Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bull terriër pup gevraagd
Moderator: moderatorteam
- ZinoJinx
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel
Engelse Bulldog
Rottweiler - Locatie: Gierle (B)
bull terriër pup gevraagd
goedemiddag,
in oktober hebben we op 14-jarige leeftijd Zino moeten laten gaan. Ook al hebben we nog 3 andere honden..we zouden toch weer graag de roedel terug uitbreiden met een bull terriër. aangezien er reeds 3 andere honden zijn opteren we voor een pup. De reden: Florke (onze Engelse Bulldog) hebben we op een leeftijd van 10 maanden geadopteerd en je merkt aan zijn gedrag dat hij de nodige opvoeding/basis gemist heeft. Bulldoggeen hebben een typisch karakter maar ik denk toch dat hij anders had geweest moesten we hem van pup af gehad hebben.
vandaar een pup...
moest je iemand zijn/kennen die bull terriër pups heeft, mag je mij altijd contacteren.
Alvast bedankt.
in oktober hebben we op 14-jarige leeftijd Zino moeten laten gaan. Ook al hebben we nog 3 andere honden..we zouden toch weer graag de roedel terug uitbreiden met een bull terriër. aangezien er reeds 3 andere honden zijn opteren we voor een pup. De reden: Florke (onze Engelse Bulldog) hebben we op een leeftijd van 10 maanden geadopteerd en je merkt aan zijn gedrag dat hij de nodige opvoeding/basis gemist heeft. Bulldoggeen hebben een typisch karakter maar ik denk toch dat hij anders had geweest moesten we hem van pup af gehad hebben.
vandaar een pup...
moest je iemand zijn/kennen die bull terriër pups heeft, mag je mij altijd contacteren.
Alvast bedankt.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
Re: bull terriër pup gevraagd
Waarom zoek je zelf niet lekker uitgebreid naar een fokker met honden en karakters die je aanspreken? Die voorpret is toch hartstikke leuk? Shows bezoeken, met mensen praten, avondenlang mailen en googelen.. Zomaar een BTpup ophalen lijkt me niet echt het allerverstandigste wat je kunt doen, en de meeste goede fokkers geven denk ik ook niet blind een pup mee zonder dat ze je een beetje hebben leren kennen.ZinoJinx schreef:goedemiddag,
vandaar een pup...
Alvast bedankt.
Persoonlijk zou ik niet eens aan een pup beginnen als ik nog een Engelse Bull puber heb rondlopen die allerlei dingen gemist heeft en dus nog veel aandacht nodig heeft om dat in te halen. Maar dat ben ik.
-
Muk
Mee eens. Bekijk de website van de rasvereniging (of als die er niet is zoek met Google) en zoek naar de fokkers. Contacteer er een paar en ga daar eens kijken. En tegen de tijd dat je jonge hond wat stabieler en volwassener is kun je dan een mooie pup erbij nemen. Tenminste zou zo ik het doen in jullie situatie.Maylala schreef:Waarom zoek je zelf niet lekker uitgebreid naar een fokker met honden en karakters die je aanspreken? Die voorpret is toch hartstikke leuk? Shows bezoeken, met mensen praten, avondenlang mailen en googelen.. Zomaar een BTpup ophalen lijkt me niet echt het allerverstandigste wat je kunt doen, en de meeste goede fokkers geven denk ik ook niet blind een pup mee zonder dat ze je een beetje hebben leren kennen.
Persoonlijk zou ik niet eens aan een pup beginnen als ik nog een Engelse Bull puber heb rondlopen die allerlei dingen gemist heeft en dus nog veel aandacht nodig heeft om dat in te halen. Maar dat ben ik.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Waar lezen jullie dan dat de engelse bull een puberpup is
Er staat gewoon dat ze hem geadopteerd hebben toen hij 10 maanden was. Misschien was dat wel 5 jaar geleden.
Maar ik ben het wel eens met de rest.
Er staat gewoon dat ze hem geadopteerd hebben toen hij 10 maanden was. Misschien was dat wel 5 jaar geleden.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Een ex collega van mij fokt ze, volgens de regels van de Bull terrier club, ze heeft 1 á 2 keer een nest per jaar.
Ik vind dat ze mooie honden heeft.
Een officiele website heeft ze wel, maar werkt niet op de een of andere manier.
Haar kennelnaam is : Be lost in dreams.
Ik heb ook een mail adres voor je, wie weet eens leuk om bij haar langs te gaan en de honden te bekijken:
Mailadres: gerry.zanden@tele2.nl
Succes!
Ik vind dat ze mooie honden heeft.
Een officiele website heeft ze wel, maar werkt niet op de een of andere manier.
Haar kennelnaam is : Be lost in dreams.
Ik heb ook een mail adres voor je, wie weet eens leuk om bij haar langs te gaan en de honden te bekijken:
Mailadres: gerry.zanden@tele2.nl
Succes!

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Muk
Daar kun je zeker gelijk in hebben.sTefaniA schreef:Waar lezen jullie dan dat de engelse bull een puberpup is![]()
-
Melanie 74
Probeer idd een serieuze fokker te vinden via de rasvereniging, ga op bezoek en vorm een beeld van alles.
Geef het tijd, ik weet dat je het liefst gelijk een nieuwe hond in huis wil na het overlijden van Zino, maar geef het ook de tijd om het een paatstje te geven. Ik heb eigenlijk ook veels te snel weer een pup genomen, en ik heb het in het begin heel moeilijk mee gehad.
In juli was mijn oude hond overleden en in november teroriseerde Wanda hier de boel alweer ....
Geef het tijd, ik weet dat je het liefst gelijk een nieuwe hond in huis wil na het overlijden van Zino, maar geef het ook de tijd om het een paatstje te geven. Ik heb eigenlijk ook veels te snel weer een pup genomen, en ik heb het in het begin heel moeilijk mee gehad.
In juli was mijn oude hond overleden en in november teroriseerde Wanda hier de boel alweer ....
- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
Zoek idd bij erkende fokkers, ga de historie van de ouderhonden na en zoek goed uit of het geen broodfokhondje is. Dit is bij ieder ras natuurlijk nodig maar ik weet helaas uit eigen ervaring wat voor ellende je kan krijgen met een "verkeerde" bull terrier. (ik heb er 2 gehad, de 1e was een oudere bull die niet opgevoed was en totaal geen rem had, de 2e was een pup welke we na 1,5 jaar dokteren al in hebben moeten laten slapen)
Ik ga er vanuit omdat je specefiek om een Bull Terrier pup vraagd dat je weet wat voor ras het is, welke eigenschappen ze hebben en welk geslacht het beste in jouw roedel past. (heb je al een reu dan geen reu maar een teef bijplaatsen enz)
Verder succes met je zoektocht en ik hoop dat je een leuke lieve eigenwijze bull vind die goed bij jullie past.
Ik ga er vanuit omdat je specefiek om een Bull Terrier pup vraagd dat je weet wat voor ras het is, welke eigenschappen ze hebben en welk geslacht het beste in jouw roedel past. (heb je al een reu dan geen reu maar een teef bijplaatsen enz)
Verder succes met je zoektocht en ik hoop dat je een leuke lieve eigenwijze bull vind die goed bij jullie past.
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
@Maylala
waarom denk je dat ik dit bericht hier plaats? om juist in contact te komen met fokkers? eventueel via mensen die een bull terriër pup genomen hebben en tevreden zijn van de fokker?denk je dat ik nog niet op google gezocht heb naar de bull terriër clubs? via deze sites heb ik ook reeds fokkers gecontacteerd voor meer info. dit bericht heb ik geplaatst omdat ik zoveel mogelij info wil verzamelen. alle kanalen zijn goed!
en ivm Florke (onze Engelse Bulldog): wie zegt er hier dat hij niet de voldoende aandacht krijgt?? waaruit leid jij dit af? weet jij wat het probleem is met deze hond? nee toch! het grote verschil tussen florke en onze andere honden is dat hij niet aanhankelijk is zoals onze andere honden, hij is als kleine pup aan zijn lot overgelaten en heel veel alleen geweest en niet genoeg aandacht gekregen. Ondertussen is florke bijna 5 jaar en hij voelt zich goed in de roedel..naar vreemde toe is hij vriendelijk maar niet benieuwd..hij verwelkomt ze niet zoals onze andere 2 wel doen (en voordien 3). is dit een reden om geen nieuwe pup te nemen??
waarom denk je dat ik dit bericht hier plaats? om juist in contact te komen met fokkers? eventueel via mensen die een bull terriër pup genomen hebben en tevreden zijn van de fokker?denk je dat ik nog niet op google gezocht heb naar de bull terriër clubs? via deze sites heb ik ook reeds fokkers gecontacteerd voor meer info. dit bericht heb ik geplaatst omdat ik zoveel mogelij info wil verzamelen. alle kanalen zijn goed!
en ivm Florke (onze Engelse Bulldog): wie zegt er hier dat hij niet de voldoende aandacht krijgt?? waaruit leid jij dit af? weet jij wat het probleem is met deze hond? nee toch! het grote verschil tussen florke en onze andere honden is dat hij niet aanhankelijk is zoals onze andere honden, hij is als kleine pup aan zijn lot overgelaten en heel veel alleen geweest en niet genoeg aandacht gekregen. Ondertussen is florke bijna 5 jaar en hij voelt zich goed in de roedel..naar vreemde toe is hij vriendelijk maar niet benieuwd..hij verwelkomt ze niet zoals onze andere 2 wel doen (en voordien 3). is dit een reden om geen nieuwe pup te nemen??
-
Huge & Denver
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel
Tja, op zich vind ik de vraag helemaal niet vreemd.....persoonlijk vind ik ervaringen van reeds eigenaren net zo belangrijk als mijn eigen mening als ik naar een fokker ga. Je ziet dan toch een moment opnamen.....
Maar misschien, om uitgebreider aan info te komen zou je een `eigen forum` kunnen bezoeken en daar je vraag neer leggen, ik denk dat je dan dichter bij de haard zit.
Maar misschien, om uitgebreider aan info te komen zou je een `eigen forum` kunnen bezoeken en daar je vraag neer leggen, ik denk dat je dan dichter bij de haard zit.

-
Muk
Als je al ervaringen / fokkers vraagt om te reageren, hou er wel rekening mee dat hier (en elders ook wel) geen fokkersnamen genoemd mogen worden. En dat je de informatie dus via pb zult ontvangen. Een ervaring zegt mij overigens weinig, want het is een eenzijdig verhaal wat vaak niet gestaafd kan worden. Je kunt mijns inziens het beste gaan kijken bij een paar fokkers, zodat je de verschillen kunt zien tussen hoe er gefokt wordt.Huge & Denver schreef:Maar misschien, om uitgebreider aan info te komen zou je een `eigen forum` kunnen bezoeken en daar je vraag neer leggen, ik denk dat je dan dichter bij de haard zit.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou er wel een teefje bijzetten dan.
Bt reuen gaan nou eenmaal moeilijk met sexegenoten.

- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
dat is juist de reden van de plaatsing van mijn bericht...ik kan niet gaan kijken naar fokkers als ik niet weet waar te gaan zien! ja, ik google ook maar zoals reeds eerder vermeld wil ik zoveel mogelijk info.het hondenforum leek mij een geschikt kanaal.Muk schreef:Als je al ervaringen / fokkers vraagt om te reageren, hou er wel rekening mee dat hier (en elders ook wel) geen fokkersnamen genoemd mogen worden. En dat je de informatie dus via pb zult ontvangen. Een ervaring zegt mij overigens weinig, want het is een eenzijdig verhaal wat vaak niet gestaafd kan worden. Je kunt mijns inziens het beste gaan kijken bij een paar fokkers, zodat je de verschillen kunt zien tussen hoe er gefokt wordt.Huge & Denver schreef:Maar misschien, om uitgebreider aan info te komen zou je een `eigen forum` kunnen bezoeken en daar je vraag neer leggen, ik denk dat je dan dichter bij de haard zit.
Bedankt aan degene die reageren met tips en info.
- ZinoJinx
- Actief
Engelse Bulldog
Zino was een reu. we hadden dus 2 reuen en 2 teven. ze zijn allemaal wel gecastreerd. Zino & Florke konden het enorm goed vinden met elkaar, hoewel Zino toch al 9 jaar was toen Florke bij ons kwam wonen.Florke is ook degene die er - tegen onze verwachtingen in - het meeste last van had met het overlijden van Zino. De 2 teven (jack russel en Rottweiler) zijn degene die het meeste te zeggen hebben met Jinx (jack russel) aan de leiding. maar we gaan zeker vooraf overleggen en info bevragen over wat wat we er best bij nemen: reu'tje of teefje, ook al was onze vorige combinatie een ideale match.wendy71 schreef:Ik zou er wel een teefje bijzetten dan.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat veel fokkers adviseren er een teefje bij te zetten als je al een reu hebt, maar goed, vragen kan nooit kwaad.
Ik heb fokkers gesproken die je absoluut geen reu meegeven als je al een reu in huis hebt.
Ik heb fokkers gesproken die je absoluut geen reu meegeven als je al een reu in huis hebt.

- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Doe niet zo hysterisch. Ik reageerde puur op je openingspost, en als je niet wil dat die op meerdere manieren te interpreteren is had je daarin duidelijker moeten zijn. Veel plezier met je Bullterriër.ZinoJinx schreef:@Maylala
- *Silvia*
- Zeer actief
Ik weet wel een aantal nestjes met stamboom dus roep maar als je ze wilt weten!!
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.bullterrierclub.nl/fokkerlijst.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekker shows bezoeken, je alvast orienteren op fokkers, en kijken welk type je aanspreekt.
Lekker shows bezoeken, je alvast orienteren op fokkers, en kijken welk type je aanspreekt.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
dat mag best hoor, je mag alleen geen fokkers zwart maken.Muk schreef:Als je al ervaringen / fokkers vraagt om te reageren, hou er wel rekening mee dat hier (en elders ook wel) geen fokkersnamen genoemd mogen worden. En dat je de informatie dus via pb zult ontvangen. Een ervaring zegt mij overigens weinig, want het is een eenzijdig verhaal wat vaak niet gestaafd kan worden. Je kunt mijns inziens het beste gaan kijken bij een paar fokkers, zodat je de verschillen kunt zien tussen hoe er gefokt wordt.Huge & Denver schreef:Maar misschien, om uitgebreider aan info te komen zou je een `eigen forum` kunnen bezoeken en daar je vraag neer leggen, ik denk dat je dan dichter bij de haard zit.