Nouja, is goed, dus ik mee. En op de heenweg in de auto vertelden ze me dat zij contact met mijn trainster hebben gehad, omdat er best wel wat problemen zijn met het trainen van Jamey als hulphond. Ze is slim zat, maar het is heel moeilijk om haar betrouwbaar te krijgen, en de dingen buitenshuis zijn heel moeilijk voor haar (mensen zijn zo leukkkk). Ik had er redelijk vrede mee en we zijn nog hard aan het werk, maar ik had al vermoedens dat het pittig zou worden om Jamey ook haar echte diploma te laten behalen.
Mijn ouders vertelden mij toen dat de trainers er helemaal achter staan dat zij gastgezin zullen zijn. Dat zij Cara voor mij zullen opvoeden en trainen tot ze haar basisdiploma heeft (het diploma wat Jamey net gehaald heeft), en dat ze daarna naar mij toe zal komen, zodat ik haar verder kan trainen als hulphond. In de tussentijd kan (en ga) ik natuurlijk gewoon door met Jamey trainen. Ik moest echt flink slikken toen mijn ouders dit vertelden. Ik was zo verliefd op poedelmeisje en nu gaat ze (uiteindelijk) toch van mij worden... We hadden al afgesproken dat ik als ze groter was behendigheid met haar mocht gaan doen, maar dit was echt zo onverwacht. Daarnaast is nu de afspraak om wekelijks de hondjes samen te laten zijn zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen, Cara komt in juni 3 weekjes bij mij logeren als mijn ouders op vakantie zijn (was al afgesproken).
Mijn moeder gaat pupycursus met haar doen, en als het nodig is gaat mijn trainster daar ook langs voor ondersteuning (maar we denken dat het niet heel nodig zal zijn).
Vanochtend baalde ik nog flink dat ik mijn wedstrijd zou missen. Nu vind ik het geweldig dat ik erbij was met het ophalen van MIJN pupje! In de auto heeft ze geslapen. Bij mijn ouders was ze erg pieperig en ze kleeft vooralsnog aan benen, maar het was ook goed toen mijn moeder haar in de bench legde met nestlapje en nestknuffel en bleef aaien tot ze sliep. Toen ze wakker werd zat ze gewoon rustig rond te kijken. Het laatste bericht is dat ze een plasje binnen heeft gedaan, brokjes heeft gegeten, en ze heeft buiten met een takje rond lopen sjouwen achter mijn vader aan.
Mag ik jullie voorstellen aan Cara!
Met 6 weekjes, toen ik haar voor het eerst zag:

8,5 week, net voor het eerst getrimd door de fokster

Vandaag!

En een filmpje (mijn moeder is daar met haar aan het spelen)