Dan komt er alleen wel een takenlijstje bijDe vraag ging vooral om gezelschap houden, dacht ik.

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Als ik de persoon (goed) zou kennen zou ik het gratis doen, zo niet zou ik voor een hele dag toch zeker wel 40 euro vragen.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
- Zeer actief
Je krijgt WEL de verantwoordelijkheid; al hoef je daar dus niets voor te doen; stel dat er wat gebeurd moet je wel met zo'n hondje naar een DA kunnen bijvoorbeeld (auto? rijbewijs?) EN je moet voldoende verstand van honden hebben om te zien DAT er iets gebeurd wat niet goed is.
Ik heb ook geen idee van hoe oud je bent; je komt op mij uiterst jong over; jonge tienerjaren?
Ik zou de verantwoordelijkheid niet licht zien en me dus afvragen in tweeerlei opzicht of degene met de honden een onbekende wel zou moeten laten oppassen op honden die ze kennelijk niet kent EN ik zou me in jouw plaats afvragen of je die verantwoordelijkheid wel wilt/aankunt.
Kort en goed: ik zou het jou niet vragen en ik zou omgekeerd in jouw plaats het ook niet doen.
Suzanne
Ik heb ook geen idee van hoe oud je bent; je komt op mij uiterst jong over; jonge tienerjaren?
Ik zou de verantwoordelijkheid niet licht zien en me dus afvragen in tweeerlei opzicht of degene met de honden een onbekende wel zou moeten laten oppassen op honden die ze kennelijk niet kent EN ik zou me in jouw plaats afvragen of je die verantwoordelijkheid wel wilt/aankunt.
Kort en goed: ik zou het jou niet vragen en ik zou omgekeerd in jouw plaats het ook niet doen.
Suzanne
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua - Aantal honden: 4
Ze schrijft dat ze 21+ is en volwassen
Ik geloof dat ik het helemaal niet zou doen eigenlijk

-
- Zeer actief
Noeska schreef:Ze schrijft dat ze 21+ is en volwassen![]()
Sorry, gemist; het was een indruk op grond van de postings.
Suzanne
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
vlichi schreef:Hallo,
Nooit?

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua - Aantal honden: 4
Ja dat vroeg ik me eerlijk gezegd ook af..
Maar ALS ik al 12 hondjes zou nemen ooit (Wat niet gebeurt) zouden ze ook niet met een vreemde uit mogen.......of ze moet ze 2 aan 2 doen
alleen wie is zo gek om dat te doen.... voor je klaar bent kun je met ronde 2 beginnen 

Maar ALS ik al 12 hondjes zou nemen ooit (Wat niet gebeurt) zouden ze ook niet met een vreemde uit mogen.......of ze moet ze 2 aan 2 doen

- Sassol
- Actief
- Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.
Lijkt me geweldig de kans om een roedel van 12 honden te mogen leiden!
Maar 12 honden... weet niet of dat een relaxed dagje oppassen is. Waarschijnlijk ben je toch heel veel met ze bezig, 12 van die drukke showhondjes die, als ik het goed begrijp, dus ook niet uitgelaten worden. (Want dat mochten ze niet? Of mocht jij dat alleen niet?)
Ik denk dat 50 euro een heel redelijk bedrag is voor zo´n dag.
Maar 12 honden... weet niet of dat een relaxed dagje oppassen is. Waarschijnlijk ben je toch heel veel met ze bezig, 12 van die drukke showhondjes die, als ik het goed begrijp, dus ook niet uitgelaten worden. (Want dat mochten ze niet? Of mocht jij dat alleen niet?)
Ik denk dat 50 euro een heel redelijk bedrag is voor zo´n dag.
- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Ik heb het vroeger als kind gedaan voor 25 gulden voor een hele dag (en dan kwamen ze gerust na 12u 's nachts thuis die mensen). Het waren collega fokkers van m'n ouders, vrienden kan ik het niet echt noemen denk ik.
Er stond altijd wel ruim eten, snaaiwerk etc voor me klaar, kast was vol
Ik was er dan de gehele dag en kookte voor mezelf etc. Veel tv hangen, muziek luisteren (laptop hadden we niet in die tijd) en genieten van de omgeving daar, groot terrein...
Honden hadden eigen tuin aan de achterkant (bearded collies) en moest ze in 2 groepen uitlaten. Pups als die er waren, paste ik daar ook op, dan kreeg ik wel iets meer omdat je daar best wel zoet mee bent qua tijd.
Het huis liet ik minstens geveegd en soms gedweild achter.
Er stond altijd wel ruim eten, snaaiwerk etc voor me klaar, kast was vol

Honden hadden eigen tuin aan de achterkant (bearded collies) en moest ze in 2 groepen uitlaten. Pups als die er waren, paste ik daar ook op, dan kreeg ik wel iets meer omdat je daar best wel zoet mee bent qua tijd.
Het huis liet ik minstens geveegd en soms gedweild achter.