Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kamperen met de hond

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

chantal40
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): waarschijnlijk kruising border collie/stabij en iets onbekends

Kamperen met de hond

Ongelezen bericht door chantal40 »

Toch even mijn ervaring van afgelopen zomer delen! Wij hebben altijd twee keuzes, we gaan OF naar Zweden, OF op fiets/kampeervakantie. Dit jaar hadden we geen geld voor Zweden en net de hond aangeschaft, dus gingen we op kampeervakantie! Iedereen verklaarde ons voor gek, want hoe doe je dat nou, met een hond in een trekkerstent! Nou, ik moet zeggen dat het prima ging, onze vakantie was ongeveer als volgt:

Dag 1: Ongeveer 50 km gefietst naar mijn schoonouders, halverwege de reis. Beide met bepakking en ik met de hond voorop in een krat. We hadden zo'n fietsenrek voor op de voorkant van de fiets en daar had mn man goed stevig een redelijk groot krat op vast gemaakt. kleedje erin, speciale ketting voor in de fietsmand, voor de hond en gaan met die banaan. Hij heeft een deel gelopen en een deel in de krat gezeten en vond het prachtig! Voor mij wel zwaar, zo'n hond van 10 kilo voor op je fiets!!! Bij mn schoonouders in huis geslapen, op een luchtbed, met de hond in dezelfde kamer. Dit ging perfect. Normaal zit hij in de bench thuis, maar hij ging hier netjes op zn kleedje liggen (doet ie trouwens altijd, midden op station groningen, kleedje op de grond, "scooby plaats" en scooby gaat netjes op het kleedje liggen).

Dag 2: Van mn schoonouders naar de camping vlak bij dwingeloo, ook ongeveer 45 tot 50 km. Aan het eind van de dag was de hond uitgeput en ging ie helemaal op een bultje in de krat liggen, terwijl ie er eigenlijk niet in kan liggen. Wij hadden het trouwens ook gehad en we waren op dat moment gelukkig bijna bij de camping. Achteraf hadden we hem die dag wat meer zelf moeten laten lopen. Toch bleef hij het leuk vinden. We hadden een prachtige kleine camping gevonden, aan de rand van het bos, die nog plek voor ons had. We hadden een eigen plek, met een hoge haag eromheen, dus mooi beschut en weinig afleiding voor de hond. We hadden een pen voor in de grond met lange lijn mee genomen, dus daar kon meneer mooi aan terwijl wij de tent aan het opzetten waren. Onze tent is niet heel groot (luchtbed past precies in de slaapcabine, met boven het luchtbed een ministukje voor een boek en je portemonnee/sleutels ed.) Bagage staat in de vrije ruime, maar wel lage voortent/luifel. Hier hebben we dus ook altijd grondzeil liggen, omdat onze bagage daar ook staat en dit keer lag dus ook de hond hier. Vast aan de lange lijn, die mn man met een knoop kort genoeg maakte, zodat hij niet helemaal uit de tent kon.

De rest van de vakantie verliep heerlijk, lekker met de hond gefietst en gewandeld in het bos en de omgeving. 1 keer dachten we hem kwijt te zijn toen we 's ochtends wakker werden, maar toen bleek mn man de lijn niet kort genoeg te hebben gemaakt en was ie onder het doek door geglipt en in de zon gaan liggen. Helemaal geen problemen met hem gehad verder, 's nachts niet geblaft, gepiept of wakker geweest, terwijl er zo dicht bij het bos toch genoeg dieren rondlopen en geluiden zijn en een tent is nou niet bepaald geluidsdicht! Maar hij trok zich nergens wat van aan! Al zal het wel geholpen hebben dat we een afgeschermde plek hadden. Na vier dagen besloten we weer terug te gaan. De terugreis verliep hetzelfde als de heenreis, eerst naar mn schoonouders, waar we hebben geslapen en ook de bagage hebben gelaten en toen zonder bagage en met de hond terug. Ik was kapot na de tocht terug naar huis, maar we hebben het gered (fietsvakanties zijn altijd zwaarder als je denkt :P). Schoonouders brachten de bagage die avond bij ons thuis en toen zat ons avontuur erop! Ondanks dat wij een beschadigd hondje hebben, die is mishandeld en verwaarloosd en daardoor wat gedragsproblemen heeft, hebben we echt ontzettend genoten!! Ondanks dat iedereen ons voor gek verklaarde... Zelfs eten maken, wat we doen op 1 gaspitje, op de grond, waar hij dus gemakkelijk bij zou kunnen, ging prima en we hebben er allemaal dus echt van genoten. De hond gedroeg zich voortreffelijk, we hadden lekker weer.... Wij gaan het zeker vaker doen!!!
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Kamperen met de hond

Ongelezen bericht door MJ »

Oowwww, wat een heerlijke vakantie hebben jullie van het zomer gehad !
Al doe ik het je niet na...zoveel kilometer fietsen. :N: :F:
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Heel leuk om te lezen.
Wij zitten er ook weleens aan te denken aan een fietsvakantie.
Nu vind ik Rosalie daar nog te klein voor maar als die straks ietsje groter is lijkt het mij voor haar ook een geweldige ervaring.
Maar ook met de hondjes. Die deels dan mee kunnen rennen.
Het is denk ik met kinderen alleen een heel gedoe. Want je zult toch aardig wat mee moeten stouwen en dat zie ik nog niet helemaal zitten op fietsjes.
Wij zouden dan ook niet kiezen voor een tent maar voor trekkershutjes. En ook niet zo'n grote afstand per dag te fietsen.

De afstand moet voor de hondjes natuurlijk dan ook te rennen zijn. Tenzij Frank een karretje zou kunnen timmeren voor achter de fiets. Die herders stop je toch minder makkelijk in een fietsmandje voorop. :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Zo hebben wij een paar jaar geleden een deel van het Pieterpad gelopen. Het pad vlakbij ons huis opgepikt en 6 dagen gewandeld. Alleen geen tentje mee, dus wij belden 's ochtends/'s middags trekkershutten of hotels af. Onze geweldigste vakantie ooit, en dat gaan we zeker nog een keer doen. Van huis uit gaan lopen dus, ieder een hond en 6 dagen later in Limburg de trein terug naar huis genomen. Linkje naar het verslag van toen.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik vind kamperen met de honden geweldig. Daan is normaal van het uitslapen en komt pas in beweging als ik naast mijn bed sta. Slapen we in een tentje dan is hij al heel vroeg wakker en heeft de grootste lol met door de tent rollen. Dit jaar gaan we als het goed is een week kamperen en ik kijk er al naar uit.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

kiki78 schreef:Ik vind kamperen met de honden geweldig. Daan is normaal van het uitslapen en komt pas in beweging als ik naast mijn bed sta. Slapen we in een tentje dan is hij al heel vroeg wakker en heeft de grootste lol met door de tent rollen. Dit jaar gaan we als het goed is een week kamperen en ik kijk er al naar uit.
Ik vind kamperen sowieso geweldig.
Wij hebben een mooie vouwwagen met alles erop en eraan, ideaal.
Ik ben trouwens niet van het moderne kamperen hoor. Tegenwoordig zit iedereen 's avonds in zn tent met een tv of de spelcomputers worden meegenomen.
Wij zitten altijd tot heel laat met wat kaarsjes of gaslamp onder de luifel te lezen. Dikke deken over ons heen.... heerlijk.
Toen wij kampeerde met mijn ouders zaten de volwassenen altijd met elkaar te kaarten 's avonds of ze dronken bij elkaar een wijntje en gezellig kletsen.
Dat zie je toch nog maar weinig hoor. Zonde want dat vind ik nou juist de charme van het kamperen. Het primitieve, het gezellige met elkaar etc.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Lewis
Actief
Mijn ras(sen): één dobermann en één dobervrouw
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lewis »

Wij "kamperen" altijd met onze camper :ok:

Dit jaar voor het eerst met de twee dobermannen erbij, ik ben zo benieuwd hoe dat gaat :denken:
chantal40
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): waarschijnlijk kruising border collie/stabij en iets onbekends

Ongelezen bericht door chantal40 »

Hahaha nou, ik ben nu hoogzwanger en een fietsvakantie zit er voor ons idd eerst niet in, al is het alleen al om de extra dingen die je mee moet nemen voor de baby. Wij kamperen altijd ontzettend primitief. Tentje, luchtbed, gaspitje, boek, puzzelboekje mee en verder niks. Wij vermaken ons wel!! Maar met een baby is dat toch lastig. Niet de baby zelf (ik baby, manlief hond en dat zal vast gaan) maar we moeten dan toch ook van alles meenemen voor de baby en dat past niet op de fiets ben ik bang... Iedereen (vooral mensen van mn eigen leeftijd, zo rond de 23) verklaren ons altijd voor gek trouwens, maar ik vind het heerlijk. Op vakantie moet ik altijd even zonder alles. Thuis zitten we genoeg achter de tv/laptop, dus wij doen het met het minimale op vakantie en dat bevalt altijd prima!! Maar deze zomer gaan we in een ingerichte bungalowtent in Zeeland en we gaan erheen met de auto, want met al die spullen voor de baby!

Haha nee een herder stop je niet zomaar even in het mandje voorop! Nou ja, mandje.... Wij hebben een boodschappenkrat en daar past de hond net in, hij kan er niet in liggen :P Maar wij hebben niet zo'n grote hond nee... Wel grappig, toen wij onze hond net hadden gingen we naar mijn ouders (die hebben 2 witte herders) en dan zie je pas hoe groot die zijn! Dat was me nooit zo opgevallen omdat ik aan ze gewend ben, maar nu ik vergelijkingsmateriaal heb,.... Pfoe wat zijn die beesten groot! Wel fijn, onze hond is een kruising border collie en het duurt even voordat hij echt moe is, hij kan een behoorlijk eindje rennen. Maar ik wil hem ook niet teveel laten rennen en zeker geen 60km, want dat kan niet goed zijn voor hem...

Voor de toekomst zit in ieder geval Zweden weer in de planning, daar zijn we helemaal verliefd op. Dan gaan we dus wel met de auto, maar wel ook kamperen!!
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”