Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Staar bij honden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kiki2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een mooie Jack russel
Aantal honden: 1

Staar bij honden

Ongelezen bericht door kiki2000 »

Ik heb een vraag over staar bij honden. Nou is mijn hond Kiki al 10 jaar en wordt binnen 6 maanden alweer 11 en toen we laatst bij de DA waren om haar gebit schoon te maken zei de DA dat ze staar had. Nou is Kiki een jack russel en ik weet dat die honden best oud kunnnen worden maar is staar op een leeftijd van 10 jaar voor een Jack russel niet vroeg of juist heel normaal? En hoe ziet ongeveer de verwachting uit voor honden met staar? Worden ze uiteindelijk blind en hoe gaat haar zicht achteruit?

Zijn er mss mensen hier op het forum die hun hond hebben laten helpen met staar door een operatie? Wat zijn daarvan de ervaringen? Wel doen of niet doen?
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Staar bij honden

Ongelezen bericht door sbientje »

mijn hond is 14 en heeft ook staar, blauwe staar is dat dan geloof ik, ouderdomsstaar. Ze heeft het al jaren, maar ze is nog steeds niet blind. Wel denk ik dat ze het neit meer goed ziet, maar ja. Operatie heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, ik zou daar zelf ook niet voor kiezen... Het hoort beetje bij het ouder worden denk ik..
kiki2000
Zeer actief

sbientje schreef:mijn hond is 14 en heeft ook staar, blauwe staar is dat dan geloof ik, ouderdomsstaar. Ze heeft het al jaren, maar ze is nog steeds niet blind. Wel denk ik dat ze het neit meer goed ziet, maar ja. Operatie heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, ik zou daar zelf ook niet voor kiezen... Het hoort beetje bij het ouder worden denk ik..
Wanneer begon bij haar de staar? Onze hond heeft waarschijnlijk ook blauwe staar, want ik zie vaak een blauwe gloed over d'r ogen.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

ik denk dat een hond zich zelf heel goed kan redden met staar.

ik zou het gewoon zo laten denk ik
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

kiki2000 schreef:
sbientje schreef:mijn hond is 14 en heeft ook staar, blauwe staar is dat dan geloof ik, ouderdomsstaar. Ze heeft het al jaren, maar ze is nog steeds niet blind. Wel denk ik dat ze het neit meer goed ziet, maar ja. Operatie heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord, ik zou daar zelf ook niet voor kiezen... Het hoort beetje bij het ouder worden denk ik..
Wanneer begon bij haar de staar? Onze hond heeft waarschijnlijk ook blauwe staar, want ik zie vaak een blauwe gloed over d'r ogen.
denk toen ze een jaar of 9 was, ongeveer...
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Tosca (boerenfox) leeft ook al jaren met ouderdomsstaar, ze is inmiddels 15,5 jaar oud .. ze ziet nog steeds alles hoor.
Alleen het gehoor laat wat na ;)
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Milo is nu 9 jaar en krijgt ook een blauwachtige gloed in zijn pupillen. Pas de da nog even naar laten kijken, inderdaad ouderdomsstaar en hij raadt aan om er niks aan te doen. Een operatie brengt veel risico met zich mee en wordt volgens mij ook zelden uitgevoerd.
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Marie heeft ook al jaren ouderdomsstaar. Ieder jaar laten controleren tijden het enten. Nu dit jaar vertelde de da dat ze bijna blind zou zijn. Ze kunnen haar pupillen niet meer zien. Maar ik merk nog niets aan haar. Soms heb ik het idee dat ze me niet meer ziet tijdens het wandelen, maar weet het niet zeker.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik heb ook een jack russel gehad die een half jaar terug is overleden.
Denk dat de staar bij haar ook rond haar 10de begonnen is.
Nooit wat aan laten doen en ze redde zich er prima mee, en blind was ze zeker niet.
Ze is er toch 17 jaar mee geworden en nooit gemerkt dat ze er last van had, dus ik zou zeggen: laat lekker zitten je hondje word er echt wel gelukkig oud mee.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

monky kreeg het al op zijn 6de en is nu 10,5, en soms denk ik dat hij wel wat minder ziet maar ik denk ook dat het met zijn lompe gedrag te maken heeft. Hij let gewoon ook niet goed op :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
kiki2000
Zeer actief

Oke bedankt voor jullie reacties. Ik hoef me dus niet echt zorgen te maken dat ze gauw blind wordt ofzo. Ook zie ik dat het normaal is dat honden al op hun 10e blauwe staar krijgen, gelukkig want ik dacht echt dat 10 jaar best vroeg is. :ok:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”