Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Door de bomen het bos niet meer...
Moderator: moderatorteam
-
Laska
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sheltie
Door de bomen het bos niet meer...
Hallo!
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen over hondenvoeding. Eerlijk gezegd ben ik ergens onderweg de draad kwijt geraakt. Er is zoveel informatie en de meningen over brok/vers lopen zo sterk uiteen, dat ik er bijna gek van word.
Soit, ik heb een concrete vraag voor jullie. Momenteel krijgt mijn sheltie 5 dagen in de week Duck kvv (woon in België, waar Duck het makkelijkst verkrijgbaar is). Ze doet het er goed op en lust het graag. Onlangs ben ik op de 'hondenbrokkenvergelijkingssite' gestoten, waar ik kennis maakte met Taste of the Wild. 'k Heb wat rondgesnuffeld op internet en blijkbaar is dit een zeer goede brok. Daarom twijfel ik nu om (voorlopig) even over te schakelen op TotW.
Nu dus mijn vraag: als jullie moesten kiezen tussen Duck en Taste of the Wild, wat zou het dan worden en waarom?
Groetjes!
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen over hondenvoeding. Eerlijk gezegd ben ik ergens onderweg de draad kwijt geraakt. Er is zoveel informatie en de meningen over brok/vers lopen zo sterk uiteen, dat ik er bijna gek van word.
Soit, ik heb een concrete vraag voor jullie. Momenteel krijgt mijn sheltie 5 dagen in de week Duck kvv (woon in België, waar Duck het makkelijkst verkrijgbaar is). Ze doet het er goed op en lust het graag. Onlangs ben ik op de 'hondenbrokkenvergelijkingssite' gestoten, waar ik kennis maakte met Taste of the Wild. 'k Heb wat rondgesnuffeld op internet en blijkbaar is dit een zeer goede brok. Daarom twijfel ik nu om (voorlopig) even over te schakelen op TotW.
Nu dus mijn vraag: als jullie moesten kiezen tussen Duck en Taste of the Wild, wat zou het dan worden en waarom?
Groetjes!
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Door de bomen het bos niet meer...
Waarom zou je overschakelen als je hond het goed doet op kvv?

- dagmar88
- Zeer actief
Lekker op de Duck houden wanneer ze het er goed op doet 
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Bewerkt blijft bewerkt. Als ik moest kiezen dan bleef ik het bij het minst bewerkte. KVV dus.
-
Laska
- Vaste gebruiker
Eigenlijk voornamelijk wat betreft gebruiksgemak
Daarnaast ben ik ook erg nieuwsgierig naar Taste of the Wild, omdat de reacties zo positief zijn.
Nu geef ik naast Duck twee dagen per week Royal Canin, maar daar ben ik niet meer echt over te spreken...
Nu geef ik naast Duck twee dagen per week Royal Canin, maar daar ben ik niet meer echt over te spreken...
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
Ik voer nu al een tijdje totw en mijn hond doet het hier heel erg goed op.
Hij vind de brok erg smakelijk en de ontlasting is goed, vacht is mooi glanzend.
Macho krijgt naast zijn brok af en toe kvv, maar kan je eigenlijk geen ervaringen vertellen over de combinatie.
Maar ik ben zeer zeker te spreken over deze brok en zou zeker niet terug gaan naar een brok met een lagere percentage vlees en meer graanproducten
Hij vind de brok erg smakelijk en de ontlasting is goed, vacht is mooi glanzend.
Macho krijgt naast zijn brok af en toe kvv, maar kan je eigenlijk geen ervaringen vertellen over de combinatie.
Maar ik ben zeer zeker te spreken over deze brok en zou zeker niet terug gaan naar een brok met een lagere percentage vlees en meer graanproducten
- CatharinaH
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Keeshond
1 Boerenfox
1 Border Collie - Locatie: Waalre(onder Eindhoven)
Waarom vervang je RC niet door Totw?

Blacky(Keeshond), Molly(Boerenfox) en Lana(Border Collie)
-
Laska
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties!
Ik zal het voorlopig gewoon op Duck houden. Zolang mijn woef het er nog goed op blijft doen, is er eigenlijk niets aan de hand
Groetjes!
Ik zal het voorlopig gewoon op Duck houden. Zolang mijn woef het er nog goed op blijft doen, is er eigenlijk niets aan de hand
Groetjes!
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dan vervang je die RC brokken toch door Taste of the Wild brokken, kun je ff kijken hoe het bevalt. Mijn honden krijgen ´s morgens KVV en ´s avonds TotW brokken, bevalt prima.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik heb ook een tijd lang kvv gevoerd en daarnaast twee dagen brok. Als die combi je bevalt, zou ik zeggen: neem de zo natuurlijk mogelijke brok naast de kvv. Ik geef nu alleen nog maar kvv en barf er experimenteel bij, dat is ook leuk 
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Ik heb het van de winter als extra erbij gevoerd omdat de honden het op alleen vers niet redde qua gewicht.
Binnen een week had mijn Hollander een kaal oog, zat slecht in de vacht en veel prut uit haar ogen.
Mijn Weimaraner had ook veel prut uit zijn ogen.
Het zal best een goed voer zijn, daarom heb ik het ook gekocht, maar werkt hier dus niet.
Ik blijf op vers en voeg dan zelf wel koolhydraten toe als ze echt wat extra's nodig hebben, ivm kou of veel werk.
Binnen een week had mijn Hollander een kaal oog, zat slecht in de vacht en veel prut uit haar ogen.
Mijn Weimaraner had ook veel prut uit zijn ogen.
Het zal best een goed voer zijn, daarom heb ik het ook gekocht, maar werkt hier dus niet.
Ik blijf op vers en voeg dan zelf wel koolhydraten toe als ze echt wat extra's nodig hebben, ivm kou of veel werk.