Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lang afwezig geweest, Sting heeft een nieuwe baas

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Arline
Zeer actief
Aantal honden: 2

lang afwezig geweest, Sting heeft een nieuwe baas

Ongelezen bericht door Arline »

Ik ben lang afwezig geweest op het forum door persoonlijke omstandigheden.
Er is veel gebeurt en de omstandigheden hebben mij doen besluiten Sting te herplaatsen. Dit was een heel zware en moeilijke beslissing, maar nu hij een goede baas heeft gevonden, wel de juiste voor ons beide.
Door ziekte kon ik nog maar heel weinig met mijn honden doen. Daarna kwam ik ook nog in een scheiding terecht. Voor Fenja uiteraard ook niet ideaal, maar een hond van bijna 6 kan daar toch nog wat makkelijker in berusten dan een jonge hond die nog verder gevormd moet worden. Ik heb af en toe nog wel speurlessen met Sting gedaan, waar hij enorm van genoot. Hij werd voor mij wel moeilijk te handelen, omdat ik niet meer stevig in mijn schoenen stond.
Ik ben naar Belgie geweest, naar Brigitte, die zelf een aantal Laekense herders heeft, met ze fokt en sport. Ze heeft ook de vader van Sting. Sting deed het heel goed in de roedel van haar en nog een aantal andere honden, zelfs met reuen erbij, waar hij meestal niet heel makkelijk mee is. Hij ging mee de kantine in van de hondenschool en reageerde heel goed op alle personen. Brigitte vond hem heel stabiel en vriendelijk. Dit was wel prettig voor mij om te horen.
Hij heeft nu een heel leuk huis gevonden. De man en vrouw zijn beide dol op hem. Het wordt voornamelijk zijn hond. Ze hebben eerder 2 Laekense herders gehad en hiervoor een Duitse herder. De man gaat wel 2x in de week gehoorzaamheid trainen, maar voornamelijk heeft hij Sting als maatje om lekker de bossen mee in te trekken en wandel en kampeertochten mee te maken.
Hij heeft me eergister nog een mailtje gestuurd met foto's van Sting erbij. Het is nog erg emotioneel om de foto's te zien, maar ik voel me wel opgelucht dat hij zo'n fijne plek heeft.
Ik of Suzanne zullen vast nog wel eens foto's hier op het forum plaatsen van Sting.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Re: lang afwezig geweest, Sting heeft een nieuwe baas

Ongelezen bericht door Maylala »

Fijn dat je voor Sting zo'n fijn mandje gevonden hebt.
Veel sterkte met de scheiding en je gezondheid, ik hoop dat je er weer goed bovenop komt.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik had inderdaad gehoord dat Sting herplaatst was.
Vervelend voor je dat je deze keuze hebt moeten maken, maar zo te lezen heeft hij een geweldige plek gevonden.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

wat een ellendige tijd moet jij gehad hebben :roos:

fijn dat je er weer bent!
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Dat valt niet mee, joh.
Maar zo te lezen heeft Sting het prima getroffen. Dat moet wel een goed gevoel voor je zijn.
Sterkte.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Goede keuze gemaakt voor de hond zo te lezen. Daar kan ik alleen maar waardering voor hebben. Ik hoop dat het met jou snel weer beter gaat.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Wat ontzettend jammer zeg maar zo te lezen heeft Sting een heel goed plekje gevonden.
Sterkte!
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ach meis, wat triest en wat een moeilijke beslissing. Maar wel de enig juiste voor Sting. Hoe is het met jou en je gezondheid nu dan?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zoek stok! schreef:Goede keuze gemaakt voor de hond zo te lezen. Daar kan ik alleen maar waardering voor hebben.
Helemaal mee eens.
Arline: :J:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

he wat naar :( wel heel fijn voor Sting dat hij een goede plek heeft gevonden, dat zal jou ook wel wat rust geven, maar de beslissing moet vreselijk geweest zijn...

sterkte en ik hoop, dat het met jou goed gaat :roos:
Arline
Zeer actief

Bedankt voor de reacties!
Het is heel erg moeilijk en je verwacht gewoon niet dat zo iets ooit nodig is.
Met mij gaat wel beter, alhoewel heel wisselend. De ene keer veel beter dan de andere keer, maar ik ontdek al wel een stijgende lijn gelukkig.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

He Arline, wat fijn dat hij nu een goed nieuw huis gevonden heeft. :ok: Verwijt jezelf niks, als ik jouw problemen had gehad toen wij Eva goed een jaar hadden had ik haar ook niet kunnen houden :wink: Dat soort honden zet je niet even in de wacht want daar zijn ze te pittig voor en dan gaat het mis als je er niet voor de volle 100% voor kan gaan. Ik zag Sting altijd als de mannelijke Eva. Ook pittig en ook hevig. :wink: Fijn dat Brigitte er haar ding mee kon doen. Wij zijn met Eva ook bij Brigitte geweest zoals je misschien wel weet toen ik het niet meer goed wist met Eva. Ook in die kantine en dat ging ook goed behalve dat ik er zwaar gestressed van werd omdat ze bij mij steeds gek begon te doen :smile: Ik zag het vooral mis gaan. Zij niet. Ze vond Eva ook vriendelijk en stabiel. Wel een hond om rekening mee te houden. Dat doen we dus ook al 2 jaar zo en het gaat erg goed nu. :ok:

Gelukkig heeft de nieuwe eigenaar veel ervaring, dat zal je vast veel rust geven.

Sterkte met alles en ik ben blij dat je weer terug bent. Vond het zo rot allemaal. Problemen, hond weg en gedoe. Gelukkig is het verhaal van Sting alvast goed op zijn pootjes terecht gekomen. Leuk is misschien anders, maar het is wel goed.
Afbeelding
Runa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door Runa »

Wat naar dit te moeten beslissen, maar mss idd het beste voor beide, en welkom terug, ik lees net dat je gezondheid beter gaat, dat is toch een lichtpuntje, en Sting heeft zo te zien toch leuke mensen nu en het naar zijn zin, dus daar hoef je je ook niet ongerust in te maken. :roos:
Afbeelding
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Heel veel sterkte met alles, dat zijn erg moeilijke dingen.

:flower:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Jeetje wat een heftige tijd heb je achter de rug zeg!!
als ik het zo lees, heb je voor Sting, maar ook voor jezelf, de beste beslissing genomen! Hoe moeilijk die ook is...

sterkte!! :J:
RIP Cena :roos:
    *Esther
    Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Wat een verdrietige beslissing voor jou.
    Fijn dat je in ieder geval Fenja nog om je heen hebt, dat geeft troost!
    Heel veel sterkte met alles!
    Arline
    Zeer actief

laeken schreef:He Arline, wat fijn dat hij nu een goed nieuw huis gevonden heeft. :ok: Verwijt jezelf niks, als ik jouw problemen had gehad toen wij Eva goed een jaar hadden had ik haar ook niet kunnen houden :wink: Dat soort honden zet je niet even in de wacht want daar zijn ze te pittig voor en dan gaat het mis als je er niet voor de volle 100% voor kan gaan. Ik zag Sting altijd als de mannelijke Eva. Ook pittig en ook hevig. :wink: Fijn dat Brigitte er haar ding mee kon doen. Wij zijn met Eva ook bij Brigitte geweest zoals je misschien wel weet toen ik het niet meer goed wist met Eva. Ook in die kantine en dat ging ook goed behalve dat ik er zwaar gestressed van werd omdat ze bij mij steeds gek begon te doen :smile: Ik zag het vooral mis gaan. Zij niet. Ze vond Eva ook vriendelijk en stabiel. Wel een hond om rekening mee te houden. Dat doen we dus ook al 2 jaar zo en het gaat erg goed nu. :ok:

Gelukkig heeft de nieuwe eigenaar veel ervaring, dat zal je vast veel rust geven.

Sterkte met alles en ik ben blij dat je weer terug bent. Vond het zo rot allemaal. Problemen, hond weg en gedoe. Gelukkig is het verhaal van Sting alvast goed op zijn pootjes terecht gekomen. Leuk is misschien anders, maar het is wel goed.

Goed inderdaad wel voor Sting. Ik ben heel blij dat ik op de hoogte wordt gehouden door de nieuwe eigenaar. Hij is inderdaad niet Laekens-vreemd en ook niet met het waakgedrag. Sting is wel heel waaks, maar hij weet dit in goede banen te leiden en is er naar mijn idee ook compleet niet van onder de indruk.
    Afbeelding
    Hutsje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

wat naar allemaal zeg :ugh: . gelukkig heeft sting een goed tehuis nu, dat is iig een zorg minder. heel veel sterkte :roos:
    Afbeelding
    LongFields
    Zeer actief
    Peruaanse Kelpie Mojo
    Kelperuaan Kiitos

laeken schreef:Ik zag Sting altijd als de mannelijke Eva. Ook pittig en ook hevig. :wink:
    Dat ben ik niet helemaal met je eens. :wink:
    Waar Eva in het nest duidelijk afstak tegen de andere pups wat felheid betreft, was dat bij Sting zeker niet het geval. Sting, Beer, Milow én Tapas waren eigenlijk qua gedrag en karakter in het nest heel erg aan elkaar gewaagd, en zijn dat nu nog wel grotendeels.
    Ik zie ook wel wat overeenkomsten hoor, dus ik kan wel een eindje met je meegaan, maar niet helemaal. :wink:
    kiki78
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

wat een moeilijke beslissing, zo te lezen wel een hele goede voor jullie beide. Heel veel sterkte met alles
    Afbeelding
    laeken
    Zeer actief

Arline schreef:
    laeken schreef:He Arline, wat fijn dat hij nu een goed nieuw huis gevonden heeft. :ok: Verwijt jezelf niks, als ik jouw problemen had gehad toen wij Eva goed een jaar hadden had ik haar ook niet kunnen houden :wink: Dat soort honden zet je niet even in de wacht want daar zijn ze te pittig voor en dan gaat het mis als je er niet voor de volle 100% voor kan gaan. Ik zag Sting altijd als de mannelijke Eva. Ook pittig en ook hevig. :wink: Fijn dat Brigitte er haar ding mee kon doen. Wij zijn met Eva ook bij Brigitte geweest zoals je misschien wel weet toen ik het niet meer goed wist met Eva. Ook in die kantine en dat ging ook goed behalve dat ik er zwaar gestressed van werd omdat ze bij mij steeds gek begon te doen :smile: Ik zag het vooral mis gaan. Zij niet. Ze vond Eva ook vriendelijk en stabiel. Wel een hond om rekening mee te houden. Dat doen we dus ook al 2 jaar zo en het gaat erg goed nu. :ok:

Goed inderdaad wel voor Sting. Ik ben heel blij dat ik op de hoogte wordt gehouden door de nieuwe eigenaar. Hij is inderdaad niet Laekens-vreemd en ook niet met het waakgedrag. Sting is wel heel waaks, maar hij weet dit in goede banen te leiden en is er naar mijn idee ook compleet niet van onder de indruk.
    Mocht hij nog tips hebben? :F: :wink: Fijn dat hij je op de hoogte wil houden. Dat geeft vast ook een beter gevoel bij alles. Succes en wordt maar weer snel de oude :wink:
    Afbeelding
    Marion.

laeken schreef:Dat soort honden zet je niet even in de wacht want daar zijn ze te pittig voor en dan gaat het mis als je er niet voor de volle 100% voor kan gaan.
    En ik vind dat je geen enkele hond eventjes in de wacht mag houden. Ja een weekje, maar niet langer. Wat maakt het dat het bij "jullie soort honden" wel geoorloofd is/wenselijk is, en bij anderen niet?
    Arline
    Zeer actief

Marion. schreef:
    laeken schreef:Dat soort honden zet je niet even in de wacht want daar zijn ze te pittig voor en dan gaat het mis als je er niet voor de volle 100% voor kan gaan.
    En ik vind dat je geen enkele hond eventjes in de wacht mag houden. Ja een weekje, maar niet langer. Wat maakt het dat het bij "jullie soort honden" wel geoorloofd is/wenselijk is, en bij anderen niet?
    Geoorloofd niet, maar soms heb je geen andere keus. Fenja heeft echt ook wel even moeten afzien en dit vond ik heel rot, maar soms is het niet anders. Zij zelf leek er ook niet al te veel moeite mee te hebben, in tegenstelling tot Sting. Wat Marc bedoelt is denk ik dat het bij Fenja niet 'uit de hand loopt' in zo'n situatie en dat had bij Sting wel kunnen gebeuren. Daarnaast kon ik Fenja veel makkelijker uit handen geven voor bijvoorbeeld beweging.
    Afbeelding
    Brindlecardi
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Marion. schreef:
    Omdat dat soort honden daar gewoon heel wat minder goed mee om kunnen gaan dan een hond type golden of labrador.
    Ik zie dat bijvoorbeeld bij Ben, die slaapt eigenlijk gewoon door als het een dagje wat minder kan. Die is
    daarna geen bom energie of een vervelende klier. Terwijl ik denk dat de wat pittigere herders, dat gewoon voor henzelf niet trekken, en dan een soort van tikkende tijdbommetjes worden die vanbinnen een overstroming hebben aan energie.

Sterkte trouwens! Lijkt me verschrikkelijk als je wereld opeens op z'n kop staat op zoveel vlakken.
    Marion.

Arline schreef:Geoorloofd niet, maar soms heb je geen andere keus. Fenja heeft echt ook wel even moeten afzien en dit vond ik heel rot, maar soms is het niet anders. Zij zelf leek er ook niet al te veel moeite mee te hebben, in tegenstelling tot Sting. Wat Marc bedoelt is denk ik dat het bij Fenja niet 'uit de hand loopt' in zo'n situatie en dat had bij Sting wel kunnen gebeuren. Daarnaast kon ik Fenja veel makkelijker uit handen geven voor bijvoorbeeld beweging.
    Oh, maar ik snap het helemaal hoor. En alles heeft ook direct met leeftijd te maken. Maar van de andere kant heb ik hier dus 2 honden die ik ook niet zomaar uit handen kan geven. Niet omdat ze dan gaan bijten ofzo, maar gewoon omdat ze dat niet zouden trekken en doodongelukkig zouden zijn.

Ik vind het wat vervelend dat Marc "jullie" honden weer op een voetstukje zet omdat het superspeciale honden zijn. Natuurlijk mag dat, alleen niet in combinatie met andere honden met de vloer gelijk vegen zo van die kunnen alle vreemde situaties aan.
    laeken
    Zeer actief

LongFields schreef:
    laeken schreef:Ik zag Sting altijd als de mannelijke Eva. Ook pittig en ook hevig. :wink:
    Dat ben ik niet helemaal met je eens. :wink:
    Waar Eva in het nest duidelijk afstak tegen de andere pups wat felheid betreft, was dat bij Sting zeker niet het geval. Sting, Beer, Milow én Tapas waren eigenlijk qua gedrag en karakter in het nest heel erg aan elkaar gewaagd, en zijn dat nu nog wel grotendeels.
    Ik zie ook wel wat overeenkomsten hoor, dus ik kan wel een eindje met je meegaan, maar niet helemaal. :wink:
    Jij weet het zeker beter dan ik dus ik geloof je meteen. :wink: Ik zag vooral overeenkomsten door de waaksheid die vrij hevig is. Ik heb Sting zelf helaas niet echt kunnen ontmoeten dus ik weet niet precies hoe hij is. Ik ging er meestal vanuit dat hij redelijk hetzelfde was maar Eva maar dat baseer ik alleen op enkele overeenkomsten. Nu ik er over nadenk denk ik inderdaad dat ze anders zijn. Eva is helemaal niet waaks, alleen heel fel en daarom niet betrouwbaar met bezoek. Ze blaft niet eens als ik zeg plaats en haar een stukje kaas geef. Dus erg druk maakt ze zich al niet om bezoek. Laat ik het gaan dan zal ze grommen en blaffen maar dat is logisch. Alleen reageert ze soms super hevig om niks. Dat zal wel alles met die felheid te maken hebben die ze altijd al heeft gehad. :wink: Maargoed, ook dat is er al weer een heel eind uit dus we gaan de goede kant op. Straks is ze nog ineens een heel braaf hondje. Zal wel wennen zijn voor mij :wink: :smile: :engel:
    Afbeelding
    Arline
    Zeer actief

Marion. schreef:
    Arline schreef:Geoorloofd niet, maar soms heb je geen andere keus. Fenja heeft echt ook wel even moeten afzien en dit vond ik heel rot, maar soms is het niet anders. Zij zelf leek er ook niet al te veel moeite mee te hebben, in tegenstelling tot Sting. Wat Marc bedoelt is denk ik dat het bij Fenja niet 'uit de hand loopt' in zo'n situatie en dat had bij Sting wel kunnen gebeuren. Daarnaast kon ik Fenja veel makkelijker uit handen geven voor bijvoorbeeld beweging.
    Oh, maar ik snap het helemaal hoor. En alles heeft ook direct met leeftijd te maken. Maar van de andere kant heb ik hier dus 2 honden die ik ook niet zomaar uit handen kan geven. Niet omdat ze dan gaan bijten ofzo, maar gewoon omdat ze dat niet zouden trekken en doodongelukkig zouden zijn.

Ik vind het wat vervelend dat Marc "jullie" honden weer op een voetstukje zet omdat het superspeciale honden zijn. Natuurlijk mag dat, alleen niet in combinatie met andere honden met de vloer gelijk vegen zo van die kunnen alle vreemde situaties aan.

Maar wel even rechtzetten dat Sting niet is weggegaan omdat hij bijt hoor, zo kun je het bovenste nu ook lezen. Hij liep met een vreemde echt niet mee. Alleen een vriendin van mij liet hem wel eens uit. Maar dat is geen oplossing, af en toe wandelen.
    Afbeelding
    laeken
    Zeer actief

Ik merk dat Marion weer geen gelegenheid kan laten gaan om zich op mij te richten door zich op mijn schrijven te storten wat totaal niet voor haar bedoeld is uiteraard. En aangezien dat in deze topic wederom zeer ongepast is zal ik wel stoppen met posten hier. :wink: Sterkte nogmaals en ga Marion niks uitleggen want het gaat haar slechts om mij en verder nergens om. Ze wil niks begrijpen, ze wil alleen stoken en hoopt dat ik meewerk aan het vernielen van de zoveelste topic door op haar vragen in te gaan. Zal ik niet doen en dus stopt het bij deze voor de 100e keer. :wink:
    Afbeelding
    LongFields
    Zeer actief
    Peruaanse Kelpie Mojo
    Kelperuaan Kiitos

Welkom terug op het hondenforum Arline, zoals je kunt zien is er hier weinig veranderd. :wink:
    Roompie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

He, wat een nare periode moet dit zijn. Ik hoop dat er nu betere tijden aanbreken net zoals voor Sting. :roos:
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”