Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Afwisseling brok

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Afwisseling brok

Ongelezen bericht door Irisz »

De honden eten hier in de regel (5-6 dagen per week) kvv van Naturis. Ook af en toe wat Smuldier, maar meestal Naturis.
Op dagen dat we weg moeten of ik vlees vergeten ben uit de vriezer te halen, krijgen ze brokken van Cavom.
Luna is altijd een beetje selectief geweest in wat ze wel en niet lekker vindt, voornamelijk bij de brokken. Cavom gaat nu goed, maar als de zak dadelijk bijna leeg is kent ze het wel, en eet ze met lange tanden. Koop je een keer iets anders, is dat heeeeeelemaal het einde..totdat ze dat ook wel weer heeft gezien. :wink: Ze houdt dus wel van een beetje afwisseling.
Aangezien ze hier bijna altijd vlees eten en de brokken dus maar heel sporadisch zijn, zit ik er aan te denken om gewoon elke keer een ander merk brokken te kopen in een kleinere verpakking (10 kg bijv) en dus telkens af te wisselen.
Zou dat kwaad kunnen? Vaak hoor je dat ze aan bepaalde brokken moeten wennen en dat je moet mixen e.d. Maar ze krijgen het hier toch maar af en toe...
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Afwisseling brok

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

De fokker van onze Heidewachtel adviseerde ons juist om elke keer een ander merk te kopen en dat heb ik in het begin ook gedaan. Hij at later alles en verdroeg ook alles maar ik ben na 5 jaar toch aan Farm Food blijven hangen.
Sancho krijgt ook nog even alles door elkaar.
CatharinaH
Actief
Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie

Re: Afwisseling brok

Ongelezen bericht door CatharinaH »

Mijn keeshond heeft precies hetzelfde met brokken. Ik heb zowat alle merken al een keer gehad geloof ik. Als ik een nieuwe zak heb, eet ze een weekje goed en dan wil ze de brokken ineens niet meer zien. Ik heb nooit eerst gemixt, vond het een beetje vermoeiend om dat steeds te moeten doen...Ze heeft nooit last gehad van iets, dus volgens mij kan het geen kwaad.
Afbeelding
Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”