De een zegt dat dit wel veilig is en de ander niet.
Wat is jullie mening?
Schenkel groot gerookt

Jumbo bot gerookt 35cm
100% veilig, doordat het bot tijdens het roken gesterriliseerd is.

Moderator: moderatorteam

Verkopen ze bij jouw slager gerookte botten ?frank-bobby schreef:Ik geef deze botten, voornamelijk de 2de foto eigenlijk altijd aan me honden ...
Ik laat ze ook altijd voor ze liggen en eens in ze zoveel tijd haal ik weer eens nieuwe voor maar 2,50 bij onze slager ... Ze blijven er geregeld op knagen als ze weer eens zin hebben, maar nooit achter elkaar.
Ook nog nooit problemen mee gehad ( qua tanden of splinteren )en mijn honden ( duitse dog en chihuahua ) vermaken hun er prima mee, daarnaast krijgen ze ook gewoon kauwbotjes die zacht worden enzo.
Edit : Shit reageer via een vriend zijn pc en hij staat nog onder zijn naam ingelogd ... deze reactie is dus afkomstig van Reneey

Ja .... hoezo ?Budkes schreef:Verkopen ze bij jouw slager gerookte botten ?frank-bobby schreef:Ik geef deze botten, voornamelijk de 2de foto eigenlijk altijd aan me honden ...
Ik laat ze ook altijd voor ze liggen en eens in ze zoveel tijd haal ik weer eens nieuwe voor maar 2,50 bij onze slager ... Ze blijven er geregeld op knagen als ze weer eens zin hebben, maar nooit achter elkaar.
Ook nog nooit problemen mee gehad ( qua tanden of splinteren )en mijn honden ( duitse dog en chihuahua ) vermaken hun er prima mee, daarnaast krijgen ze ook gewoon kauwbotjes die zacht worden enzo.
Edit : Shit reageer via een vriend zijn pc en hij staat nog onder zijn naam ingelogd ... deze reactie is dus afkomstig van Reneey

Oke nou bij ons in Purmerend zit een slager genaamd : Klaasebos ... die verkoopt die botten, moet je eerlijk zeggen weet niet of ze ze ook rauw hebben, lotgering daarintegen die verkoopt ze ook voor goedkoper en dan rauw ... die heb ik 1 keer gekocht maar daarvan ging Mozes gigantisch aan de schijterijBudkes schreef:Ik ben nog nooit een slager tegen gekomen waar ze gerookte botten verkochten, wel gewoon rauwe.

Ik laat het ook maar achterwege, geloof ik. Eens kijken wat hier in de omgeving aan slagers zit.Mary schreef:Tot nu toe gaf ik Davey 2 x per maand zo'n bot. Ik denk dat er maar vanaf stap als ik dit zo lees.
Ik ben niet zo zeer bang voor splinters maar meer voor het slopen van het gebit.
En hij heeft zo'n mooi gebit dus dat wil wel zo houden.

Ik geef toch 10x liever rauwe kip dan hoeven of varkensorenirish26 schreef:botjes... tja ik hoor nog wel eens ooit dat er een hond in stikt.... maar botjes van kip oid .. hoe lekker ze het ook vinden ...ik geef het niet, helemaal als je meer dan 1 hond hebt.. dan schrokken ze nog sneller en slikken grote stukken zo door..en al stikken ze er niet in misschien, het zijn wel scherpe stukken die ze inslikken .. kan toch wat schade geven aan darmen, slokdarm e.d..
maar grote schenken, hoefjes, varkensoren, pensstaafjes.. dat krijgen ze wel, maar zodra het te klein word pak ik het weg.
ps. die schenken en botten zijn toch goed voor de tanden? of heb ik het nou verkeerd?... goed voor tandvlees en tanden toch?