Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

daklozen en honden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

daklozen en honden

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Wat vinden jullie daarvan? Kennen jullie daklozen die honden hebben?
Ik ken er een paar en daar maak ik ook altijd een praatje mee.
Het is heel stom, maar als ze een hond hebben dan ben ik eerder geneigd om ze te 'vertrouwen' en dan zal ik dus sneller iets van geld geven. Ik ken een oude dakloze en die heeft een ierse wolfhond genaamd Bobo. Hij heeft Bobo al van pup af en nu is ie dakloos en woont met zijn hond op straat. Je ziet die twee dan op het gemakje voorbij schoffelen en dan stop ik hem weleens wat toe en geef ik Bobo een aai. Ik ken ook nog twee venten van rond de 40, zitten altijd op hetzelfde plekje en ze hebben een grote sporttas bij die helemaal vol dekens zit. In die dekens ligt er altijd een bejaarde hond te snurken.
Ik vind de band die je tussen daklozen en hun hond ziet echt opmerkelijk. Je ziet gewoon dat ze samen horen, de ganse dag over straat wandelen en 's nachts elkaar warm houden. Ze bedelen niet eens, maar ik stop ze toch wat toe als ik het kan.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Re: daklozen en honden

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik kende er 1, die gaven we weleens hondenbrokken. Geen geld.
Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Wij hebben er 1. Hond loopt altijd mee en luisterd super goed. Inderdaad een hele goede band. Voor een hond nog niet eens zo'n verkeerd leven ;)
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Hier zijn het met name krakers die veel honden hebben. Rhodin speelt altijd met hun honden als we 's zomers aan het zwemmen zijn en ze zich komen "wassen". :F: De krakerhonden luisteren over het algemeen goed, ik vind het altijd een mooi gezicht. We gaan wel eens naar hun feestjes en dan lopen de honden ook gewoon los. Ook een keer op een terrein waar ze woonden in woonwagens en tenten e.d. zonder elektriciteit en stromend water. Daar liepen, naast honden, gewoon varkens tussen de feestgangers. :D
De daklozen zijn vaak te ver heen om nog voor een hond te kunnen zorgen. Verslaafd of ziek. Er is wel een dakloze vrouw die altijd een rat bij zich draagt. Die stoppen we wel eens een hondenbrokje toe. :)
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
sTefaniA
Zeer actief

Maylala schreef:Ik kende er 1, die gaven we weleens hondenbrokken. Geen geld.
Ik geef ook alleen wat aan degene van wie ik echt zeker weet dat ze het goed gebruiken.
Ik krijg zelfs weleens wat terug zoals een bosje zelfgeplukt onkruid :mrgreen:
Ooit heb ik eens een zelfgemaakte aartslelijke armband gekregen...

Ik ken ook genoeg daklozen die gewoon geld voor drank willen. Of drugs. Er kwam er eens 1 klagen dat ie zoveel honger had en dat ik geld moest geven. Geld heb ik niet, wil je mijn boterhammen? Die moest ie niet :19:
Maar ik heb ooit een dakloze ontmoet, die stond buiten aan een broodjeszaak en hij zei dat hij zo'n honger had, hij vroeg me of ik voor hem een broodje kaas wilde kopen. Dat heb ik dus wel gedaan.
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nee, een enkele keer maakte ik een praatje met een alcoholist met een hond - dat ging leuk met Otto. Op zeker moment kreeg die man een enorme drinkbui en heeft een andere honden-eigenaar ervoor gezorgd dat zijn hond hem werd afgenomen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

In nijmegen was er een man die altijd liep met een rotweiler.
super lief beest.
Die rotweiler is overleden en kort daarna die man ook nooit meer gezien
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Als die hond aan z'n kostje komt, denk ik inderdaad dat dat voor een hond een veeeeel beter leven is dan op driehoog achter waar hij 8 uur per dag alleen moet zitten oid. Ik kwam laatst echt een leuke figuur tegen. Die had een enorm bonte fiets met van alles er op en eraan, waaronder een radio. Die had dus heel hard muziek uit z'n fiets schallen terwijl hij in het park aan de waterkant met zijn hond aan het spelen was. Supervrolijk en totaal geen 'zielige' dakloze. Echt leuk om te zien.

Maar het is maar net hoe je eraan toe bent natuurlijk. De hond van mijn broer was ook van iemand die dakloos werd en zelf inzag dat hij niet meer voor hem kon zorgen. Die heeft hem dus naar het asiel gebracht en eerlijk gezegd vind ik dat wel heel bewonderenswaardig... Dat je op het moment dat je alles kwijt raakt toch het welzijn van je hond boven je eigen behoeften stelt.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

als ik ze zie , valt me op dat de honden goed verzorgt zijn, ik geef trouwens niets aan daklozen, hooguit wat eten en dat willen ze vaak niet, nou dan toch lekker niet :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb er minder goede ervaringen mee. In Nijmegen hebben ze door de overlast zelfs de opvangcentra gesloten voor mensen met honden. De honden fokten wat raak, soms hadden ze tassen vol kruisingpups bij zich. Ook vond ik het niet bepaald leuk voor de honden dat hun baasjes aan de drugs waren. Op een nacht zag ik zelfs dat een van hen een halve liter grolsch-fles snoeihard op zijn JR smeet die hem meteen smeerde en door de stad rende voor haar leven. Veel geschreeuw tegen de honden, gemuilkorfde pitbulls die als hun baas high was ineens geen muilkorf meer hadden en dan op zaterdag middag in het centrum op een hond klapten. Nee, ik vond het niks. Gevechten, uitdelen van de pups, teven die nesten kregen van god weet welke reu en honden die medisch niet behandeld werden en dus bv dag in dag uit met ED achter een fiets aan moesten hollen. Zo mank als wat en toch de hele dag op pad.

Ik vind het aan de ene kant heel idyllisch, maar er zit een keerzijde aan zodra de baas verslaafd is. Als je verslaafd bent is je hond domweg je prioriteit niet en als de hond pech heeft heeft hij geen enkele prioriteit meer. :U: Verder zijn veel mensen psychisch niet echt in orde als ze op straat leven. Als een eigenaar in een psychose raakt staat de hond er dus alleen voor. Zover ik weet zijn er in Nijmegen maatregelen genomen en zijn de meeste pitbulls afgemaakt na in beslagname. De JR is zover ik weet gestolen door een hondenliefhebber want daarvan hingen er overal pamfletten een poos nadat ik haar baas schreeuwend die fles op dat rennende hondje zag gooien. Mijn beste vriend woonde naast de opvang en in de tijd dat de honden daar nog mochten komen hoorde je dagelijks dat er hondengevechten in dat pand plaatsvonden. Per ongeluk uiteraard maar niet minder erg. Midden in de nacht werd dan wel eens de deur open gegooid en stoven er soms 10-15 honden door de stad met 1 psychotisch bazinnetje op een step die totaal geen controle had. Leuk voor de honden? Misschien. Echter als je dan zag dat er bv reuen achter 1 klein hondje aanzaten en dat er ook soms 5 hondjes van 6 maanden uit een nest tussen zaten dan denk ik dat het erg veel leed heeft veroorzaakt en dat de gemeente niet voor niets een eind gemaakt heeft aan dat probleem. De pitbulls zijn dus verdwenen en de andere honden zijn herplaatst of de baasjes zijn naar een andere stad gegaan omdat ze nergens meer welkom waren in de opvangcentra voor daklozen. Protesten daartegen hebben niet geholpen. Ik was het wel eens met die maatregelen omdat er dus nesten geboren werden in opvangcentra en het probleem ergens gefaciliteerd werd zolang daar een groep zwervers met in totaal soms 10 of meer honden rondhing.

Wij zaten een keer in het park toen er een zwerver pups probeerde te slijten uit een sporttas. De baas was zwaar verslaafd en de hondjes denk ik 5 weken. Ik was daar met vrienden en ik had mijn hond mee. Dus hij kwam bij ons zitten. Denk dat ik voor nog geen 100 euro de hele tas pups meteen had gekregen. Kans dat hij ze nog gestolen had van een andere zwerver ook want hij had zelf geen hond zover ik wist. Kans dus dat hij het nest opgepakt heeft in het opvangcentrum om er een shotje uit te halen. Dat kan dus de keerzijde zijn van zwervers met honden. Moet wel zeggen dat ik dus heel blij ben dat in Nijmegen geen honden meer mogen zwerven met mensen. Het was domweg onverantwoord om midden in de nacht een zwerver van de wereld in je portiek aan te treffen met een pitbull en een mechelaar. Dat gaf ongelukken. Een hond heeft recht op een verantwoordelijke baas.

Iemand die zwerft uit idealisme en niet verslaafd is is een heel ander verhaal. In dit geval ging het om zwaar verslaafden met een enorme berg honden variërend van mechelse herders tot pitbulls en 1 klein JR-teefje dat pups kreeg van die grote reuen. Dat kan toch niet? :N:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Kijk, dit vond ik nog op internet uit die tijd:
Nieuws

Datum uitzending:
woensdag 22 oktober 2003

Daklozen met een hond zijn niet langer welkom in de nachtopvang in Nijmegen. De gemeente vindt dat de honden te veel overlast veroorzaken; ze blaffen, nemen veel ruimte in en zijn niet allemaal zindelijk. De daklozen zijn woedend en voelen zich gedwongen op straat te slapen nu hun huisdieren worden geboycot.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief

laeken schreef:Ik heb er minder goede ervaringen mee. In Nijmegen hebben ze door de overlast zelfs de opvangcentra gesloten voor mensen met honden. De honden fokten wat raak, soms hadden ze tassen vol kruisingpups bij zich. Ook vond ik het niet bepaald leuk voor de honden dat hun baasjes aan de drugs waren. Op een nacht zag ik zelfs dat een van hen een halve liter grolsch-fles snoeihard op zijn JR smeet die hem meteen smeerde en door de stad rende voor haar leven. Veel geschreeuw tegen de honden, gemuilkorfde pitbulls die als hun baas high was ineens geen muilkorf meer hadden en dan op zaterdag middag in het centrum op een hond klapten. Nee, ik vond het niks. Gevechten, uitdelen van de pups, teven die nesten kregen van god weet welke reu en honden die medisch niet behandeld werden en dus bv dag in dag uit met ED achter een fiets aan moesten hollen. Zo mank als wat en toch de hele dag op pad.

Ik vind het aan de ene kant heel idyllisch, maar er zit een keerzijde aan zodra de baas verslaafd is. Als je verslaafd bent is je hond domweg je prioriteit niet en als de hond pech heeft heeft hij geen enkele prioriteit meer. :U: Verder zijn veel mensen psychisch niet echt in orde als ze op straat leven. Als een eigenaar in een psychose raakt staat de hond er dus alleen voor. Zover ik weet zijn er in Nijmegen maatregelen genomen en zijn de meeste pitbulls afgemaakt na in beslagname. De JR is zover ik weet gestolen door een hondenliefhebber want daarvan hingen er overal pamfletten een poos nadat ik haar baas schreeuwend die fles op dat rennende hondje zag gooien. Mijn beste vriend woonde naast de opvang en in de tijd dat de honden daar nog mochten komen hoorde je dagelijks dat er hondengevechten in dat pand plaatsvonden. Per ongeluk uiteraard maar niet minder erg. Midden in de nacht werd dan wel eens de deur open gegooid en stoven er soms 10-15 honden door de stad met 1 psychotisch bazinnetje op een step die totaal geen controle had. Leuk voor de honden? Misschien. Echter als je dan zag dat er bv reuen achter 1 klein hondje aanzaten en dat er ook soms 5 hondjes van 6 maanden uit een nest tussen zaten dan denk ik dat het erg veel leed heeft veroorzaakt en dat de gemeente niet voor niets een eind gemaakt heeft aan dat probleem. De pitbulls zijn dus verdwenen en de andere honden zijn herplaatst of de baasjes zijn naar een andere stad gegaan omdat ze nergens meer welkom waren in de opvangcentra voor daklozen. Protesten daartegen hebben niet geholpen. Ik was het wel eens met die maatregelen omdat er dus nesten geboren werden in opvangcentra en het probleem ergens gefaciliteerd werd zolang daar een groep zwervers met in totaal soms 10 of meer honden rondhing.

Wij zaten een keer in het park toen er een zwerver pups probeerde te slijten uit een sporttas. De baas was zwaar verslaafd en de hondjes denk ik 5 weken. Ik was daar met vrienden en ik had mijn hond mee. Dus hij kwam bij ons zitten. Denk dat ik voor nog geen 100 euro de hele tas pups meteen had gekregen. Kans dat hij ze nog gestolen had van een andere zwerver ook want hij had zelf geen hond zover ik wist. Kans dus dat hij het nest opgepakt heeft in het opvangcentrum om er een shotje uit te halen. Dat kan dus de keerzijde zijn van zwervers met honden. Moet wel zeggen dat ik dus heel blij ben dat in Nijmegen geen honden meer mogen zwerven met mensen. Het was domweg onverantwoord om midden in de nacht een zwerver van de wereld in je portiek aan te treffen met een pitbull en een mechelaar. Dat gaf ongelukken. Een hond heeft recht op een verantwoordelijke baas.

Iemand die zwerft uit idealisme en niet verslaafd is is een heel ander verhaal. In dit geval ging het om zwaar verslaafden met een enorme berg honden variërend van mechelse herders tot pitbulls en 1 klein JR-teefje dat pups kreeg van die grote reuen. Dat kan toch niet? :N:

De daklozen die ik ken zijn voor zover ik weet niet zwaar verslaafd. Ik weet de echte junks er wel uit te halen, die hangen telkens met dezelfde smoes aan je been om geld te schooien voor zogezegd eten. Die hangen de hele dag op dezelfde plek rond en vertellen aan elke voorbijganger hetzelfde smoesje, een euro tekort voor de trein of ze moeten hun moeder bellen of weetikveel wat. Ik zie ook weleens een paar zigeunerachtige meisjes die dan een broodmagere puppie meezeulen en dan geld komen vragen voor het hondje. Dat vind ik heel erg maar ik loop gewoon door, straks neemt elke bedelaar een schurfthond om zo meer geld voor hun eigen verslaving bijeen te bedelen en de hond wordt er niet beter op hoor.

Maar er zijn ook een andere soort van daklozen, die vallen niemand lastig en je ziet ook dat de honden het niet slecht hebben. Die geven hun deken nog liever aan hun hond dan dat ze er zelf onder gaan liggen. Je merkt het ook aan het gedrag van die honden, ze zijn rustig en vallen net zoals hun baas niemand lastig.

Wat jij verteld over het ongecontroleerd fokken en vechten heb ik nog nooit meegemaakt eigenlijk. Maar ik kan het me wel voorstellen. Zo'n leven zou ik geen enkele hond toewensen.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Er zat in Utrecht altijd iemand met een Rottweiler en later had hij een andere hond. Hele lieve man was dat en zijn hond was altijd zo schattig. Ik gaf hem altijd wat geld en dan mijn overige broodjes (met smeerworst) die hij dan deelde met hond.
Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik 'ken' er maar twee, allebei heel zwaar aan de drank.
Een in mijn oude woonplaats met een hele oude herder kruising die enorm last had van de achterhand maar wel de halve dag op de ijskoude grond lag terwijl hij op een bankje aan het water zat te pimpelen.
De ander heeft ook een herder kruising en wat die heeft gehad is een snep in z'n reet nadat hij al; eerder z'n piemel uit z'n broek had hangen en ook nog zwaar bezopen tegen me begon te schreeuwen.

Tegenwoordig blijft dat vieze ding binnen boort en heb ik geen probleem met hem.
Z'n hond blaft wel erg op afstand, maar gedraagt zich dichtbij en is een brave. Ziet er ook goed uit en zal het vast niet erg vinden de hele dag met baasje op pad te zijn...
Jotupo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullmastiff's, Bulltec's, Franse Bulldogs en alle overige molossers!!

Ongelezen bericht door Jotupo »

De daklozen die wij regelmatig in Nijmegen zien hebben allen goed waakse en leuke honden. Honden blaffen nou eenmaal een andere taal kennen ze niet. Ik vind het juist meer dan oke dat daklozen dieren hebben als gezelschap. Immers boeit het die dieren niet hoe, waar, waarom ze zijn zoals ze zijn.
laeken
Zeer actief

Jotupo schreef:De daklozen die wij regelmatig in Nijmegen zien hebben allen goed waakse en leuke honden. Honden blaffen nou eenmaal een andere taal kennen ze niet. Ik vind het juist meer dan oke dat daklozen dieren hebben als gezelschap. Immers boeit het die dieren niet hoe, waar, waarom ze zijn zoals ze zijn.
Totdat er wat met ze is en ze het veld moeten ruimen. Het is alleen leuk voor een jonge hond met een zeer stabiel karakter. Zouden jouw honden het leuk vinden om snachts ergens rond te dwalen? Nooit rust te hebben? Met hun oude botten op straat te liggen? HD of artrose te hebben en maar te moeten lopen en lopen? Dergelijke honden hebben best leuke zomers en als de baas een beetje oplet gaat het wel. Maar als ze oud worden en het is hartje winter dan is er voor die honden geen enkele lol aan om aangelijnd achter hun baas aan te schuifelen.

Die baas heeft meestal geen cent voor de dierenarts en als je dan ziet dan een gewonde hond vieze lappen om de poot heeft en dan nog steeds achter een fiets aan moet manken vind ik het allemaal zo lollig niet meer. Iemand bedelt om een paar euro. Frontline alleen al kost je minstens 20 euro voor een grote hond. Denk je dat ze dat echt krijgen? Dat ze echt naar de dierenarts gaan als er wat is? Een foto voor HD is al helemaal niet te betalen en dan denk ik dus dat het hondje met de tandjes op elkaar door moet tot hij in elkaar zakt. Niks leuks aan.

Ik zie overigens werkelijk nooit meer zwervers met honden in Nijmegen. :denken: Dat wat ik vertelde speelde zich echt wat? 8 jaar geleden af. Toen woonde ik in Nijmegen en liep ik heel veel in de stad met mijn hond. Zat in het park met vrienden of ging uit. Dan kwam ik ze dus elke keer tegen. :wink:
Afbeelding
Jotupo
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bullmastiff's, Bulltec's, Franse Bulldogs en alle overige molossers!!

Ongelezen bericht door Jotupo »

Er is voor een oudere hond juist niets gezonders dan veel te lopen als hij dit zijn hele leven al gewend is. Ik denk dat mijn honden het zeke weten leuk zouden vinden om ook s'nachts nog eens lekker aan de wandel te zijn met hun baasje! Rond dwalen met de baas is voor bijna elke hond het leukste wat er is. Waarom denk je dat die daklozen in hartje winter aan het lopen zijn met hun honden?? Om in beweging te blijven en zo dus ook warm. Die honden hebben een waanzinnig leven. Ze komen overal en nergens met hun bazen welke hond van normale burgers kan dat zeggen???

De daklozen die ik "ken" in Nijmegen en die ik ken in Rotterdam zorgen vele malen beter voor hun honden dan menig "normaal" mens met een dak boven zijn hoofd en geld voor een dierenarts. Er zijn ook dierenhulp projecten voor daklozen en de armen waar de basis verzorgings middelen gratis gegeven worden, denk hierbij aan vlooienmiddel, inenting, castratie of sterilisatie. Er zijn ook dierenartsen die "gratis" helpen! Een vieze lap om een poot zegt niets over het ontbreken van verzorging maar juist over het geven van de maximale verzorging die zij hun hond kunnen geven onder die omstandigheden.
dagmar88
Zeer actief

:U: die herder uit mn vorige woonplaats had toch echt een moord gedaan voor een plaatsje bij de kachel en pijnstillers...
Serenity
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Serenity »

tja, dieren in de natuur krijgen ook niet altijd de nodige verzorging bij bv HD, kanker... dat is gewoon de natuur.
Wolven in het wild hebben ook geen pijnstillers , antibuotica ed, het zijn dieren, in het wild kunnen deze ook lijden en sterven aan hun lichamelijke klachten en gebreken.

Tuurlijk hebben de daklozen er geen geld voor als het beest ziek wordt...dat is dan wel het trieste van de zaak...En het spreekt voorzich dat ik dit liever anders zou zien.
Maar om ze het geluk en een warmte van een hond te ontnemen? Om de eenzaamheid te doorbreken? Nee, waarom...
Je ziet vaak dat veel daklozen er erg aan gehecht zijn, een vriend die trouw bij hun blijft. Ze delen er als het ware het beetje voeding mee dat ze hebben.
Ze praten ertegen, ze slapen erbij...Het houdt hun zelfs vaak in leven.
Vaak betreft het ook straathonden of honden die anders nog slechter af waren dan zwervend met hun baasje.

Ik weet het niet, ik heb er geen probleem mee.

Jah, misschien zijn ze uiteindelijk beter af bij mensen die er alle tijd geld en zorg voor hebben...Maar zulke mensen kunnen ook niet voor alle honde op aarde zorgen.
En je ziet wel ergere zaken als honden die verwaarloosd en mishandeld worden/zijn, alleen hele dagen op een koer achter het huis, slapend in hun eigen drollen, mager en ziek, eenzaam...
dagmar88
Zeer actief

Serenity schreef:tja, dieren in de natuur krijgen ook niet altijd de nodige verzorging bij bv HD, kanker... dat is gewoon de natuur.
Wolven in het wild hebben ook geen pijnstillers , antibuotica ed, het zijn dieren, in het wild kunnen deze ook lijden en sterven aan hun lichamelijke klachten en gebreken.
Dat is het juist, kan een wolf niet meer mee dan gaat hij dood, terwijl zo'n hond maar gewoon met heel veel pijn moet blijven leven omdat de baas er zo aan gehecht is...

Deze toevallig gezien?
http://www.cesarsway.com/dogwhisperer/e ... episode-13" onclick="window.open(this.href);return false;

Leuk hoor, als baasje liever zuipt en met andere alcy's aan de boemel is dat dat hij de hond eten geeft en verzorgd...
Alcoholisme en verslaving is over het algemeen niet iets waar je dan nog andere levens, van mensen en dieren, in moet willen betrekken.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

laeken schreef:1 klein JR-teefje dat pups kreeg van die grote reuen. Dat kan toch niet? :N:
Nee? Heb een produkt ervan hier op schoot liggen nu. Ligt nu te snurken. Moeder is jack russel, vader is bouvier. In totaal 4 pups. MOeder is in goede conditie. Het was geen opzet en ik heb de eigenaar verweten dat hij dit nooit had mogen laten gebeuren. Maar goed, het is tot een goed einde gekomen. De pups hebben een goed tehuis en het zijn geweldige honden geworden.

Ik vind geen een drugsverslaafde geschikt voor honden of kinderen of wat dan ook. Ze zijn te veel met zichzelf bezig, hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel. Te veel bezig met scoren, dat gaat altijd voor. En ze "ontmensen" als het ware. Worden primitiever omdat ze moeten overleven en daarmee bezig zijn.

Een gewone dakloze kan een hond veel te bieden hebben: deze honden zitten nooit alleen, altijd bij hun baasje en krijgen ook de nodige beweging. Voedsel kan wel een probleem zijn.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Afgelopen oktober kwam ik een hondje tegen, haar baasje hield haar vast, haar achterpootjes zijn zo vaak geschopt dat ze helemaal verdraaid en verlamt zijn zodat ze niet meer kan lopen. Haar tongetje hangt uit haar mondje omdat ze geen tandjes en kiesjes meer heeft.
Haar baasje vertelde haar verhaal, ze heeft haar gered uit een crack house, daar werd ze zo mishandeld door een stel junks, deze mevrouw kon het niet meer aanzien en heeft haar gestolen.
sTefaniA
Zeer actief

Maar eigenlijk kan je daklozen en drugsverslaafden niet over dezelfde kam scheren. Geen enkele hond is goed af bij een drugsverslaafde, of die nu dakloos is of niet. Een junk die de hele dag apestoned op zijn zetel hangt en niet omkijkt naar zijn hond is toch wat anders dan een dakloze die wel omkijkt naar zijn hond, ook al heeft hij dan geen warme mand of lekker voer elke dag. Ik denk dat een hond wel goed af kan zijn bij een dakloze, terwijl ik denk dat geen enkele hond goed af is bij een junk, of die nu rijk is of arm.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Alcoholisme en op straat leven gaat wel erg vaak hand in hand...
sTefaniA
Zeer actief

dagmar88 schreef:Alcoholisme en op straat leven gaat wel erg vaak hand in hand...
Ja dat is natuurlijk ook waar.
Maar ik ken ook hele vriendelijke zwervers, met en zonder alcoholprobleem.
Zoals Louis, de bekendste zwerver van antwerpen sinds een koppel heroineverslaafden hun dochtertjes bij hem achterlieten, zogezegd om de auto te parkeren, en niet meer terug kwamen. Louis kocht voor die kindjes ijsjes met zijn bedelcentjes en zorgde ervoor dat ze veilig ondergebracht werden bij een nabije winkel waar ze de politie belden.
Ik ben zes jaar lang twee keer per dag voorbij Louis gewandeld op weg naar school, en die man was altijd vriendelijk tegen iedereen, maakt graag een praatje, wenst je goedemorgen als je voorbij komt. Hij heeft zelf geen hond maar als hij er een zou hebben dan ben ik zeker van dat hij er heel goed voor zou zijn.

http://www.indymedia.be/index.html%3Fq= ... 24591.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

Serenity schreef:tja, dieren in de natuur krijgen ook niet altijd de nodige verzorging bij bv HD, kanker... dat is gewoon de natuur.
Wolven verzorgen elkaar bij ziekte. Hun speeksel maakt verwondingen schoon en voorkomt ontstekingen. Zij hebben minder last van erfelijke afwijkingen en ziekten zoals onze huishonden
Onze honden hebben niets meer met de natuur te maken. Hun intelligentie is maar een klein gedeelte van wat een wolf tot zijn beschikking heeft. En zij zijn niet in staat om in het wild aan voldoende voedsel te komen. Zij zijn door mensen gekweekt en volledig van hen afhankelijk. Zij hebben geen eigen habitat waarbinnen zij kunnen overleven.
Derhalve vallen zij onder onze verantwoordelijkheid en zijn wij verplicht deze huisdieren van de wieg tot het graf te verzorgen.
Tuurlijk hebben de daklozen er geen geld voor als het beest ziek wordt...dat is dan wel het trieste van de zaak...En het spreekt voorzich dat ik dit liever anders zou zien.
Maar om ze het geluk en een warmte van een hond te ontnemen? Om de eenzaamheid te doorbreken? Nee, waarom...
Wat is daar zo 'Tuurlijk' aan? Dat het dier zijn ziekte of verwondingen maar te boven moet komen zonder behoorlijke verzorging? Dat komt dan neer op langzaam creperen.
Niemand "ontneemt" ze het geluk en de warmte van een hond. Maar door hun manier van leven zijn zij niet in staat om onder alle omstandigheden goed voor een hond te zorgen.
Een hond houden betekent verantwoordelijkheid dragen. Is een dakloze WA verzekerd?
Zodat aangerichte schade wordt vergoed? Bij een hond die de hele dag aan het verkeer deelneemt lijkt dat toch geen overbodige luxe?
Hoe zit het met de voeding van de hond? De meeste daklozen zijn zelf al slecht gevoed, en hun lichamelijke conditie is overeenkomstig slecht. Ik ben aan goede hondenvoeding een behoorlijk bedrag per maand kwijt. Daklozen kopen voor hun hond een zak patat, en als ze geluk hebben een blikje kattenvoer. De honden die ik bij daklozen heb gezien waren vaak schurftige scharminkels in een zeer slechte conditie. Met doorgesleten voetjes vanwege het urenlang rusteloze sloffen op het asfalt van de grote stad. Zij kregen niet de kans rustig een paar uur achtereen te slapen, en waren dikwijls de uitputting nabij.
Je ziet vaak dat veel daklozen er erg aan gehecht zijn, een vriend die trouw bij hun blijft. Ze delen er als het ware het beetje voeding mee dat ze hebben.
Ze praten ertegen, ze slapen erbij...Het houdt hun zelfs vaak in leven.
Ik praat ook met mijn honden en zij slapen bij mij. Maar ik deel niet een beetje voedsel met hen. Ik ben namelijk niet zo gek op rauwe pens, en zij lusten geen aardappels.
Vaak betreft het ook straathonden of honden die anders nog slechter af waren dan zwervend met hun baasje.
juist
honden die anders nog slechter af waren
Het is dus niet ideaal. Het is zelfs niet een beetje goed. Het is op zijn hoogst iets minder slecht
Jah, misschien zijn ze uiteindelijk beter af bij mensen die er alle tijd geld en zorg voor hebben...Maar zulke mensen kunnen ook niet voor alle honde op aarde zorgen.
En je ziet wel ergere zaken als honden die verwaarloosd en mishandeld worden/zijn, alleen hele dagen op een koer achter het huis, slapend in hun eigen drollen, mager en ziek, eenzaam...
In lijden en nood vind je altijd wel een overtreffende trap.
laeken
Zeer actief

Ik ben het ook eens met Kelev. Stel dat ik op straat beland met mijn honden. Dan is Eva en nu ook Cleo nog wel redelijk in staat dat bij te benen. :N: Mijn honden lopen lekker en zijn erg sterk van gestel en nooit ziek. Stel dat ik een JR terrier van 14 had gehad. En geen geld. Dan had dat beestje tandsteen, artrose, een veel te dunne vacht voor dit weer, een misschien wel half dement koppie en dan moest dat diertje maar om mij te plezieren op straat leven? Dat vind ik niet eerlijk en dan zou ik zelf het hondje aan iemand geven die het wel een warm mandje gaf. Dan neem ik als ik zo nodig een hond wil wel een huskiemiks van 2 jaar. Die honden hebben het meestal wel ok als ze goed eten krijgen en als hun baas zich nog enigszins redelijk gedraagt bij al die zorgen en stress. Gewoon zomaar een hondje vind er denk ik al snel weinig aan om op straat te leven. :19: Een lekkere stevige jonge kruisingreu zal er zeker zijn profijt van hebben en zijn plezier. Die heeft het nooit koud, kan 20 keer meer lopen dan de baas en wordt niet aangevallen door andere honden van andere zwervers of gedekt en zwanger als de baas niet oplet. Daarna is er niks meer aan voor de hond. En voor de gemiddelde rashond is het sowieso geen porem om op straat te leven. Veel te zwaar. :wink: Als je al ziet hoeveel mensen die hier schrijven grote problemen met de gezondheid van hun hond hebben. Hoe moet dat dan als die op straat leeft? Gewoon doodgaan van nierfalen? Gewoon sterven aan een maagtorsie in het park? Gewoon doorbijten door de HD heen want anders kan je niet mee? Gewoon niet mekkeren als je kiezen uit je bek rotten? Als je kaal bent van de vlooien maar gewoon doorkrabben? Mijn feestje zou het niet zijn hoor. :neenee:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

rubyred schreef:Afgelopen oktober kwam ik een hondje tegen, haar baasje hield haar vast, haar achterpootjes zijn zo vaak geschopt dat ze helemaal verdraaid en verlamt zijn zodat ze niet meer kan lopen. Haar tongetje hangt uit haar mondje omdat ze geen tandjes en kiesjes meer heeft.
Haar baasje vertelde haar verhaal, ze heeft haar gered uit een crack house, daar werd ze zo mishandeld door een stel junks, deze mevrouw kon het niet meer aanzien en heeft haar gestolen.
Wat ellendig! Ik zou dat hondje ook weg hebben gehaald. dierenbescherming kan toch niets doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

iones schreef:
rubyred schreef:Afgelopen oktober kwam ik een hondje tegen, haar baasje hield haar vast, haar achterpootjes zijn zo vaak geschopt dat ze helemaal verdraaid en verlamt zijn zodat ze niet meer kan lopen. Haar tongetje hangt uit haar mondje omdat ze geen tandjes en kiesjes meer heeft.
Wat ellendig! Ik zou dat hondje ook weg hebben gehaald. dierenbescherming kan toch niets doen.
Ik zou het beestje waarschijnlijk ook hebben weggehaald, maar als ik het zo lees was het arme ding daarna geëuthaniseerd. Ik had het beestje niet laten leven als het er inderdaad zo ernstig aan toe was. Dat vind ik voortzetten van de mishandeling.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Miranda schreef:
iones schreef:
Ik zou het beestje waarschijnlijk ook hebben weggehaald, maar als ik het zo lees was het arme ding daarna geëuthaniseerd. Ik had het beestje niet laten leven als het er inderdaad zo ernstig aan toe was. Dat vind ik voortzetten van de mishandeling.
Mijn idee :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”