Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loslopen in Duitsland
Moderator: moderatorteam
- nusca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een mechelaar.
Loslopen in Duitsland
Een vraagje over loslopen van de hond in Duitsland. Mag dat daar gewoon in de bossen of is dat plaatsafhankelijk en kom je er pas op de plek van bestemming achter.
Re: Loslopen in Duitsland
Waar ga je naar toe? En wat voor hond heb je?
In principe mogen de honden los MAAR ze mogen niet gaan jagen of te ver van je weg rennen om een spoortje achterna te gaan.
Bedenk dat de jagers mogen schieten op je hond als die jaagt (dus totaal geen baasje in zicht of totaal geen contact meer mogelijk).
Mijn ervaring is dat er hier in de bossen zoveel wild rondloopt dat de hond (uit Nederland) helemaal doordraait en niet meer te controleren is.
Mijn oudste loopt altijd los in het bos, mijn jongste tegenwoordig nu ook. Heeft enige training gehad.
In principe mogen de honden los MAAR ze mogen niet gaan jagen of te ver van je weg rennen om een spoortje achterna te gaan.
Bedenk dat de jagers mogen schieten op je hond als die jaagt (dus totaal geen baasje in zicht of totaal geen contact meer mogelijk).
Mijn ervaring is dat er hier in de bossen zoveel wild rondloopt dat de hond (uit Nederland) helemaal doordraait en niet meer te controleren is.
Mijn oudste loopt altijd los in het bos, mijn jongste tegenwoordig nu ook. Heeft enige training gehad.
- nusca
- Zeer actief
We zijn nog aan het kijken waar we heen gaan. Heb een paar leuke huisjes in verschillende gebieden op het oog. Waarvan eentje direct aan een bos ligt. Dat ligt in het plaatsje Wasungen tussen Frankfurt am Main en Erfurt in, in de buurt van natuurpark Thuringen en biospharenreservat Rhon.
We hebben een mechelse herder die wel als ze los is achter een opvliegende vogel aangaat en zeker ook wel een konijntje zal volgen maar ze trekt een sprintje en komt dan weer terug. Ze blijft niet jagen en ze houdt ons altijd in de gaten.
We hebben een mechelse herder die wel als ze los is achter een opvliegende vogel aangaat en zeker ook wel een konijntje zal volgen maar ze trekt een sprintje en komt dan weer terug. Ze blijft niet jagen en ze houdt ons altijd in de gaten.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
volgens mij jagen ze op dit moment ook niet
wanneer wil je gaan dan kan je eventueel checken wanneer ze jagen wanneer de jacht periodes zijn
want hier zijn ook bepaalde periodes dat ze wel of niet jagen en de lente komt er aan dus zal er wel niet veel gejaagd worden door de jagers
wanneer wil je gaan dan kan je eventueel checken wanneer ze jagen wanneer de jacht periodes zijn
want hier zijn ook bepaalde periodes dat ze wel of niet jagen en de lente komt er aan dus zal er wel niet veel gejaagd worden door de jagers
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- nusca
- Zeer actief
Wij gaan in september er naar toe, eerste helft van de maand. Zal dat inderdaad dan is navragen. Dank jullie wel.
Dan wordt er alweer volop gejaagdnusca schreef:Wij gaan in september er naar toe, eerste helft van de maand. Zal dat inderdaad dan is navragen. Dank jullie wel.

- szervusz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat valt wel mee hoor, ik woon nu drie jaar in Duitsland en heb tijdens het wandelen nog nooit jagers gezien. Ik wandel in het Reichswald en als ze daar jagen zitten ze op de hoogzit, dat gebeurt meestal s'avonds of s'morgensvroeg.MissDorien schreef: Dan wordt er alweer volop gejaagd
Ik heb jachthonden die gewoon los lopen en die willen soms best een spoortje volgen, maar komen gelukkig snel terug op de fluit.
Ok, laat ik het anders zeggen: dan is voor veel diersoorten het jachtseizoen alweer begonnen.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik kom ze in die tijd toch regelmatig tegen volgens mij schieten ze in die tijd hazen en fazantenszervusz schreef:Dat valt wel mee hoor, ik woon nu drie jaar in Duitsland en heb tijdens het wandelen nog nooit jagers gezien. Ik wandel in het Reichswald en als ze daar jagen zitten ze op de hoogzit, dat gebeurt meestal s'avonds of s'morgensvroeg.MissDorien schreef: Dan wordt er alweer volop gejaagd
Ik heb jachthonden die gewoon los lopen en die willen soms best een spoortje volgen, maar komen gelukkig snel terug op de fluit.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- nusca
- Zeer actief
Achter fazanten aan vind zij ook leuk, ze snapt alleen niet dat die vogels de lucht in gaan en je er dan niet meer bij kan.
Zal het ter plaatse ook nog vragen en anders heeft ze in ieder geval een grote tuin om los in rond te lopen.
Zal het ter plaatse ook nog vragen en anders heeft ze in ieder geval een grote tuin om los in rond te lopen.