Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Capelle krijgt eerste dierenpolitie
Moderator: moderatorteam
- krullie
- Zeer actief
Re: Capelle krijgt eerste dierenpolitie
ben heeel benieuwd wat ze mogen en kunnen doen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hoe ze dat gaan doen, om te beginnen.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Dit is vorig jaar al bekend gemaakt. De twe boa's zitten nu in opleiding of zijn net klaar. Dacht in de plaatselijke krant gelzen te hebben dat ze begin of eind deze maand starten.
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopen..2 personen op een hele gemeente is erg weinig. Ben er ook nog niet helemaal achter of ze zich nu alleen bezig gaan houden met dierenzaken of hun andere werk als boa ook voort blijven zetten...
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopen..2 personen op een hele gemeente is erg weinig. Ben er ook nog niet helemaal achter of ze zich nu alleen bezig gaan houden met dierenzaken of hun andere werk als boa ook voort blijven zetten...
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Zal ik het even testen wat ze doen? Ga ik elke dag mijn honden wel even af staan rossen.
is een grapje hoor.
is een grapje hoor.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Nou ik ben ook benieuwd... Heb niet superveel vertrouwen in de politie hier... Maar goed, fijn dat er in ieder geval aan de dieren gedacht wordt.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
gonnie
- Zeer actief
Capelle aan den Ijssel is trouwens een poosje terug uitgeroepen als de diervriendelijkste gemeente.
Ben ik blij dat ik hier woon.
Groetjes Gonnie.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo dat? Dat is op zich toch positief??gonnie schreef:Capelle aan den Ijssel is trouwens een poosje terug uitgeroepen als de diervriendelijkste gemeente.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dit is idd vorig jaar al bekend gemaakt, ik dacht alleen dat er meer BOA's zouden zijn? Ik vind het wel een goede actie, ben ook wel benieuwd wat ze wel en niet mogen doen.

- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
BOA... dan hoef ik nog maar 1 certificaat te halen... lijkt me wel wat hoor, dierenpolitie!
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
- EvelineH
- Actief
- Mijn ras(sen): Finse Lappenhond
- Aantal honden: 4
Nou, ik ben benieuwd. Als ze dan de zichzelf uitlatende honden ook maar eens aanpakken.

-
gonnie
- Zeer actief
YvetteJ schreef:Hoezo dat? Dat is op zich toch positief??gonnie schreef:Capelle aan den Ijssel is trouwens een poosje terug uitgeroepen als de diervriendelijkste gemeente.
Ik ben ook echt blij dat ik hier woon, de honden mogen hier overal los zelfs in de wijk, maar dat doe ik niet. Hooguit op de hondenuitlaatplaats hier, maar dat ook alleen maar als ik er een of twee bij me heb, want die hondenuitlaatplaats ligt wel aan de parkeerplaats en je wilt niet weten hoe hard ze hier rijden.
En een of twee honden bij me hebben is iets overzichterlijker dan dat er vier los lopen. Niet dat ik mijn honden hier echt uitlaat, ga twee keer per dag met ze naar het bos, maar af en toe komt het weleens voor dat ik ze wel op de hondenuitlaatplaats uit moet laten.
Al worden ze hier ook wel wat zeurderiger over hondenpoep, kinderen mogen hier schijnbaar alles die mogen hun snoeppapiertjes e.d. lekker op straat en in de portieken van het flat gooien, poepen in het trappenhuis vinden ze schijnbaar ook normaal, maar o wee als er ergens een hondendrol ligt. Plassen in de lift doen mensen hier ook, en als jij er dan toevallig met je honden uitkomt denken de mensen gelijk dat honden dat gedaan hebben. Maar de pies zit soms op anderhalve meter hoogte en dan moet dat wel een verschrikkelijk grote hond zijn geweest.
En de mensen zijn hier ook lekker aso alles wat ze niet meer willen wordt naar beneden gegooid tot en met poepluiers aan toe.
En dan nog maar niet te spreken over de paardenpoep, daar liggen de voetpaden in het bos ook vol mee, terwijl er toch een bord staat dat ze op de ruiterpaden moeten blijven.
Maar op zich vind ik het wonen hier heel goed, ik woon vlak bij twee bossen, het Schollebos en het Hitlandbos, het Schollebos is iets dichterbij, en de mensen zijn daar vriendelijker, in het Hitlandbos heb ik vaak ruzie omdat mijn honden weleens achter een haas aanzitten, degene die zich dat aantrekt heeft zelf honden die jagen, een hond is een keer doodgereden toen ze achter een kat aanzat, nou dat is volgens mij ook jagen, en haar honden hebben ook weleens achter de schapen aangezeten, dus dan moet ze niet tegen mij gaan zeuren, dat het zielig voor de haasjes en de vogels is, trouwens ze jagen niet achter vogels aan, alleen schrikken die weleens als mijn honden langslopen.
Groetjes Gonnie.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Het schollebos heeft idd een leuke vijver vind zirka, hitland ben ik nog nooit geweest. Ben meestal te vinden bij crimpenerhout en het loetbos.
Ik nam de honden vroeger vaak mee als ik werkte in de thuiszorg, schenkel vind ik maar een akelige buurt.
Ik nam de honden vroeger vaak mee als ik werkte in de thuiszorg, schenkel vind ik maar een akelige buurt.
-
gonnie
- Zeer actief
Mijn honden houden niet van zwemmen, alleen Tama gaat weleens het water in maar dat is dan om af te koelen na een flinke jachtpartij, en dan gaat ze er in liggen totdat ze afgekoeld is, maar niet zo dat haar hele lijf nat word. Als andere honden uit het water komen en zich uit gaan schudden maken mijn honden dat ze weg komen.
Groetjes Gonnie.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh je woont ook echt in Capelle!? Haha, ik dacht dat je juist heel ergens anders woonde, vandaar dat ik je opmerking niet begreepgonnie schreef:Maar op zich vind ik het wonen hier heel goed, ik woon vlak bij twee bossen, het Schollebos en het Hitlandbos, het Schollebos is iets dichterbij, en de mensen zijn daar vriendelijker, in het Hitlandbos heb ik vaak ruzie omdat mijn honden weleens achter een haas aanzitten, degene die zich dat aantrekt heeft zelf honden die jagen, een hond is een keer doodgereden toen ze achter een kat aanzat, nou dat is volgens mij ook jagen, en haar honden hebben ook weleens achter de schapen aangezeten, dus dan moet ze niet tegen mij gaan zeuren, dat het zielig voor de haasjes en de vogels is, trouwens ze jagen niet achter vogels aan, alleen schrikken die weleens als mijn honden langslopen.
Maar typisch dat je in het hitland vaak ruzie hebt, ik kom daar altijd alleen maar aardige mensen tegen! Hier in de wijk loop ik bijna nooit want hier heb ik altijd gezeik. Om een of andere reden vindt Kori de honden hier in de wijk allemaal sukkels die nog opgevoed moeten worden ofzo, heel irritant want dat heeft ze in de echte uitlaatgebieden helemaal niet
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
gonnie
- Zeer actief
Heb er niet met iedereen ruzie hoor, er is alleen een vrouw en die vindt echt alles zielig, eerst vond ze het zielig voor de konijnen, nou die krijgen ze haast nooit te pakken dus dat valt wel mee, dan zeurt ze weer over de vogels, daar gaan mijn honden geeneens achteraan, maar goed ze schrikken natuurlijk weleens als mijn honden langs komen rennen. Nog even en dan zeurt ze er over dat de wormen schrikken omdat mijn honden over hun hoofden heen over de grond denderen.
Een jaar terug begon ze me uit te schelden, eerst haalde ze erbij dat ik gelovig was, ik zei ja, daarom geloof ik ook dat het de natuur is als honden jagen, ik vroeg aan haar of zij zelf geen vlees at, nee dat deed ze niet zei ze, ik zei toen, nee maar je hebt wel leren schoenen aan en dat leer is ook van een dier, toen was ik een dikke trut, ik zei: daar heb je helemaal gelijk in, maar nu krijg je gebrek aan woorden als je gaat schelden. Ben maar weggelopen want ik loop daar om me lekker te ontspannen samen met mijn honden en niet om ruzie te maken.
Een jaar terug begon ze me uit te schelden, eerst haalde ze erbij dat ik gelovig was, ik zei ja, daarom geloof ik ook dat het de natuur is als honden jagen, ik vroeg aan haar of zij zelf geen vlees at, nee dat deed ze niet zei ze, ik zei toen, nee maar je hebt wel leren schoenen aan en dat leer is ook van een dier, toen was ik een dikke trut, ik zei: daar heb je helemaal gelijk in, maar nu krijg je gebrek aan woorden als je gaat schelden. Ben maar weggelopen want ik loop daar om me lekker te ontspannen samen met mijn honden en niet om ruzie te maken.
Groetjes Gonnie.
-
angela@
- Actief
- Mijn ras(sen): kruisingen en tamaskan
gonnie schreef:Capelle aan den Ijssel is trouwens een poosje terug uitgeroepen als de diervriendelijkste gemeente.
wat leuk ,ik woon ook in Capelle wat leuk

groetjes Angela
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
We kunnen zowat een clubje oprichten met al die Capellenaren hier! 
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- deesjuh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerenfox/jack russels
- Aantal honden: 3
Ik ken dat in Hitland bos heb ook altijd ruzie met de mensen als mijn honden achter hazen aan rennen
Nieuwerkerkse mensen houden er niet zo van als de honden achter hazen aan gegaan
Ik woon zelf ook in nieuwerkerk maar ik heb geen problemen
alleen scheld de honden uit als ik ze weer kwijt ben
Maar heb altijd lol met ze dan lach ik ze uit op een gegeven moment als ze aan de overkant staan of naar me toe rennen
Nieuwerkerkse mensen houden er niet zo van als de honden achter hazen aan gegaan
Ik woon zelf ook in nieuwerkerk maar ik heb geen problemen
alleen scheld de honden uit als ik ze weer kwijt ben
Maar heb altijd lol met ze dan lach ik ze uit op een gegeven moment als ze aan de overkant staan of naar me toe rennen

-
gonnie
- Zeer actief
Ja, af en toe kan je lachen om de honden maar ook om de baas. Jaren terug was Kelly (die is nu alweer 8 jaar dood) de sloot over gesprongen achter een haas aan, maar toen ze de haas kwijt was wilde ze niet meer terug, mijn man had geen zin om helemaal naar de dijk te lopen om dan daar aan een boer te vragen of hij even onze hond van het weiland af mocht halen, ik zei nog loop nou gewoon weg dan komt ze wel, maar nee dat vond meneer weer zielig, dus hij springt over de sloot heen, nu heen ging het wel, maar toen terug dat werd moeilijker want die kant was veel hoger, toen hij weer wilde springen sprong hij dus mooi in de sloot, nou ik kwam niet meer bij.
En het leukste is nog dat Kelly toen ineens wel over de sloot kon springen.
Nikkie is ook een keer daar over de sloot heen gegaan, en nog wel over een hele brede sloot ze was nog een puppy dus had denk ik niet echt in de gaten dat het een sloot was, als de haas er over heen kon kon zij dat ook vond ze, ik ten einde raad toch maar weer hard weggelopen en gelukkig sprong ze toch weer in het water en zwom terug.
Is heel wat voor een Pinscher want ze houden er over het algemeen niet van om nat te worden.
Die vrouw die altijd kwaad op mij wordt woont in Capelle, maar ze is pas sinds ze vlak aan de rand van het bos woont vervelend geworden, daarvoor had ze nooit wat te zeuren. Ze denkt zeker omdat ze in zo duur huis woont dat het bos van haar is.
En het leukste is nog dat Kelly toen ineens wel over de sloot kon springen.
Nikkie is ook een keer daar over de sloot heen gegaan, en nog wel over een hele brede sloot ze was nog een puppy dus had denk ik niet echt in de gaten dat het een sloot was, als de haas er over heen kon kon zij dat ook vond ze, ik ten einde raad toch maar weer hard weggelopen en gelukkig sprong ze toch weer in het water en zwom terug.
Is heel wat voor een Pinscher want ze houden er over het algemeen niet van om nat te worden.
Die vrouw die altijd kwaad op mij wordt woont in Capelle, maar ze is pas sinds ze vlak aan de rand van het bos woont vervelend geworden, daarvoor had ze nooit wat te zeuren. Ze denkt zeker omdat ze in zo duur huis woont dat het bos van haar is.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
YvetteJ schreef:Oh je woont ook echt in Capelle!? Haha, ik dacht dat je juist heel ergens anders woonde, vandaar dat ik je opmerking niet begreepgonnie schreef:Maar op zich vind ik het wonen hier heel goed, ik woon vlak bij twee bossen, het Schollebos en het Hitlandbos, het Schollebos is iets dichterbij, en de mensen zijn daar vriendelijker, in het Hitlandbos heb ik vaak ruzie omdat mijn honden weleens achter een haas aanzitten, degene die zich dat aantrekt heeft zelf honden die jagen, een hond is een keer doodgereden toen ze achter een kat aanzat, nou dat is volgens mij ook jagen, en haar honden hebben ook weleens achter de schapen aangezeten, dus dan moet ze niet tegen mij gaan zeuren, dat het zielig voor de haasjes en de vogels is, trouwens ze jagen niet achter vogels aan, alleen schrikken die weleens als mijn honden langslopen.![]()
Maar typisch dat je in het hitland vaak ruzie hebt, ik kom daar altijd alleen maar aardige mensen tegen! Hier in de wijk loop ik bijna nooit want hier heb ik altijd gezeik. Om een of andere reden vindt Kori de honden hier in de wijk allemaal sukkels die nog opgevoed moeten worden ofzo, heel irritant want dat heeft ze in de echte uitlaatgebieden helemaal nietNou ja, ik zoek het dus ook niet op en loop vrijwel altijd in het Hitland of Lage Bergse Bos
Leuk ik heb je nog nooit gezien in het Hitland. Ik heb er ook een hond bij die graag de andere honden opvoed. Als een baas zijn/haar hond roept en die hond luistert niet dan wil Tama zich er wel mee bemoeien, alleen doet ze dat niet echt zachtaardig.
Groetjes Gonnie.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Volgens mij zie ik je s'ochtends wel eens lopen bij de stoplichten bij avia kan dat?
Groetjes, Tanja
-
angela@
- Actief
- Mijn ras(sen): kruisingen en tamaskan
ik loop altijd in het hitland ,maar dan Hitland-Noord, is een stuk rustiger dan zuid
hitland zuid loop ik altijd heel vroeg voordat ik naar het werk ga, om 7uur
hitland zuid loop ik altijd heel vroeg voordat ik naar het werk ga, om 7uur

groetjes Angela