Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kamperen in limburg/of luxemburg

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Contacteer:

kamperen in limburg/of luxemburg

Ongelezen bericht door Marcel.s »

dus ,Wij willen naar limburg/luxemburg, toch heuvels en dus toch leuk.

we gaan met de jonge honden, en de chihuahua , we gaan dus veel wandelen.
dus hebben we veel natuur nodig, waar de hond ook nog eens los zouden mogen, hoeft niet altijd, maar als er 's een plekkie is zou dat fijn zijn.

nou, we willen ook rust .
we willen niet te groot.
hond vriendelijk, dus geen camping die 2,50 voor een hond vraagt , dat is namelijk de grootste geldklopperij die er bestaat.

het liefst een rivier voor de deur, maar mag ook in de buurt zijn.
kunnen de honden en wij lekker te water(en nee geen zwembad)

oja , kastelen in de buurt is ook leuk.

dus wij zoeken natuur en hondvriendelijk. :#
wie weet er een leuk stekkie ? :E:
Laatst gewijzigd door Marcel.s op 17 feb 2011 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
kasparonda
Vaste gebruiker

Re: kamperen in limburg

Ongelezen bericht door kasparonda »

Ik woon in midden-limburg en daar kun je eens bij het Elfenmeer proberen http://www.elfenmeer.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
En bij mij achter ligt postertbos, daar zie ik vaak mensen met honden vandaan komen. http://www.posterbos.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marcel.s schreef:dus ,Wij willen naar limburg, toch heuvels en dus toch leuk.

dus hebben we veel natuur nodig, waar de hond ook nog eens los zouden mogen, hoeft niet altijd, maar als er 's een plekkie is zou dat fijn zijn.

we willen niet te groot.
hond vriendelijk, dus geen camping die 2,50 voor een hond vraagt , dat is namelijk de grootste geldklopperij die er bestaat.

Ook de Achterhoek heeft heuvels. En water. Bij Camping te Boomsgoed heb je 2 grote plassen in de buurt waar je omheen kan lopen (legaal, hondenlosloop), en als je de andere kant oploopt dan loop je zo de heuvels van Montferland op. Grotendeels is het daar trouwens aangelijnd. Maar wel mooi.

Ow, en de Akkermansbeek is in de buurt, daar controleert niemand. En dat is een gewéldig riviertje voor de honden. Voor de mijnen is dat 1 groot feest.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

kasparonda schreef:Ik woon in midden-limburg en daar kun je eens bij het Elfenmeer proberen http://www.elfenmeer.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
En bij mij achter ligt postertbos, daar zie ik vaak mensen met honden vandaan komen. http://www.posterbos.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag me af of je bij het Elfenmeer welkom bent met honden, ze mogen er iig niet zwemmen voor zover mij bekend. Er zijn hier ook geen heuvels, ja ietwat zuidelijker, maar dat is de oude stort :mrgreen: .
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

En officieel mogen ze hier bijna nergens los :wink: (maar iedereen doet het wel overal hoor) Behalven op de brunsummerheid (klein stuk) en sint pieter. Maar als ik het goed heb heeft Landgraaf besloten om alle buitengebieden van landgraaf wel losloop gebied te maken :ok: ik weet alleen nog niet of dat door gezet is. Probleem is wel dat de rivieren meer richting maastricht en heuveland liggen (waar ze dus eigenlijk niet los mogen) Van campings weet ik niets aangezien ik hier woon en dus niet op een camping ga zitten :mrgreen:

Maar mooie plekjes genoeg hoor :ok:
bennie
Zeer actief
Border Collie

corason del perro schreef:En officieel mogen ze hier bijna nergens los :wink: (maar iedereen doet het wel overal hoor) Behalven op de brunsummerheid (klein stuk) en sint pieter. Maar als ik het goed heb heeft Landgraaf besloten om alle buitengebieden van landgraaf wel losloop gebied te maken :ok: ik weet alleen nog niet of dat door gezet is. Probleem is wel dat de rivieren meer richting maastricht en heuveland liggen (waar ze dus eigenlijk niet los mogen) Van campings weet ik niets aangezien ik hier woon en dus niet op een camping ga zitten :mrgreen:

Hier bij Roermond is buiten bebouwde kom loslopen. Maar het Elfenmeer ligt in de Meinweg en dat is van Staatsbosbeheer en slechts een klein stukje is losloopgebied, aan de grens van Roermond is iig een deel niet van SBB en daar mogen de honden dan weer wel los. Ik moet overigens zeggen dat ik wel blij verrast ben met de mogelijkheden voor loslopen hier.

Het stuk waar ze op de Brunsummerheide officieel los mogen heb ik nog niet gevonden overigens, we laten ze daar wel gewoon los lopen overigens (op advies van andere wandelaars :mrgreen: ).
Laatst gewijzigd door bennie op 13 feb 2011 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

Marion. schreef:
Marcel.s schreef:dus ,Wij willen naar limburg, toch heuvels en dus toch leuk.

we willen niet te groot.

Ook de Achterhoek heeft heuvels. En water. Bij Camping te Boomsgoed heb je 2 grote plassen in de buurt waar je omheen kan lopen (legaal, hondenlosloop), en als je de andere kant oploopt dan loop je zo de heuvels van Montferland op. Grotendeels is het daar trouwens aangelijnd. Maar wel mooi.

Ow, en de Akkermansbeek is in de buurt, daar controleert niemand. En dat is een gewéldig riviertje voor de honden. Voor de mijnen is dat 1 groot feest.
en op camping Te Boomsgoed zijn de honden gratis! :ok:
wij hebben er al 2 keer gestaan en wat Marion zegt de natuur is er prachtig je kan er uren wandelen
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

in zuid limburg heb je ook veel boeren campings met keurige w.c.'s en douches
als je verder geen luxe hoeft en lekker rustig wil staan is dat ideaal en vaak zijn de honden gewoon gratis
wij betalen met de camper gemiddeld zo tussen de 11 en 15 euro per nacht.
gewoon even googlen op boerencampings :wink:
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Wij hebben ooit gekampeerd in Meerssen, bij boer Matthieu aan de Raarweg, ik moet even het juiste adres opzoeken hoor, het is gewoon een veldje, een keet met 2 douches en 2 toiletten, maar de omgeving en het uitzicht is to die for, eindeloze wandelingen kun je er maken, echt geweldig, luxe is ver te zoeken, maar als je toch bijna niet op de "camping" bent doet dat er ook niet toe
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

bennie schreef: Hier bij Roermond is buiten bebouwde kom loslopen. Maar het Elfenmeer ligt in de Meinweg en dat is van Staatsbosbeheer en slechts een klein stukje is losloopgebied, aan de grens van Roermond is iig een deel niet van SBB en daar mogen de honden dan weer wel los. Ik moet overigens zeggen dat ik wel blij verrast ben met de mogelijkheden voor loslopen hier.

Het stuk waar ze op de Brunsummerheide officieel los mogen heb ik nog niet gevonden overigens, we laten ze daar wel gewoon los lopen overigens (op advies van andere wandelaars :mrgreen: ).
Ahh dat is dan mooi. Ja ik geloof dat men hier helemaal in het zuidelijke puntje ook een beetje wakker begint te worden (lees landgraaf ) Maar het wordt gewoon gedoogd hoor dat loslopen zolang er maar geen wild of vee verstoord wordt. Bij de brunsummerheide moet je bij de kamperheideweg parkeren (meteen achter het voetbalveld is een grote parkeerplaats) En als je bij de schaapskooi bent kun je ook een losloop route vinden die begint vlak daar achter. Binnen bij de schaapskooi hebben ze ook een klein plattegrondje wat ze je kunnen geven daar staat het precies op. Maar het is dus niet een heel groot stuk. Maar als je beide stukken achter elkaar zet kun je wel ongeveer 1 tot 2 uurtjes lopen. Overigens stond laatst in het parkstadkrantje dat de controles op de hei flink aangescherpt zijn :wink:

En als het goed is komt daar dus een stuk bij omdat het een deel buitebebouwde kom landgraaf gaat worden (moet ik nog eens helemaal nazoeken)
bennie
Zeer actief
Border Collie

Ah dankje, dan weten we dat voor een volgende keer :).
kasparonda
Vaste gebruiker

bennie schreef:
kasparonda schreef:Ik woon in midden-limburg en daar kun je eens bij het Elfenmeer proberen http://www.elfenmeer.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag me af of je bij het Elfenmeer welkom bent met honden, ze mogen er iig niet zwemmen voor zover mij bekend. Er zijn hier ook geen heuvels, ja ietwat zuidelijker, maar dat is de oude stort :mrgreen: .

Als je op de site klikt zie je meteen onderaan staan: huisdieren welkom!!!
Elfenmeer ligt pal naast de meinweg en is een erg mooi gebied, je loopt daar ook zo richting duitsland.
Oude stort, geen idee waar je het over hebt.
Als je echt heuvelachtig wilt moet je naar het zuiden van limburg gaan, maar daar ben ik niet bekend.
bennie
Zeer actief
Border Collie

kasparonda schreef:
bennie schreef:

Als je op de site klikt zie je meteen onderaan staan: huisdieren welkom!!!
Elfenmeer ligt pal naast de meinweg en is een erg mooi gebied, je loopt daar ook zo richting duitsland.
Oude stort, geen idee waar je het over hebt.
Als je echt heuvelachtig wilt moet je naar het zuiden van limburg gaan, maar daar ben ik niet bekend.
Ergens bij Linne was vroeger de stort, daar is inmiddels wat natuur overheen gegroeid. Mensen denken nogal eens dat daar de Limburgse heuvels beginnen.
Ik had bij Elfenmeer gezocht op hond. Dat van huisdieren heb ik dus gemist. Weet jij wat de regelgeving in het Duitse gedeelte van de Meinweg is? Je moet dan iig je hond ook rabies laten enten en je hondenpaspoort bij je dragen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of ze er los mogen. In het Elfenmeer mogen ze iig niet zwemmen als ik de mensen om mij heen kan geloven.
kasparonda
Vaste gebruiker

Bij Linne ligt Montfort en daar ligt nog steeds de stort, maar dat heeft niks met heuvels te maken.
Daarbij ligt het Elfenmeer hier nog een stukje vandaan.
Op de Meinweg mogen de honden niet loslopen, wij doen het wel altijd gewoon.
Op de meinweg is het Ven en daar kunnen honden zwemmen, daar gaan ze ook met paarden het water in.
Ik geloof dat je inderdaad tegen rabies moet enten als je naar duitsland gaat, maar heel zeker weten doe ik het niet.
in het Elfenmeer mogen de honden inderdaad niet zwemmen.
Marcel.s
Zeer actief
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Contacteer:

Marion. schreef:

daar zijn we al eens geweest, en ik ga nooit 2 x naar 1 camping, ook al was het maar een lang weekend :D
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

bennie schreef:
corason del perro schreef:En officieel mogen ze hier bijna nergens los :wink: (maar iedereen doet het wel overal hoor) Behalven op de brunsummerheid (klein stuk) en sint pieter. Maar als ik het goed heb heeft Landgraaf besloten om alle buitengebieden van landgraaf wel losloop gebied te maken :ok: ik weet alleen nog niet of dat door gezet is. Probleem is wel dat de rivieren meer richting maastricht en heuveland liggen (waar ze dus eigenlijk niet los mogen) Van campings weet ik niets aangezien ik hier woon en dus niet op een camping ga zitten :mrgreen:

Hier bij Roermond is buiten bebouwde kom loslopen. Maar het Elfenmeer ligt in de Meinweg en dat is van Staatsbosbeheer en slechts een klein stukje is losloopgebied, aan de grens van Roermond is iig een deel niet van SBB en daar mogen de honden dan weer wel los. Ik moet overigens zeggen dat ik wel blij verrast ben met de mogelijkheden voor loslopen hier.

hier omgeving maastricht mogen ze buiten de beboude kom ook los hoor...alleen niet in de natuurgebieden. :)

als ik je een tip mag geven...op de heuvels is geen water haha..in het dal wel :)...het geuldal (omgeving valkenburg) daar is veel water en mooi wandelgebied.
omgeving van Epen (meer richting duitse grens) daar is ook veel water...(25 min rijden van maaastricht)
de heuvels zijn overal hier...als je voor de mergelgroeves/bergen gaat moet je meer in de buurt van margraten denken..bemelen heeft een camping :)
verder wens ik je heel veel plezier hier in het zuiden :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Marcel.s
Zeer actief
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Contacteer:

Re: kamperen in limburg/of luxemburg

onze wensen wat aangepast, luxemburg lijkt ons ook wel wat,klinkt bijna het zelfde :engel:
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

haha en is ook niet veel verder hoor haha

en het is er ook mooi!!

op deze camping ben ik een aantal keer geweest..mooi gebied!!

http://www.eurocampings.net/nl/europa/l ... ge-105347/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

in2009 heb ik met 2 goldens hier op de camping gestaan : http://www.camping-born.lu//index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je moet wel wat voor de hond betalen,maar verder was het niet duur. We stonden vlak aan het water. Ik ben er maar 1 nacht geweest, want het was alleen voor een show in luxemburg
Afbeelding
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Maar waaarom is het ineens geldklopperij als je moet betalen voor de aanwezigheid van een hond? Je betaald toch ook per persoon een bedrag? :U:
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”