Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje wheaten
Moderator: moderatorteam
-
koentje
vraagje wheaten
De pups van de wheaten zien er nogal anders uit als de volwassen hond: de vachtstructuur ondergaat een grote verandering. Bij volwassen wheaten zie je dat de kleur soms meer naar roodachtig/blond, dan wel naar blond neigt. De pups zijn soms heel donkerbruin met zwart, soms lichtbruin. Is het logisch te veronderstellen dat de donkere pups later ook een meer roodachtige vachtkleur krijgen? 
-
koentje
Re: vraagje wheaten
niemand een idee???

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tja,toverballen zijn het
Tollers worden ook lichter geboren dan de uiteindelijke kleur. Daar word wel eens gezegd, dat de uiteindelijke kleur, de kleur van de oren word. Of dat altijd op gaat betwijfel ik, maar daar kan je wel iets aan inschatten denk ik.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, kun je zo niet zeggen, manon.Maeve schreef:Tja,toverballen zijn hetTollers worden ook lichter geboren dan de uiteindelijke kleur. Daar word wel eens gezegd, dat de uiteindelijke kleur, de kleur van de oren word. Of dat altijd op gaat betwijfel ik, maar daar kan je wel iets aan inschatten denk ik.
Tollers zijn recessief geel, wheatens zijn sable.
Groot verschil.
Wheatens worden dus niet lichter geboren dan de kleur die ze worden maar donkerder.
Je kunt alleen iets min of meer voorspellen door naar de ouders te kijken.
Hoe donkerder de pup, hoe donkerder hij zal blijven, dat mag je in grote lijnen wel stellen.
Als je de volgende keer vacht of kleur in de titel zet heb je sneller reactie trouwens
-
koentje
oh.goeie tip! 
-
Runa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zwitserse witte herder - Locatie: België
Van wheaten weet ik het niet, maar mijn ex zijne oudste mechelaar is heel donker gekocht en volledig rood geworden en de jongste is licht gekocht en heel donker geworden