Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Snerthond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Snerthond

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Vanmiddag liep ik in een onoverzichtelijk bos (nou ja, in Den Haag noemen ze die paar bomen bij elkaar een bos) met Huette en Bolke. Op een kruising van smalle paadjes liep een man me tegemoet met een reu. Stabij X Boerenfox, zo'n type hond. Huette, hij en Bolke staan aan elkaar te snuffelen. Grijpt ie plotsklaps mijn ouwe Bolke.

Sodeju, laffe snerthond :S:
Dat de held de volgende keer Huette pakt in plaats van mijn zeventien jaar oude, zo goed als blinde en dove Bolke. :devil:
Bolke wist niet wat 'm overkwam en nadat ik hem had ontzet, was ie helemaal ontdaan. Arm hondje. Normaal slentert hij achter me aan en pak ik hem op bij alle honden die ik niet ken, juist omdat mensen met honden hun honden zo slecht kunnen inschatten en Bolke te oud en daardoor daarvoor te kwetsbaar is. Maar we waren nu bijna weer bij de parkeerplaats waardoor ze beide voor me uit liepen.
Bah, pokkehond!

Ik vroeg zijn baas of zijn hond dat vaker deed. 'Ja', zei ie, 'dat gebeurt wel eens.....' Eikel :roll:
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: Snerthond

Ongelezen bericht door Maylala »

Wat een zak van een baasje zeg. Bah. :devil: Arme Bolke.. :(
Hopelijk houdt Bolke er niets aan over, maar wat een laffe aanval inderdaad.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is een passende omschrijving, :M: Eikel
hoe gaat het nu met Bolke
Indy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Indy »

Bah, wat naar :( Heeft Bolke er nog iets aan overgehouden? En wat raar van die man zeg, dat hij niet even z'n hond bij zich houdt als hij weet dat dit vaker gebeurd :devil:
Afbeelding
brandon
Actief
Mijn ras(sen): Labrador. 10 jr oud genaamd Brandon

Ongelezen bericht door brandon »

bah wat een eikel idd Bolke oke?
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Tja en bij bomen in de buurt. Een eikel valt niet ver van een boom dus je had het kunnen weten :pffff: :F:
Neej alle gekheid op een stokje...wat een k*tbeest zeg. En wat zul jij geschrokken zijn pffff. Kad em een trap verkocht. En toen die vent zei Ja dat doet ie vaker, had hij ook nog een lel kunnen krijgen.
Arme Bolke... :roos:
Is ie er een beetje goed vanaf gekomen???
Groetjes Belinda
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief

Nee hoor, hij heeft er niets aan over gehouden. Hij ligt nu rustig te slapen. Maar ik vind het zo ontzettend onaardig van zowel hond als baas en zo vreselijk sneu voor mijn dappere oude hondje.
Waarom doe je dat nou als hond, een totaal ongevaarlijk hondje dat je vriendschappelijk benadert, ineens te grazen nemen.
Bolke schrok zich te blubber, hij had dit absoluut niet zien aankomen. Ik ook niet. Ik zag wel dat de hond even wat gespannen werd van twee honden die hem besnuffelden maar Huette en Bolke zijn beide heel sociaalvaardig en ik dacht gezien te hebben dat ze hem gerustgesteld hadden. Zijn spanning was volgens mij weggevloeid.
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

arme bolleke kan die hond wel tegen zoon oudje
daar ben ik ook altijd bang voor dat een hond mijn oudje van 16 grijpt
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Arme oude Bolke.
Gelukkig lijkt hij er geen last van te hebben.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Snertbaas vooral ook. Als een van mijn honden zoiets zouden flikken, zou ik dat echt heel erg vervelend vinden. Maar goed, zo ver laat ik het gewoon niet komen. Vandaar snertbaas.

Aaitje voor Bolke. Hij is volgens mij nu zo'n beetje de oudste forum-hond. En dat moet 'ie nog een hele tijd blijven. :wink:
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief

Rami schreef:Snertbaas vooral ook. Als een van mijn honden zoiets zouden flikken, zou ik dat echt heel erg vervelend vinden. Maar goed, zo ver laat ik het gewoon niet komen. Vandaar snertbaas.

Aaitje voor Bolke. Hij is volgens mij nu zo'n beetje de oudste forum-hond. En dat moet 'ie nog een hele tijd blijven. :wink:
Snertbaas vooral maar voor mij toch ook snerthond.
Ik zou echt de pest hebben aan het gedrag van mijn eigen hond hoor, als ie zo'n vriendelijk kwetsbaar medehondje zou pakken. Het sloeg echt helemaal op niks :U: .
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Arme Bolke. Ik hoop dat hij er niks aan overgehouden heeft. Wat zal je kwaad geweest zijn. Pokkehond.

Is mij ook een keer gebeurd, toen ik met de toen bijna 17 jaar oude Westie van mn ouders liep, werd hij uit het niets gegrepen door 2 Labradors. Arme beest wist niet wat hem overkwam en het baasje van de Labradors stond erbij een keek ernaar :piew:
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Bas Rouge schreef:
Rami schreef:Snertbaas vooral ook. Als een van mijn honden zoiets zouden flikken, zou ik dat echt heel erg vervelend vinden. Maar goed, zo ver laat ik het gewoon niet komen. Vandaar snertbaas.

Snertbaas vooral maar voor mij toch ook snerthond.
Ik zou echt de pest hebben aan het gedrag van mijn eigen hond hoor, als ie zo'n vriendelijk kwetsbaar medehondje zou pakken. Het sloeg echt helemaal op niks :U: .
Uit mijn oogpunt slaat het ook echt nergens op hoor. Vandaar dat ik dit soort gedrag ook ten allen tijden zou zien te voorkomen, mochten mijn honden zoiets zouden kunnen flikken.
Maar wat ik bedoel is dat die baas waarschijnlijk nooit heeft ingegrepen, niet heeft getraind/opgevoed. Zijn hond deed het immers vaker. Nou, dat kan allemaal wel zo zijn, maar dan neem je als baas dus wel je maatregelen. Dan zorg je dat het niet kan gebeuren. Snerthonden zijn er toch vooral door snertbazen. :wink:
Afbeelding
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Bas Rouge schreef:Vanmiddag liep ik in een onoverzichtelijk bos (nou ja, in Den Haag noemen ze die paar bomen bij elkaar een bos) met Huette en Bolke. Op een kruising van smalle paadjes liep een man me tegemoet met een reu. Stabij X Boerenfox, zo'n type hond. Huette, hij en Bolke staan aan elkaar te snuffelen. Grijpt ie plotsklaps mijn ouwe Bolke.

Sodeju, laffe snerthond :S:
Dat de held de volgende keer Huette pakt in plaats van mijn zeventien jaar oude, zo goed als blinde en dove Bolke. :devil:
Bolke wist niet wat 'm overkwam en nadat ik hem had ontzet, was ie helemaal ontdaan. Arm hondje. Normaal slentert hij achter me aan en pak ik hem op bij alle honden die ik niet ken, juist omdat mensen met honden hun honden zo slecht kunnen inschatten en Bolke te oud en daardoor daarvoor te kwetsbaar is. Maar we waren nu bijna weer bij de parkeerplaats waardoor ze beide voor me uit liepen.
Bah, pokkehond!

Ik vroeg zijn baas of zijn hond dat vaker deed. 'Ja', zei ie, 'dat gebeurt wel eens.....' Eikel :roll:

Ik denk dat ik mij nog het meeste boos zou maken op de baas van zo`n hond. Als ik zijn reactie lees verbaast het me helemaal niet dat zijn hond zo aso reageert. Wat een lul zeg, hij had toch op zijn minst zijn hond moeten corrigeren lijkt mij. Voor de hond heb ik verder geen goed woord over de laffe loser om zo`n oud beestje te grijpen. Een knuffeltje voor die arme Bolke ik vind eigenlijk dat hij iets extra verdiend.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

een extra knuffel voor bolke vanaf hier!!!

maar als je dat van je hond weet... loop dan niet waar andere honden zijn. of houdt hem bij je!!!

boris heeft als puber zijnde alles wat jonger dan hem was op de rug gelegd en dat ging met veel bombarie en gegrom gepaard. dus dan moest hij aan de riem. (maar hoe weet een hond dat die hond jonger is vroeg ik me af. hij pakte geen 1 oudere hond, wel die van een maand jonger. zelfs bij een herder gepresteerd!!! en het is zo'n zacht hond(je))
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

arme Bolke

geef hem maar een knuffel van mij
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”