Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spikey door het ijs gezakt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mariskazwart
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever

Spikey door het ijs gezakt

Ongelezen bericht door mariskazwart »

Vanochtend tijdens het uitlaatrondje kwam Spikey voor het eerst dichtbij het ijs.
Voor ik het wist liep hij een halve meter het ijs op, hij kwam wel gelijk teruglopen toen ik hem riep. Helaas zakten zijn achterpootjes door het ijs, gelukkig was hij aangelijnd dus ik kon hem uit het wak trekken.
Hij is dus weer een ervaring rijker, later zat hij naar het ijs te blaffen
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Spikey door het ijs gezakt

Ongelezen bericht door M@scha »

hou het goed in de gaten hoor!

ik kan het zo niet vinden, maar vraag caro. even wat er kan gebeuren met hondjes en ijs :(
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hier staat in ieder geval de waarschuwing:
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 29113.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn pupje is hierdoor overleden en ze was echt geen mini pupje meer (Rottweiler van 16 weken en 16 kg).
In een fractie van een seconde kan je je hond kwijtraken. Gelukkig zakte jouw hond eerst met de achterpootjes door het ijs, maar mijn hond met d'r voorpootjes. Door het koude water slaak je automatisch een zucht en zo kan het ijswater in de longen terecht komen met een directe dood tot gevolg.
Mijn pup was dus op slag overleden op oudjaarsdag 2001 :jank:

Als je hond niet 100% luistert, laat hem dan nooit in de buurt van ijs los.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mariskazwart
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever

Ongelezen bericht door mariskazwart »

Caro. schreef:Hier staat in ieder geval de waarschuwing:
http://www.hondenforum.nl/plaza/algemee ... 29113.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn pupje is hierdoor overleden en ze was echt geen mini pupje meer (Rottweiler van 16 weken en 16 kg).
In een fractie van een seconde kan je je hond kwijtraken. Gelukkig zakte jouw hond eerst met de achterpootjes door het ijs, maar mijn hond met d'r voorpootjes. Door het koude water slaak je automatisch een zucht en zo kan het ijswater in de longen terecht komen met een directe dood tot gevolg.
Mijn pup was dus op slag overleden op oudjaarsdag 2001 :jank:

Als je hond niet 100% luistert, laat hem dan nooit in de buurt van ijs los.
Wat een vreselijk verhaal zeg, echt een nachtmerrie om zo je pup te verliezen...
Ik was me al bewust van het gevaar van ijs, ik had alleen nooit gedacht dat Spikey er op zou willen. Als hij normaal dicht bij de waterkant komt, dan zorgt hij ervoor dat zijn pootjes niet nat worden. Hoe hij nu kon denken dat hij erop kon lopen? geen idee.

Spikey was trouwens gewoon aangelijnd, anders had hij sowieso niet dichtbij het ijs mogen komen. Juist omdat je niet weet of je hond erop gaat en omdat het gevaarlijk is dat je hond niet weet hoe dik het ijs is
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Heel goed, dus gewoon voortaan ook aangelijnd houden nu je weet dat hij het ijs op gaat.
Sommige honden zijn er van nature wat bang van en gaan er nooit op (alhoewel, zeg nooit nooit), andere honden zien het gewoon
als land en lopen er wel op.

Ik wist het ook niet en zeker niet dat het zo snel kon gaan. Ik hield mijn pup goed in de gaten en ze liep vlak bij me, maar er kwam een andere hond aan en die rende ze achterna. Op dat moment riep ik haar terug en ze zocht een kortere weg en dat was dus over het ijs :jank: Ik gilde wel nog 'neeeeeee', ze keek me aan, zette haar voorpootjes erop en dook direct onder water en was op slag dood.
Dat laatste wisten we natuurlijk niet, dus mijn man en ik zijn erin gesprongen, hebben zoveel mogelijk ijs stuk gemaakt zodat ze boven kon komen, maar ze was nergens te bekennen. Wij konden naar het ziekenhuis met onderkoeling (de ambulance was gebeld door omstanders) en een vriend is een dag later gaan dreggen en heeft onze Tara gevonden in exact de stand waarin ze het water in is gegaan. Ze moet dus op slag dood zijn geweest. Toen las ik over de 'cold shock' waarbij je dus een zucht slaakt door het koude water - vergelijk het met een koude douche waar je niet op berekend bent - en je krijgt het ijswater in je longen. Dit komt overigens ook bij mensen voor die door het ijs zakken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat vreselijk voor jullie om zo je pup te moeten verliezen :jank: Boyke is laatst ook zomaar voor het eerst in zijn achtjarige leven met zijn voorpoten het ijs opgegaan (waarschijnlijk om te drinken). Ik heb hem zo laten schrikken dat hij er nu niet meer aan denkt in de buurt te komen :devil: Ik moet er niet aan denken...
Gelukkig was Spickey aan de lijn en kon je hem terugtrekken :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”