Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Potverdrie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

xAmberx
Zeer actief
Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Aantal honden: 1

Potverdrie

Ongelezen bericht door xAmberx »

Ik moet het even kwijt.

Ik was vandaag zielig, dus besloot met Ziva richting videotheek te lopen om een bak Ben&Jerry's te halen, zij nog een lekkere wandeling waar ik eerder vandaag helemaal geen puf voor had gehad en ik mijn ijs, win win. Voordat we naar binnen liepen kwamen we nog een meisje tegen die helemaal lyrisch van Ziva was, ze was zo'n vriendelijk herdertje, die van haar was bang voor mensen. Even mee gepraat en mijn ijs gehaald.

Net terug op weg naar huis zie ik in mijn ooghoeken opeens iets groots op me afstuiven, het is een volwassen Duitse herder met de riem achter zich aan slepend die wel even een potje met Ziva wil komen spelen. Ik roep nog naar de baas die een stuk verderop met iemand staat te praten of hij zijn hond alstublieft bij zich wil roepen en dat doet hij ook, een flauwe "Asja.. kom hier.. nu.." Ziva schrikt zich een hoedje en nadat ze merkt dat de hond inderdaad echt vier maatjes te groot voor haar is, schiet ze er achteruit lopend vandoor voor ik iets kan doen en floept zo uit de halsband met haar koppie. Toen schrok ik me pas echt een hoedje, want ondanks de veel te grote oren willen de woordjes 'kom' en 'hier' niet zo goed doordringen de afgelopen dagen. En met een grote hond achter haar aan zag ik haar al helemaal terugrennen naar huis. Over de doorgaande weg.

Gelukkig deden de oren het net wel en was ze zo weer bij me waar ik haar in de houdgreep nam om het bandje weer om te doen. De andere hond stond ondertussen nog steeds om ons heen te dansen en de baas kwam op een lullig slakkentempo al 'sorry' en 'niet doen Asja'-end er ook eens bij. Asja was nog niet van plan mee te gaan met haar, volgens mij dronken, baasje en ging, toen bleek dat er met Ziva niet gespeeld ging worden, de andere kant op. De straat in die ik ook moest hebben, dus ik besloot maar een extra blokje om te lopen, had weinig vertrouwen dat de baas zijn hond erg snel te pakken zou gaan hebben.

Drie keer raden wie ik een blok later alsnog tegenkwam, Asja de duitse herder, met de riem nog steeds achter haar aan slepend en een baasje die nog steeds op de flauwe toon zijn hond terecht wees dat ze nu toch echt eens moest gaan luisteren. Ik heb zelf de riem maar opgepakt en deze in zijn handen gedrukt, anders liep hij nu nog achter haar aan geloof ik. Hij wenste me nog een hele fijne avond. Sommige mensen he..

Het rottige was vooral dat Ziva op miraculeuze wijze opeens zomaar gestopt was met trekken, twee dagen al, dat feest was natuurlijk over en ik liep weer met een hijgend trekpaardveulen aan mijn lijntje. Hoop maar dat ze het morgen weer vergeten is.
Haar mooie verstelbare nylon halsbandje is in de prullenbak verdwenen en ze krijgt weer haar leren bandje met gesp om, dat ze ut de halsband kon schieten was natuurlijk niet zijn schuld maar de mijne.

En het ergste :evil: Ik voel me helemaal niet lekker en dat stomme ijs smaakt voor geen meter!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Re: Potverdrie

Ongelezen bericht door renee-uk »

Het is gelukkig goed afgelopen maar inderdaad een rotervaring!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
amber81

Ongelezen bericht door amber81 »

:roos:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Sterkte.
Afbeelding