Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontroerd, verrast en intens blij

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

Ontroerd, verrast en intens blij

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik had al in het puppentopic gezet dat mijn ouders vandaag een poedelpupje gingen krijgen, een kruising middenslag/dwerg-teefje genaamd Cara. Ik had geholpen met de zoektocht en was ook totaal verliefd op haar, daar waren mijn ouders zich bewust van. Mijn ouders stonden erop dat ik vandaag mee ging ophalen, ondanks dat ik eigenlijk wedstrijd had met Jamey (dus wedstrijd afgezegd), aangezien ik meer van honden en pups wist en ik ze kon helpen als ze problemen gaf in de auto enzo.

Nouja, is goed, dus ik mee. En op de heenweg in de auto vertelden ze me dat zij contact met mijn trainster hebben gehad, omdat er best wel wat problemen zijn met het trainen van Jamey als hulphond. Ze is slim zat, maar het is heel moeilijk om haar betrouwbaar te krijgen, en de dingen buitenshuis zijn heel moeilijk voor haar (mensen zijn zo leukkkk). Ik had er redelijk vrede mee en we zijn nog hard aan het werk, maar ik had al vermoedens dat het pittig zou worden om Jamey ook haar echte diploma te laten behalen.

Mijn ouders vertelden mij toen dat de trainers er helemaal achter staan dat zij gastgezin zullen zijn. Dat zij Cara voor mij zullen opvoeden en trainen tot ze haar basisdiploma heeft (het diploma wat Jamey net gehaald heeft), en dat ze daarna naar mij toe zal komen, zodat ik haar verder kan trainen als hulphond. In de tussentijd kan (en ga) ik natuurlijk gewoon door met Jamey trainen. Ik moest echt flink slikken toen mijn ouders dit vertelden. Ik was zo verliefd op poedelmeisje en nu gaat ze (uiteindelijk) toch van mij worden... We hadden al afgesproken dat ik als ze groter was behendigheid met haar mocht gaan doen, maar dit was echt zo onverwacht. Daarnaast is nu de afspraak om wekelijks de hondjes samen te laten zijn zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen, Cara komt in juni 3 weekjes bij mij logeren als mijn ouders op vakantie zijn (was al afgesproken).

Mijn moeder gaat pupycursus met haar doen, en als het nodig is gaat mijn trainster daar ook langs voor ondersteuning (maar we denken dat het niet heel nodig zal zijn).

Vanochtend baalde ik nog flink dat ik mijn wedstrijd zou missen. Nu vind ik het geweldig dat ik erbij was met het ophalen van MIJN pupje! In de auto heeft ze geslapen. Bij mijn ouders was ze erg pieperig en ze kleeft vooralsnog aan benen, maar het was ook goed toen mijn moeder haar in de bench legde met nestlapje en nestknuffel en bleef aaien tot ze sliep. Toen ze wakker werd zat ze gewoon rustig rond te kijken. Het laatste bericht is dat ze een plasje binnen heeft gedaan, brokjes heeft gegeten, en ze heeft buiten met een takje rond lopen sjouwen achter mijn vader aan.

Mag ik jullie voorstellen aan Cara!
Met 6 weekjes, toen ik haar voor het eerst zag:
Afbeelding

8,5 week, net voor het eerst getrimd door de fokster
Afbeelding

Vandaag!
Afbeelding

En een filmpje (mijn moeder is daar met haar aan het spelen)
Afbeelding
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Ontroerd, verrast en intens blij

Ongelezen bericht door Judith »

Achh wat een droppie :I:
En wat gaaf dat ze uiteindelijk van jou wordt!!
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Juist. Gefeliciteerd, zullen we maar zeggen :wink:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ow wat een hoopje krullen :I:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Wat leuk! :cheer: :cheer: En wat is ze schattig :I:
Wat ontzettend lief van je ouders. Ik ben heel benieuwd naar je kleine meid en hoe ze zich gaat ontwikkelen!
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Dat is zeker ontroerend :I: heel veel geluk met Cara
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat leuk :ok:
Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

cara is een teefje, neem ik aan?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

O voor de twijfelende mensen over deze afspraken:

Mocht ze niet geschikt blijken als hulphond, maar het klikt ook later gigantisch met Jamey en mij, komt ze als huishond bij mij en heb ik gewoon pech qua hulphond. Klikt het eventueel niet met Jamey en/of mij en is ze niet (zo) geschikt, blijft ze bij mijn ouders. Is ze mega geschikt, maar het gaat niet met Jamey, doneren we haar aan de stichting die Jamey en mij trainen.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

linlin schreef:cara is een teefje, neem ik aan?
Yup
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Het klinkt als een behoorlijk doordacht plan! Top hoor :cheer:
Gefeliciteerd met dit prachtige poedeltje :balon:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Jacksel schreef:O voor de twijfelende mensen over deze afspraken:

Mocht ze niet geschikt blijken als hulphond, maar het klikt ook later gigantisch met Jamey en mij, komt ze als huishond bij mij en heb ik gewoon pech qua hulphond. Klikt het eventueel niet met Jamey en/of mij en is ze niet (zo) geschikt, blijft ze bij mijn ouders. Is ze mega geschikt, maar het gaat niet met Jamey, doneren we haar aan de stichting die Jamey en mij trainen.
Ik gun het je van harte, echt waar. Maar als ze geschikt is, wordt ze gedoneerd? Dat volg ik niet. Willen je ouders nou wel of geen hond eigenlijk?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

super!!!!
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ik had dit idee al toen ik las dat je ouders een poedelpup zouden krijgen. Denk zelf dat het dus niet geheel onverwacht was :wink:
Gefeliciteerd, het is een leuk hondje.
Afbeelding
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

nathalie schreef:
Jacksel schreef:O voor de twijfelende mensen over deze afspraken:

Ik gun het je van harte, echt waar. Maar als ze geschikt is, wordt ze gedoneerd? Dat volg ik niet. Willen je ouders nou wel of geen hond eigenlijk?
Als ze na de basistraining mega geschikt blijkt, maar het gaat gewoon niet met Jamey of mij, zijn we het er overeens dat het zonde is om die geschiktheid niet te gebruiken. Dus de plannen zijn nu dat ze dan gedoneerd zal worden voor iemand die haar kan gebruiken. Of we er tegen die tijd nog zo over denken zullen we zien (ik zie het op zich gebeuren dat mijn ouders haar dan echt niet meer laten gaan ;) )
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

gefeliciteerd!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jacksel schreef:doneren we haar aan de stichting die Jamey en mij trainen.
Ach jemig. Wat geweldig en ontroerend.
linlin

Jacksel schreef:
Yup
als het niet goed gaat met jamey gaat ze naar een of andere stichting in plaats van dat ze volgens oorspronkelijk plan bij je ouders blijft?
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

linlin schreef:
Jacksel schreef:
Yup
als het niet goed gaat met jamey gaat ze naar een of andere stichting in plaats van dat ze volgens oorspronkelijk plan bij je ouders blijft?
nee, als het niet goed gaat met Jamey, maar ze is wel enorm geschikt voor het hulphondenwerk (en mijn ouders kunnen nog afscheid van haar nemen, ook belangrijk), dan gaat ze naar 'een of andere stichting' (oftewel de stichting die mij ook helpt met Jamey te trainen).
Afbeelding
linlin

Jacksel schreef:[
nee, als het niet goed gaat met Jamey, maar ze is wel enorm geschikt voor het hulphondenwerk (en mijn ouders kunnen nog afscheid van haar nemen, ook belangrijk), dan gaat ze naar 'een of andere stichting' (oftewel de stichting die mij ook helpt met Jamey te trainen).
de fokker van de poedelpup is daarvan op de hoogte?
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

gefeliciteerd
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Jacksel
Zeer actief
dwergpoedel

linlin schreef:
ja
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

Jacksel schreef:Ik had al in het puppentopic gezet dat mijn ouders vandaag een poedelpupje gingen krijgen, een kruising middenslag/dwerg-teefje genaamd Cara. Ik had geholpen met de zoektocht en was ook totaal verliefd op haar, daar waren mijn ouders zich bewust van. Mijn ouders stonden erop dat ik vandaag mee ging ophalen, ondanks dat ik eigenlijk wedstrijd had met Jamey (dus wedstrijd afgezegd), aangezien ik meer van honden en pups wist en ik ze kon helpen als ze problemen gaf in de auto enzo.

Nouja, is goed, dus ik mee. En op de heenweg in de auto vertelden ze me dat zij contact met mijn trainster hebben gehad, omdat er best wel wat problemen zijn met het trainen van Jamey als hulphond. Ze is slim zat, maar het is heel moeilijk om haar betrouwbaar te krijgen, en de dingen buitenshuis zijn heel moeilijk voor haar (mensen zijn zo leukkkk). Ik had er redelijk vrede mee en we zijn nog hard aan het werk, maar ik had al vermoedens dat het pittig zou worden om Jamey ook haar echte diploma te laten behalen.

Mijn ouders vertelden mij toen dat de trainers er helemaal achter staan dat zij gastgezin zullen zijn. Dat zij Cara voor mij zullen opvoeden en trainen tot ze haar basisdiploma heeft (het diploma wat Jamey net gehaald heeft), en dat ze daarna naar mij toe zal komen, zodat ik haar verder kan trainen als hulphond. In de tussentijd kan (en ga) ik natuurlijk gewoon door met Jamey trainen. Ik moest echt flink slikken toen mijn ouders dit vertelden. Ik was zo verliefd op poedelmeisje en nu gaat ze (uiteindelijk) toch van mij worden... We hadden al afgesproken dat ik als ze groter was behendigheid met haar mocht gaan doen, maar dit was echt zo onverwacht. Daarnaast is nu de afspraak om wekelijks de hondjes samen te laten zijn zodat ze rustig aan elkaar kunnen wennen, Cara komt in juni 3 weekjes bij mij logeren als mijn ouders op vakantie zijn (was al afgesproken).

Mijn moeder gaat pupycursus met haar doen, en als het nodig is gaat mijn trainster daar ook langs voor ondersteuning (maar we denken dat het niet heel nodig zal zijn).

Vanochtend baalde ik nog flink dat ik mijn wedstrijd zou missen. Nu vind ik het geweldig dat ik erbij was met het ophalen van MIJN pupje! In de auto heeft ze geslapen. Bij mijn ouders was ze erg pieperig en ze kleeft vooralsnog aan benen, maar het was ook goed toen mijn moeder haar in de bench legde met nestlapje en nestknuffel en bleef aaien tot ze sliep. Toen ze wakker werd zat ze gewoon rustig rond te kijken. Het laatste bericht is dat ze een plasje binnen heeft gedaan, brokjes heeft gegeten, en ze heeft buiten met een takje rond lopen sjouwen achter mijn vader aan.
Karin, je weet dat dit verhaal NIET de waarheid is, maar gewoon een vooropgezet plan. Jij MOEST en zou een pup een hebben, ongeacht wat...

Ik hoop dat dit verhaal een beter end krijgt dan met Jore, voorlasnog heb ik alleen maar heel veel medelijden met Jamey die hier NIET om gevraagd heeft en waarvan je weet dat ze NIET gelukkig is.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
linlin

Jacksel schreef:
linlin schreef:
ja
en die fokker gaat ermee akkoord dat een van zijn of haar pups naar een stichting gaan bij gebleken geschiktheid in plaats van naar hem of haar terug?
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

linlin schreef:en die fokker gaat ermee akkoord dat een van zijn of haar pups naar een stichting gaan bij gebleken geschiktheid in plaats van naar hem of haar terug?
Tuurlijk joh, no problemo :wink:
Afbeelding
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Danielle »

ach het feit dat een fokker bewust NEK's fokt, verschillende groottes door elkaar en uiteraard die nesten NIET op de website zet, zegt mij al genoeg over een fokker.... Als je dat soort dingen bewust doet, ben er dan trots op en meldt het gewoon. Maar ga niet trots lopen verkondigen te fokken volgens de regels van de RV, maar ondertussen.....
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Dit lijkt mij een prima oplossing, hopelijk gaat dit goed uitpakken! Ook leuk dat je haar kan zien opgroeien en overal bij betrokken word :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik begijp niets van het verhaal want waar is de pup nu? Bij je ouders totdat ze haar diploma gehaald heeft? En wanneer moet Jamey dan de kans krijgen om een roedeltje te vormen met de krullenbol?

Maar goed, ik hoop voor alle partijen dat het goed gaat natuurlijk.
:pop:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het een warrig verhaal en vraag me af hoe blij Jamey zal zijn als ze weer met een andere hond wordt opgezadeld :ugh:
Maar we zullen het zien!
het is wel een heel schattig hondje trouwens :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Ik vind haar heel schattig! :I:

Ken de rest van het verhaal niet dus daar ga ik niet over oordelen.

Succes met haar!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”