Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Knapperd

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Knapperd

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik ben best wel een beetje trots op Ziva! Mijn vriend was gisteren jarig dus dan moet er een verjaardag gevierd worden, hij werkt doordeweeks in verweggistan en logeert dan bij mijn moeder in Gouda, ideaal moment om daar langs te gaan, dus. Maar eerst zaterdag zijn ouders en zusje op bezoek.

Ik zag er eigenlijk de hele week al tegenop, de laatste keren dat er bezoek was geweest was Ziva niet te houden, sprong overal bovenop en hing in iedereens handen, de bench brak ze af en was totaal niet af te leiden. Ik zag het alweer helemaal voor me :N: Project Rustige Puppy opgestart, allerlei stinklekkers in huis gehaald, varkensoren, bullepees, botjes en 's ochtends voor de verjaardag een eind gaan wandelen bij het strandje. Wie weet zou het helpen, maar dat hadden we eerder ook gedaan.

Nou, ze heeft zich béélderig gedragen zaterdagmiddag! Ze heeft iedereen relatief rustig begroet en is toen met een varkensoor op haar plek gaan liggen. De zus van mijn vriend vindt het nog wel leuk om met haar te spelen, dus als die gek ging praten, sprong ze er ook bovenop maar hey, eigen schuld en als ze het erg zou vinden, zou ze niet zo tegen de hond praten. 's Avonds zijn we uit eten gegaan en daarna ook niets geen last, beestje was lekker moe geworden natuurlijk.
Zondag in de auto naar Gouda, ook geen probleem, ze zit met een tuigje vast op de achterbank omdat ze precies langs het hondennet kan. En omdat het gewoon gezelliger is :wink: Ze sliep en keek af en toe even naar buiten, heel rustig weer. Bij moeders wel even uit haar dak, waar moeders helemaal niet tegen kan, ze is nooit goed geweest met kleine (drukke) kinderen, dus die pup is ook nooit zo'n succes bij haar. Varkensoortje voor Ziva's neus gehouden en toen was ze weer zoet tot we naar bed toe gingen. En daarna ook.

Maandag lekker het parkje verkend met haar en 's avonds een huis vol visite, mijn ouders, opa en zusje plus alle aanhang. En wederom een zoete Ziva, zelfs zonder varkensoortje, ze vroeg op een rustige manier aandacht en liep maar soms in de weg, tijdens het eten lag ze lekker onder de tafel tussen alle voeten.

En nu net thuis, met de train van Gouda naar Winterswijk gegaan, een best eind en eigenlijk heeft ze maar één keer een beetje vervelend/ongeduldig gedaan, toen we bij Utrecht moesten wachten voor een rood sein en ik dus al helemaal klaar stond met mijn jas aan in het tussenstuk. Maargoed, op zo'n moment worden de meeste menselijke reizigers ook ongeduldig en vervelend.

Ik denk niet dat ik nog wat met haar hoef te ondernemen vandaag, het ligt heerlijk languit in het zonnetje te slapen. Knappe meid, zo braaf doen al die dagen met die drukte.

Mijn moeder blijft maar herhalen wat een drukke hond het is, het lijkt niet helemaal door te dringen dat ze nog maar 4.5 maand oud is en daarbij een mechelse herder. Weet nu ook wel welke van mijn ouders hondenoppasdienst krijgt over een paar weken, ze mag lekker een dagje bij mijn vader en zijn vriend doorbrengen, ze zal er keihard overheen lopen, maar die verwachten niet dat ze de hele dag op haar deken blijft liggen en wordt ze niet de hele dag afgekat.
umajoya
Zeer actief
Mijn ras(sen): Verliefd op Australian Shepherds

Re: Knapperd

Ongelezen bericht door umajoya »

Wat fijn dat het zo goed ging zeg! Ik snap dat je trots bent :D
Liefs, Uma [Met Mojo en Halo]

Afbeelding
[gemaakt door kiki2000]
signmodel
Actief
Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh