Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze Haas *even met foto*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Linda*
Zeer actief

Onze Haas *even met foto*

Ongelezen bericht door *Linda* »

Zo, wegens drukte een tijd niet geweest dus even melden hoe het gaat met Worrik (bijnaam Haas).

Onze Haas blijkt nogal een moeilijk mannetje te zijn :mrgreen: In het begin was hij erg rustig, maar dat komt omdat hij in slechte medische conditie was toen hij kwam. Achteraf bleek hij: wormen te hebben, schurft (ja, de echte dus 4 honden behandeld), een maag/darm infectie waarvan hij aan de lopende band koortsig was en waar we nu goddank van af zijn, en zijn heupen zijn redelijk slecht. Nou ja, slecht in de zin dat wegens onderbespiering zijn koppen wat "los" zitten en waar hij toch wel veel last van had. Op de foto dus, daar kwam dit uit. Aangepaste voeding en een anabolenspuit+Rimadyl hebben het redelijk onder controle.

Maarrrrrr, dit is allemaal achter de rug en hij doet het goed. Heel goed. Ons Godje :mrgreen: Hij heeft nogal een karaktertje, heeft het niet op andere honden (understatement) en (buiten) ook niet op mensen. Lastig, maar zijn ontzettende lieve karakter, zijn babygedrag en altijd blije gekwispel maken alles goed. In onze ogen dan, ik kan me voorstellen dat ik dus in ogen van anderen een kuthond heb :ugh:

Tussen hem en de meiden gaat het goed, tussen hem en Boon redelijk goed. Goddank is Boon zijn stabiele zelf en maakt bijna nergens iets van, toch hebben ze nu 4x serieus gevochten. Als Boon hem corrigeert (altijd eerlijk), komt de Haas met zijn dunne lange lijf na stoppen van Boon direct weer terug en gaat er vrolijk vol inhangen. Als je ze naast elkaar ziet, kun je bijna lachen om de moed van Haas, gewoon zooooooo geen schijn van kans. Maar goed, leuk was het niet en heb er toch wel wat slechte nachten van gehad. Inmiddels gaan ze best goed, spelen veel met elkaar (wat ik wel goed in de gaten houd want als het te heftig wordt moet ik het afkappen) en ze weten nu ook wat ze aan elkaar hebben. Kunnen probleemloos samen, maar als ik weg ga, houd ik ze toch apart en gaan ze twee om twee.

Al met al, een toch voor ons een zalige hond erbij, waar ik ontzettend van geniet.

*Even een fotootje erbij

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door *Linda* op 04 feb 2011 13:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Onze Haas

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Klinkt als een heule uitdaging :engel: , gelukkig is het in huis voor jullie een blije dodo, en dat maakt alles goed( ik heb ooit ook zo`n kuthond gehad :mann: ) en dman wat heb ik van hem genoten :mrgreen:
Fijn dat hij zijn plekje heeft gevonden, hij had het niet beter kunnen treffen denk ik :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”