Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beveiliger met hond?
Moderator: moderatorteam
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
beveiliger met hond?
een vriend van mij is een aantal weken geleden overvallen en mishandeld in zijn eigen woning. Erg traumatisch natuurlijk!
Nu wil het geval dat hij in het dagelijks leven beveiliger is. Hij loopt 's nachts rondes en bewaakt middels camera's gebouwen en bedrijventerreinen.
De kans dat hij dit werk nog kan doen, acht hij zelf erg klein.
Nu heeft hij het al veel langer over beveiliger-met-hond worden. Een van de rechercheurs die bij het onderzoek naar de overval betrokken is, heeft hem nu nog enthousiaster gemaakt voor het gaan beveiligen met hond. De rechercheur wil zelfs gaan kijken of ze het niet voor elkaar kunnen krijgen om binnenkort een door de politie afgerichte hond bij hem thuis te zetten. Dan zou hij zelf met die hond nog de laatste training moeten gaan volgen, dan is de hond afgestudeerd. Hij zou dan bij de politie eventueel de basisopleiding politie kunnen volgen, om politie-met-hond te worden. De beveiligersopleiding heeft hij natuurlijk al.
Nu heb ik 0,0 verstand van dit werk, de opleiding en wat er bij komt kijken. Dus ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ideeen, tips en gedachten?
Nu wil het geval dat hij in het dagelijks leven beveiliger is. Hij loopt 's nachts rondes en bewaakt middels camera's gebouwen en bedrijventerreinen.
Nu heeft hij het al veel langer over beveiliger-met-hond worden. Een van de rechercheurs die bij het onderzoek naar de overval betrokken is, heeft hem nu nog enthousiaster gemaakt voor het gaan beveiligen met hond. De rechercheur wil zelfs gaan kijken of ze het niet voor elkaar kunnen krijgen om binnenkort een door de politie afgerichte hond bij hem thuis te zetten. Dan zou hij zelf met die hond nog de laatste training moeten gaan volgen, dan is de hond afgestudeerd. Hij zou dan bij de politie eventueel de basisopleiding politie kunnen volgen, om politie-met-hond te worden. De beveiligersopleiding heeft hij natuurlijk al.
Nu heb ik 0,0 verstand van dit werk, de opleiding en wat er bij komt kijken. Dus ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ideeen, tips en gedachten?
RIP Cena

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: beveiliger met hond?
vraag Carmen eens (Crutz) die doet zelf ook beveiliging als ik het goed heb. (of heeft het gedaan)SannePP schreef:een vriend van mij is een aantal weken geleden overvallen en mishandeld in zijn eigen woning. Erg traumatisch natuurlijk!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Was ik al, vriendlief werkt er nog steeds mee, ik zit weer op kantoor.
Politie met hond wordt je niet zomaar vanuit een beveiligingsfunctie. Beveiliger met hond is puur de toetsing (KNPV of Bond vd Diensthond) halen & dan mag je werken & met een KNPV afgerichte hond (bv zoals jij schrijft vanuit de politie, neem trouwens aan dat dat een hond is die daar met pensioen gaat & nog wat mooie jaren bij een beveiliger kan werken)
Reken er wel op dat t werk t zelfde blijft, hij moet het dus niet doen omdat hij dan ineens wel weer de straat op durft. Hondenbeveiliging wordt ingezet op bouwputten, dus eenzaam & relatief rustig, maar ook bij evenementen & feesten, horeca gelegenheden etc, dan kom je dus wel in de meer "riskante" situaties.
Het lijkt me in elkgeval zoals jij beschrijft geen aanrader.
Politie met hond wordt je niet zomaar vanuit een beveiligingsfunctie. Beveiliger met hond is puur de toetsing (KNPV of Bond vd Diensthond) halen & dan mag je werken & met een KNPV afgerichte hond (bv zoals jij schrijft vanuit de politie, neem trouwens aan dat dat een hond is die daar met pensioen gaat & nog wat mooie jaren bij een beveiliger kan werken)
Reken er wel op dat t werk t zelfde blijft, hij moet het dus niet doen omdat hij dan ineens wel weer de straat op durft. Hondenbeveiliging wordt ingezet op bouwputten, dus eenzaam & relatief rustig, maar ook bij evenementen & feesten, horeca gelegenheden etc, dan kom je dus wel in de meer "riskante" situaties.
Het lijkt me in elkgeval zoals jij beschrijft geen aanrader.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Het hangt er denk ik erg vanaf of hij zijn zelfvertrouwen weer terug krijgt. Je kan nl niet zomaar een hond gebruiken om je zelfvertrouwen te compenseren. De hond heeft juist een baas nodig die stevig in zijn schoenen staat omdat de hond geleid moet worden en niet zijn baas ongeacht wat moet gaan verdedigen.
Wel denk ik dat hij er op zich zelfverzekerder van kan worden. Van het idee dat de hond er is dus. Maar een hond is geen wondermiddel en ook een hond kan door een zwaarder type crimineel uitgeschakeld worden als het om veel geld of een andere belangrijke reden gaat.
Dit verhaal doet me erg denken aan het verhaal van een vriendin van een familielid van mij. Zij was overvallen in haar tankstation en daarna zeer bang. Om daar overheen te komen kocht ze een getrainde mechelaar. Of die huurde ze zelfs. Dat weet ik niet precies meer. Kwam een hele gebruiksaanwijzing bij en de hond mocht absoluut niet op de bank of snachts in huis slapen. Hij moest in de garage slapen en zo waren er nog veel meer regels. Zij voelde zich echter angstig en nam de hond wel overal mee naartoe. Hij lag op het werk aan haar voeten en thuis op de bank. Dat had ze helaas nooit moeten doen want na enkele weken was de hond haar de baas omdat hij voelde dat ze bang was. :N: Op een avond lag hij op de bank, haar vriend kwam thuis en deed stilletjes waardoor zij schrok omdat ze niet wist wie het was. De hond heeft haar vriend totaal toegetakeld en zij kon niks doen omdat de hond haar door haar angsten niet als baas erkende. De hond is meteen weg gebracht en zover ik weet is haar vriend zeer zwaar toegetakeld.
Dus een afgerichte hond nemen om je angsten te compenseren lijkt mij geen goed idee. Zo'n hond heeft alles behalve een onzekere baas nodig.
Bij een onzekere baas is zo'n hond zeer gevaarlijk. Als ik vroeger bang was voor bv een groep dronken mensen snachts op een afgelegen plaats als ik met mijn hond liep dan nam die hond al de leiding en besloot dat die mensen uit mijn buurt moesten blijven.
Puur omdat ik op dat moment niet de juiste energie had en het blijkbaar niet aan kon volgens mijn hond.

Wel denk ik dat hij er op zich zelfverzekerder van kan worden. Van het idee dat de hond er is dus. Maar een hond is geen wondermiddel en ook een hond kan door een zwaarder type crimineel uitgeschakeld worden als het om veel geld of een andere belangrijke reden gaat.
Dit verhaal doet me erg denken aan het verhaal van een vriendin van een familielid van mij. Zij was overvallen in haar tankstation en daarna zeer bang. Om daar overheen te komen kocht ze een getrainde mechelaar. Of die huurde ze zelfs. Dat weet ik niet precies meer. Kwam een hele gebruiksaanwijzing bij en de hond mocht absoluut niet op de bank of snachts in huis slapen. Hij moest in de garage slapen en zo waren er nog veel meer regels. Zij voelde zich echter angstig en nam de hond wel overal mee naartoe. Hij lag op het werk aan haar voeten en thuis op de bank. Dat had ze helaas nooit moeten doen want na enkele weken was de hond haar de baas omdat hij voelde dat ze bang was. :N: Op een avond lag hij op de bank, haar vriend kwam thuis en deed stilletjes waardoor zij schrok omdat ze niet wist wie het was. De hond heeft haar vriend totaal toegetakeld en zij kon niks doen omdat de hond haar door haar angsten niet als baas erkende. De hond is meteen weg gebracht en zover ik weet is haar vriend zeer zwaar toegetakeld.
Dus een afgerichte hond nemen om je angsten te compenseren lijkt mij geen goed idee. Zo'n hond heeft alles behalve een onzekere baas nodig.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Leon is ook beveiliger, mét hond.
Hij heeft de toetsing diensthond gedaan en mag nu met Mike werken. Hij traint nu voor de hobby met hem, knpv. (gewoon omdat bezig zijn met de hond leuk is, je er veel van leert en je de band alleen maar versterkt) Eens in de zoveel tijd móét je ook met de hond toetsen om met hem te kunnen blijven werken.
Mét hond is het veiliger, maar het moet idd niet worden dat hij anders niet zou durven te werken.
Is Mike hier bv ziek, dan zal Leon toch moeten gaan werken, zonder hond. En dat is voor hem geen probleem.
Hij heeft de toetsing diensthond gedaan en mag nu met Mike werken. Hij traint nu voor de hobby met hem, knpv. (gewoon omdat bezig zijn met de hond leuk is, je er veel van leert en je de band alleen maar versterkt) Eens in de zoveel tijd móét je ook met de hond toetsen om met hem te kunnen blijven werken.
Mét hond is het veiliger, maar het moet idd niet worden dat hij anders niet zou durven te werken.
Is Mike hier bv ziek, dan zal Leon toch moeten gaan werken, zonder hond. En dat is voor hem geen probleem.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
weet niet wat voor werk Leon met Mike doet, maar over het algemeen zijn er specifieke hondendiensten aangevraagd & dan kan je het dus niet maken om zonder hond te verschijnen, een reserve hond is daarvoor dan wel zo handig...Daisy@ schreef:Leon is ook beveiliger, mét hond.
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de reacties!
Als ik jullie reacties zo lees, dan lijkt het mij het beste om eerst terug op de werkvloer te stappen zonder hond. Gewoon, om te zien hoe dat gaat (desnoods met achterwacht van een collega). Als dit lukt, dan is de hond er bij geen probleem. Lukt dit niet, dan zal het werken met de hond een risico met zich mee brengen, nl de hond die de baas wordt en dus niet meer onder controle te krijgen is.
Toch?
Daar ben ik dus een beetje bang voor. Het idee was eerst om zon afgetrainde politiehond als waakhond in huis te nemen. Maar omdat hij toch al graag als beveiliger-met-hond aan de slag wilde, voor dit alles gebeurde, is die wens nu zo aangewakkerd.Je kan nl niet zomaar een hond gebruiken om je zelfvertrouwen te compenseren
Als ik jullie reacties zo lees, dan lijkt het mij het beste om eerst terug op de werkvloer te stappen zonder hond. Gewoon, om te zien hoe dat gaat (desnoods met achterwacht van een collega). Als dit lukt, dan is de hond er bij geen probleem. Lukt dit niet, dan zal het werken met de hond een risico met zich mee brengen, nl de hond die de baas wordt en dus niet meer onder controle te krijgen is.
Toch?
RIP Cena

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Of dat zo gaat lopen weet je natuurlijk nooit.
Echter, ik weet wel dat een hond altijd meteen door heeft of de baas onzeker is. En een hond die werkt en bijtwerk doet moet absoluut niet het gevoel hebben dat hij op dat moment de enige is die zijn mannetje kan staan. Hij moet werken voor de baas waar hij zelf op kan vertrouwen. Als hij voelt dat de baas angstig is dan gaat hij dat waarschijnlijk compenseren met eigen initiatieven. En dat mag niet natuurlijk.
Of dat zo gaat lopen weet niemand. Alleen weet ik wel dat een hond met heel veel pit en weinig angst beter niet in handen kan zijn van een baas die er van afhankelijk is voor zijn eigen zelfvertrouwen. Volgens mij zijn er weinig honden die dat niet zal opvallen

Of dat zo gaat lopen weet niemand. Alleen weet ik wel dat een hond met heel veel pit en weinig angst beter niet in handen kan zijn van een baas die er van afhankelijk is voor zijn eigen zelfvertrouwen. Volgens mij zijn er weinig honden die dat niet zal opvallen

- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
oke duidelijk!
Hoe zit het eigenlijk met drugshonden? Is daar een andere opleiding voor nodig als politie/bewaker zijnde? Misschien is dat wel iets voor hem?
Hoe zit het eigenlijk met drugshonden? Is daar een andere opleiding voor nodig als politie/bewaker zijnde? Misschien is dat wel iets voor hem?
RIP Cena

- Daisy@
- Zeer actief
Het zijn hier niet echt hondenklussen. Maar meer mét hond voor hun eigen veiligeheid. Zo af en toe is er wel eens een hondenklus, maar niet veel.crutz schreef:weet niet wat voor werk Leon met Mike doet, maar over het algemeen zijn er specifieke hondendiensten aangevraagd & dan kan je het dus niet maken om zonder hond te verschijnen, een reserve hond is daarvoor dan wel zo handig...Daisy@ schreef:Leon is ook beveiliger, mét hond.
- ArCee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Securitas werkt veel met explosieven en drugshonden (snuffelhonden) op Schiphol. Je kunt daar eens (over) kunnen informeren? Zij leiden ze zelf op, samen met Douane en de KMAR.
Je hebt alles al gelezen, maar ik wil nog even toevoegen dat je met een hond, echte hondenklussen krijgt. Er werd al opgemerkt, bouwputten en evenementen etc.
Veel beveiligers met hond mogen (bijvoorbeeld in Amsterdam) niet teveel tussen de mensen komen met hun hond omdat men bang is voor bijtincidenten.
Ook zul je een beveiliger met hond amper tegen komen in gebouwen, misschien eens in een uitzonderlijk geval als men vreest dat een persoon zich nog binnen ophoud dat men een persoon met hond als eerste laat zoeken, maar in de meeste gevallen is dit ook een hondengeleider van de politie zelf.
Om zich thuis veliger te voelen hoef je trouwens jezelf echt niet te beperken tot een KNPV of zelfs IPO hond. Er zijn genoeg honden bij wie jij je veilig kunt voelen, die jouw echt wel zullen beschermen als het echt nodig is, zonder opleiding of training. Dat MAG en MOET nooit de hoofdreden zijn om een hond aan te schaffen natuurlijk.
Je hebt alles al gelezen, maar ik wil nog even toevoegen dat je met een hond, echte hondenklussen krijgt. Er werd al opgemerkt, bouwputten en evenementen etc.
Veel beveiligers met hond mogen (bijvoorbeeld in Amsterdam) niet teveel tussen de mensen komen met hun hond omdat men bang is voor bijtincidenten.
Ook zul je een beveiliger met hond amper tegen komen in gebouwen, misschien eens in een uitzonderlijk geval als men vreest dat een persoon zich nog binnen ophoud dat men een persoon met hond als eerste laat zoeken, maar in de meeste gevallen is dit ook een hondengeleider van de politie zelf.
Om zich thuis veliger te voelen hoef je trouwens jezelf echt niet te beperken tot een KNPV of zelfs IPO hond. Er zijn genoeg honden bij wie jij je veilig kunt voelen, die jouw echt wel zullen beschermen als het echt nodig is, zonder opleiding of training. Dat MAG en MOET nooit de hoofdreden zijn om een hond aan te schaffen natuurlijk.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
-
- Zeer actief
Eens met mijn voorganger. Zo jammer dat dit aangeraden word. Neem maar een afgeschreven diensthond, even papiertje halen en je kan er mee werken.
Sorry hoor dit is zo fout. Men vergeet dat hierdoor de ongelukken kunnen ontstaan. Geen idee hebben van een hond en om eigen angst te proberen te overwinnen dan maar met hond. Je bent pas een echte HG als jij je hond niet nodig hebt in kritieke situaties. Ik gebruik mijn honden alleen voor hun oren en ogen niet voor hun tanden.
Ze kunnen het uiteraard wel.
En na nogmaals het stuk te lezen valt mij op dat hij beveiliger met hond wilt worden en geen hondengeleider. Beide situaties niet juist
Sorry hoor dit is zo fout. Men vergeet dat hierdoor de ongelukken kunnen ontstaan. Geen idee hebben van een hond en om eigen angst te proberen te overwinnen dan maar met hond. Je bent pas een echte HG als jij je hond niet nodig hebt in kritieke situaties. Ik gebruik mijn honden alleen voor hun oren en ogen niet voor hun tanden.
Ze kunnen het uiteraard wel.
En na nogmaals het stuk te lezen valt mij op dat hij beveiliger met hond wilt worden en geen hondengeleider. Beide situaties niet juist
Si vis pacem, para bellum
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben het meer en meer met jullie eens dat het niet verstandig is om de hond alleen te nemen om je zelf veiliger te voelen. De hond is inmiddels sinds een week bij die vriend in huis, ik ben er zelf nog niet geweest maar toen mijn zwager er was mocht de hond gewoon binnen erbij. Terwijl vooraf aangegeven was dat hij dan in de kennel zou moeten... Hij heeft naar mijn gevoel geen idee waar hij aan begonnen is, geen overwicht op de hond en geen inzicht. Het kan alleen maar fout gaan... Maar dat wil hij niet horen. Ik vind het heel lastig!
RIP Cena

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wie had aangegeven dat de hond bij vistite in de kennel moest?SannePP schreef:ik ben het meer en meer met jullie eens dat het niet verstandig is om de hond alleen te nemen om je zelf veiliger te voelen. De hond is inmiddels sinds een week bij die vriend in huis, ik ben er zelf nog niet geweest maar toen mijn zwager er was mocht de hond gewoon binnen erbij. Terwijl vooraf aangegeven was dat hij dan in de kennel zou moeten... Hij heeft naar mijn gevoel geen idee waar hij aan begonnen is, geen overwicht op de hond en geen inzicht. Het kan alleen maar fout gaan... Maar dat wil hij niet horen. Ik vind het heel lastig!
Door wie is die hond hem toegewezen? Is er geen check gedaan of hond en geleider met elkaar overweg konden dan? Als jij nu dit zegt "geen overwicht op de hond en geen inzicht. Het kan alleen maar fout gaan" dan hebben mensen die hem de hond hebben gegeven dat zomaar gedaan omdat hij zo graag een hond wilde?
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
Snert, ik was er al zo ontzettend bang voor en het is waar gebleken. De hond moet weg.
Volgens moeder omdat hij niet alleen thuis kan zijn, volgens die vriend van me omdat hij met deze hond niet door kan groeien en dat wil hij wel graag. Maar als ik er dieper op in ga dan zegt hij dat hij geen klik heeft met de hond en het eigenlijk overschat heeft. En als ik naar de situatie kijk dan hebben ze het gewoon niet in de hand. De hond zat na 6 weken al dag en nacht binnen ipv in de kennel. Wandelingen bestaan uit een ommetje door de wijk, ipv intensieve, lange wandelingen door het bos. Op de trainingen heeft hij zweepslagen nodig om te luisteren en dan nog valt hij soms uit het niets de pakwerker aan, om daarna niet meer los te laten... En niet omdat de hond onbetrouwbaar is hoor...
Afijn, het beessie staat op Marktplaats. Ja echt. Ik vind er het mijne van, maar wie ben ik? Pfff, echt klote voor die hond!
Volgens moeder omdat hij niet alleen thuis kan zijn, volgens die vriend van me omdat hij met deze hond niet door kan groeien en dat wil hij wel graag. Maar als ik er dieper op in ga dan zegt hij dat hij geen klik heeft met de hond en het eigenlijk overschat heeft. En als ik naar de situatie kijk dan hebben ze het gewoon niet in de hand. De hond zat na 6 weken al dag en nacht binnen ipv in de kennel. Wandelingen bestaan uit een ommetje door de wijk, ipv intensieve, lange wandelingen door het bos. Op de trainingen heeft hij zweepslagen nodig om te luisteren en dan nog valt hij soms uit het niets de pakwerker aan, om daarna niet meer los te laten... En niet omdat de hond onbetrouwbaar is hoor...
Afijn, het beessie staat op Marktplaats. Ja echt. Ik vind er het mijne van, maar wie ben ik? Pfff, echt klote voor die hond!
RIP Cena

-
- Zeer actief
Dat hij op de helper bij komt omdat hij geen apel heeft op de hond dit geldt ook voor de eventuele "zweepslagen" kwestie van geen kennis, overwicht en onmacht van de geleider. Goed voor de hond dat hij misschien een betere plaats krijgt maar dan nog je weet niet waar de hond nu terecht komt. Ik hoop bij iemand in de sport cq werk.
Si vis pacem, para bellum
- Daisy@
- Zeer actief
Hopelijk komt de hond beter terrecht.
Blijft die vriend dan nu wel in de beveiliging? Want alleen vond hij het toch eng?
Blijft die vriend dan nu wel in de beveiliging? Want alleen vond hij het toch eng?
- SannePP
- Zeer actief
- Contacteer:
De hond is daags na mijn bericht in december herplaatst via Marktplaats. Mensen die al 2 MH hebben, beide 7 maanden oud. Mensen met een groot erf die een waakhond zochten. Met de andere herders wilden ze wel gaan sporten.
Hopelijk is dat een betere plek voor het beessie!
Hopelijk is dat een betere plek voor het beessie!
RIP Cena