Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lotgering pens en viskoppen binnen hoe geven jullie dat?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Lotgering pens en viskoppen binnen hoe geven jullie dat?

Ongelezen bericht door Browny »

vandaag heb ik lotgering binnen gekregen en had 2x kilo pens en viskoppen erbij besteld..
één viskop laat ik nu ontdooien en krijgt hij van het weekend (hopen dat hij lust)
alleen is wel in één keer 500gram moet ik dan derest van de dag niet meer voeren? Browny weegt maar 15kg

en die pens is een bonk van 1 kilo! hoe geven jullie dat? als ik laat ontdooien moet ik binnen 2 dagen ofzo geven? en zijn het losse lappen of is het 1 grote lap pens?

het liefst at hij het bevroren met plastic eromheen op :smile:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Lotgering pens en viskoppen binnen hoe geven jullie dat?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Pens laten ontdooien en halverwege in twee stukken doen.
En die vissekop is zat voor één dag.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

vn die vis koppen weet ik niet maar van die pens dat is 1 hele lap en stinkt echt vreselijk maar hier heb ik hem voor sommige honden we in stukken geknipt en dag erna laten vasten maar ik voer normaal ook maar 1 x per dag
Afbeelding
Browny
Zeer actief

bedankt voor jullie reacties'! ik ben echt nog een leek!
hoe lang kan ik de pens bewaren dan als ik het in stukken doe? want normaal krijgt/mag hij 250gram per dag.. is het dan erg veel als ik 500gram pens geef?
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

ik weet niet hoelang het houd baar blijft maar kan en wil je hem niet als je hem 500 gram geeft de dag erna laten vasten heeft hij zeg maar in 1 x voor 2 dagen gegeten
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Oh jeetje, bedankt voor je topic. Denk dat ik hier ook ga bestellen :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Of je gooit het opnieuw in de vriezer als het gesneden is.
Kan prima. Honden kunnen daar tegen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik snij de penslap in 2 stukken (Bob is ook 15 kg) en gooi het in de vriezer.
Ik heb het vandaag zelf opgehaald in Zaandam en ik heb een hond die nu amechtig naar het aanrecht staat te kijken tot de pens dusdanig ontdooit is tot ik hem kan snijden :F:
En de groeten van de mannen :zwaai
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

De energique doe ik laten ontdooien en zodra het een beetje ontdooit met een scherp mes in stukken snijden (wanneer dit nodig is) en dan gaat de rest terug de vriezer in.
Denk dat dat met de pens ook wel te doen in!
Ik zou inderdaad wat ze hier zeggen browny laten vasten de dag na de vissenkop.

Haddock wou die pakketjes vlees van de lotgering ook opvreten met plastic en bevroren haha, hij werd helemaal wild van die geur die er nu al af komt :) Dat gaat morgen in de smaak vallen, jummieee!!!
Reny
Zeer actief

Owh ja de vissekop krijgt Bob ook (van de week :F: ), hij eet maar 1 keer per dag en dat is dus zijn hele maaltijd. De dag erna geen vastendag voor hem :wink:
asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog

Ongelezen bericht door asja »

ik kreeg de tip decoupeerzaag, en dat werkt prima :mrgreen: maar dat kan je beter wel in de garage of buiten doen ;)
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Het kan ook heel goed zijn dat er een paar lapjes pens in 1 kg zitten, maar dat weet je pas als je het helemaal hebt ontdooit.
Lappen pens stinken niet zo erg en zeker niet als het nog voor een deel bevroren is.

Vroeger bewaarden ze dat trouwens onder water in een afgesloten emmertje, maar volgens mij gaat het na een paar dagen dan toch behoorlijk stinken als je het weer te voorschijn haalt.
Er zijn zelfs honden die het begraven en dan na een paar dagen of week weer opgraven en met smaak oppeuzlen.

Dus niet zo mutsen hoor :smile:
Browny
Zeer actief

bedankt mensen!! dan ga ik het ontdooien tot het snijbaar is en weer terug in de vriezer :E:
echt spannend denk dat hij zondag vissenkop krijg! lekker in de tuin uur in de wind stinken :smile:

@Charles vd B
zal me niets verbazen als meneer het ook in de tuin gaat begraven en in de zomer ontdekt dat er nog een stukje ligt :smile:
maar als ik het zo hoor dan kan het allemaal geen kwaad en ben ik gewoon weer te voorzichtig :engel:
komt dat wij mensen snel bang gemaakt worden met vlees dat bederft etc.. dus dan ga ik dat ook associëren met hondenvlees haha
dat er meerdere stukjes inzitten daar heb ik nog niet bij stilgestaan maar zou zomaar kunnen, zou het wel makkelijk maken ;)

@asje
ik heb een electrische kettingzaag zou het ook werken :smile: , denk dat er dan meer pensstukjes op mij zit en me hond mij aanvalt :N:

@reny
welke moment van de dag geef je dan? smiddags? ik voer altijd 2x per dag
ben dan wel weer muts dat ik zielig ga vinden als hij savonds tijdens eten zielig gaat kijken als hij niets krijgt :M:

@blondie
graag gedaan ;) zijn voordelig en snel bezorgd, morgen kijken als hij het lust maar dat zal ongetwijfeld :lol1: ze hebben veel soorten en smaken dus genoeg keus :ok:
Afbeelding
asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog

Ongelezen bericht door asja »

Haha, dat moet je ook doen als het nog volledig bevroren is natuurlijk :tongue:
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Ik heb het net gesneden en het was een stuk aan één bij mij.
Het was voor een groot gedeelte ontdooit en een scherp mes was voldoende.

Ik geef Bob meestal om een uur of 16.00/17.00 eten. Dan heeft hij voor ons gegeten. Wij geven wisselende tijden omdat wij ook wisselend eten :wink:
Bob is/was een hele lastige eter maar sinds hij Lotgering van een bord( :piew: ) krijgt eet hij als een trein.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Nou, da's ook toevallig, ik heb ook net een item geopend over beginnen met barfen :wink:
Ik ga morgen proberen kippennekken te bemachtigen of te bestellen. Lotgering bezorgt dus thuis. Daar zal ik ook eens naar kijken :ok: Ben benieuwd hoe Browny zijn penslap en vissenkop vindt!
Browny
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Nou, da's ook toevallig, ik heb ook net een item geopend over beginnen met barfen :wink:
Ik ga morgen proberen kippennekken te bemachtigen of te bestellen. Lotgering bezorgt dus thuis. Daar zal ik ook eens naar kijken :ok: Ben benieuwd hoe Browny zijn penslap en vissenkop vindt!
ow haha ga je, je mannetje het grove werk geven :smile: ik ga niet echt barfen hoor, geef het naast kvv .. denk dat het weekend hapjes worden :lol1: denk dat het morgen na het wandelen een grote zalmkop wordt :N: wat een dingen zeg halve kilo kop haha

ps. ze hebben die zalmkoppen van de site gehaald :scratch:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Browny schreef:
Flevo Bordertje schreef:Nou, da's ook toevallig, ik heb ook net een item geopend over beginnen met barfen :wink:
ow haha ga je, je mannetje het grove werk geven :smile: ik ga niet echt barfen hoor, geef het naast kvv .. denk dat het weekend hapjes worden :lol1: denk dat het morgen na het wandelen een grote zalmkop wordt :N: wat een dingen zeg halve kilo kop haha

Ik ga ook eerst eens proberen als snack hoor. Ik heb sowieso geen extra vriezer, dus echt barfen gaat nog niet. Maar eens proberen hoe het hem bevalt met een kippennekje of een vleugeltje :lol1:
Ik vond sowieso niet makkelijk de producten op de Lotgering site. Blijf een beetje hangen op dat kvv van ze.
Browny
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:
Browny schreef:

Ik ga ook eerst eens proberen als snack hoor. Ik heb sowieso geen extra vriezer, dus echt barfen gaat nog niet. Maar eens proberen hoe het hem bevalt met een kippennekje of een vleugeltje :lol1:
Ik vond sowieso niet makkelijk de producten op de Lotgering site. Blijf een beetje hangen op dat kvv van ze.
ow ik vind heel simpel uitzien eigenlijk, ze hebben 1 productlijst op hun site staan, op prijzen klikken en dan krijg je het schema te zien.. dat is volgens mij alles wat ze hebben? en onderaan de barf hapjes...
je mag ook wel een zalmkop of stuk pens van mij proberen? scheelt ook bezorgkosten om het te proberen ;)
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Heb je de pens al doorgezaagd dan?
Browny
Zeer actief

Reny schreef:Heb je de pens al doorgezaagd dan?
haha neej ligt nog veilig in de vriezer ;) maar dan haal ik eruit en begin ik met martelen :S:
zalmkop ligt al wel in mijn klompenhok, als ie morgen maar niet begint te spartelen :F:
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Ik heb 2 zalmkoppen en die liggen op apegapen in de vriezer :F:
De pens is onder verschrikkelijke aandacht van Bob is stukjes gesneden (ik heb er 3 grote maalijd stukken van gemaakt en een 4e stuk in kleine stukjes gesneden, de kleine stukjes verdeeld in zakjes en gaan dienen als snackje).
Morgen een pensdag voor meneer :E:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Flevo Bordertje schreef:
Browny schreef:

heb je al eens op http://www.herbyvers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gekeken?
Afbeelding
Browny
Zeer actief

Reny schreef:Ik heb 2 zalmkoppen en die liggen op apegapen in de vriezer :F:
De pens is onder verschrikkelijke aandacht van Bob is stukjes gesneden (ik heb er 3 grote maalijd stukken van gemaakt en een 4e stuk in kleine stukjes gesneden, de kleine stukjes verdeeld in zakjes en gaan dienen als snackje).
Morgen een pensdag voor meneer :E:
haha ik heb er ook nog 4 in de vriezer liggen :lol1:
pensstukjes als snack :N: hoe doe je dat? stinken je handen en alles eromheen toch verschrikkelijk :denken:
maar begrijp ik dus dat je 3x 250grm pens op een dag geeft?
handig om te weten allemaal, dan weet ik ook hoe ik het aan kan pakken :E: aangezien ze ook zelfde gewicht zijn ;) geef je ook kvv van lotgering, zo ja hoeveel :roll:
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Ik geef meestal een pak lotgering op een dag (ongeveer 500 gram), Smuldier (400 gram) zet meer aan bij Bob :19:
Ik heb de pens op het oog gesneden, ben niet zo van het exacte grammenjagen, wat hij de ene keer teveel krijgt, krijgt hij op de volgende pensdag weer minder :19: Meestal geef ik bij de pens nog wat kippenekken of karkassen.
Op zo'n dag zorg ik dat ik rond de 4 a 500 gram uitkom.
Bob krijgt zo'n 4 a 5 dagen per week lotgering en de overige dagen pens/kip enzo.

De penssnacks haal ik uit de vriezer in het plastic zakje, ik geef het hem vlak achter elkaar (vaak als we zijn wezen wandelen, dan krijgt hij altijd wat lekkers). Ik moet het ook wel vlak na elkaar geven en het zakje duidelijk zichtbaar in de prullebak gooien, anders blijft hij onder het aanrecht zitten kijken en de katten weg jagen (stel je voor dat die aan zijn pens zitten :M: ) :19:

Verder krijgt Bob altijd als snack gedroogde spullen zoals kippelever/maag, runderhart e.d.

Hij is volgens mij erg gezond bezig :F:
Browny
Zeer actief

Reny schreef:Ik geef meestal een pak lotgering op een dag (ongeveer 500 gram), Smuldier (400 gram) zet meer aan bij Bob :19:
Ik heb de pens op het oog gesneden, ben niet zo van het exacte grammenjagen, wat hij de ene keer teveel krijgt, krijgt hij op de volgende pensdag weer minder :19: Meestal geef ik bij de pens nog wat kippenekken of karkassen.
Op zo'n dag zorg ik dat ik rond de 4 a 500 gram uitkom.
Bob krijgt zo'n 4 a 5 dagen per week lotgering en de overige dagen pens/kip enzo.
ow apart dat het zo per hond kan verschillen dan, want ze zijn zelfde gewicht maar Browny voldoet met 250 a 300 gram per dag (smuldier) :scratch: en dan nog neigt hij sneller aan te komen van overige koekjes of extraatjes... hij is gecastreerd misschien is dat zelfde als bij teven effect?

misschien is lotgering anders bij hem.. moet ik even op het oog eerst voeren en kijken of hij daar meer of zelfde van nodig heeft.. de een zegt dat lotgering minder hoeft te voeren andere zegt meer..

ja jullie zijn goed oer bezig haha nou wij nog ;) vriezer is volgeladen dus kunnen de winter door :lol1:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

Browny schreef:ow ik vind heel simpel uitzien eigenlijk, ze hebben 1 productlijst op hun site staan, op prijzen klikken en dan krijg je het schema te zien.. dat is volgens mij alles wat ze hebben? en onderaan de barf hapjes...
je mag ook wel een zalmkop of stuk pens van mij proberen? scheelt ook bezorgkosten om het te proberen ;)
Dat zou geweldig zijn :cheer: Ik ben heel benieuwd hoe Boyke zo'n stukje penslap vindt, dus als ik daar een stukje van zou mogen proberen, graag! Zo'n zalmkop is een hele hap volgens mij, maar het is te proberen natuurlijk :wink: Ik neem het wel van je over hoor :ok:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Hutsje schreef:
heb je al eens op http://www.herbyvers.nl" onclick="window.open(this.href);return false; gekeken?
Ik heb net gekeken, bedankt voor de tip :ok: Zij hebben heel erg veel keuze. Het bezorgen is ook niet duur (5 euro) in het hele land, maar je moet wel minstens voor 60 euro bestellen. Da's een flink vriezertje vol :mrgreen: Misschien als Browny ook de smaak te pakken krijgt en als we Haddock en Suki ook lekker kunnen maken :E:
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

De lotgering valt hier goed in de smaak. Alleen vriendlief moest bijna spugen ervan hahahaha.
Volgende keer doe ik het maar weer, heb er minder moeite mee.
Zelfs Suki at vrij snel haar bak leeg!!!

Ik heb hier een zakje kippennekjes liggen, flevo bordertjes, je mag er van mij wel 2 of 3 hebben om te proberen? Ik geef het niet zo vaak vanwege de lucht. Vriendlief gaat over zijn nek als hij het ruikt (zeikerd hahaha).
Ze komen bij Brozu vandaan, kun je geloof ik ook online bestellen.

Als het plan er ligt eens bij herbyvers te bestellen, doe ik mee ja!
En als je lotgering wilt voeren, bestel dan ook met ons mee. Mieke en ik bestellen volgende keer samen, vanwege de verzendkosten.
Ik kan nu iets meer als een maand vooruit.
(en het scheelt een hoop, met de energique was ik voor haddock per maand 24 euro kwijt.
Nu ben ik per maand voor 2 honden 31 (incl verzendkosten) euro kwijt! Scheelt even he! en ik vind het er goed uitzien, je ziet echt dat je dier voert.
Flevo Bordertje
Zeer actief

forestmeisje schreef:De lotgering valt hier goed in de smaak. Alleen vriendlief moest bijna spugen ervan hahahaha.
Volgende keer doe ik het maar weer, heb er minder moeite mee.
Zelfs Suki at vrij snel haar bak leeg!!!

Ik heb hier een zakje kippennekjes liggen, flevo bordertjes, je mag er van mij wel 2 of 3 hebben om te proberen? Ik geef het niet zo vaak vanwege de lucht. Vriendlief gaat over zijn nek als hij het ruikt (zeikerd hahaha).
Ze komen bij Brozu vandaan, kun je geloof ik ook online bestellen.

Als het plan er ligt eens bij herbyvers te bestellen, doe ik mee ja!
En als je lotgering wilt voeren, bestel dan ook met ons mee. Mieke en ik bestellen volgende keer samen, vanwege de verzendkosten.
Ik kan nu iets meer als een maand vooruit.
(en het scheelt een hoop, met de energique was ik voor haddock per maand 24 euro kwijt.
Nu ben ik per maand voor 2 honden 31 (incl verzendkosten) euro kwijt! Scheelt even he! en ik vind het er goed uitzien, je ziet echt dat je dier voert.
Gut, wel een gevoellig maagje he je vriend :smile: :wink: Ik wil graag een kippennekje van je proberen, voor ik gelijk een kilo bestel :ok: Wat betreft kvv hou ik het op Smuldier. Hier bij de Appie goed verkrijgbaar en erg goedkoop (46 cent een pakje vlees compleet). Boyke eet het heel graag (maar wat eet hij nou niet heel graag :roll: ). Als er barf besteld wordt, wil ik denk ik wel mee doen, tenminste als Boyke het lekker blijkt te vinden :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”