Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet meer los in Haagse Bos!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Niet meer los in Haagse Bos!

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Helemaal mooi! In het weekend (voor ons begint dat vrijdag) gaan we vaak met Bailey naar het Haagse Bos waar ze, althans in een gedeelte, lekker los kan gaan met andere honden.
Dus ik vandaag met haar in de auto naar het bos, parkeermetertje gevuld, hondje uit de auto.
Ik loop net twee stappen op het eerste (losloop)pad en heb haar net losgemaakt en 1 tak gegooid, komt er een jongeman op me af fietsen met het verhaal dat ik haar maar snel moet aanlijnen: zijn vriendin was net voor 60 Euro bekeurd door de boswachter vergezeld van 2 agenten!!!!!! In het gebied waar de honden normaal los mogen lopen! :boos: :boos: :boos: :M:
Hem bedankt, Bailey weer aangelijnd. Er liepen inderdaad verdacht weinig mensen met honden rond. Dus heb ik het rondje aangelijnd gedaan. Aan de kant van de (voor bekenden) Van Alkemadelaan heb je 2 ingangen. Daar waren, ruim 1 meter boven de paaltjes waarop het plaatje staat dat aangeeft dat loslopende honden daar zijn toegestaan, nieuwe bordjes aan bomen getimmerd met nieuwe verboden: verboden voor fietsers, voor loslopende honden en nog een stuk of 3 die sowieso nooit voor ons van toepassing zijn.
Het moet niet gekker worden! Straks mogen ze nergens meer los! :M:
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Re: Niet meer los in Haagse Bos!

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Oe das wel erg!

er zijn al genoeg gemeentes waar ze nergens los mogen! Ik vind het echt van de zotte!
Afbeelding
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Zeker irritant!

Stukkie verder rijden naar het Clingedaelse bos :ok: En als je dan in de Ruychrocklaan parkeert is het nog gratis ook!
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Klopt, ik liep er van de week en had het toen ook even met mensen erover dat ze het helemaal willen gaan aanpakken. Gaat ook streng gecontroleerd worden. Nou ja, aan de andere kant wel lekker dan kan ik met mijn andere 2 niet zo sociale honden ook eens naar het Haagse bos :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: 's nachts controleren ze toch nergens dus ze kunnen me wat.
DesireeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door DesireeK »

Voor hoelang zal dit weer duren ;) het is wel vaker zo geweest maar heeft nooit lang geduurd.. Vind ook niet dat ze het kunnen maken...

Je kan over de bezuidenhoutse weg nog een stukje verder rijden en dan naar Marlot.. Tegenover de Texaco. Voor zover ik weet mogen ze daar gewoon nog steeds los en is ook een lekker stukje lopen en vooral loslopen voor de honden ;)
Afbeelding
Onderschrift gemaakt door Kiki2000
DesireeK
Zeer actief

dagmar88 schreef::wink: 's nachts controleren ze toch nergens dus ze kunnen me wat.
Dan is het in het haagsebos wel erg donker denk ik ;) ik zou er niet graag gaan lopen snachts ;)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

DesireeK schreef:
dagmar88 schreef::wink: 's nachts controleren ze toch nergens dus ze kunnen me wat.
Dan is het in het haagsebos wel erg donker denk ik ;) ik zou er niet graag gaan lopen snachts ;)
:wink: ik denk juist dat mensen die rare dingen van plan zijn er niet graag tegelijk met mij lopen 's nachts :F:
Of laat ik zeggen, dat weet ik zeker haha
Hier is het ook stikdonker en ik loop nog gewoon tussen 24.00 en 03.00 door bos, duin en strand.
Lekker rustig en hoef ik niet zo op te letten :tongue:
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
DesireeK schreef:
:wink: ik denk juist dat mensen die rare dingen van plan zijn er niet graag tegelijk met mij lopen 's nachts :F:
Of laat ik zeggen, dat weet ik zeker haha
Hier is het ook stikdonker en ik loop nog gewoon tussen 24.00 en 03.00 door bos, duin en strand.
Ja ik slaap meestal tijdens die uren :mrgreen:

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:wink: Daarom loop ik juist dan.
Kunnen ze samen lekker los zonder dat ik steeds er bovenop moet zitten, is voor mij veel meer ontspannen.
Pluis wil met iedere hond spelen en Charlie moet negeren maar da's moeilijk als haar broertje zo vrolijk aan het rond hopsen is.

En zo lief en knuffelig als ze met iedere vreemde zijn overdag, zo alert en beschermend zijn ze 's nachts :wink:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

dagmar88 schreef::wink: Daarom loop ik juist dan.
Kunnen ze samen lekker los zonder dat ik steeds er bovenop moet zitten, is voor mij veel meer ontspannen.
Pluis wil met iedere hond spelen en Charlie moet negeren maar da's moeilijk als haar broertje zo vrolijk aan het rond hopsen is.

En zo lief en knuffelig als ze met iedere vreemde zijn overdag, zo alert en beschermend zijn ze 's nachts :wink:
Gelukkig dat je niet hier in de buurt woont anders had ik jou dus tegen kunnen komen :mrgreen: ik loop ook vnl lekker 's nachts.
dagmar88
Zeer actief

Brigitte schreef:
dagmar88 schreef::wink: Daarom loop ik juist dan.

Gelukkig dat je niet hier in de buurt woont anders had ik jou dus tegen kunnen komen :mrgreen: ik loop ook vnl lekker 's nachts.
:wink: zou volgens mij nog wel meevallen; je bent een vrouw (ja ze maken echt onderscheid), Charlie loopt al zou ze niet op gaan in haar spel met een brul gewoon door en Pluis is sociaal dus snapt prima naar welke hond hij wel of niet toe kan.
Mijn probleem is dat een hoop bazen niet zien dat hún hond asociaal is aangezien die niet snapt dat Charlie duidelijk aangeeft geen contact te willen, of dat mensen gaan lopen panieken en mijn hondjes daarom wel eens even willen gaan kijken waarom er zo'n kabaal gemaakt wordt :mann:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Zo word Nederland weer een stukje hondonvriendelijker. :devil:
Afbeelding
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

dagmar88 schreef:Hier is het ook stikdonker en ik loop nog gewoon tussen 24.00 en 03.00 door bos, duin en strand.
:N: Ik zou juist wel heel erg opletten, op verdachte figuren, zou niets voor mij zijn, ik zou de zenuwen hebben.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

fleurie schreef:
dagmar88 schreef:Hier is het ook stikdonker en ik loop nog gewoon tussen 24.00 en 03.00 door bos, duin en strand.
:N: Ik zou juist wel heel erg opletten, op verdachte figuren, zou niets voor mij zijn, ik zou de zenuwen hebben.
:wink: die verdachte figuren hebben echt meer redenen om op te letten.
DesireeK
Zeer actief

We kunnen met zijn alle wel een keer afspreken in het Snachts haagse bos ;)

Ik heb 2 honden met wie ik het niet zou durven... om alleen te gaan... Maar me mecheltje zal niet makkelijk zijn denk ik als ik dan iemand tegen zou komen.. maar ze is nog jong dus weet niet precies hoe ze zou reageren...
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

DesireeK schreef:We kunnen met zijn alle wel een keer afspreken in het Snachts haagse bos ;)

Ik heb 2 honden met wie ik het niet zou durven... om alleen te gaan... Maar me mecheltje zal niet makkelijk zijn denk ik als ik dan iemand tegen zou komen.. maar ze is nog jong dus weet niet precies hoe ze zou reageren...
:wink: komt wel hoor als ze wat ouder is. :mrgreen: zeker wanneer ze door krijgt dat mensen haar 's nachts toch best indrukwekkend vinden, daar reageren honden best sterk op. :tongue: 'ze vinden me eng, dus ik ben vast een heeeel erg stoer meisje'

In de zomer zie je dan zo de vleermuizen voorbij vliegen, prachtig!
Kristina
Zeer actief
Contacteer:

Taiga en Bram zijn 's nachts ook veel meer op hun hoede. Althans...'s avonds al eigenlijk.
Taiga is sowieso al waaks en heeft een hekel aan mensen die ineens gek gaan staan dansen als ze een hond zien. (dat komt nogal eens voor hier in Den Haag) :mrgreen:

Afbeelding
DesireeK
Zeer actief

dagmar88 schreef:
DesireeK schreef:We kunnen met zijn alle wel een keer afspreken in het Snachts haagse bos ;)

:wink: komt wel hoor als ze wat ouder is. :mrgreen: zeker wanneer ze door krijgt dat mensen haar 's nachts toch best indrukwekkend vinden, daar reageren honden best sterk op. :tongue: 'ze vinden me eng, dus ik ben vast een heeeel erg stoer meisje'

In de zomer zie je dan zo de vleermuizen voorbij vliegen, prachtig!

Ze heeft het gister avond al laten zien :mrgreen: We liepen op het kleine Loo en er kwam een man een beetje waggelend met 2 tassen in zijn handen. Ze vertrouwde hem voor geen meter en begon te blaffen... Later nog een jongen die heel luid aan het bellen was... die hield ze heel goed in de gaten ;)

Ja hier in de wijk zie ze ook vlak over je hoofd scheren... vind ze geweldig.. is ook altijd mooi om te zien als ze bij mensen vlak over hun hoofden scheren zonder dat ze er maar iets van merken :)
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Belachelijk. Wordt je als hond toch helemaal niet goed van als je nooit los kunt?
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

DesireeK schreef:Voor hoelang zal dit weer duren ;) het is wel vaker zo geweest maar heeft nooit lang geduurd.. Vind ook niet dat ze het kunnen maken...

Je kan over de bezuidenhoutse weg nog een stukje verder rijden en dan naar Marlot.. Tegenover de Texaco. Voor zover ik weet mogen ze daar gewoon nog steeds los en is ook een lekker stukje lopen en vooral loslopen voor de honden ;)

We zijn vandaag inderdaad even verderop naar Marlot gereden. Zo, dat was een stuk beter!
Al gaat het Haagse Bos straks misschien weer open voor loslopende honden, Marlot is een
stuk mooier en uitgebreider, met veldjes ertussen. Bedankt voor de tip. Bailey heeft vandaag
genoten en met veel hondjes gespeeld. Misschien een beetje te heftig, en misschien was
het iets langere ritje ook een beetje teveel, want 1 uur na thuiskomst moest ze braken. :80: :denken:
Ik hoop dat het van de opwinding of een beetje wagenziekte was, we wachten het maar af.
Maar ze heeft zich prima vermaakt, daar.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik hoorde dat ze nu op de vooroever ook controleerden, onze gemeente heeft een fusie gedaan met de gemeente Medemblik ,
dat komt ons te staan op honden belasting en controles op loslopen :oeps: ben je dan lekker mee.
niet iedere verandering is een verbetering dus :roll:
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

En daarom ben ik dus verhuisd uit het centrum. De stapel bekeuringen was bijna niet meer te dragen :mrgreen:
Nu woon ik nog net in Den Haag, maar het voelt als het platteland!
En de hondjes altijd los, geen stadswacht te zien hier.
DesireeK
Zeer actief

@Baileysbaasje:

Graag gedaan hoor :D
Het is een heerlijk alternatief.. Je kan ook nog een rondje om de weilanden lopen he die er vlak naast liggen.. kom je ook nog langs een vlindertuin die straks weer mooi in bloei staat ;)

Als ze met zoveel verschillende hondjes heeft gespeeld en dan ook nog in een nieuwe omgeving zal het vast daar wel van zijn...

@s@ndr@: Fijn he dat soort veranderingen... Hier met het haagse bos is het wel vaker zo geweest dat honden niet meer los mogen lopen... Er hebben ook nog wel eens fietsers geklaagd dat ze voor hun sokken werden gelopen door honden, daardoor mochten ze dus niet meer los :denken:
Wij hebben regelmatig mee gemaakt dat wij over de voetpaden liepen en daar wij of onze honden bijna aangereden werden door fietsers :80: moeten wij als hondenbezitters dan ook maar eens flink over door blijven klagen ;)

@Floortje: in het centrum is het inderdaad ook echt geen doen voor hondenbezitters.. zeer weinig groen, en als het er is mogen de honden er niet komen :boos:
Gelukkig hebben wij hier Marlot dan nog. Maar als elke hondenbezitter die normaal in het haagse bos liep naar Marlot gaat wordt het wel heel erg vol ;)
Afbeelding
Irene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irene »

Ik kom net dit artikel tegen op internet:
Voortgangsnota hondenbeleid 8 december 2010 (Pagina 6)
http://zbs.denhaag.nl/risdoc/2010/RIS177581A.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat dat de gemeente den haag het losloopgebied begin 2010 in het Haagse bos flink heeft uitgebreid
met 13,5 hectare (nu dus 44,8 hectare)
Leek mij wel eens een reden om hier toch eens te gaan wandelen, maar als ik jullie dan hoor blijkt daar dus niet veel van te kloppen.

Ik kom zelf niet uit Den haag, dus kan iemand mij misschien iets meer vertellen van wat hier nu wel of niet van klopt?
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Irene schreef:Ik kom net dit artikel tegen op internet:
http://zbs.denhaag.nl/risdoc/2010/RIS177581A.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staat dat de gemeente den haag het losloopgebied begin 2010 in het Haagse bos flink heeft uitgebreid
Leek mij wel eens een reden om hier toch eens te gaan wandelen, maar als ik jullie dan hoor blijkt daar dus niet veel van te kloppen.

Ik kom zelf niet uit Den haag, dus kan iemand mij misschien iets meer vertellen van wat hier nu wel of niet van klopt?
dat zal dan wel in het potenbos zijn en niet in het stuk waar de bosvijver is
(huis den bosch). ik loop al jaren in marlot en clingendael, geen gezeur van dat de honden aan de lijn moeten, hoewel ze nog weleens bij de uitgang van marlot willen staan om te bekeuren voor honden die los marlot uitlopen.
verder ga ik ook regelmatig naar het scheveningse bos. mogen ze ook hele stukken los.
ellen
Afbeelding
Irene
Zeer actief
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

tollerlover schreef:
Irene schreef:Ik kom net dit artikel tegen op internet:

dat zal dan wel in het potenbos zijn en niet in het stuk waar de bosvijver is
(huis den bosch). ik loop al jaren in marlot en clingendael, geen gezeur van dat de honden aan de lijn moeten, hoewel ze nog weleens bij de uitgang van marlot willen staan om te bekeuren voor honden die los marlot uitlopen.
verder ga ik ook regelmatig naar het scheveningse bos. mogen ze ook hele stukken los.
ellen
Mogen honden dan officieel niet los in Marlot?
DesireeK
Zeer actief

Jawel ze mogen in Marlot wel los.. maar er zijn dan mensen die hun hond los meenemen naar de auto of naar huis.. en dat mag dan weer niet ;)

Hier op de site van Den Haag staan plattegronden...
Onder het kopje kaarten met hondenuitlaatplekken per stadsdeel.

Onderaan de site staat een linkje Hondenkaart en die is van 2009 als je de 2 vergelijkt zie je behoorlijk was verschil in de losloopgebieden van het haagse bos..
Ik neem aan dat de eerste genoemde klopt ;)
Want er is nergens iets anders te vinden op het net ;)
Afbeelding
Irene
Zeer actief
Spaanse mix
dwergpincher
Contacteer:

Nee ik heb ook al zitten zoeken naar een recentere kaart, maar helaas niet gevonden :19:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”