Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Botjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Botjes

Ongelezen bericht door Mary »

Geven jullie dit wel eens aan je hond?
De een zegt dat dit wel veilig is en de ander niet.
Wat is jullie mening?

Schenkel groot gerookt
Afbeelding

Jumbo bot gerookt 35cm
100% veilig, doordat het bot tijdens het roken gesterriliseerd is.
Afbeelding
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Botjes

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Nee dit soort dingen geef ik absoluut niet meer aan Escha, heeft bijna een kies gekost bij haar... Is nu gelukkig maar een klein stukje afgebroken.
Die kleine van ons (Dana) krijgt dit wel, maar die kan nooit en te nimmer een stuk (dragend) bot afbreken met haar kleine kiesjes hoogstens nekjes, die ze overigens ook krijgt

Het ligt ook wel aan je hond maar mijn hond is een echte kraker en het moet dus ook tot aan het bot opgegeten worden. Heb je een hond die netjes kluift en het bot heel houd zie ik er geen problemen in
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 30 jan 2011 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Nee nooit.
Het is veel te hard en ik ben veel te bang dat het gaat splinteren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

nee, nooit. het is te hard en gegaard en kan dus splinteren. alleen rauwe botten hier van niet dragende delen ;).
Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Ja, en even voor geweekt in het water... alleen mijn uitgekookte hond hoeft het niet echt :boos:
dus hoef ik niet meer in huis te halen
Afbeelding
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik zal ook nog maar eens beamen dat het bot te hard is, namelijk het is een dragend bot en ook nog eens gerookt.
Vaak gaat het goed hoor, maar het is wel een erg groot risico :N:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Viel best in de smaak:

Afbeelding

Maar deze botten haal ik zelden voor hem. Na een paar uurtjes kluiven liet hij hem liggen en toen lag het ding in de kamer. Meestal geef ik runderhuid, kauwschoentjes, bullenpeesjes...
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Oh, nog een toevoeging: al splintert het bot niet, de tanden en kiezen van je hond gaan vreselijk hard slijten.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Ik geef deze botten, voornamelijk de 2de foto eigenlijk altijd aan me honden ...
Ik laat ze ook altijd voor ze liggen en eens in ze zoveel tijd haal ik weer eens nieuwe voor maar 2,50 bij onze slager ... Ze blijven er geregeld op knagen als ze weer eens zin hebben, maar nooit achter elkaar.
Ook nog nooit problemen mee gehad ( qua tanden of splinteren ) :19: en mijn honden ( duitse dog en chihuahua ) vermaken hun er prima mee, daarnaast krijgen ze ook gewoon kauwbotjes die zacht worden enzo.

Edit : Shit reageer via een vriend zijn pc en hij staat nog onder zijn naam ingelogd ... deze reactie is dus afkomstig van Reneey :mrgreen:
Afbeelding
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Nee nooit meer!
Door de bovenste heb ik ooit een hond zien overlijden, door een verstopping.
Dat wil je niet meemaken geloof me.
En dat was een hond waarvan wij altijd zeiden hij eet nooit grote stukken van zo'n runderknie, totdat de dag kwam dat wij verrast waren dat hij hem voor een groot gedeeltje ophad :ugh:

En als ze niet je hond verstoppen slopen ze wel hun tanden.
Geef dan liever je hond een eenden- of kippennek, wel rauw.
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Tot nu toe gaf ik Davey 2 x per maand zo'n bot. Ik denk dat er maar vanaf stap als ik dit zo lees.
Ik ben niet zo zeer bang voor splinters maar meer voor het slopen van het gebit.
En hij heeft zo'n mooi gebit dus dat wil wel zo houden.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

frank-bobby schreef:Ik geef deze botten, voornamelijk de 2de foto eigenlijk altijd aan me honden ...
Ik laat ze ook altijd voor ze liggen en eens in ze zoveel tijd haal ik weer eens nieuwe voor maar 2,50 bij onze slager ... Ze blijven er geregeld op knagen als ze weer eens zin hebben, maar nooit achter elkaar.
Ook nog nooit problemen mee gehad ( qua tanden of splinteren ) :19: en mijn honden ( duitse dog en chihuahua ) vermaken hun er prima mee, daarnaast krijgen ze ook gewoon kauwbotjes die zacht worden enzo.

Edit : Shit reageer via een vriend zijn pc en hij staat nog onder zijn naam ingelogd ... deze reactie is dus afkomstig van Reneey :mrgreen:
Verkopen ze bij jouw slager gerookte botten ?
Gr. Aniek

Afbeelding
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Budkes schreef:
frank-bobby schreef:Ik geef deze botten, voornamelijk de 2de foto eigenlijk altijd aan me honden ...

Verkopen ze bij jouw slager gerookte botten ?
Ja .... hoezo ? :19:
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik ben nog nooit een slager tegen gekomen waar ze gerookte botten verkochten, wel gewoon rauwe.
Gr. Aniek

Afbeelding
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Budkes schreef:Ik ben nog nooit een slager tegen gekomen waar ze gerookte botten verkochten, wel gewoon rauwe.
Oke nou bij ons in Purmerend zit een slager genaamd : Klaasebos ... die verkoopt die botten, moet je eerlijk zeggen weet niet of ze ze ook rauw hebben, lotgering daarintegen die verkoopt ze ook voor goedkoper en dan rauw ... die heb ik 1 keer gekocht maar daarvan ging Mozes gigantisch aan de schijterij
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Mary schreef:Tot nu toe gaf ik Davey 2 x per maand zo'n bot. Ik denk dat er maar vanaf stap als ik dit zo lees.
Ik ben niet zo zeer bang voor splinters maar meer voor het slopen van het gebit.
En hij heeft zo'n mooi gebit dus dat wil wel zo houden.
Ik laat het ook maar achterwege, geloof ik. Eens kijken wat hier in de omgeving aan slagers zit.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Dat tweede bot heb ik Boyke een paar keer gegeven. Hij vond het zalig, maar daarna zit hij dagen verstopt en poept raar, of hij gaat aan de diahree :( Ik doe het dus niet meer! Zeker nu ik lees wat de risico's zijn voor tanden en splinters :N: Hij vindt oren, pezen, pens etc etc ook heerlijkm, alternatieven genoeg.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

nee, ze krijgen geen gerookte/bewerkte botten van mij.
Rauw wel(geen dragende delen).
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
irish26
Actief
Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond

Ongelezen bericht door irish26 »

botjes... tja ik hoor nog wel eens ooit dat er een hond in stikt.... maar botjes van kip oid .. hoe lekker ze het ook vinden ...ik geef het niet, helemaal als je meer dan 1 hond hebt.. dan schrokken ze nog sneller en slikken grote stukken zo door..en al stikken ze er niet in misschien, het zijn wel scherpe stukken die ze inslikken .. kan toch wat schade geven aan darmen, slokdarm e.d..

maar grote schenken, hoefjes, varkensoren, pensstaafjes.. dat krijgen ze wel, maar zodra het te klein word pak ik het weg.

ps. die schenken en botten zijn toch goed voor de tanden? of heb ik het nou verkeerd?... goed voor tandvlees en tanden toch?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

irish26 schreef:botjes... tja ik hoor nog wel eens ooit dat er een hond in stikt.... maar botjes van kip oid .. hoe lekker ze het ook vinden ...ik geef het niet, helemaal als je meer dan 1 hond hebt.. dan schrokken ze nog sneller en slikken grote stukken zo door..en al stikken ze er niet in misschien, het zijn wel scherpe stukken die ze inslikken .. kan toch wat schade geven aan darmen, slokdarm e.d..

maar grote schenken, hoefjes, varkensoren, pensstaafjes.. dat krijgen ze wel, maar zodra het te klein word pak ik het weg.

ps. die schenken en botten zijn toch goed voor de tanden? of heb ik het nou verkeerd?... goed voor tandvlees en tanden toch?
Ik geef toch 10x liever rauwe kip dan hoeven of varkensoren :mrgreen:

De botten van de foto's geef ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”