Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke KVV
Moderator: moderatorteam
-
Leane
Welke KVV
Over 2 weekjes hobbelt er hier weer een puppenkindje rond zoals de meeste al wel weten. Nu krijgt ze in het nest Brinta en Pedigree poep geweekt.
Zou het nog uitmaken met welke KVV ik begin omdat ze natuurlijk niks gewend is qwa dat.
Zou het nog uitmaken met welke KVV ik begin omdat ze natuurlijk niks gewend is qwa dat.
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Welke KVV
Denk niet dat het veel uitmaakt, als het maar compleet is.
Ik voer momenteel Lotgering en ben daar erg tevreden over...de honden en katten ook trouwens
Ik voer momenteel Lotgering en ben daar erg tevreden over...de honden en katten ook trouwens
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Een doos KVV kado geven aan de fokker en vragen of hij de pups het alvast wil geven 
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
- twinmom-jess
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
- Aantal honden: 2
Aslan kreeg bij de fokker Proplan brokken en ik heb hem de eerste dag bij ons gelijk overgezet. Hij kreeg de eerste 2 dagen Bibi en de dagen erna Lotgering. Smuldier durf ik nog niet omdat ik niet zeker weet of er een calciumpreperaat in zit.
Maar hij heeft nergens last van. Zijn drollen zijn in grootte maar ook in hoeveelheid verminderd en hij vreet t echt letterlijk op.
Ik hoef het niet eens te prakken voor hem.
Ik zou dus niet moeilijk doen en gewoon met de volwassen honden mee laten eten. (zelfde merk, helemaal rauw ed)
Enne.....leuk een puppekind erbij.
*edit: Aslan is een Cardigan pup van 10 weken*
Maar hij heeft nergens last van. Zijn drollen zijn in grootte maar ook in hoeveelheid verminderd en hij vreet t echt letterlijk op.
Ik zou dus niet moeilijk doen en gewoon met de volwassen honden mee laten eten. (zelfde merk, helemaal rauw ed)
Enne.....leuk een puppekind erbij.
*edit: Aslan is een Cardigan pup van 10 weken*
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan

-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik zou gelijk bij thuiskomst over stappen en op de kvv die je wil als het maar compleet is.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Je kan gelijk overstappen hoor.
Bij vlees hoeven ze niet eens echt te wennen.
Persoonlijk zou ik voor de Duck uitmuntend gaan. Dat is speciaal voor opgroeiende honden en werkhonden.
Kenji , Ditch en Gringo van mn ouders zijn er ook groot op geworden . De laatste 2 kregen t icm proplan puppy brok
Bij vlees hoeven ze niet eens echt te wennen.
Persoonlijk zou ik voor de Duck uitmuntend gaan. Dat is speciaal voor opgroeiende honden en werkhonden.
Kenji , Ditch en Gringo van mn ouders zijn er ook groot op geworden . De laatste 2 kregen t icm proplan puppy brok
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Belle
- Zeer actief
Isa kreeg bij de fokker brokken en vlees van Renske (wat ik overigens meer op blikvoer vind lijken dan op kvv). Hier ben ik de eerste dagen mee verder gegaan, maar ze kreeg diarree. Toen ben ik overgestapt op Smuldier (in een keer) en de diarree was meteen over. Volgens mij kun je dus goed in een keer overstappen op kvv.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Jij weet tenminste waar je over praatLeane schreef: Nu krijgt ze in het nest Brinta en Pedigree poep geweekt.
-
Leane
Gelijk overstappen was ik zo wie zo al van plan. Maar dacht mischien moet ik even kijken welke kvv omdat ze qwa eten dus niks gewend is.
Ik heb net twee dozen Energique puppie gehaald. En heb verder Lotgering en Carnibest in huis. En dan straks zo langzaam aan wennen aan lappen pens en nekkie's enz.
Komt vast wel goed.
Ik heb net twee dozen Energique puppie gehaald. En heb verder Lotgering en Carnibest in huis. En dan straks zo langzaam aan wennen aan lappen pens en nekkie's enz.
Komt vast wel goed.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Precies, zo heb ik het ook gedaan. James at Royal Canin brokjes en direct bij thuiskomst, met 7 weken en 1 dag, heb ik hem overgezet op de normale Carnibest en dat ging primadogo4ever schreef:Ik zou gelijk bij thuiskomst over stappen en op de kvv die je wil als het maar compleet is.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Eentje met natuurlijke calciumbron, dus gemalen bot ipv toegevoegde calciumpreparaat. Voor de botontwikkeling van een pupsel vind ik dat de beste optie, en daar heeft ie maar een kans voor.
Van Carnibest weet ik dat zowel de ingredienten (verse groente en vlees) als de toevoegingen (vitaminen/mineralen/olieen/rijst ed) als de verwerking (hygiene, koeling, snelvriessysteem) van een hele goede kwaliteit zijn, dus daar zou ik voor gaan als ik voor KVV moest kiezen. Ook hun service is persoonlijk en direct mocht je vragen of problemen hebben.
Van Carnibest weet ik dat zowel de ingredienten (verse groente en vlees) als de toevoegingen (vitaminen/mineralen/olieen/rijst ed) als de verwerking (hygiene, koeling, snelvriessysteem) van een hele goede kwaliteit zijn, dus daar zou ik voor gaan als ik voor KVV moest kiezen. Ook hun service is persoonlijk en direct mocht je vragen of problemen hebben.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Renske is geen KVV, het is verwarrend omdat het Renske Vers heet, maar het is geen rauw voer.Belle schreef:Isa kreeg bij de fokker brokken en vlees van Renske (wat ik overigens meer op blikvoer vind lijken dan op kvv). Hier ben ik de eerste dagen mee verder gegaan, maar ze kreeg diarree. Toen ben ik overgestapt op Smuldier (in een keer) en de diarree was meteen over. Volgens mij kun je dus goed in een keer overstappen op kvv.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Smuldier, Xavi en zn nestgenoten staan er vanaf 3 weken op en doen het uitstekend... hij is nu 7 maand en ziet er perfect uit, groeit goed en gelijkmatig... ik ben er uitermate tevreden over en ook over zijn nestgenoten overigens.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi